Dieselové Zoom-Zoom

  • 47
Světoví výrobci stále raději "cpou" pod kapoty svých sportovněji zaměřených modelů vznětové motory. Po dieselové "jedna-devítce" pod kapotou fabie RS tuzemské automobilky se začíná "šuškat" cosi o VW Golf GTI s motorem 2,0 TDI 16V se 160 koňmi. Možná i fabia tak byla inspirací pro Mazdu Kusabi.

Mimo nové "trojky", která má být jedním z největších lákadel stánku japonské automobilky na nadcházejícím 60 . frankfurtském autosalonu, nebude chybět ani koncept v podání Mazdy.

Mazda Kusabi má být dle prohlášení automobilky "malý, lehký, dieselový koncept sportovního vozu".

Ze skic, které dala Mazda k nahlédnutí veřejnosti lze usoudit, že kusabi bude charakterizovat výrazný a agresivní design. Přimhouřené "oči" světel, výrazné nárazníky a vysoké boky dotahují do dokonalosti design vlastní posledním modelum automobilky.

Kde jinde mají designéři možnost vyřádit se, než při "šití kabátu" konceptům - při

Když se přeloží kusabi z Japonštiny, znamená to “klín”, ale může také znamenat “vytvářet cestu pro něco nového”.

tvorbě civilních aut sériové produkce je přece jen třeba myslet i na usedlejší klientelu.

Studie však neprezentují pouze  schopnosti designérů, jsou i "oslavou" umu techniků. Téměř každá studie přináší něco nového, zajímavého, něco co lze uplatnit i v sériové produkci.

Mazda Kusabi proto nesmí zůstat pozadu, vůz " je vybaven revolučním mechanismem otevírání, který umožňuje jednoduchý přístup do zavazadlového prostoru a zlepšuje celkovou funkčnost při každodenním používání" tak alespoň mluví tisková zpráva. Co si na nás inženýři Mazdy vymysleli však v reálu uvidíme až ve frankfurtu.

Pouhou spekulací redakce je, že dva horní zadní díly, rozdělené vertikální linií v půli zádě, budou otevírány jako "krovky" směrem šikmo vzhůru (nebo do stran?). Spodní  díl s logem Mazdy by se pak mohl vyklápět ven, případně zasouvat dolů. Od věci by pak nebyla ani vysouvací podlaha zavazadelníku.

Jaký je váš názor? Co myslíte, že si na nás japonci tentokrát vymysleli? Pište své názory do diskuze pod článkem.

Při uvedení Škody Fabie RS se rozpoutala rozsáhlá a dodnes neutuchající diskuze o zařazení dieselového agregátu pod kapotu sportovně laděného vozu.

Mazda odůvodňuje umístění "jedna-šestkového" common-railu pod kapotu tím, že i se sportovnějšími automobily se jezdí nemálo po městě k čemuž by měl být dieselový motor vhodnější, nehledě na spotřebu.

Přimhouřené "oči" světel, výrazné nárazníky a vysoké boky dotahují do dokonalosti design vlastní posledním modelum automobilky.