Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvýšení daně? Diesel pořád výhodnější!

Čím dál více osobních aut, která jezdí po českých silnicích, tankuje do svých nádrží naftu. Především na dálnicích ve všedních dnech, kdy se na své cesty vydávají obchodníci, je stále častěji vidět na víku zavazadlového prostoru označení, které náleží naftovému motoru. Protože jsme v Česku, bývají to pochopitelně ponejvíce motory z produkce koncernu Volkswagen stradiční zkratkou TDI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

george

Na benzínech...
se nedá nic vylepšit? Asi by měl autor článku o něco více číst - možná by se dověděl o takové drobnosti, jako je přímý vstřik, nehledě na neustále vyvíjené proměnné časování, zdvih ventilů (viz poslední motory BMW) atd..... Ať aspoň píše o tom, čemu trochu rozumí, chytrolín.
0/0
12.9.2002 17:50

Tom

Stačí si to spočítat
U Octavie je rozdíl v pořizovací ceně přisrovnatelné výbavě cca 50 tis. Kč. Pro to abych těch 50 tis. dostal zpátky tak bych musel na tom autě najezdit zhruba 100 tis. Km - protože
benzin 1,6 - 7,5 l/100 km, 25 Kč/l, poř.cena 390 tis., celkem 577 tis.
diesel 1,9 - 6l/100 km, 23 kč/l, poř. cena 440 tis., celkem 578 tis.
a to nepočítám levnější pojištění a větší výkon (66 kW ku 75 kW) což například při klimatizaci už je znát. A jelikož u nás má průměrná ojetina těch 100 tis. Km a ten kdo má na auto za 400 tis. Kč tak na tom udělá právě těch 100 tis. Km a pak to prodá, tak na tom rozhodně nic nezíská. A to si vážně myslíte, že si ty ceny cucají ve škodovce z prstu ??? - PROSTĚ TO VYJDE ŠUL-NUL, tj. na tuty stejně, jenom záleží jak dlouho s tím chcete jezdit.
Do cca 100 tis. lepší benzín, protože ten rozdíl v ceně neprojezdíte, a nad to si musíte spočítat sami ...
 
 
0/0
12.9.2002 8:50

martas

Re: Stačí si to spočítat
 Mozna je ten naftak vyhodnejsi,pokud si ho kupujes jety.Prvotni rozdil v cene se snizi,konec zivotnosti motoru je u dieselu porad daleko(samozrejme ne pri 400 000km) ale palivo bude porad levnejsi,stejne jak u vozu noveho.Akorat zustavaji ty vyssi naklady na udrzbu.Tohle je pouze uvaha,sam mam radsi benzit a vykon ziskany postivym objemem( 3.0 V6 ),ne nachylnymi siditkami ve forme turba.
0/0
12.9.2002 16:06

Tom

Re: Re: Stačí si to spočítat
souhlas
0/0
13.9.2002 9:43

bob

Nepodstatný rozdíl v ceně?
No nevím jak VW, ale u škodovek je podstatně větší rozdíl v pořizovací ceně. U fabie ve výbavě Comfort stojí 1,2 v benzínu 317 tis., SDI 394 tis. a TDI 454 tis. což už je 137 tis. rozdíl. Za ty prachy máte ojetou Felicii v super stavu. Na druhé straně mám Fabii SDI a spotřeba je do 5 litrů.
0/0
12.9.2002 6:15

Martin

Re: Nepodstatný rozdíl v ceně?
Když už porovnáváš, tak alespoň stejnou výbavu. V ceně TDI je ABS, tak si k ostatním dvěma přičti 18 tis. a pak rozdíl není 137 a "jen" 119. Za to by Š120 a ještě více Š100,
Porovnávat by se ale měly třeba vozy se stejnými dynamickými vlastnostmi, spotřeba se stejným jízdním stylem, amortizace je taky rozdílná, o pojištění je lépe nemluvit, jiné jsou i ceny ročních prohlídek. Nejlepší porovnání je kolik zaplatím za km za celou dobu.
0/0
12.9.2002 11:57

Laďa

Jděte někam,chytráci
To snad je každýho věc s čím jezdí,ne? Můj názor zase je, že nafta patří do traktoru. Sám jezdím s  benzínem GDI, tam se spotřeba přibližuje dieselu a z nuly na sto má okolo 10 s.
Ten "načipovaný"  naftový VW na 180 koní bych chtěl vidět, to někdo měřil na brzdě nebo mu to nakukala "tuningová" firma?
0/0
11.9.2002 23:04

Ja

Re: Jděte někam,chytráci
Nafta patří především do osobního auta. Je to to nejbezpečnější palivo. Nechci se nechat roztrhat na kusy s nějakým plynem nebo uhořet v benzínovém autě (předtím jsem měl plynové a pak benzínové auto). Vznícení nafty při nehodě už je opravdu kumšt. K tomu 4 airbagy a poctivé dvoutunové auto a jsem spokojen. I při těch dvou tunách to žere 6 litru nafty i se zapnutou klimatizací, zákonné pojištění je ve střední kategorii (obsah 1,8 TD). Fakt jsem spokojený, hlavně po tankování. I se 60-ti litrovou nádrží je kumšt utratit u pumpy víc než 1000 peněz .
0/0
12.9.2002 9:32

brucewillis@centrum.cz

Re: Re: Jděte někam,chytráci
A navic, zkuste s benzinem ujet na jednu nadrz 1000 km...
0/0
13.9.2002 16:05

Pepa from Ostrava

a nezapomente na dalsi prodej vozu
protoze za benziak nic moc nedostanete, mene vydrzi , vice zere apod. A WV ted dela napr. 1.9TDI PD se 150konmi a muj kolega jej ma nacipovany na 180k....a to uz je narez, protoze ma skoro 2x vyssi kroutak nez 1.8T v benzinu....a jede mu to za 20s......... na 200km/h.....a to nektere nove skodovky v benzinu neudelaji na 100km/h....hahaha (napr.1.2HTP)...
0/0
11.9.2002 20:41

Otakáro

Re: a nezapomente na dalsi prodej vozu
těch 180 kobyl bych fakt chtěl vidět. na čip nevěřím, někde v německu to testovali a ač sliboval čip o 20 koní víc, výsledek byl lepší o tři koně a zhoršil se krouťák. když vezmu oktavku 66kW tak slibují načipování za dvacet litrů, ale oktávka s 80kW stojí o 100 litrů vic než 66kW. tak proč je tam rozdíl 80 litrů. asi těch fabrickejch 80 kW bude poctivějších než těch čipovanejch. taky si vzpomínám na štolfu, který jezdí rallye s 306 Maxi. Loni auto mělo 260 kobyl a na letošek to chtěli zvýšit na 280, podařilo se výkon nahnat asi o 15 kobyl, ale stálo to asi 300 tisíc a dalo to děsnou práci, takže nevěřím, že vám za odpoledne z lenocha udělájí v nějaký dílničce závodní auto.
0/0
12.9.2002 12:46

HObe

Cena ? Spotreba !
Podstatnejsi vyhodou u vznetovych motoru je jejich spotreba. I pri teoreticky stejne cene nafty a benzinu (a Spidla a jeho pohunkove by toho byli schopni) jezdite porad s dieselem s o 2-3 litry nizsi spotrebou pri srovnatelnem vykou a zivosti auta.Pokud jen trochu jezdite (a ne jen v nedeli k babicce na husicku), lepsi je nafta. Jezdim na naftu 10 let soubezne s benzinem, predtim 5 let jen benzin a nevidim u nafty zadne nevyhody.
0/0
11.9.2002 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.