Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designérům se líbí Volvo C30

aktualizováno 
Mezi sériově vyráběnými auty se odborníkům na design líbí Volvo C30, za nejlepší koncept zvolila porota rozvlněnou Mazdu Taiki.

Volvo C30 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Anketu Nejlepší design roku 2007 pořádala redakce českého magazínu Autodesign & Styling.

Mezi auty, která lze běžně koupit, zvítězilo Volvo C30 s malým odstupem před Fiatem 500.

"Malý hatchback zaujal svým jedinečným stylem, v němž tvůrci citlivě rozvinuli prvky známé z větších sedanů a kombíků z výrobního programu skandinávské automobilky a zároveň dokázali připomenout bohatou historii značky, z níž ovšem čerpali jen ideově – tvary jsou už naprosto moderní," shrnula své hodnocení vítězného volva v tiskovém prohlášení porota soutěže.

Mazda Taiki

Zato Mazda Taiki, kterou japonská automobilka vozí na autosalony a naznačuje, jak by mohlo vypadat auto budoucnosti, zvítězila s docela jasným náskokem před dvojicí citroenů.

Za nimi se na čtvrtém místě umístila studie Volkswagenu Up. Z něj automobilka plánuje sériový minivůz, jenž se představí také s logem Škodovky.

Co zaujalo účastníky ankety o nejlepší design na vítězné mazdě? "Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti," uvádí se v hodnocení soutěže.

Magazín Autodesign & Styling nominoval na cenu 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců vybíral pět nejzajímavějších aut v obou stanovených kategoriích.

Výsledky ankety o nejlepší design

Koncepční vozy

1.

Mazda Taiki concept  -  55 bodů
2. Citroën C-Cactus   -   40 bodů
3. Citroën C5 Airscape  -  28 bodů
4. VW Up!  - 27 bodů
5. KTM X-Bow  -   24 bodů


Sériové vozy

1.

Volvo C30  -  43 bodů
2. Fiat 500 -   40 bodů
3. Maserati GranTurismo -  26 bodů
4. - 5. Audi R8  -  25 bodů
4. - 5. Ford Mondeo  -  25 bodů

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.