Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další vlna levných aut. Vrátí se Talbot a Renault připravuje konkurenci pro Tatu Nano

aktualizováno 
Automobilový koncern PSA možná obnoví značku Talbot. Používat jí bude pro levné vozy, konkurence pro populární Dacii Logan se již chystá. Aliance Renault-Nissan zase bude v Indii konkurovat nejlevnějšímu vozu světa.

Logo automobilky Talbot | foto: Internet

Renault-Nissan a indická automobilka Bajaj Auto podepsaly počátkem července dohodu o spolupráci na malém levném automobilu pro rozvíjející se trhy. Vůz by měl konkurovat nejlevnějšímu autu světa, Tatě Nano. K zákazníkům by se prý měl vydat již v roce 2012. Vývoj a výrobu automobilu bude mít na starosti Bajaj, Renault-Nissan se postará o prodej a marketing v Indii a na dalších trzích. Další informace k projektu zatím nejsou známy.

Francouzský koncern PSA se podle zákulisních informací chystá obnovit značku Talbot. Jako první by ji měl nést model, který se stane konkurencí pro Dacii Logan. Podle některých pramenů bude vůz vycházet ze sedanu Peugeot 306, v plné výbavě s klimatizací by měl stát 10 000 Euro. Pod kapotou prý najdeme moderní motory plnící normu Euro 5. Chybět by neměl ani turbodiesel 1.4 HDI.

Obnovení značky Talbot by jen potvrdilo postupný posun Peugeotu a Citroenu směrem k luxusnější části trhu. Na spodním cenovém konci tak pro PSA vzniká jistý prostor, který momentálně na některých trzích vyplňují starší modely jako Peugeot 206 nebo Citroen C3 starší generace v různých variantách (u nás například Peugeot 206+ a Citroen C3 First). Jejich vyřazením z portfolia by automobilky získaly opět o něco luxusnější image.

Plány na konkurenci pro populární logan má řada automobilek, zatím se ale žádné nepodařilo úspěch rumunské značky napodobit. Již brzy se o to pokusí Škoda, která připravuje náhradu Octavie Tour.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.