Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Devon GTX: americké superkupé táhne 650 koní

  17:30aktualizováno  17:30
Americký výrobce Devon Motorworks se chystá od příštího roku nabízet elegantní kupé, které vedle povedeného designu boduje i brutálním výkonem. Jeho kusová výroba znamená taky velmi neskromnou cenovku, v přepočtu devět milionů korun.

Devon GTX | foto: Devon Motorworks

O pohon zadních kol supersportovního kupé se stará motor V10 o objemu 8,4 litru. Desetiválec spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí maximální výkon 650 koní, tedy 484,7 kW. Maximální výkon je k dispozici při 6100 otáčkách za minutu.

Americké superkupé pokořilo traťový rekord pro produkční vozy na známé trati Laguna Seca. Nový supersport trať zvládl za 1:35:075 minuty.

Devon GTX

Devon GTX je dlouhý 4374 mm, široký 1994 mm a vysoký pouze 1230 milimetrů. Exkluzivní kupé s rozvorem náprav 2509 mm má karoserii vyrobenou z uhlíkových vláken. Každé kolo má nezávislé zavěšení na hlinkových ramenech. Tlumiče jsou nastavitelné.

Vpředu najdeme kola s rozměry 295/30 ZR18 a na zadní nápravě jsou kola s rozměry 345/30 ZR19. Na přání je výrobce schopen dodat kola 295/30 ZR19 dopředu a dozadu potom 335/30 ZR20. Použity jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

Devon GTX

O bezpečné zastavení se starají brzdy s kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu a 355 milimetrů vzadu. Přední brzdová soustava má šestipístkové třmeny, na zadní nápravě se do brzdových kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny.

Pro pohodlí dvojčlenné posádky je připravena například klimatizace nebo špičkový audiosystém McIntosh s výkonem 200 wattů. Do vozu se nastupuje nezvykle řešenými dveřmi, které se vyklápí vzhůru, řidič a spolujezdec si hoví karbonových sedadlech potažených kůží. Digitální přístrojový štít ukazuje potřebné informace v klasickém analogovém formátu.

Devon Motorworks plánují vyrobit ročně 36 kusů exkluzivních kupé GTX. Ovšem majitelem se nemůže stát jen tak každý. Cena je totiž naplánována na přibližně 500 000 dolarů, tedy v přepočtu přes devět milionů korun. Úprava do "nabroušenější" verze bude stát dalších 25 000 dolarů, tedy v přepočtu dalších 450 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.