Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate nekončí, zákaz jízdy hrozí Opelům Insignia. Má je i policie

aktualizováno 
Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe podala žalobu na německé úřady. Jejím cílem je odnětí typového schválení Opelu Insignia.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour | foto: autopista.es

Stejně jako v případě Volkswagenu i vozy automobilky Opel totiž při praktických testech vykázaly nadměrné emise oxidů dusíku. Automobilka odmítla podezření, že by používala podobný software jako VW (ten měření emisí rozpoznal a přizpůsobil na něj nastavení motoru) a bránila se nutností upravit chování pohonné jednotky kvůli její ochraně před poškozením. Jeho modely tedy předepsané emise splňují jen v určitém rozmezí teplot, zejména v emisní laboratoři. V případě rodinného MPV Zafira a Insignie nakonec Opel přistoupil i na změnu software řídicí jednotky (více čtěte zde).

Tím to však neskončilo. Ekologové z Deutsche Umwelthilfe podle Spiegelu teď podali žalobu u správního soudu v německé spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko, ve které se dožadují, aby německý úřad KBA (Kraftfahrt Bundesamt) odňal modelu Insignia schválení pro provoz.

Šéf Umwelthilfe Jürgen Resch vychází z nejnovější zprávy vyšetřovací komise Spolkového sněmu, která má na starosti kauzu koncernu VW (speciální příloha k Dieselgate - zde). V ní právník Martin Führ rozporuje současné stanovisko Spolkového ministerstva dopravy, podle něhož je legální měnit nastavení řídicí jednotky s ohledem na ochranu motoru, ale zároveň tím zvýšit emise. Použití takového software je podle Führa opakovaným a vážným porušením zákona. Nelegálně podle něj v takovém případě postupoval jak výrobce vozu, tak německé úřady.

Pokud by správní soud žalobě vyhověl, znamenalo by to závažný precedens. Podobné nastavení řídicí jednotky jako Opel totiž používají i další výrobci. A v Německu by o schválení k provozu na pozemních komunikacích mohly přijít miliony aut, nejen Insignia. Bez úprav by s takovým vozem jejich majitelé nesměli legálně na silnici. Celkem Opel vyrobil dodnes přes 900 tisíc insignií, kolik z nich je dieselových a kolik jich má německou registraci, je otázka, každopádně slouží i v barvách tamní policie.

Opel v těchto dnech představuje novou generaci modelu Insignia:

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.