Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky ekologickým poplatkům zmizelo ze silnic 150 tisíc starých aut

  12:47aktualizováno  12:47
Od prosince loňského roku do března bylo z registru vozidel vyřazeno 150 tisíc aut, dovoz ojetých vozů, které nesplňují emisní limity, se téměř zastavil. Mezi své úspěchy v čele ministerstva životního prostředí tento posun zařadil šéf zelených Martin Bursík.

Ekologický poplatek se týká všech aut z devadesátých let. | foto: BMW

Vyřazování starých aut z provozu nastartovala novela zákona o odpadech, která zavedla recyklační poplatky při první registraci nebo přeregistraci po lednu 2009. Na poplatcích zatím stát vybral 65 milionů korun.

V oblasti dopravy Bursík na bilanční tiskové konferenci uznal i resty. "Ministerstvo dopravy se ukázalo nejproblematičtějším partnerem, horším než ministerstvo průmyslu a obchodu," uvedl.

Mimo jiné už nepředloží novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která měla zlepšit systém kontrol technického stavu vozidel a měření emisí.

Za převod starého auta až 10 000 korun

Ekologický poplatek vybírají od Nového roku dopravní úřady při první přeregistraci starších vozidel. Při prvním převodu po 1. lednu zaplatí nový majitel poplatek 10 000 korun za auto, které neplní žádnou emisní normu Euro.

Při přeregistraci aut plnících emisní normy Euro 1 nebo Euro 2, které platí od roku 1993, respektive 1996, noví majitelé zaplatí 5 000, respektive 3 000 korun.

ekologický poplatek pro auta

Kolik zaplatíte při převodu, zjistíte ZDE

Poplatek zaplatí i dovozci při první registraci ojetiny, která neplní alespoň normu Euro 3. Ta platí zhruba od roku 2000.

Pro posouzení, zda se na auto vztahuje poplatek, bude rozhodující zápis ve velkém technickém průkazu vozidla. Pokud v něm nebude údaj o plnění emisních limitů uveden, bude zřejmě nutno navštívit pověřenou zkušebnu. 

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.