Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér o roomsteru: Škoda zaslouží pochvalu

  17:53aktualizováno  17:53
Od prvního pohledu vypadá roomster určitě zajímavě. Přináší řadu nových prvků a to je u Škody, která je tradičně spíš konzervativní vcelku překvapivé a jistě si za to zaslouží pochvalu. Ve všech proporcích vypadá vyváženě, ale zvlášť výšku bude pravděpodobně možné posoudit až v reálu.

Na většině aut této kategorie vyšší stavba karoserie působí dost usedlým dojmem.

U roomsteru je tento vliv chytře potlačen nižší horní hranou předního okna na nějž navazuje lehce vypouklá střecha, která tak zachovává dostatečný prostor uvnitř vozu a zároveň ponechává karoserii i jistou dynamiku.

Stejně je vyřešeno i okno v zadní stěně, kde se střecha naopak snižuje a nižší tvar okna autu na výšce nepřidává, ale naopak podporuje dojem stability do šířky rozkročeného vozu.

Že oproti konceptu zmizí prosklená zadní stěna se dalo očekávat, bohužel s ním zmizelo i zajímavé tvarování zadních sloupků a skupinových světel do jakýchsi miniploutví. Záď se tedy zatím jeví sice stylisticky čistým dojmem, ale podle fotografií působí možná trochu až moc ploše.

Čelní maska se dá prohlásit za velice povedenou a je vidět, že si s ní designeři hodně pohráli, protože se stejnými tvary se určitě už brzo setkáme i na nové fabii. Mřížka chladiče a zejména chromovaný rámeček vyvolává nostalgické vzpomínky na modely z historie automobilky.

Nový tvar světel svým protažením do boků pěkně podporuje dynamickou linku, která jde od zadních bočních oken. Je škoda, že mezi uveřejněnými záběry není pohled z boku, který by napověděl více o skutečném uspořádání bočních oken a sklonu čelního okna a masky.

Boční okna budou určitě patřit mezi prvky, které vzbudí živou diskuzi a jistě najdou své zaryté odpůrce, ale i nadšené obhájce. Tento novátorský prvek, přináší Škodě mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát.

I z těchto pohledů sice působí lehce nesourodým dojmem, ale o to pravděpodobně tvůrcům šlo a celý bok už dále nezatěžovali dalšími prolisy nebo jinými prvky. Díky těmto oknům zůstal zachován moment překvapení, který je u auta přicházejícího na trh velice důležitý. Originalita se cení nejen ve světě designu.

Zvláštní příloha Škoda Roomster ...ZDE

iDNES ,  Radek Laube, autor je absolventem ČVUT,  fakulty dopravní  se specializací na design automobilů a redaktorem časopisu AutoDesign&Styling

Škoda Roomster se představí na autosalonu v Ženevě





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.