Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desatero k nasazení zimních pneumatik

Zapamatujte si základní desatero, kterého je třeba se držet při výměně letního obutí vozu za zimní. A nepřezout se nevyplácí. Jaká je zima ve střední Evropě? Z patnácti procent sníh a náledí, z 45 procent mokro a rozbředlý sníh a jen ze 40 procent klasické suché vozovky. Průměrná teplota se pohybuje kolem tří stupňů Celsia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jt

Vylepšení vlastností zimních pneu
Poměrně málo se ví, že pokud vlastníte zimní pneu s lamelovým dezenem (vlnovky z lomených čar) tak muzete jejich vlastnosti jeste malinko zlepsit pokud pneu vice nafouknete zhruba o 0,1 - 0,2. Dojde tim totiz k vetsimu rozevreni lamel na dosedajicí ploše a tedy k lepšímu záběru. Myslim si, že toto malé přefouknutí nemůže snižovat životnost pneumatik.
Mám to dostatečně vyzkoušené na cestě k chalupě, jakmile leží na kopci uježděný sníh a na něm poprašek nového prašanu tak je to k nezaplacení. (jen tak mimochodem loni jsem byl nucen vyjiždět tento kopec na skoro nových letních pneu Barum Bravura - prostě velice slušný dezen a presto jsem nevyjel, ani na zpatecku ! Týden na to jsem už měl zimní pneu a za přibližně stejných sněhových podmínek jsem vyjel poměrně snadno. Takze bez zimnich pneu uz nikdy vice )
0/0
12.11.2002 17:20

Jarda

letní/zimní opět a nekonečně
Samozřejmě jsou lepší všechny, ale když nejsou prachy, pořád je lepší jen předek než nic. Už kvůli dobrzdění před bábou nebo nestat se příčinou ucpané okresky v kopci. Na závodění to ovšem není - chce to defenzívu a nutnosti použití vyhýbacích manévrů se snažit předejít. Štastnou cestu všem sněhulákům!
0/0
3.11.2002 10:51

ludek

Re: letní/zimní opět a nekonečně
a na zadek dát alespoň ojeté
0/0
8.11.2002 12:50

Czert

novější auto = letní/zimní
Celoroční pneu jsou dle mého názoru tak na dvě věci (ale zima a léto to nejsou :o), v létě pořádně nedrží a v zimě je to ještě horší, ale určitě záleží i na druhu auta. Rozhodně - novější auto = letní/zimní.
0/0
29.10.2002 8:48

Viktor Leflmann

A co celoroky?
A jak je to s celoročními pneumatikami? Platí u nich, že adhezi ztrácejí při zhruba -5° C nebo je to jinak? A od jaké teploty se více opotřebovávají?
0/0
22.10.2002 0:35

bawor

zimní pneu
pokud má někdo jen dvě zimní pneu tak zásadně a vždy jen na hnanou
nápravu a ne jak radí ten rádoby odborník z Barumu. A vždy přizpůsobit
jízdu momentálním podmínkám.
 
0/0
12.10.2002 0:15

Skrivan

Zimní pneu jen na jedné nápravě
Toto polovičaté řešení nikomu zásadně nedoporučuji, neboť je to ještě horší než být bez nich (zimních) pneu. Již dvakrát se mi stalo, že jsem seděl ve voze, kde bylo takovéto osazení pneu (přední pohon, zimní pneu vpředu) a vždy toto vozidlo dostalo nekontrolovatelné hodiny, které přišly absolutně bez varování a nešlo s nimi nic dělat. V jednom případě to bylo v táhlé zatáčce při rychlosti 30 km/h, a v druhém na rovném úseku při 50 km/h, oboje na uježděném sněhu. Prostě a jednoduše je to podle mě velmi nebezpečné, neboť si myslíte že máte zimní pneu, ale při tom máte vzadu letní a ty mají taky svoji funkci - boční vedení - kterou na kluzkém povrchu neplní. Z toho důvodu důrazně doporučuji variantu všechno nebo nic.
0/0
4.10.2002 8:55

Otruba

Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Naprosto souhlasím s výše uvedeným. Již několikrát jsem pomáhal vytahovat vůz se zimními gumami jen na hnané přední nápravě. Takového šetřílka poznáte jednoduše. Když uvidíte v zimě vůz kterému legračně poletuje zadek, nechejte si raději větší odstup a připravte se, že jej za chvíli budete tahat z příkopy. Je to opravdu šetření na nepravém místě, protože škoda i při drobné nehodě většinou několikanásobně přesáhne cenu těch dvou zimních gum navíc.
0/0
4.10.2002 9:58

Sparco

Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Rozhodně bych nesouhlasil s tvrzením,že zimaky na hnane naprave a na druhe letni jsou horší než jet v zimě na letních gumách. Na druhém autě v rodině mám zimáky jen na hnané nápravě a tam kde hazarderi na letnich gumach-vetsinou S120 - hrabou nebo tahají z příkopu, nemám problém.
Víte je to také o tom jak moc vládnete nad volantem pánové a dámy. Znám jeden úsek u nás v podkrkonoší, přehledná zatáčka,která "utahuje". Když nepředvídáte situaci,tak Vám gumy nepomůžou a je jedno jestli máte zimáky vpredu nebo vzadu. Chce to jezdit s rozumem a ve smyku zmatkovite nebrzdit,ale s citem kontrolovat plyn a rucni brzdu.
0/0
8.10.2002 16:01

zima

Re: Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Presne tak zalezi hlavne na ridici. Kdyz na zamrzle silnici pojedete 90, tak vam stejene sebelepsi zimaky nepomuzou. A kazdorocne jezdim na zamrzle parkoviste zkouset jak se auto chova a muzu vam rict ze obdivuji lidi, kterym se na rovne zamrzle silnici podari udelat hodiny. S favoritem na sjetych letnich gumach se mi to nepovedlo i kdyz jsem to rozjel na 60 a zatocil pres rucku. At jsem delal co jsem delal tak vic jak 270° jsem neudelal. Pri snaze o skorigovani jsem koncil na otocce o 90° primem hrnuti vozu bokem puvodnim smerem. To je mimojine nejucinejsi brzdeni!
0/0
23.10.2002 13:11

Jiří

Re: Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Mám experimentálně vyzkoušeno, že zimáky jen na jedné nápravě výrazně snižují šance při jakékoliv trochu nestandardní situaci. Na námraze, která ani nebyla vidět, mě v mírné zatáčce bez problémů začal předjíždět zadek po pouhém částečném ubrání plynu. Naštěstí nic nejelo. Nezapomínejte, že vlastní řidičské schopnosti mohou pomoci jen na (polo)prázdné silnici. Jinak jsme nezdravě závislí na okolí. Za poslední měsíc se mi dvakrát stalo, že jsem jel v souvislé, téměř plynule jedoucí koloně (obdobná situace byla i v protisměru) na úseku cca 60-80 km dlouhém (vč. průjezdu HK). Nemusí pomoci ani to, že myslíte za ostatní.
0/0
31.10.2002 8:28

Aro

Re: Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
... jezdit s rozumem ... anebo mit v aute nejakou elektroniku, na regulaci tociveho momentu, elektronickou stabilizaci vozu ... si myslim ze zacatecnik s pocitacem uridi vic nez zkusenejsi ridic bez nej ... kdyz pak dostanete smyk (samozrejme ze v rozumne rychlosti prizpusobene podminkam) tak kolikkrat to poznate jen kvuli trochu blbemu pocitu z volantu a hlavne tim ze vam na palubce blikaj kontrolky tech systemu (a ne tim ze naraz jedete po krajnici ci v druhem pruhu - pokud jeste jedete)
0/0
17.11.2002 18:55

Art

Re: Re: Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Svata pravda. Continental T790 + ABS, ASR, MSR, EDS a nikdy zadny problem na snehu, ledu a neni treba jezdit tricitkou a se zpocenym celem. Ovsem na letnich gumach je to i s elektronikou velky problem i kdyz lepsi nez bez ni. Zkusil jsem jen jednou a nikdy vice.
0/0
19.11.2002 15:13

Jan Herna

Re: Re: Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
    Prosím vás,co je to za nesmysl.Především,kdo neumí jezdit v létě, ať na zimu ošetří auto a uloží ho.Žádná elektronika nedokáže ovlivnit namyšleného hlupáka a neználka.Ten má totiž hlavu v oblacích a na blikající kontrolky nekouká,protože zrovna mobiluje.Kdo nejezdí za každého počasí má jen dvě možnosti:1) na zimu uložit auto - zazimovat ho           
 2)vyměnit obutí za zimní a ve škole smyku se pod dohledem zkušenějších naučit jezdit v zimě
3) možnost je v lepším případě rozbité auto,v horším - máme pěkné hřbotovy Když vidím umění pražských řidičů,mám hrůzu z prvního  namrznutí vozovek - to se zase budou zdravotní pojišťovny i ty co pojišťují auta třást                                            
  
0/0
5.12.2002 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.