Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bowieho auta: montoval a chromoval mini, boural s mercedesem

aktualizováno 
Hubený vysoký mladík David Robert Jones pracoval začátkem sedmdesátých let v továrně British Motor Corporation, montoval tehdy rodící se ikonu jménem Mini. Jones si u toho určitě zpíval a měl hlavu plnou muziky.

Pochromovaný mini je nápad Davida Bowieho | foto: Lukáš Hron, Mobil

Ke kapesní legendě se vrátil o necelých čtyřicet let později, když už byl stejně slavný jako to auto, možná ještě více.

V roce 1999 už jako David Bowie navrhl k oslavám čtyřicátin miniho unikátní kousek s komplet pochromovanou karoserií. Dnes si můžete jeho modýlek koupit za padesát liber po internetu.

Mini slaví padesát let

David Bowie byl hippie, rebel, mimozemšťan a hudební génius. Ten hudební mág, který svou příslušnost k pozemšťanům naplno prokázal až letos 10. ledna, měl na auta vybraný vkus. Do oné fabriky BMC se dostal spíš náhodou. Když praštil se školou (studoval průmyslovku), maminka mu sehnala narychlo práci.

A tak Bowie ve svých začátcích (že bude muzikantem bylo jasné snad od malička, začínal na plastový saxofon) montoval miňasy. Přišlo se na to díky jedné fotce, která koluje internetem (zde).

Jaguar E-type

Velká kočka, jak říkal svému Jaguaru E-type, byla jeho věrnou společnicí v začátcích kariéry. Roadster z roku 1967, který patří k vůbec nejkrásnějším autům všech dob, samozřejmě musel být v klasickém odstínu british racing green. V té temné zeleni prý bylo pár škrábanců a pod kapotou šestiválec 4,2 litru s výkonem 256 koní.

Limuzínu Mercedes 600 Pullmann Landaulet dostal v roce 1965 papež Pavel VI. Ve...

Excentrický umělec měl slabost i pro mercedesy. A rovnou ty nejfajnovější. Když ve druhé půlce sedmdesátých let dobýval svět albem Heroes, nechal se vozit po Berlíně Mercedesem 600 Landaulet. V legendární osmiválcové limuzíně (motor M100 objem 6,3 litru, mechanické vstřikování Bosch a 250 koní) si to užíval jako pravá rocková hvězda: se staženou střechou, postavený vzadu a kynul davům.

Svůj Mercedes 450 SEL proslavil dokonce písní „Always crashing in the same car” (Vždycky bourám ve stejném autě, 1977). Ta vychází z reálné historky z Bowieho kokainového období. Když se chtěl zpěvák pomstít svému kalifornskému dealerovi, který ho podvedl, přiřítil se k němu domů a svým mercedesem několikrát vrazil do jeho cadillacu.

Fotogalerie

Pokračování historky říká, že to mercedes díky mohutným (a taky pěkně ošklivým) „americkým“ bezpečnostním nárazníkům přežil bez větší újmy a Bowie v něm donekonečna kroužil kolem hotelu, ve kterém bydlel.

Bowie uměl šokovat nejen muzikou. Dnes se v zrcadlových autech promenují exhibicionisté vcelku běžně, ale v roce 1999 to při oslavě čtyřicátin miniho byl šok. Ziggy Stardust alias David Bowie navrhl na objednávku automobilky (tehdy už patřila BMW) kompletně zvenku i zevnitř pochromovaný exponát, který byl zářivou hvězdou expozice Mini v londýnském muzeu designu.





Nejčtenější

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.