Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dětská vozítka se liší dokonalostí i cenou

aktualizováno 
- Dětské autíčko za cenu dvou nových osobních vozů Škoda Felicia? Jakkoliv taková nabídka může zaujmout, udivit nebo třeba i pobouřit, je skutečná a dokazuje, o co všechno má svět zájem. Autíčko Mini Monster 936/76 z produkce americké firmy Cars for Children je za rovných 499 000 Kč k mání v pražském Domě hraček Sparkys
 »Je to pokud mám dobré informace jediný Mini Monster nabízený v Česku,« řekla vedoucí obchodu Zuzana Jakušová. »K prodeji ho máme od otevření našeho domu, tedy téměř rok. Pár zájemců se ukázalo - jedni odešli změřit garáž, jiní si vzali čas na rozmyšlenou. Zatím ale nekoupil nikdo.« Podobná vozidla se prodávají zejména v USA a v západní Evropě v různém provedení i výbavě. Mini Monster 936/76 má benzinový motor o výkonu 3,73 kilowattu, brzdy s ABS, třírychlostní převodovku, plný světelný systém, terénní pneumatiky, luxusní radiomagnetofon s dvoukanálovým reproduktorovým systémem, komfortní čalouněná sedadla s možností seřizování i čalouněný interiér. Další výbavu lze - podobně jako při koupi klasického osobního vozu - objednat. Samozřejmě za příplatek. Podobných dětských vozítek už ne hraček a ještě ne skutečných motorových vozidel - je na zdejším trhu víc. A jestli Mini Monster zatím kupce nenašel, jdou naopak docela dobře na odbyt minimotocykly. Mají motory o objemu od padesáti do osmdesáti kubických centimetrů a jsou pro děti už od čtyř, pěti let. Stojí od necelých třiceti tisíc korun v případě nejmenších z modelů Malaguti a Hondy přes čtyřiceti- až padesátitisícové Yamahy a Husqvarny třeba až po KTM s cenou u dokonalejší verze dosahující až k devadesátitisícové mezi. Motorističtí odborníci se vesměs shodují, že jde o velice pěkné hobby-výrobky. Názory na to, mají-li sloužit k výchově příštích motocyklových a zvláště motokrosových jezdců, se však různí. Jedni se zalíbením žasnou, co na minimotocyklech třeba už osmiletí kluci umějí, zatímco jiní oponují, že nic se nemá uspěchat. V motoristicky vyspělém světě však děti na podobných strojích dávno řádí. Jisté je, že žádné z dětských vozidel s dítětem bez řidičského průkazu za volantem či řídítky nesmí do běžného silničního provozu na veřejných komunikacích. »Se zmíněnými dětskými motocykly či auty lze bez oficiálního řidičského oprávnění jezdit jen v místech, která nejsou veřejně přístupnou komunikací a nevztahují se na ně pravidla silničního provozu,« prohlásil šéf české dopravní policie Zdeněk Bambas. »Mohou to být třeba privátní prostory, uzavřené tratě, polní či lesní cesty, které nejsou evidovány jako komunikace, a podobně.« A kdyby policie dopadla dítě s dětským motocyklem či autem v místě, kde jízdou bez řidičského průkazu a s vozidlem oficiálně neschváleným k silničnímu provozu porušilo pravidla silničního provozu? Jednalo by se o přestupek, za který padá v úvahu pokuta v blokovém řízení do tisíce korun a do dvou tisíc korun ve správním řízení. Dítě však vzhledem k věku za přestupek odpovědnost nenese. Ani při maléru se zraněním dětského jezdce - pokud by havaroval tam, kde s vozidlem jezdit může - by se nic zvláštního nedělo. »Zkoumali bychom míru zavinění. Pokud bychom nezjistili cizí podíl a výrobek - tedy dětský motocykl či automobil - by byl schválen k prodeji a k použití, tak bychom událost neřešili. A to ani v případě, že by jezdec třeba padl hlavou na kámen a těžce se zranil nebo by se dokonce zabil,« konstatoval vyšetřovatel policejního Krajského úřadu vyšetřování v Plzni Jindřich Mašek. Doplnil, že taková událost je srovnatelná třeba s případem, kdy by u oficiálně schválené a prodávané dětské pušky zranila dítě nějaká součástka takové hračky. Srovnatelný je rovněž nešťastný pád na jízdním kole. Případným neštěstím by se nezabýval ani žádný jiný úřad či instituce. »My podle současných platných předpisů sledujeme bezpečnostní pravidla pouze v pracovněprávních vztazích,« prohlásila Miroslava Šmídová, která je garantem silniční dopravy Českého úřadu bezpečnosti práce v Praze. »Malér dětského řidiče dětského motocyklu či automobilu bychom tedy neřešili.«


O dětské autíčko za téměř půl milionu korun kupci příliš zájem nejeví.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.