Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

  17:30aktualizováno  17:30
Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Turbodiesel řady EA 189 | foto: Petr Lichtenbergpro iDNES.cz

Mluvčí automobilky uvedl, že přezkoumání spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázalo, že spotřeba pohonných hmot se u některých dvoulitrových naftových motorů po aktualizaci softwaru zvýšila.

„Musíme se znovu vrátit k práci na softwaru,“ uvedl mluvčí a upřesnil, že problém se týká 160 tisíc modelů VW Passat a Škoda Superb. Dodal, že svolávání 90 tisíc modelů Audi A4, A5, Q5 a Seat Exeo s dvoulitrovým motorem začalo.

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující obcházení emisních testů instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Německu musí Volkswagen do konce letošního roku svolat ke kontrole 2,5 milionu vozů vybavených tímto softwarem.

Autoři: ,


VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...
VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 64 623 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.