Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Testovali jsme, co umí nový benzin

Má smysl tankovat aditivovaný benzin a mohou přísady v palivu skutečně zlepšit stav motoru, který má ujeto třeba již desítky tisíc kilometrů? Na tyto otázky jsme se pokusili odpovědět v praktickém testu, pro který jsme si vybrali nyní v reklamě hodně prezentované palivo Shell V-Power.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Je to s ním lepší
Ahojky lidi, myslím, že na tom V-Poweru něco je. Já teda nezkouším obyč, ale jen Racing, ale hned jak odjedu od pumpy (tankuju většinou jen na shellu nebo OMW), tak po nastartování je motor tišší, nemusím ho tolik točit abych dosáhl kýžené rychlosti. Mám starýho forda Escorta Kabriolet 1.6EFI z roku 90, ale pěkně to s ním cvičí. U normál V-Poweru jsem moc rozdíl nezaznamenal, ale je fakt, že jsem ho jen občas zředil s normálním benzínem, možná trochu ztichl motor. Jednoznačně ale autíčko ztichlo a přestalo cukání, které občas nastává po natankování různých s*a*e*k třeba od benziny (jednou jsem ujel 3 km a přestaly mě pálit dvě svíčky, podruhé na jiné zase nešlo dost dlouho nastartovat, než se chytl). Pro V-Power a V-Power Racing jednoznačně
Michal   xnovm@atlas.cz
0/0
16.11.2002 13:14

Jajinek

Oktanové číslo??
 Nejsem si zcela jist, ale mám pocit, že Shell V-power dělaj 95 a 99 oktanový- ten mají,zdá se mi, jen u některých Shell čerpacích stanic. V článku jsem ale nenašel o tomto zmínku.
0/0
24.9.2002 14:51

libor

potreba to stridat v rozumnych mezich
Nekdo z vas pise o kolisani kvality - je to tak - zvlast u Vpower racing - malo kdo ho cepuje a tim padem benzin v nadrzi starne. Vzdycky je lepsi brat benzin u benzinky kde se benzin hodne toci, to je pak znatelny rozdil. Ohledne aditiv -   pridal jsem eter s ricinem a co se tykalo hluku a klidu chodu tak to Vecko posere. ale odsad podsad - Netroufl bych si to delat pravidelne. Jezdim na 95ku, vyjimecne beru98ku  a mam vytipovano par stanic u kterych beru a u kterych za cenu odtazeni neberu. U jednoho Shellu beru, ale rekl bych ze nejsem pravidelnym zakaznikem. A cestu k vykonu hledam napr pomoci prodysnejsiho KN filtru. Mimo jine take setri palivo. A objem stejne nicim nenahradis. 
0/0
24.9.2002 10:54

Viktor Leflmann

Re: potreba to stridat v rozumnych mezich
Co to je ten KN filtr? Taky bych potreboval trochu benzinu usetrit ...
0/0
22.10.2002 0:09

Jiri D

Re: Re: potreba to stridat v rozumnych mezich
jaký koli sportovní filtr ušetří palivo pokud nejezdíte jako závodník.
Skrz sportovní filtr projde až o 40 procent více vzduchu než skrz normální a proto motor lépe spaluje a tím se zvedá jeho výkon.
KN je jen jedena z mnoha firem která vyrábí tyto filtry. King Dragon, Green a další.
Jiri D.
0/0
5.11.2002 13:31

AKLUBIC

No uvidíme
Po přeščtení Vašich příspěvků se nestačím divit. S oktávkou 1.6 za 9litrů prostě nedokážu ať se snažím jak chci přes 8.5 se nedostanu a to jedu na pokraji smrti. No nevadí já ten zázrak asi taky zkusím.
0/0
24.9.2002 9:46

Otakáro

Celý kouzlo je ve vyšším oktanovým čísle. Zbytek je jen reklama pro trouby ve Fabiich 1.4, kteří si myslí, že V power udělá z jejich šneka formuli jedna.
0/0
24.9.2002 9:18

Otakarek

pro troubu
A na to jsi musel chodit do skoly?????? Aby jsi zjistil ze kouzlo je v oktanovém čísle!!!!!! Jsi vul!!! 
0/0
25.9.2002 6:56

Marťas

Re: pro troubu
Trochu Tě nechápu! Asi Ti nedošlo, že Shell z tebe má tak akorát srandu, když tam leješ předražnej benál.
0/0
25.9.2002 14:57

Libor

know how
Málokdo ví, že stejného efektu dosáhne přídavkem malého množství lihu do benzinu (tak litr na nádrž). Zmíněné speciální benziny jsou stejně většinou na tomto principu.
0/0
24.9.2002 8:58

k@sper

Co je reklama a co není.
To nikdo z nás neví. na druhé straně vím,že f.SHELL to myslí dobře, zak akorát s našimi peněženkami. Co na to výrobci vozů? Pánové, kdo z vás se podíval to techničáku na doporučené palivo? Když nalejete do dieselu trošku benzinu tak vám bude jezdit jako drak (nezamrzne filtr).Kdo chce jezdit jako drak a huntovat si motor, ať si koupí "Véčko" nebo natankuje na Ruzyni kerosen. Dojmy a pojmy jsou nebe a dudy. Jedině nezávislé měření (na výrobci paliv)dokáže cop je asi optimální.
0/0
23.9.2002 7:11

hutrdfh

Mám Škodu Felicia a jezdím výhradně na v-power a nemohu si na něj stěžovat , ale pokud jedu delší trasu tak do nádrže natankuji v-power racing a to je teprve žihadlo.
0/0
22.9.2002 18:24

Vladimír Myslík

To je neúplné!!!!
A kde je řečeno, že se s autem jezdilo stejně intenzivně i oněch 40 tisíc km, které mělo auto najeto před začátkem testu??? Je všeobecně známo, že když se s autem jezdí moc "opatrně" tak se stává línějším. Nemůže to být tedy tím, že se auto během testu "pořádně protáhlo"??? Test mě tedy nepřesvědčil. Myslím si, že kdyby se dál čerpal benzín stejného oktanového čísla bez aditiv, tak výsledek by dopadl podobně, né-li stejně.
0/0
21.9.2002 20:19

CAT

Normal
Tak yjsem ten V-Bower zkusil ... a ... nic. Stejne jako obvykle, akorat je drazsi ...
0/0
20.9.2002 23:24

Viktor Leflmann

Re: Normal
A čím jezdíš?
0/0
22.10.2002 0:05

Rosta

Ha ha ha
...ja jezdim na naftu a jsem uplne spokojenej :-))))))))))))))))))))
0/0
20.9.2002 12:24

Andre

>Brzda
, vysledek z mereni na brzde u meho bmw 7 V12 je +17 HP ihned, po trech tisicich +19HP, po peti tisicich to ma +21 HP a menit se to prestalo. po deseti to ma stale tech +21hp predtim jsem jezdil jen 95, ale vzdy znackovy bp,shell,agip
0/0
20.9.2002 7:30

Saša Ostrouchov

To se vám všechno jen zdá. Když si umejete auto tak to taky jede líp ne?
Zavolejte Shell nebo Esso nebo Mobil a oni vám to s chutí vysvětlí jaké jsou rozdíly mezi V-power a těmi jinými.  Tady v Kanadě je to samý.  Blbí lidi co nemají moc peněz kupujou pro své auta nejdražší benzí protože myslí že to je lepší. Tak si utrácejte a vyhazujte.  Já si kupuji nejlevnější benzín a olej co je rekomendován továrnou co auto vyrobila.  Mám 280 tisíc km a jezdí to "skoro" jako když bylo nové.
0/0
19.9.2002 22:37

Jimmi

Naprosto souhlasím...
...já jsem totiž hroznej špindíra, a zrovna nedávno jsem si tu káru umyl... a přesto že jsem tankoval levný benzín u hypermerketu, tak se zvýšil výkon motoru odhadem o 5,6-10,3kW (plus mínus 20kW)...
P.S. Rozebírání motoru je určitě dražší než změřit výkon na brzdě, o srovnávacím modelu tankujícím obyčejný benzín tu nebyla ani řeč....
0/0
23.9.2002 15:04

Lumír

Re: To se vám všechno jen zdá. Když si umejete auto tak to taky jede líp ne?
Nikdo neříká, že to nepojede. Kdo chce může tankovat třeba v místním JZD. Jde o to, že vývoj jde dopředu a Shell je první, kdo je schopen nabídnout něco nového a využít to co se naučil u Ferrari. Jestli to funguje je fakt otázka nezávislého měření, ale snaha je. Výrobce auta ale bude vždycky doporučovat jen to základní, protože to je standard dostupný všude. 
0/0
23.9.2002 15:10

Monika

V-power me jen prijemne prekvapil a
uznali jsme, ze se vyplati jej tankovat. Rozhodne minimalne na dalkovych trasach. V lete jsme ho vyzkouseli poprve (R19, motor 1,8)a okamzite se to projevilo nejen na spotrebe, ale i na rychlosti. Auto bylo zivejsi a spotreba se pohla na 8 l/100 km, pri normalnim naturalu jsme se pohybovali na dobrych 11 l. Takze rozhodne uspora.
0/0
19.9.2002 13:35

Rats

Chce to rozhejbat
Po testu jezdilo lip, to by dle me i bez V-Poweru. Staci to auto rozhybat, kdyz jsem koupil svyho kadaka, tak jel sotve 130, ted lita i 160, bez jakykoliv uprav na motoru (krome vymeny filtru oleje a rozvodaku) jezdi porad na LPG. Takovou zkusenost jsem mel i s predchozimi vozy. Dost zalezi na stylu jizdy.
Je fakt, ze do Yamahy V-Power natankoval, ale ze by to melo razantnejsi zrychleni bych ani nerek a dveste pod 9, to ma porad.:-)
0/0
19.9.2002 13:06

Jarda

Pouze spokojenost
V - Power jsem používal již v několika autech a mohu jen potvrdit, že se to vyplatí. Ať se kdokoliv odvolává na styl jízdy či adaptivní elektroniku, tak moje subjektivní pocity byly o tom, že motor má klidnější chod, je pružnější a výkonější. Navíc cenový rozdíl byl kompenzován nižší spotřebou, u motoru 1,6 (stejný jako testovaný) to bylo z 9 na 8 litrů na 100 km. Artitmetika je jednoduchá - při rozdílu ceny cca 1,50 je to 8x1,5=12,- Kč oproti cca 25,-- Kč za litru Naturalu navíc.
0/0
19.9.2002 9:37

Míša

power
Jezdím ročně okolo 50000km pouze na V power a nemám problém s výkonem cukáním,zhasínáním nebo kolísáním otáček motoru, pokud jsem nucen nouzově natankovat jiné palivo hned se to projeví na chodu a výkonu motoru. Mám ,ale horší zkušenost s kvalitou benzinu na jednotlivých stanicích Shell,kde raději netankuji. Zdá semi,že kvalita benzinu V power se liší.
0/0
18.9.2002 16:37

Com

V-Power ano, ale...
V-Power uznávám, sám mám s tímto palivem velmi dobré zkušenosti, ale s tím zrychlením to bude trochu jinak. I když bude v nádrži "normální" natural 95 a řidič bude vůz postupně rozjíždět a nutit jej k lepším výkonům, tak se dosáhne většího zrychlení. Záleží zkrátka na tom, jak je automobil zajetý resp. jak se sním v poslední době jezdilo. Již několikrát jsem koupil starší auto, které bylo líné oproti jiným vozům stejného modelu a motoru. Vždycky po ujetí cca 1000 km byla cítit změna k lepšímu. Po asi tak 3000 km se zrychlení ustálí na možném maximu. Největší devizou V-Poweru je fakt, že čistí motor, čímž sníží spotřebu a především zvýší jeho životnost. Možná, že má i vliv na akceleraci, ale to se dá takhle těžko posoudit - test by musel probíhat na automobilu se kterým se jezdilo i před jeho zahájením stejným stylem, jako při testu.
0/0
18.9.2002 15:20

Pavel

S benzinem V-Power jsem spokojený. Mám Felicii s klimatizací a
motorem 1,3l.  Pokud klimatizaci používám je trochu znát ztráta výkonu motoru spotřebovaná klimatizací.     Pokud natankuji V-power auto je zřetelně živější a zapnutá klimatizace není na výkonu motoru prakticky poznat. Celkově je i pružnější.  Většinou jezdím kratší kousky, ale pokud jedu někám dál a chci si to užít naleju do nádrže W-power. A mám hned lepší auto.  Doporučuji.
 
 
 
0/0
18.9.2002 14:10

WaReZ

Poradtte mi
Již delší dobu se snažím přijít na to, který benzín je pro moje auto nejlepší. Vidím, že tady jsou lidi, kteří tomu rozumějí. Které čerpací stanice mají benzín kvalitnější než jiné? Ze zkušenosti vím, že když vezmu benzín např. u PAP Oil, nebo Benziny, auto mi žere mnohem víc než např. s Shellem (95). Je tedy za srovnatelnou cenu lepší alternativa než Shell? Jak je na tom OMV nebo Agip? Díky
0/0
18.9.2002 13:45

Vassago

v-power
Je jsné že všechno je to jen marketing. Co se týče usazenin, stačí občas použít čistič sacích ventilů a vstřiků. Je to přípravek, který se lije do nádrže. No a pokud nalejete celou lahvičku do cca 20 litrů tak to vyčistí všechno naprosto perfektně a hlavně hned. No lahvička stojí 180 kč. Takže při natankování 90 litrů benzínu se vám vrátí (když beru rozdíl 2 kč  na litru). No a pokud to budete dělat po 5-8 nádržích (beru nádrž jako 50l) tak váš motor bude jak novej a za mnohem méně peněz.
0/0
18.9.2002 12:02

Lomax

V-Power je jen marketingový blábol
Pokud si někdo pamatujete na testy paliv v příloze MFd letos někdy na jaře tak úplně nejlíp vyšel Natural95 od OMV (vlastní OČ někde kolem 97,8) aditivovaný stejně jako slavný "želví power"  ovšem za běžnou cenu BA95...
0/0
18.9.2002 11:21

Mis

Re: V-Power je jen marketingový blábol
Během jízdy po dálnici jsem byl nucen vzít (v Brně) benzín u OMV. Jinak už dva roky beru VÝHRADNĚ V-Power. Na výkonu to samozřejmě nebylo znát (bylo by to i s podivem), ale hluku přibylo znatelně !!!! (zvlášť, když jsem na dálnici opět pokračoval rychlostí 140km/hod) Od té doby již zase jenom V-power.
0/0
18.9.2002 15:26

Rocky

V-power
Kolik vám u Shellu za ty keci zaplatili!!Lidi jsou nasraný za 25-27Kč za 95 Natural a budou tam nalejvat benzín za 30.-Kč??
0/0
18.9.2002 11:02

poklop

Re: V-power
Naopak, V-Power je velice oblíbený - je za něj 2x tolik bodů .
0/0
18.9.2002 12:43

Ace2

Re: Re: V-power
Jo taky tankuji jen V-Power. Nakonec není to zase až tak drahý abych to auto nedopřál.
0/0
18.9.2002 13:35

DaM

Re: V-power
Hele, Rocky, klidne bud nasranej a do svyho auta si lej treba benzin 90, ale ja budu zasadne kupovat V-Power nebo V-Power 99. Je sice drazsi, ale na aute a motoru zvlast mi zalezi. A mimochodem, u vysokootackovejch motoru je ten rozdil dost znat...
0/0
18.9.2002 17:21

Jabas

Sám V-Power používám.
I mě by zajímalo objektivní hodnocení.To,že se motor vyčistí je jen jeden produkt při využíváni V-Poweru.Bez podrobné analýzy je to jen pochvalný článek.
0/0
18.9.2002 10:57

Míra

zajímavý
by byl údaj z motorové brzdy, např. s běžným benzínem, s V-P. na začátku testu a s V-P. na konci testu.
0/0
18.9.2002 9:49

Petr

Re: zajímavý
Naprosto souhlasím. Dokud neudělá někdo test na zkušebně, tak nevidím objektivní důvod ( subjektivních si každý najde spoustu ) proč bych tam ten benzín  měl lít
0/0
18.9.2002 14:11

Honza

Re: zajímavý
Naprosto souhlasím, ono totiž zrychlení auta nemusí být dáno jen benzínem. Co takhle styl jízdy řidiče a adaptivní elektronika?
0/0
18.9.2002 15:06

Lumír

Re: Re: zajímavý
Před časem jsem četl článek ve Světě Motorů, kde testovali V-power Racing. testovali to na brzdě a diskutovali o tom s nějakýma odborníkama a výsledky byly úplně super. Já to od tý doby tankuju a moje oktávečka  letí jako šíp.
0/0
18.9.2002 17:32

LaHa

Re: Re: Re: zajímavý
 Taky jsem to zkusil natankovat,ale smojí oktávečkou to ani nehlo. Nevím čím to,ale možná to bude rokem výroby(1963),tak nevím?
0/0
18.9.2002 21:27

Honza

Re: Re: Re: Re: zajímavý
Také by mě zajímalo co by to udělalo s mojím autem. Renault Mégane 1,4 16V - občas jsem mu ho dopřával, subjektivní dojem dobrý - motor ztichl a myslím, že se i zvýšil výkon (spotřebu nemůžu posoudit - používal jsem ho na srazy apod.) U mého druhé vozu jsem ho zatím nezkoušel a nevím jestli to má smysl - jednu se o Renault 8 r.v. 1964 objem motoru 956ccm a výkon 40 koní :-) Možná ho dneska vyzkouším
0/0
20.9.2002 13:54

Emission

Re: Re: Re: Re: zajímavý
SUPER příspěvek!
0/0
21.9.2002 17:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.