Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselová šelma R-D6

  10:57aktualizováno  10:57
Agresivní a ohromující, avšak zároveň elegantní a originální. Takový je koncept čtyřdveřového čtyřmístného kupé v podání Jaguaru. Frankfurktská studie R-D6 má naznačit, jak by měla vypadat budoucnost sporťáků od Jaguaru. Mimo svalnaté karoserie je na studii nejzajímavější šestiválcový dieselový agregát.

Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy.

Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar - X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm. I přesto, že se jedná o automobil se čtyřmi plnohodnotnými místy, podařilo se udržet na minimu též výšku a šířku - 1 390 mm a 2 150 mm.

Karoserie

Už u nového XJ Jaguar využil v hojné míře hliník. U R-D6 pak mohli technici experimentovat do omrzení. Obdrželi lehkou, ale zároveň dokonale pevnou strukturu, která napomáhá kvalitním jízdním vlastnostem a zaručuje dokonalé využítí síly použitého motoru.

Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola. Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Pod nimi vykukují rozměrné brzdové kotouče a třmeny Jaguar R-performance.

Motor

Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory. Za zmínku stojí, že tento diesel V6 2,7 (ovšem pouze s jedním turbem) bude možné od příštího roku pořídít v modelu S-type. Motor vybavený nejmodernějším systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-rail disponuje maximálním výkonem 230 koní (172 kW), maximální kroutící moment je pak 500 Nm. Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h. Motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Interiér

Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník. Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.

Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, které zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy. Všechny detaily interiéru jsou velmi robustní a lehce neosobní. Podtrhují spíše agresivní stránku Jaguaru než přívětivost k posádce.

Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo. Nalevo pak odečteme stav v palivové nádrži a teplotu chladící kapaliny plus něco málo kontrolek. Všechny "budíky" se tváří jako by byly vyrobeny z porcelánu.

Uprostřed přístrojové desky posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej od Alpiny. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se naopak mohou bavit sledováním DVDček.

Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku. Jeho další "vychytávkou" je dvoustupňová architektura, která má zajistit více pořádku v zavazadelníku. Vrchní "patro" se posouvá společně se sedadly.

Do interiéru pozve tlumené červené osvětlení podlahy. Po usednutí do něj řidič hledá spínací skříňku ... místo ní nalezne na vrcholu řadicí páky trůnící otočné víčko, pod ním je chromovaný knoflík. Po jeho zmáčknutí se 230 koní pod kapotou probere k životu a o zábavu je postaráno.

Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory.

Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy.

Agresivní a ohromující, avšak zároveň elegantní a originální. Takový je koncept čtyřdveřového čtyřmístného kupé v podání Jaguaru.

Mimo svalnaté karoserie je na studii nejzajímavější šestiválcový dieselový agregát.

Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.

Dieselová šelma R-D6

Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h.

Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm.

Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola.

Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, která zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy.

Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník.

Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo.

Uprostřed přístrojové desky pak posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se mohou bavit sledováním DVDček.

Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku.

Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.