Vyplatí se však dieselový automobil vždy a každému řidiči?
Zůstanou-li stranou případy, kdy motorista koupí špatně a opravy starého dieselu ho velmi pravděpodobně stojí mnohem víc než v případě benzinového auta, tak lze konstatovat, že naftová ojetina šetří už od prvních kilometrů služby - zhruba 300 korun na každé padesátilitrové nádrži.
Z redakčního porovnání jeté Škody Felicia 1.3 MPi (pro příklad slouží vůz ročníku 1997 s 50 000 až 70 000 kilometry za 160 000 korun) s Fiatem Punto 1.7 D (ročník 1995 a asi 100 000 kilometrů na kontě) dál plyne, že na každém 1000 kilometrů majitel naftového auta uspoří zhruba 700 korun. A přestože dieselový Fiat Punto patří k vozům s náročnější údržbou (výměna oleje po 7500 kilometrech a výměna palivového filtru po 15 000 kilometrech, zatímco u benzinové i naftové felicie se olej mění po 15 000 kilometrech a palivový filtr po 60 000 kilometrech), vydělává majitel naftového auta po 30 000 kilometrech více než 15 000 korun. Absolvují-li oba jeté automobily bez nákladných oprav 90 000 kilometrů, tak vlastník dieselového fiata ušetří asi 45 000 korun proti kolegovi s benzinovou Škodou Felicia.
V poněkud jiném světle však je srovnání nových vozů - třeba Škody Fabia Classic 1.4 se Škodou Fabia Classic 1.9 SDI. Diesel sice na pětačtyřicetilitrové nádrži spoří 270 korun a na každé tisícovce kilometrů zhruba 900 korun (viz tabulka), ovšem při významně vyšší pořizovací ceně a dražších filtrech, olejích, pojištění a podobně se naftová verze fabie začne vyplácet až zhruba v 70 tisících kilometrech. A to ještě výpočty berou v úvahu jen roční náklady na pojištění a povinné ručení.
I při rostoucích cenách pohonných hmot tedy platí, že nový diesel se vyplatí motoristům, kteří jezdí hodně - zhruba 30 000 až 40 000 kilometrů ročně.
„Důvody renesance aut se vznětovými motory však v Česku nespočívají jen v šanci na levnější cestování. Moderní technika totiž postupně stírá rozdíly v mnoha parametrech benzinových a dieselových motorů, míní Peter Kolník. „Díky všudypřítomné elektronice i novým materiálům a způsobům vstřikování se z handicapů u dieselů stávají přednosti, což platí zejména pro hlučnost, zrychlení, elasticitu nebo obsah škodlivin ve výfukových plynech. Tato technika je v současnosti k dispozici za přijatelnou cenu také u mnoha ojetin.
Právě u jetých osobních automobilů je rostoucí zájem o diesely zřetelnější než u vozů nových. „Nákup jetého dieselu je ovšem mnohem složitější než v případě srovnatelného vozu s benzinovým motorem, upozorňuje Petr Svoboda, který v Plzni obchoduje s novými i staršími vozidly. „U takové události by tedy neměl chybět skutečný odborník, nejlépe ze specializovaného dieselservisu.
Diesel, nebo benzin? zní aktuální otázka
Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům
Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...
První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet
Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy
Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....
Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí
Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo
Patentový úřad ve středu zveřejnil patentovou přihlášku mladoboleslavské škodovky s neskromným...
Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let
Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...
Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla
Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...
KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství
Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...
Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy
Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....
AUTOMECHANIK - PLZEŇ (A12260)
AURES Holdings a.s.
Plzeňský kraj