Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Originál pro snoby: De Tomaso Deauville

  17:00aktualizováno  17:00
Je vám opel moc obyčejný, ale chcete ho? Přihoďte milion a kupte De Tomaso. Na ženevském autosalonu vypadá mezi nízkými sporťáky jako bílá velryba.

De Tomaso Deauville | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Legendární italská automobilová značka De Tomaso se letos vrátí na trh. Na autosalonu v Ženevě představila obří hatchback deauville, který chce od podzimu začít prodávat. Pojmenování modelu je velkým překvapením, ještě minulý týden se o něm mluvilo jako o De Tomasu SLC. Výrobce pokoušející se o znovuzrození ale nakonec zvolil stejné jméno, které už velký sedan De Tomaso vozil v letech 1970 až 1985 a svými tvary připomínal klasické jaguary.

De Tomaso Deauville

Firma při ženevské premiéře prohlásila, že předpokládá roční produkci 8000 vozů ve třech modelech. První exempláře mají dorazit k zákazníkům už letos v září. Ceník startuje na přibližně dvou milionech korun.

Alejandro De Tomaso

Argentinský automobilový fanatik, který se nevzdával - více čtěte ZDE

Design navrhlo italské designstudio Pininfarina, které se chlubí druhým prototypem deauville také na svém stánku.

Zaniklou automobilovou značku obnovil v roce 2009 bývalý šéf Lancie Gian Mario Rossignolo. Investice do automobilky v příštích čtyřech letech mají dosáhnout 116 milionů eur. Vozy se mají vyrábět ve dvou továrnách, které Rossignolo koupil. Jednou z nich je bývalá továrna Delphi v Livornu a druhou závod Pininfariny v Grugliasku u Turína.

Firma svůj nový model označuje jako sportovně luxusní sedan. Siluetou se podobá například BMW 5 Gran Tuurismo. Záď se celá liftbackově otevírá (jako třeba u octavie) a vejde se do ní 700 litrů zavazadel.

Exotickou novinku pohání přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní pohánějící všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku, stejný pohon znají řidiči Opelu Insignia OPC, nebo Saabu 9-5. Použitou techniku Opelu prozrazují kromě použitého pohonu také ovladače v interiéru. Třeba páčky pod volantem jsou stejné jako v Opelu Meriva za osminovou cenu.

De Tomaso Deauville

Základem deauville je ale originální hliníkový rám vyrobený technologií  Univis, která používá výlisky spojované laserem.

Mohutné pětimetrové auto (přesně 5080 mm) s hliníkovým rámem váží 1850 kg. Uhání až devěstěpadesátkou a z nuly na stovku vyrazí za 6,7 sekundy.

Vedle představeného modelu Deauville, který má mít roční produkci 3000 vozů, firma počítá s výrobou 3000 limuzín a 2000 kupé.

Na říjnový autosalon do Los Angeles je naplánovaná premiéra kupé Pantera. Je to symbolické, první De Tomaso Pantera se představilo právě před 40 lety.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.