Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dohoda s USA kvůli emisím by prý Volkswagen mohla stát víc

  16:32aktualizováno  16:32
Hledání dohody s americkými úřady kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu by mohlo trvat déle a mohla by stát více, než se čekalo. Britské stanici BBC to řekl generální ředitel německého koncernu Matthias Müller.

VW T2 mikrobus | foto: Volkswagen

Volkswagen se od loňska potýká s problémy kvůli softwaru, který obchází měření emisí u jeho dieselových motorů. Ve Spojených státech automobilka musí vyřešit otázku úpravy téměř 600 000 vozů, u nichž se zjistily výrazně vyšší emise oxidů dusíku. Celosvětově se skandál týká zhruba 11 milionů naftových vozů. Volkswagen následkem skandálu nedávno odložil březnové zveřejnění hospodářských výsledků za loňský rok i dubnovou valnou hromadu.

Müller v rozhovoru s BBC na ženevském autosalonu řekl, že koncern a američtí regulátoři nadále vedou „konstruktivní dialog“. Upozornil také, že 6,7 miliardy eur (181,3 miliardy Kč), které dala automobilová skupina ve třetím čtvrtletí stranou na úpravu vozidel vybavených problémovým softwarem, by nemuselo stačit.

„Odložil jsem finanční výsledky za konec roku a valnou hromadu, aby se zlepšila jejich kvalita... a my mohli ke stanovení těchto čísel přistoupit ještě pečlivěji a svědomitěji,“ řekl Müller. „Poté uvidíme, zda budeme muset učinit dodatečná opatření navíc k oněm 6,7 miliardy eur,“ uvedl také.

Interní vyšetřování okolností skandálu, které vede americká právnická firma Jones Day, by podle něj mohlo být hotovo v dubnu.

Do budoucna ale automobilka pohlíží s optimismem, uvedl šéf koncernu. V pondělí před zahájením ženevského autosalonu prohlásil, že skupina, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů (více čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.