Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daniel Hůlka: V penzi možná přejdu na limuzíny

  14:58aktualizováno  14:58
Hudební a muzikálová star Daniel Hůlka začínal jezdit v trabantu. Vyzkoušel, škodovky, peugeot i mercedes, ale nejvěrnější je off-roadům od Mitsubishi.
Ví se o vás, že jezdíte za značku Mitsubishi. Stále?

Stále. Právě nyní mám poslední model pajera. Ne proto, že s touto značkou mám smlouvu, ale právě proto, že má přesně taková auta, jaká mi sedí: velká a silná. Taky jsem dost narostl, takže v něm mám dost prostoru. V autě trávím půlku života, poskytuje mi všechno to, co při svých přesunech potřebuju.

Ale to přece není vaše první pajero...

Bylo jich několik, naposledy model Sport, což je nesmírně robustní auto postavené na podvozku pick-upu. Mám na něj úžasnou vzpomínku, když mi snad právě tahle vlastnost zachránila život... Nikdy jsem naštěstí moc neboural, tohle se mi stalo při jednom off-roadovém řádění v terénu u Hluboké nad Vltavou, kdy jsme měli docela "hustou" bouračku. Šli jsme dvakrát "přes boudu", kutáleli jsme se asi osmdesát metrů. Byli jsme v autě čtyři, a když jsme se nakonec zase zastavili na kolech, v pajeru nezůstalo jediné okno. Auto bylo dokola obouchané a my uvnitř taky, jak jsme se mlátili navzájem o sebe; ale nikomu z nás se prakticky kromě boulí nic vážnějšího nestalo. Myslím, že v málokterém autě by to dopadlo takhle dobře.

Pravda je, že na takový vůz máte postavu, ale o některých řidičích džípů se také říká, že si velkým autem řeší komplexy...

S mými 195 centimetry mi snad každý uvěří, že si mindrák výšky léčit nepotřebuju. Už odmlada jsem o džípech snil, i když tenkrát jsem na ně samozřejmě neměl. Ale moje automobilové sny byly vždycky o autech sportovního typu.

O autech a ježdění si povídáme shodou okolností krátce poté, kdy nehoda Petra Hapky opět rozvířila téma: Známé osobnosti, mejdany, alkohol a řízení auta. Jak jste na tom vy?

Já jsem se s tímhle problémem vyrovnal už docela dobře. I když nemohu tvrdit, že bych nikdy nejel opilý v autě. Ale právě proto, že jsem to párkrát životě udělal a párkrát jsem za to musel dost zaplatit, a protože taky stárnu a moudřím, úplně jsem s tím skoncoval.

To zní přímo učebnicově jako story o napravení...

Po představení si dám pivo nebo panáka, ale už jsem se naučil využívat službu, která dřív neexistovala a která vás prakticky za cenu taxíku odveze vaším autem. Díky tomu už jsem nejel opilý, ani nepamatuju. Radši zaplatím za službu, než bych dával policistům nějaké úplatky.

Opravdu?

Víte, protože mi to přijde po všech stránkách špatné: když někdo řídí opilý, ohrožuje nejen sám sebe, což je koneckonců jeho věc, ale hlavně všechny okolo. A když má navíc takové auto jako já, tedy třítunové, je to už hodně nebezpečná zbraň. Já si nechci dělat problémy a nebudu zatěžovat svědomí.

Budete zpívat v Národním divadle, vracíte se tedy ke klasice. Nelákají vás jako jiné osobnosti také klasické limuzíny renomovaných značek ­ Mercedes, Jaguár?

Pravda je, že když jsem si poprvé vydělal na dražší auto, byl to mercedes. Ale šlo o dost starou stodevadesátku z bazaru. Jenže po starší škodovce a peugeotu to pro mě bylo fantastické auto. Super. Ale brzy se mi zdálo moc usedlé.

Tedy ne váš šálek čaje...

Přesně. Jsem spíš sportovec. Čímž nemíním, že bych někde běhal, ale spíš založením sportovec. A nejsem snob, který takové auto musí mít právě pro tu značku. Potřebuju vůz, ze kterého vyzařuje sportovní duch, ať už to je nízký sporťák nebo právě off-road. Až mi bude šedesát, možná přejdu na limuzíny. Ale ještě mám čas.

Jaké vlastně bylo vaše první auto?

Trabant. Ještě na konzervatoři. Za tři tisíce korun. Byl o rok starší než já, ale úžasný. Protože byl první. Koupil jsem ho od pána, který na něm za dvacet let najel patnáct tisíc kilometrů.

Tedy příležitostná koupě?

Ano, ano. Půjčil mi na něj tehdy táta a pak jsem v něm odjezdil sedmdesát tisíc kilometrů. Trabant si se mnou a s kamarády skutečně užil. Bohužel skončil chudák dost neslavně ­ nějací chuligáni mi ho před domem totálně rozmlátili namaděru.

Trabanta a totálně?

Dokonale. Na trsátka.

Daniel Hůlka.

Daniel Hůlka na koncertě Králové muzikálu v opeře.

Fotografie ze svatby Daniela Hůlky a Libuše Haraštové.

Fotografie ze svatby Daniela Hůlky a Libuše Haraštové.

Daniel Hůlka na slavnosti v Národním divadle. (30. ledna 2003)

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.