Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Detroit: Boj o pozice

  11:48aktualizováno  11:48
Po letech špatných zpráv o klesajícím prodeji a rostoucích nákladech na sociální zabezpečení zaměstnanců se velké americké automobilky konečně dočkaly pozitivní novinky.

Na letošním autosalonu Detroit Auto Show byly modely velkých amerických výrobců poprvé po osmi letech vyhlášeny autem roku.

Nejlepšími vozy se za rok 2004 stal v kategorii osobních aut Chrysler 300 - nazývaný pro svou podobnost s luxusním vozem Bentley „baby Bentley“ - a Ford Escape se smíšeným benzinovým a elektrickým pohonem v kategorii sportovních terénních vozů SUV.

Americkým automobilkám v posledních letech klesá kvůli konkurenci vozů z Asie a částečně i z Evropy podíl na domácím trhu. Ten spadl na 58,7 procenta.

A tak v době, kdy americké značky přecházejí oceněnými modely do protiútoku, zahraniční automobilky si letos na autosalonu spíše udržují své vydobyté pozice v Americe, kde se ročně prodá skoro 17 milionů osobních vozů.

PRO POCIT BEZPEČÍ. Automobilka Ford se pochlubila konceptem Syn US, který působí jako sejf na kolech.

„Zatímco minulé ročníky detroitského salonu nabídly pokaždé jeden nebo dva prodejní trháky, letošní přehlídka se ponese spíše ve stylu vozidel, jež mají pomoci vstupu značky na americký trh nebo rozšíření její působnosti,“ uvádí organizátoři detroitské Auto Show.

DALŠÍ HYBRID. General Motors představil model GMC Graphyte, který má smíšený benzinový a elektrický pohon.

Asijské a evropské automobily kvůli klesajícímu kurzu dolaru musí měnit taktiku.

Jak předpovídá magazín AutoFact Europe, do automobilového průmyslu se vrací obchodní model „vyráběj, kde prodáváš“.

Potvrzuje to i skutečnost, že například Volkswagen zápolící s vysokými výrobními náklady a silným eurem se chystá posílit výrobu v USA.

TOČ TO DOPRAVA! NE, DOLEVA! Při pohledu na Jeep Hurricane představený v Detroitu si člověk nemůže nelámat hlavu s tím, jaké propagované „neobvyklé jízdní vlastnosti“ může mít.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.