Dieselová ofenzíva Opelu začíná

  • 7
Již příští víkend představí německá automobilka na pařížském výstavišti v konceptu eco-speedster zabudovaný nový úsporný turbodiesel 1,3 CDTI, přičemž v roce 2003 budou postupně do sériové výroby zavedeny čtyři úplně nové vznětové jednotky. Výkon nejsilnější z nich má překračovat hranici 130 kilowatt.

Tím ale zatím informační vstřícnost Opelu končí, šéfové z Rüsselsheimu zatím pouze poodhalili roušku tajemství u dieselového konceptu eco-speedster, který má směr vývoje naznačit.

Jak už naznačuje název sportovní studie, eco-speedster spojí rychlost s úsporností. Může to sice znít jako fráze, ale čísla úspěch konstruktérů potvrzují. Skromná třináctistovka dokáže prý nevelký automobil rozhýbat až k maximální rychlosti na hranici 250 km/h, což je v současném motoristickém světě nevídané. Takovouto dynamiku zajišťuje kombinace malého ale výkonného (84 kW) motoru s nízkou hmotností - koncept váží pouze 660 kilogramů.

Pro většinu motoristických fandů se ale větším trumfem jistě stane údaj o spotřebě. Dle informací z automobilky si eco-speedster při testu řekl pouze o zhruba 2,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Více informací o sportovním eco-speedsteru a dalších novinkách Opelu přineseme v průběhu pařížského autosalonu.