Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

  13:59aktualizováno  13:59
Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. | foto: AP

Dopravní úřady v Dillí musejí podle soudního nařízení s okamžitou platností zrušit registrace všech vozidel na naftový pohon vyrobených před více než deseti lety. Nařízení má okamžitou platnost.

Přitom experti se neshodují v názoru na to, jakou měrou vozidla přispívají ke znečištění ovzduší ve městech. Několik jich ale volalo po zákazu naftových vozidel, protože způsobují větší znečištění než auta s benzinovým motorem a motocykly.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. Naznačil také, že by mohl uvalit dodatečnou daň na prodej naftových aut, což by mohlo zasáhnout odbyt automobilek, jako je japonská Toyota nebo indická Tata Motors.

Světová zdravotnická organizace (WHO) loni jmenovala Dillí jako nejznečištěnější město na světě. Nejhorší situace pravidelně nastává v zimě, kdy šedé nebe a hustá smogová pokrývka halí metropoli už od časných ranních hodin. Dillí má asi 14 milionů obyvatel a odhadem 7,5 milionu registrovaných vozidel.

Dřívější soudní zákazy vztahující se na starší naftová auta v Dillí se dodržovaly jen málo, napsal Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.