Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DiesOtto: napůl benziňák, napůl diesel

aktualizováno 
Mercedes představil nový motor, u něhož slibuje spojení všech dobrých vlastností benzinových a naftových motorů. Dal mu jméno DiesOtto. Německy se motorům na benzin říká podle jejich vynálezce Ottův motor.

Testování nového převratného motoru v laboratoři | foto: Mercedes-Benz

Novinka má přinést vysoký výkon typický pro motory na benzin a velký točivý moment a nízkou spotřebu, což jsou vlastnosti, jimiž se pyšní naftové pohony. Automobilka svou novinku vydává za benzinový motor s geny dieselů.

V nádrži si přitom nový čtyřválcový motor poveze benzin. Nebude mu chybět přímé vstřikování paliva a turbo. Celý spalovací proces se přitom má spíše blížit dieselovým motorům.

Motor má kombinovat zážehový a vznětový cyklus. Při zatížení zapaluje palivo svíčka stejně jako u benziňáků, když se motor "převaluje" v ustáleném režimu a není výrazně zatěžován, zapaluje se palivo stejně jako u vznětového motoru kompresí.

Motor se čtyřmi válci bude mít objem 1,8 litru, výkon 238 koní a točivý moment 400 Nm. Podle automobilky si motor zabudovaný do auta luxusní třídy velikosti Mercedesu S a s malým hybridním modulem vystačí s průměrnými maximálně šesti litry benzinu na 100 kilometrů.

Podle automobilky se tento DiesOtto motor objeví ve střednědobém horizontu, blíže se výrobce nevyjádřil.

Mercedes DiesOtto

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.