Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superstar autodesignu v Praze: dorazí vynálezce škodováckých „Cé“

  12:00aktualizováno  12:00
Thomas Ingenlath rád maluje světlem. Když dával ten sympatický Němec tvář škodovkám, vymyslel jim nezaměnitelný monogram. Každou moderní Škodu poznáte podle červeného C zářícího v zadním světle.

Volvo XC Coupé a šéfdesignér švédské značky Thomas Ingenlath | foto: Volvo

Thomas Ingenlath je jednou z hvězd Mezinárodní konference o automobilovém designu konané tento čtvrtek 18. září. Tolik světoznámých jmen autodesignu v Praze nikdy pohromadě nebylo.

Ingenlath zanechal ve Škodě hlubokou stopu

Může se hodit

Potřebujete novou škodovku? Vyberte si ji na Automodul.cz.

I když už je to devět let, co Ingenlath z Mladé Boleslavi odešel, stále jeho škodovácké "C" nové modely drží. A podle toho co naznačuje dnešní šéfdesignér, Jozef Kabaň, zůstane to tak. Kabaň ostatně v Praze s Ingenlathem určitě pár vět prohodí, slovenský tvůrce ikonického Bugatti Veyron a moderních škodovek dneška bude na konferenci dalším důležitým hostem.

A Ingenlath? Ten dnes působí u Volva, a nově jim chce dát také "světelný podpis". Bude to mohutné ležaté T v předních světlech, říkají mu kladivo boha hromu Thora.

"Výhodou našeho světelného podpisu je, že je to element uvnitř světlometů," vysvětluje Ingenlath pro časopis AutoDesign&Styling, který je organizátorem pražské konference. "Není to tvar definovaný vnějším tvarem světel, což pro budoucnost a další modely znamená, že můžeme snadno držet stejný velmi výrazný a sjednocující prvek jasně definující Volvo bez toho, abychom museli opakovat jednu tvář. Není tedy třeba obávat se, že všechny naše modely od nejmenšího po největší budou mít jediný výraz přední masky lišící se jen velikostí."

Ingenlath působil ve Škodě Auto od roku 2000 do roku 2006. Jeho dílem je druhá generace octavie a fabie, nekonvenční roomster a nestárnoucí yeti. 

Hvězdy autodesignu

Čtvrtý ročník mezinárodní konference o automobilovém designu letos přivítá nejvíce hvězdných jmen ve své historii.

"Vystoupí například Flavio Manzoni, šéfdesignér Ferrari, který je zodpovědný za design hypersportovního LaFerrari, ale také Volkswagenu Golf 6. generace," láká Radek Laube, pořadatel konference, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling a spolupracovník redakce iDNES.cz a MF DNES.

Dorazí také Gert Hildebrand, někdejší šéfdesignér Mini, dnes vedoucí designu nejambicióznější čínské automobilky Qoros a Julian Thomson, designer Jaguaru. 

Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery
Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery

Kromě hvězd budou profesionálům z řad designérů přednášet zástupci dodavatelů pro autoprůmysl a softwarů pro modelování.

"Letošní novinkou v programu bude Auto design Prague gallery, to je přehlídka nejlepších projektů absolventů předních světových univerzit se zaměřením na transport design," popisuje Laube. Výstava prací nastupující designérské generace je ode dneška (15. září) volně přístupná veřejnosti v galerii Národní technické knihovny v pražských Dejvicích, kde se také konference 18. září koná. Vedle projekce a prezentačních panelů budou na výstavě k vidění i měřítkové modely. Nad výstavou převzal záštitu Jozef Kabaň, který společně s dalšími významnými osobnostmi přednášejícími na konferenci ocení nejtalentovanějšího absolventa titulem "Talent roku".

Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery

"Chceme zprostředkovat možnost osobního kontaktu s výjimečnými osobnostmi všem lidem, kteří mají rádi dobrý design. Navíc má Česká republika skvělou automobilovou tradici a kulturu a proto je Praha určitě správný místem pro pořádání takové akce,“ říká o konferenci Radek Laube. 

Na programu je deset přednášek a doprovodný program. "K vidění bude i několik zajímavých vozů a návštěvníci si budou moci vyzkoušet virtuální navrhování, modelování a seznámit se s řadou nejmodernějších špičkových designérských nástrojů od softwaru až po stavbu prototypů a 3D tisk," láká Laube.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.