Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér Bugatti Veyron bude malovat nové škodovky

  15:08aktualizováno  15:08
Jens Manske, vedoucí oddělení designu značky Škoda Auto, odchází po pouhých dvou letech působení v designérském centru Škodovky. Za šéfovským stolem ho od 1. února příštího roku nahradí Jozef Kaban, který do nynějška maloval nová audi.

Nový šéfdesignér škodovek Jozef Kabaň | foto: Škoda Auto

Slovenský 34letý designér ovšem už svůj pomník, který mu zajistil v pouhých třiceti letech nesmrtelnost, má. Je to Bugatti Veyron. Tvorbu jeho podoby měl na starosti od roku 1999 až do finální podoby.

Pod Manskeho vedením vznikla nová, napjatě očekávaná generace Škody Superb a další vozy, jejichž sériové nasazení se chystá. V krátké době ještě stačil odcházející šéfdesignér Škodovky navrhnout agresivní, sportovní a žlutý joyster, kterému ovšem minulý týden přisoudil nový šéf Škodovky pouze roli v muzeu automobilky. - více zde

Novým Manskeho šéfem bude vládce oddělení koncernového designu Walter de Silvy.

Jozef Kaban

Vedoucí centra exteriérového designu Audi AG se narodil  4. ledna 1973 v Námestově na Slovensku.

Po čtyřletém uměleckém studiu designu zahájil v roce 1991 studium produktového a průmyslového designu na Academy of Fine Arts & Design v Bratislavě.

V průběhu tohoto studia se zúčastnil designérské soutěže pro značku Škoda, vypsané koncernem Volkswagen. Umístění na druhém místě mu vyneslo možnost nastoupit přímo ve společnosti Volkswagen. Napřed jako praktikant, poté jako designér exteriéru.

Pro společnost Volkswagen AG, kde pracoval až do roku 2003, jej objevil a podporoval Hartmut Warkuss.

V roce 1997 získal Jozef Kaban jako stipendista automobilky Volkswagen na Royal College of Art titul Master of Art v oboru Design vozidel. V této době byl Jozef Kaban prvním slovenským absolventem v historii Royal College of Art.

Ještě v témže roce byl Jozef Kaban za studii vozu budoucnosti vyznamenán cenou "Giorgio Giugiaro Award for Design Innnovation".

Od roku 1999 byl z pověření koncernu Volkswagen zodpovědný za vývoj designu snového sportovního vozu Bugatti Veyron, a to od prvního náčrtu až po zahájení sériové výroby.

Od roku 2003 působí v Ingolstadtu u značky Audi, kde byl do nynějška zodpovědný za design různých sériových vozů a studií.

Bugatti Veyron

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.