Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Devon GTX: americké superkupé táhne 650 koní

  17:30aktualizováno  17:30
Americký výrobce Devon Motorworks se chystá od příštího roku nabízet elegantní kupé, které vedle povedeného designu boduje i brutálním výkonem. Jeho kusová výroba znamená taky velmi neskromnou cenovku, v přepočtu devět milionů korun.

Devon GTX | foto: Devon Motorworks

O pohon zadních kol supersportovního kupé se stará motor V10 o objemu 8,4 litru. Desetiválec spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí maximální výkon 650 koní, tedy 484,7 kW. Maximální výkon je k dispozici při 6100 otáčkách za minutu.

Americké superkupé pokořilo traťový rekord pro produkční vozy na známé trati Laguna Seca. Nový supersport trať zvládl za 1:35:075 minuty.

Devon GTX

Devon GTX je dlouhý 4374 mm, široký 1994 mm a vysoký pouze 1230 milimetrů. Exkluzivní kupé s rozvorem náprav 2509 mm má karoserii vyrobenou z uhlíkových vláken. Každé kolo má nezávislé zavěšení na hlinkových ramenech. Tlumiče jsou nastavitelné.

Vpředu najdeme kola s rozměry 295/30 ZR18 a na zadní nápravě jsou kola s rozměry 345/30 ZR19. Na přání je výrobce schopen dodat kola 295/30 ZR19 dopředu a dozadu potom 335/30 ZR20. Použity jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

Devon GTX

O bezpečné zastavení se starají brzdy s kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu a 355 milimetrů vzadu. Přední brzdová soustava má šestipístkové třmeny, na zadní nápravě se do brzdových kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny.

Pro pohodlí dvojčlenné posádky je připravena například klimatizace nebo špičkový audiosystém McIntosh s výkonem 200 wattů. Do vozu se nastupuje nezvykle řešenými dveřmi, které se vyklápí vzhůru, řidič a spolujezdec si hoví karbonových sedadlech potažených kůží. Digitální přístrojový štít ukazuje potřebné informace v klasickém analogovém formátu.

Devon Motorworks plánují vyrobit ročně 36 kusů exkluzivních kupé GTX. Ovšem majitelem se nemůže stát jen tak každý. Cena je totiž naplánována na přibližně 500 000 dolarů, tedy v přepočtu přes devět milionů korun. Úprava do "nabroušenější" verze bude stát dalších 25 000 dolarů, tedy v přepočtu dalších 450 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.