Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

  13:12aktualizováno  13:12
Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Müller, který pootáčí kormidlem celého koncernu ke kurzu k elektromobilitě, v rozhovoru prohlásil, že německý koncern může v budoucnu omezit investice do dieselů, především na severoamerickém trhu. „Přísné emisní regulace od roku 2020 v USA pravděpodobně způsobí, že tato technologie bude enormně drahá, zatímco elektrický pohon zlevní.“ Stojí za připomenutí, že celá emisní kauza Dieselgate, která stojí Volkswagen obrovské peníze, odstartovala právě v USA.

V tu chvíli přijde otázka, zda do vývoje dieselů dále investovat. To vysvětluje příklon k elektromobilitě, který německý koncern vyhlásil v nové strategii rozvoje do roku 2025. Podle ní má ročně koncern prodávat dva až tři miliony aut (více čtěte zde).

Podle Müllera se odklon od dieselů netýká jen Spojených států. Naftové motory podle něj už ztratily pověst před rozpoutáním dieselgate. „Skandál tento proces jen urychlil,“ dodal.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

Emisní normy nutící výrobce osazovat dieselové motory (a nejen je) stále náročnějšími a dražšími technologiemi na odbourávání škodlivin zpřísňují nejen v Americe. Evropské předpisy také stále přitvrzují a vývojáři přiznávají, že jsou v mnoha ohledech na hranici možností. Problém není jen v technice, ale hlavně ve finanční náročnosti, jak uvedl Müller.

Konec dieselů už před Müllerem ohlásil šéf značky Volvo Hakan Samuelsson. Švédská značka stejně jako většina ostatních ani nezkouší diesely nabízet na americkém trhu. Podle zástupce automobilky vlastněné čínským kapitálem zastoupí vozy s naftovými motory hybridy. Pohon spojující elektromotor s benzinovým motorem nabízí stále více výrobců, ohlášená je už i hybridní Škoda Superb.

Podle Samuelssona je hybrid velmi atraktivní alternativa k dieselu. Hybridy podle něj mají nižší emise CO2 a nabídnou podobné výkony. Vůz s hybridním pohonem bude levnější než dieselové provedení už za pár let.

Velkou oblibu v naftových osobních autech měli vždy především Evropané. Na ostatních trzích se výrazněji neprosadily. Po dlouhých letech podpory a růstu prodejů upadají v nemilost. Velmi absurdní situaci zažívají například Francouzi. Diesely tam ještě před dvěma roky mělo pod kapotou 80 procent aut. Nyní je ovšem velký tlak na změnu směru. „Chci vyhnat dieselová auta z Paříže do roku 2020,“ prohlásila starostka francouzské metropole Anne Hidalgová už v roce 2014 (čtěte zde).

Ústup oblíbených motorů TDI koncernu Volkswagen symbolizuje i nejnovější krok australského zastoupení Škody (patří do koncernu VW). Značka aktuálně vypouští z ceníku pro protinožce turbodiesel pro model Yeti a ponechává v nabídce jen turbobenzinové motory TSI. Oficiálně to oznámil šéf australského zastoupení Škody Michael Irmer. Podle něj nebyl zájem ani o dieselové rapidy a fabie, takže naftové motory zůstanou v Austrálii v nabídce jen u octavie se superbem. O tom, jestli na místní trh dorazí chystaný model kodiaq a na příští rok naplánovaný yeti s TDI, se má teprve rozhodnout. Benzinové verze jsou podle Irmera tak dobré, že je stále méně důvodů kupovat diesel. Naftové verze tvoří v Austrálii u octavie a superbu stabilně deset procent prodejů.





Nejčtenější

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.