Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dohoda s USA kvůli emisím by prý Volkswagen mohla stát víc

  16:32aktualizováno  16:32
Hledání dohody s americkými úřady kvůli emisnímu skandálu Volkswagenu by mohlo trvat déle a mohla by stát více, než se čekalo. Britské stanici BBC to řekl generální ředitel německého koncernu Matthias Müller.

VW T2 mikrobus | foto: Volkswagen

Volkswagen se od loňska potýká s problémy kvůli softwaru, který obchází měření emisí u jeho dieselových motorů. Ve Spojených státech automobilka musí vyřešit otázku úpravy téměř 600 000 vozů, u nichž se zjistily výrazně vyšší emise oxidů dusíku. Celosvětově se skandál týká zhruba 11 milionů naftových vozů. Volkswagen následkem skandálu nedávno odložil březnové zveřejnění hospodářských výsledků za loňský rok i dubnovou valnou hromadu.

Müller v rozhovoru s BBC na ženevském autosalonu řekl, že koncern a američtí regulátoři nadále vedou „konstruktivní dialog“. Upozornil také, že 6,7 miliardy eur (181,3 miliardy Kč), které dala automobilová skupina ve třetím čtvrtletí stranou na úpravu vozidel vybavených problémovým softwarem, by nemuselo stačit.

„Odložil jsem finanční výsledky za konec roku a valnou hromadu, aby se zlepšila jejich kvalita... a my mohli ke stanovení těchto čísel přistoupit ještě pečlivěji a svědomitěji,“ řekl Müller. „Poté uvidíme, zda budeme muset učinit dodatečná opatření navíc k oněm 6,7 miliardy eur,“ uvedl také.

Interní vyšetřování okolností skandálu, které vede americká právnická firma Jones Day, by podle něj mohlo být hotovo v dubnu.

Do budoucna ale automobilka pohlíží s optimismem, uvedl šéf koncernu. V pondělí před zahájením ženevského autosalonu prohlásil, že skupina, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů (více čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.