Dieselu stačí kvalitní nafta a náhradní filtr pro jistotu

- Náhradní palivový filtr je prakticky jediným kusem, který mají majitelé naftových automobilů přibalit do nadstandardní výbavy pro cestu na dovolenou. U obvykle velmi spolehlivých a na údržbu nenáročných vozů totiž právě se zmíněným filtrem souvisí prakticky veškerá spolehlivost a jízdní výkony. Dalším požadavkem bezproblémové jízdy s dieselem je kvalitní nafta. Zatímco doma řidiči většinou tankují u stanic, které dobře znají a s jejichž zbožím dlouhodobě nemají problémy, měli by v neznámé cizině brát naftu hlavně u firem, jejichž jméno slibuje kvalitu, byť tam bude palivo o poznání dražší než u neznámé konkurence.
Nebezpečné naopak mohou být nákupy nafty v různých opravářských dvorech, zemědělských statcích a podobně, vůbec nejhorší bývá nejlevnější nafta, kterou v kanystrech nabízejí na parkovištích či při silnicích různí překupníci a zloději. Natankuje-li řidič dieselového automobilu kupříkladu v neznámém prostředí či omylem místo nafty benzin, musí ho nejdéle do pěti kilometrů vypustit. Jinak přijde přinejmenším o palivové čerpadlo. Majitelé starších naftových automobilů, jejichž servisní interval je po 7500 kilometrech, by měli spíš než vlastníci benzinových vozů či nových dieselů s patnáctitisícovým servisním intervalem dbát, aby na dovolenou neodjeli s autem, jemuž na cestě vyprší zmíněný termín. Návštěva servisu zbytečně ukousne z času dovolené a v cizině se navíc prodraží. Majitelům dieselů odborníci nedoporučují jezdit na dlouhých dovolenkových cestách na maximum výkonu. Bude-li se ve velmi parném dnu řidiči zdát, že naftový automobil má o poznání menší výkon a snad je také o trochu hlučnější, nemusí to být hned signál závady. Zmíněné projevy zřejmě budou reakcí na vysokou teplotu vzduchu a jeho malou vlhkost.

Témata: jízdné