Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Detroitský autosalon krizi navzdory

aktualizováno 
První automobilový svátek se už tradičně koná v Detroitu. Letos ale bude v Cobo Centru asi trochu smutno. Světová krize zasáhla s největší razancí právě automobilky. Američtí giganti to mají nahnuté a některé značky se rozhodly dokonce severoamerický autosalon vynechat úplně. Novinek ale čeká na premiéru i tentokrát víc než dost.

Kia Soulster | foto: Automarket.ro

Už s předstihem se z Detroitské autopřehlídky odhlásilo Ferrari, Mitsubishi, Suzuki a Nissan. Moc veselo nebude na stáncích General Motors, Chrysleru a Fordu. Americká vláda jim sice slíbila vypomoci 17,4 miliardami dolarů, které mají pomoci překonat historicky asi nejhubenější chvíle historie, ale kdoví, jestli nebude v novém desetiletí automobilový svět o pár značek chudší...

Rok 2008 je v USA z pohledu automobilek nejhorší od roku 1992. Prodalo se 13 244 000 aut, což je o tři miliony méně než v roce předchozím.

NAIAS - jak se detroitský autosalon správně jmenuje - otevře novinářům poprvé v neděli 11. ledna, od 17 ledna budou brány otevírat široké veřejnosti až do pětadvacátého. Ohlášeno je 58 premiér, z čehož má být 44 světových. Oficiální stránky autosalonu ZDE

Toyota Prius:

Poprvé změří síly dvě novinky z Japonska, které míří na stejného zákazníka s ekologickým myšlením. Už třetí generace úspěšné Toyoty Prius se představí jen kousek od Hondy Insight. Nejen, že jsou obě hybridní (pohání je tedy elektro a spalovací motor), s trochou fantazie jsou si i docela podobné. Na ekologii myslí i "zelený" (lakováním i obrazně) Mercedes BlueZERO.

Nejen ekologií ale žijí konstruktéři s třícípou hvězdou v klopách bílých plášťů. Mercedes také představí snový roadster SLR Stirling Moss. Stojí 750 tisíc euro a ani nemá čelní sklo... a stejně už je asi vyprodaný. Více o Mercedesu SLR Stirling Moss ZDE

Audi prý chystá podle informací magazínu Quattroruote koncept pojmenovaný A7. Už podle jména je jasné kam míří - mezí manažerskou A6 a šéfovskou A8. Čtyřdveřové a čtyřsedadlové sedano-kupé má ztížit život Mercedesu CLS.

Nejen ekologií je živ řidič, chce si užívat. A jedno z vůbec nejzábavnějších zatáčkových náčiní současnosti dostává nástupce. BMW Z4 se chystá v nové generaci, nejvýraznější změnou je nová střecha, namísto plátna tentokrát konstruktéři tohoto roadsteru nastříhali plech. Narozdíl od stávající generace se novinka už nebude vyrábět v USA, ale v německém Regensburgu. Čtěte o novém BMW Z4

Subaru Legacy

Subaru Legacy

Americká přehlídka také uvidí, jak by měla vypadat nová generace Subaru Legacy. Japonská značka, která je v dnešním globalizovaném světě velkým samorostem, předvede ale prozatím jen studii chystané novinky. Agresivní korejská Kia představí třídveřovou verzi Kie Soul, pojmenovanou soulster,

Hodně povyku bude u Volva. Jeho majitel Ford, se ho chce zbavit, prozatím to ale vypadá, že o legendární švédskou značku nikdo zájem nemá. Druhým důvodem k návštěvě stánku volva bude snový koncept S60, který naznačí podobu nové generace oblíbeného modelu. Švédská nádhera: Volvo S60 Concept ZDE

Chevrolet Beat

Chevrolet Beat

S nepříznivou situací budou novými modely bojovat samozřejmě i američtí giganti. Chevrolet chystá premiéru sériové podoby miniaturního modelu Beat. Cadillac se pochlubí novým SRXem, což je malé SUVčko.

Opulentnosti je konec

Zajímavé to bude o Chrysleru. Automobilka odstartovala reklamní kampaň, ve které děkuje federální vládě za poskytnutou pomoc a doufá, že k nákupu svých modelů takto povzbudí i Američany. Šetřit se ale musí, a tak koncern nažene všechny své značky (Jeep, Chrysler a Dodge) do jednoho stánku.

Honda sice oznámila, že končí s vývojem supersportu NSX. do Detroitu ale prý přesto přiveze koncept, který ukáže, jak by nástupce legendárního vozu vypadal, nebýt krize.

Honda CR-Z

Některých značek ale, jako by se krize netýkala. Prodej Audi v loňském roce poprvé překonal hranici milionu vozů. I proto se budou na stánku německého výrobce luxusních aut chlubit novinkou v podobě desetiválcového Audi R8. Čtěte: V10 - o litr zuřivější Audi R8

Autosalon Detroit

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.