Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dohoda s USA kvůli emisím by prý Volkswagen mohla stát víc

  16:32aktualizováno  16:32
Hledání dohody s americkými úřady kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu by mohlo trvat déle a mohla by stát více, než se čekalo. Britské stanici BBC to řekl generální ředitel německého koncernu Matthias Müller.

VW T2 mikrobus | foto: Volkswagen

Volkswagen se od loňska potýká s problémy kvůli softwaru, který obchází měření emisí u jeho dieselových motorů. Ve Spojených státech automobilka musí vyřešit otázku úpravy téměř 600 000 vozů, u nichž se zjistily výrazně vyšší emise oxidů dusíku. Celosvětově se skandál týká zhruba 11 milionů naftových vozů. Volkswagen následkem skandálu nedávno odložil březnové zveřejnění hospodářských výsledků za loňský rok i dubnovou valnou hromadu.

Müller v rozhovoru s BBC na ženevském autosalonu řekl, že koncern a američtí regulátoři nadále vedou „konstruktivní dialog“. Upozornil také, že 6,7 miliardy eur (181,3 miliardy Kč), které dala automobilová skupina ve třetím čtvrtletí stranou na úpravu vozidel vybavených problémovým softwarem, by nemuselo stačit.

„Odložil jsem finanční výsledky za konec roku a valnou hromadu, aby se zlepšila jejich kvalita... a my mohli ke stanovení těchto čísel přistoupit ještě pečlivěji a svědomitěji,“ řekl Müller. „Poté uvidíme, zda budeme muset učinit dodatečná opatření navíc k oněm 6,7 miliardy eur,“ uvedl také.

Interní vyšetřování okolností skandálu, které vede americká právnická firma Jones Day, by podle něj mohlo být hotovo v dubnu.

Do budoucna ale automobilka pohlíží s optimismem, uvedl šéf koncernu. V pondělí před zahájením ženevského autosalonu prohlásil, že skupina, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů (více čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.