Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž začala kvůli emisím vyšetřovat automobilku Renault

aktualizováno 
Pařížská prokuratura zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault, kterou podezírá z manipulace s testy emisí u naftových aut. Firma ale tvrdí, že dodržuje veškeré francouzské i evropské zákony a že její automobily nejsou vybaveny softwarem umožňujícím testy falšovat.

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi | foto: DUH

Úřad pařížské prokuratury podle agentury AP uvedl, že soudní vyšetřování praktik Renaultu při regulaci emisí má mimo jiné zjistit, zda firma vyráběla „zboží ohrožující lidské zdraví“.

Francouzská vláda loni v listopadu předala prokuratuře poznatky úřadu pro ochranu spotřebitelů ohledně podezření, že Renault mohl manipulovat s emisemi oxidů dusíku u některých naftových modelů. Předané materiály podle zdroje agentury Reuters obsahují dokumenty, které policie zabavila při raziích na pracovištích Renaultu, záznamy rozhovorů s představiteli firmy a výsledky nezávislého testování vozů Renault.

Akcie Renaultu po zprávě o zahájení vyšetřování klesly o více než čtyři procenta. Později však velkou část ztrát smazaly.

Emise aut se předloni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy zaměřenými na emise oxidů dusíku. Tento týden Spojené státy obvinily skupinu Fiat Chrysler z obcházení emisních testů pomocí softwaru u zhruba 100 000 naftových vozů, společnost ale tato obvinění odmítla.

Analytik Terry Torrison z makléřské společnosti McLaren Securities uvedl, že nejnovější vyšetřování emisí naftových vozů v krátkém období zasáhnou akcie automobilových společností a poskytnou důvod k sázkám na pokles jejich cen. „Loni si automobilový sektor vedl dobře, nyní se k němu ale stavím negativně,“ řekl. „Tento příběh (vyšetřování emisí naftových vozů) v brzké době nezmizí,“ dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.