Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diatto Ottovu' by Zagato: šlechta se probouzí

  10:48aktualizováno  10:48
Diatto a Zagato - dvě značky, které zásobovaly automobilovým luxusem italskou aristokracii, se opět derou na scénu. Zagato oživuje jméno Diatto a pracuje na ojedinělém projektu Ottovu´

Diatto Ottovu´od Zagata | foto: Zagato

Italský karosář Zagato, známý svými automobilovými kreacemi, které nemají daleko k sochám na kolech, připravil pro Ženevský autosalon unikátní vůz jménem Diatto Ottovu´. Velké kupé vznikne ve dvou exemplářích na základě objednávky dvou bohatých sběratelů.

Auto bude z hliníku, pod dlouhou kapotou se usadí - jak napovídá jméno - osmiválec (otto = italsky "osm", vu = it. "v"). Kdo dodá motor, je prozatím tajné, mluví se o okompresorovaném agregátu od Maserati.

S GTčkem Ottovu´si svět vzpomene na předválečnou turínskou značku Diatto, která v letech 1905 až 1929 vyráběla auta pro smetánku. Spojení Diatto-Zagato není nové. V roce 1921 vytvořil Ugo Zagato na základě Diatta 25 4DS lehkou aerodynamickou karoserii.

Se Zagatem se automobilka potkávala také nad projekty společně s nesmrtelnými jmény automobilové historie: Tazio Nuvolari nebo Ettore Bugatti, kterému dodával rámy na závodní auta. Bratři Maseriati u Diatta před založením vlastní automobilky stavěli do roku 1926 závodní speciály.

Diatto byl znám technickou vytříbeností svých aut. Už začátkem dvacátých let byla jeho auta vybavena brzdami na všech kolech a čtyřstupňovými převodovkami.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.