Claus Luthe dával tvář "bavorákům" od roku 1976 do roku 1990. K jeho nejslavnějším výtvorům patří BMW řady 7 generace označené E32, druhé BMW 5 a legendární trojkové BMW E30 a E36. Prsty má i ve vzhledu kupé řady 8 a třetí generaci řady 5 (E34).
Německý designér se narodil v roce 1932, první zkušenosti nabral u Fiatu, kde maloval začátkem 50. let přední část nesmrtelného Fiatu 500.
V roce 1956 přišel do dnes již neexistující značky, německé NSU, která se později stala součásti Audi. V roce 1967 přebral velení nad celým designérským oddělením. Je autorem karoserií NSU Prinz a především auta roku 1968 NSU Ro 80, které je považováno za jedno z přelomových aut automobilového designu a mimoto mělo pod kapotou dodnes velmi exotický Wankelův rotační motor.
Poté šel Claus Luthe do designcentra VW. Jeho dílem je mimo jiné první Volkswagen Polo a druhá generace Audi 100.
V roce 1976 se stal po Wilhelmovi Hofmeisterovi a Paulu Bracqovi teprve třetím šéfdesignérem BMW. Předválečné modely malovali totiž pro mnichovského výrobce nezávislí designéři jako Goertz, Michelotti nebo Spada.
Vedení designérského ateliéru BMW se vzdal v roce 1990 po rodinné tragédii. Luthe byl obviněn, že v hádce smrtelně zranil svého 33letého drogově závislého syna.
Pro automobilku pak pracoval externě. BMW trvalo dva roky, než našlo plnohodnotnou náhradu. Není jí nikdo menší než nejkontroverznější automobilový designér současnosti - Chris Bangle.