Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

  13:59aktualizováno  13:59
Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. | foto: AP

Dopravní úřady v Dillí musejí podle soudního nařízení s okamžitou platností zrušit registrace všech vozidel na naftový pohon vyrobených před více než deseti lety. Nařízení má okamžitou platnost.

Přitom experti se neshodují v názoru na to, jakou měrou vozidla přispívají ke znečištění ovzduší ve městech. Několik jich ale volalo po zákazu naftových vozidel, protože způsobují větší znečištění než auta s benzinovým motorem a motocykly.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. Naznačil také, že by mohl uvalit dodatečnou daň na prodej naftových aut, což by mohlo zasáhnout odbyt automobilek, jako je japonská Toyota nebo indická Tata Motors.

Světová zdravotnická organizace (WHO) loni jmenovala Dillí jako nejznečištěnější město na světě. Nejhorší situace pravidelně nastává v zimě, kdy šedé nebe a hustá smogová pokrývka halí metropoli už od časných ranních hodin. Dillí má asi 14 milionů obyvatel a odhadem 7,5 milionu registrovaných vozidel.

Dřívější soudní zákazy vztahující se na starší naftová auta v Dillí se dodržovaly jen málo, napsal Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.