Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér: bude Octavia stárnout?

aktualizováno 
- Nejdříve stručně. Brava je originální a v tomto tvarovém pojetí líbivá i užitečná a komfortní, živá »creazione italiana«. V ětším zásahem do tvarů detailů nebo do vajíčkové oblasti by mohla ztratit půvab. To raději nový model. Octavia je zase v podezření, že se stane přesvědčivým »evergreenem«, který s citlivými retušemi vpluje do třetího tisíciletí. To Mazda je plnohodnotná a užitečná agilní sportovkyně,na pohled příjemná.
Nedávná designérská kúra Méganu prospěla, čímž vůz šťastně překročil pubertu a atraktivně dospěl včetně různých nedokonalostí. Ale kdo je už dokonalý? Začnu vpředu. Pevný a charakteristický »pohled« Octavie a Mazdy přesvědčuje jasným slohem, oproti tomu Mégane a Brava se jako by zakomplexovaně šklebí a slibují, že zítřejším »make upem« svůj dnešní vzhled vylepší. Ne že by Octavia zářila radostným úsměvem, dívá se na svět zasmušile. Octavie má krásné nohy, tedy kola už od »narození«, a každé další hodnotnější obutí litých kol ji činí ještě půvabnější. To ostatní tři soupeřky by mohly být obuty lépe. Nejvíce by v tomto směru potřebovala vylepšit buclatě oblá Brava. Její máma »fabrica Italiana automobili di torino« ji však drží zkrátka. To v Paříži už přišli na to, že zvětšení kol autu prospěje. Harmonickým křivkám Bravy bych věnoval větší péči v úpravě »obličeje«. Jak jiná je Japonka Mazda! Neklasická - vymyká se všem splývavým zádím, jelikož připomíná kombi. Je to spíše kompaktní řešení co nejkratší karoserie s co největším prostorem na zdravém podvozku. Obrysové linie reflektorů, napnuté a náhle lomené,dávají vozu pevný a nekompromisní výraz, který je zdůrazněn jednoduchou ozdobou - vkusnou chromovanou lištou připomínající sportovní ochranu zubů. V ní je zcela prostě,ale něžně vkomponován půvabný až romantický symbol Mazdy. Jako krásný přívěšek na krku pěkně urostlé atletky. Zadní stěna a hlavně červená koncová světla postrádají tuto výraznost a působí průměrně. Dynamicky krásný design litých kol zdůrazňuje lehkonohou živelnost Mazdy.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.