Anketu Nejlepší design roku 2007 pořádala redakce českého magazínu Autodesign & Styling.
Mezi auty, která lze běžně koupit, zvítězilo Volvo C30 s malým odstupem před Fiatem 500.
"Malý hatchback zaujal svým jedinečným stylem, v němž tvůrci citlivě rozvinuli prvky známé z větších sedanů a kombíků z výrobního programu skandinávské automobilky a zároveň dokázali připomenout bohatou historii značky, z níž ovšem čerpali jen ideově – tvary jsou už naprosto moderní," shrnula své hodnocení vítězného volva v tiskovém prohlášení porota soutěže.
Zato Mazda Taiki, kterou japonská automobilka vozí na autosalony a naznačuje, jak by mohlo vypadat auto budoucnosti, zvítězila s docela jasným náskokem před dvojicí citroenů.
Za nimi se na čtvrtém místě umístila studie Volkswagenu Up. Z něj automobilka plánuje sériový minivůz, jenž se představí také s logem Škodovky.
Co zaujalo účastníky ankety o nejlepší design na vítězné mazdě? "Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti," uvádí se v hodnocení soutěže.
Magazín Autodesign & Styling nominoval na cenu 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců vybíral pět nejzajímavějších aut v obou stanovených kategoriích.
Výsledky ankety o nejlepší design
Koncepční vozy | |
1. |
Mazda Taiki concept - 55 bodů |
2. | Citroën C-Cactus - 40 bodů |
3. | Citroën C5 Airscape - 28 bodů |
4. | VW Up! - 27 bodů |
5. | KTM X-Bow - 24 bodů |
Sériové vozy | |
1. |
Volvo C30 - 43 bodů |
2. | Fiat 500 - 40 bodů |
3. | Maserati GranTurismo - 26 bodů |
4. - 5. | Audi R8 - 25 bodů |
4. - 5. | Ford Mondeo - 25 bodů |