Designér: bude Octavia stárnout?

- Nejdříve stručně. Brava je originální a v tomto tvarovém pojetí líbivá i užitečná a komfortní, živá »creazione italiana«. V ětším zásahem do tvarů detailů nebo do vajíčkové oblasti by mohla ztratit půvab. To raději nový model. Octavia je zase v podezření, že se stane přesvědčivým »evergreenem«, který s citlivými retušemi vpluje do třetího tisíciletí. To Mazda je plnohodnotná a užitečná agilní sportovkyně,na pohled příjemná.
Nedávná designérská kúra Méganu prospěla, čímž vůz šťastně překročil pubertu a atraktivně dospěl včetně různých nedokonalostí. Ale kdo je už dokonalý? Začnu vpředu. Pevný a charakteristický »pohled« Octavie a Mazdy přesvědčuje jasným slohem, oproti tomu Mégane a Brava se jako by zakomplexovaně šklebí a slibují, že zítřejším »make upem« svůj dnešní vzhled vylepší. Ne že by Octavia zářila radostným úsměvem, dívá se na svět zasmušile. Octavie má krásné nohy, tedy kola už od »narození«, a každé další hodnotnější obutí litých kol ji činí ještě půvabnější. To ostatní tři soupeřky by mohly být obuty lépe. Nejvíce by v tomto směru potřebovala vylepšit buclatě oblá Brava. Její máma »fabrica Italiana automobili di torino« ji však drží zkrátka. To v Paříži už přišli na to, že zvětšení kol autu prospěje. Harmonickým křivkám Bravy bych věnoval větší péči v úpravě »obličeje«. Jak jiná je Japonka Mazda! Neklasická - vymyká se všem splývavým zádím, jelikož připomíná kombi. Je to spíše kompaktní řešení co nejkratší karoserie s co největším prostorem na zdravém podvozku. Obrysové linie reflektorů, napnuté a náhle lomené,dávají vozu pevný a nekompromisní výraz, který je zdůrazněn jednoduchou ozdobou - vkusnou chromovanou lištou připomínající sportovní ochranu zubů. V ní je zcela prostě,ale něžně vkomponován půvabný až romantický symbol Mazdy. Jako krásný přívěšek na krku pěkně urostlé atletky. Zadní stěna a hlavně červená koncová světla postrádají tuto výraznost a působí průměrně. Dynamicky krásný design litých kol zdůrazňuje lehkonohou živelnost Mazdy.