Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Desatero k nasazení zimních pneumatik

Zapamatujte si základní desatero, kterého je třeba se držet při výměně letního obutí vozu za zimní. A nepřezout se nevyplácí. Jaká je zima ve střední Evropě? Z patnácti procent sníh a náledí, z 45 procent mokro a rozbředlý sníh a jen ze 40 procent klasické suché vozovky. Průměrná teplota se pohybuje kolem tří stupňů Celsia.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jt

12. 11. 2002 17:20
Vylepšení vlastností zimních pneu
Poměrně málo se ví, že pokud vlastníte zimní pneu s lamelovým dezenem (vlnovky z lomených čar) tak muzete jejich vlastnosti jeste malinko zlepsit pokud pneu vice nafouknete zhruba o 0,1 - 0,2. Dojde tim totiz k vetsimu rozevreni lamel na dosedajicí ploše a tedy k lepšímu záběru. Myslim si, že toto malé přefouknutí nemůže snižovat životnost pneumatik.
Mám to dostatečně vyzkoušené na cestě k chalupě, jakmile leží na kopci uježděný sníh a na něm poprašek nového prašanu tak je to k nezaplacení. (jen tak mimochodem loni jsem byl nucen vyjiždět tento kopec na skoro nových letních pneu Barum Bravura - prostě velice slušný dezen a presto jsem nevyjel, ani na zpatecku ! Týden na to jsem už měl zimní pneu a za přibližně stejných sněhových podmínek jsem vyjel poměrně snadno. Takze bez zimnich pneu uz nikdy vice )
0 0
možnosti

Jarda

3. 11. 2002 10:51
letní/zimní opět a nekonečně
Samozřejmě jsou lepší všechny, ale když nejsou prachy, pořád je lepší jen předek než nic. Už kvůli dobrzdění před bábou nebo nestat se příčinou ucpané okresky v kopci. Na závodění to ovšem není - chce to defenzívu a nutnosti použití vyhýbacích manévrů se snažit předejít. Štastnou cestu všem sněhulákům!
0 0
možnosti

ludek

8. 11. 2002 12:50
Re: letní/zimní opět a nekonečně
a na zadek dát alespoň ojeté
0 0
možnosti

Czert

29. 10. 2002 8:48
novější auto = letní/zimní
Celoroční pneu jsou dle mého názoru tak na dvě věci (ale zima a léto to nejsou :o), v létě pořádně nedrží a v zimě je to ještě horší, ale určitě záleží i na druhu auta. Rozhodně - novější auto = letní/zimní.
0 0
možnosti

Viktor Leflmann

22. 10. 2002 0:35
A co celoroky?
A jak je to s celoročními pneumatikami? Platí u nich, že adhezi ztrácejí při zhruba -5° C nebo je to jinak? A od jaké teploty se více opotřebovávají?
0 0
možnosti

bawor

12. 10. 2002 0:15
zimní pneu
pokud má někdo jen dvě zimní pneu tak zásadně a vždy jen na hnanou
nápravu a ne jak radí ten rádoby odborník z Barumu. A vždy přizpůsobit
jízdu momentálním podmínkám.
 
0 0
možnosti

Skrivan

4. 10. 2002 8:55
Zimní pneu jen na jedné nápravě
Toto polovičaté řešení nikomu zásadně nedoporučuji, neboť je to ještě horší než být bez nich (zimních) pneu. Již dvakrát se mi stalo, že jsem seděl ve voze, kde bylo takovéto osazení pneu (přední pohon, zimní pneu vpředu) a vždy toto vozidlo dostalo nekontrolovatelné hodiny, které přišly absolutně bez varování a nešlo s nimi nic dělat. V jednom případě to bylo v táhlé zatáčce při rychlosti 30 km/h, a v druhém na rovném úseku při 50 km/h, oboje na uježděném sněhu. Prostě a jednoduše je to podle mě velmi nebezpečné, neboť si myslíte že máte zimní pneu, ale při tom máte vzadu letní a ty mají taky svoji funkci - boční vedení - kterou na kluzkém povrchu neplní. Z toho důvodu důrazně doporučuji variantu všechno nebo nic.
0 0
možnosti

Otruba

4. 10. 2002 9:58
Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Naprosto souhlasím s výše uvedeným. Již několikrát jsem pomáhal vytahovat vůz se zimními gumami jen na hnané přední nápravě. Takového šetřílka poznáte jednoduše. Když uvidíte v zimě vůz kterému legračně poletuje zadek, nechejte si raději větší odstup a připravte se, že jej za chvíli budete tahat z příkopy. Je to opravdu šetření na nepravém místě, protože škoda i při drobné nehodě většinou několikanásobně přesáhne cenu těch dvou zimních gum navíc.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...