Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž začala kvůli emisím vyšetřovat automobilku Renault

aktualizováno 
Pařížská prokuratura zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault, kterou podezírá z manipulace s testy emisí u naftových aut. Firma ale tvrdí, že dodržuje veškeré francouzské i evropské zákony a že její automobily nejsou vybaveny softwarem umožňujícím testy falšovat.

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi | foto: DUH

Úřad pařížské prokuratury podle agentury AP uvedl, že soudní vyšetřování praktik Renaultu při regulaci emisí má mimo jiné zjistit, zda firma vyráběla „zboží ohrožující lidské zdraví“.

Francouzská vláda loni v listopadu předala prokuratuře poznatky úřadu pro ochranu spotřebitelů ohledně podezření, že Renault mohl manipulovat s emisemi oxidů dusíku u některých naftových modelů. Předané materiály podle zdroje agentury Reuters obsahují dokumenty, které policie zabavila při raziích na pracovištích Renaultu, záznamy rozhovorů s představiteli firmy a výsledky nezávislého testování vozů Renault.

Akcie Renaultu po zprávě o zahájení vyšetřování klesly o více než čtyři procenta. Později však velkou část ztrát smazaly.

Emise aut se předloni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy zaměřenými na emise oxidů dusíku. Tento týden Spojené státy obvinily skupinu Fiat Chrysler z obcházení emisních testů pomocí softwaru u zhruba 100 000 naftových vozů, společnost ale tato obvinění odmítla.

Analytik Terry Torrison z makléřské společnosti McLaren Securities uvedl, že nejnovější vyšetřování emisí naftových vozů v krátkém období zasáhnou akcie automobilových společností a poskytnou důvod k sázkám na pokles jejich cen. „Loni si automobilový sektor vedl dobře, nyní se k němu ale stavím negativně,“ řekl. „Tento příběh (vyšetřování emisí naftových vozů) v brzké době nezmizí,“ dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Pro někoho je důkazem mužnosti, pro jiného obtěžujícím, neatraktivním doplňkem.
Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální...  celý článek

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.