Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší audi - přijíždí jen tucet kusů

Boční linie ještě mnoho neřeknou. Něco napoví čelní pohled, při kterém upoutají pozornost oproti běžnému autu této typové řady rozšířené blatníky a logo RS 6 na diamantově členěné mřížce chladiče. Ale vše sdělí až burácivý zvuk nastartovaného motoru. Audi RS 6 je nejvýkonnější automobil, jaký kdy ve své historii automobilka Audi vyráběla. Do Česka jich má být letos dodáno dvanáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J i r k a

svícení ve dne
Je to sice trochu odbočka od Audi, ale k blížící se povinnosti  svítit za dne docela aktuální.
Když jsem si přečetl  ostatní příspěvky hájící svícení ve dne, mám ten dojem, že naše silnice jsou přecpané lidmi, kteří by před převratem nemohli nikdy řidičák dostat. Neudělali by psychotesty, nepustil by je oční  doktor, policajti by jim sebrali papíry, protože v normálním silničním provozu se ve dne svítilo jen za abnormálních situací (vlečení vozidel, nadměrné rozměry atp.) Vykládat, že  ve dne na silnici nerozeznám  jedoucí auto, neodvážil bych se za volant vůbec usednout. To za chvíli budete chtít, aby před váma běžel nějaký člověk s praporkem a zvonkem, jak tomu bylo v předminulém století?  Fakt dobrý nápad pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu  - a ještě používat varovné blikače, majáky, klaksony. Opravdu se tím řiďte, budete ještě víc "in". Co ale pak budou dělat ti, co opravdu ty majáky potřebují?
Svítit se má za snížené viditelnosti. Ta není dána ročním obdobím, ale konkrétní situací v daném čase! Pokud stát chce něco logického praktikovat, měl by zajistit, např. u veřejného osvětlení, aby se skutečně rozsvítilo při snížené viditelnosti, a ne až za hluboké tmy. Podle zapnutého veřejného osvětlení by pak i řidiči rozsvěcovali nebo zhasínali. Pak by ubylo nerozhodných, zda svítit či nesvítit.
S tím topením v létě či stíráním bez děště je to fakt podobné jako s tím svícením ve dne.  Zastánci svícení  musí jásat za takovéto  dobré rady,  vždyť v principu je to stejné  ...
 
Jinak je docela dobrá adresa: http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?a=vyber&iddiskuze=A011026_134833_automoto_sid&all=Zobraz+v%9Ae ,  kde  se  svícení hodně rozebíralo, a to v souvislosti s ukončením povinného svícení na jaře.
 
Znám ještě exhibicionisty, kteří chtějí ukázat, že mají v autě rádio: hlavně v zimě jezdí se staženými okénky, aby byl kravál slyšet ven z auta.  A pak ještě někteří za tmy jezdí s rozsvícenými vnitřními lampičkamai, aby na ně bylo vidět, kdo že to má auto. Sice prd viní  ven, ale jinak  supr ...
Vzhledem k tomu, že jezdím do Německa velice často, mohu potvrdit, že tam   za  dne  svítí maximálně Porsche a Lamborghini a pak taky nějací úchyláci. Jinak moc ne. Asi tam moc často nejezdíte, nebo jezdíte po polních cestách,  kde  policajti nejsou, nebo máte zkrátka štěstí, že jste ještě pokutu nevyfasovali. Jelikož jezdím do Německa mnohdy přes Polsko, kde mají povinnost  svítit  ve dne pouze  v  zimním  období, a já v tomto období zapomenu na hraničním přechodu zhasnout, tak mne mnohdy jak celníci, tak jejich BG upozorní jen slovně, že svítím a abych  zhasnul,  jindy mne ovšem odstaví do šacovacího pruhu a dávají podrobné kázání   o  všem  možném (naštěstí nešacujou!).  Nestává se to jen mě,  ale  jsou to někdy i tvrdé osobní zkušenosti mnoha nejen českých  řidičů.  Za  zapomětlivost  či  nerespektování  jejich  zákonů  a  vyhlášek  se  draze  platí  (buď  časem,  případně  i  €) - to si buďte jisti,  sváteční řidiči  a  turisti!
Ještě jsem si vzpomněl na jedny machry: v létě ve dne svítí, mnohdy i mlhovkami včetně těch zadních. V zimním období, kdy většina svítit musí díky našim "super" zákonům, tito  machři schválně nesvítí. Prostě se vždy musí nějak odlišovat. O tom ten exhibicionismus také je ...
Vím, že to některým nebude po chuti, ale doma v prosluněném letním bytě taky jistě nesvítíte. Na druhou stranu se ale na silnici díky svícení poznají řidiči, od kterých zcela jistě nějakou prasárnu mohu čekat a většinou se jí taky dočkám. Takže pro normální zbytek populace je to jakési varování, že za volantem se nachází individium, které za normálních okolností patří někam jinam...
0/0
26.9.2002 9:10

norton

Re: svícení ve dne
ty seš ale chudáček. je jasný, že svítícího auta si každý dřív všimne a tudiž na něj může i dřív zareagovat.
0/0
27.9.2002 14:03

Maste

PĚKNÝ
PODLE MĚ NAPROSTO FEAR KÁRA. A KDYŽ JE TO AUDI MUSÍ TO BEJT I DOST LUXUSNÍ (2800000KČ) P.S. NEDÁ SE NĚJAK ODMONTOVAT ELEKTRONICKY OMEZENÁ RYCHLOST?!
0/0
23.9.2002 22:00

David

Výkon, který vás nezradí
Ta Audina má super výkon,vždyť nejde o to jestli to jede 200 nebo 300 ale o to, že když šlápnu na jakýkoliv pedál v jakýkoliv situaci tak mě ten vůz nezradí. Ten kdo si to koupí a bude s tím jezdit po našich dálnicích 250 tak bude opravdu vůl.Ale taky bych chtěl mít ten výkon pod kapotou.I těch 150 koní je někdy málo. PS: ten kdo nesvítí ve dne (a to i v létě) si myslím, že nedělá dobře, protože ohrožuje opravdu jak sebe tak i ostatní. Ale dát za Audi 2 800 000 no nejsem blázen, to opravdu radši Jaguára
0/0
23.9.2002 20:50

V.I.Špidlínek

Povoz
Kdybyste tak vy chudáčci věděli, kam těch letošních dvanáct kousků půjde..... No přeci do mojí garáže!!! Ty starý A8 už se mi moc nelíbí a v tý starý Tatře 700 už to taky není vono. Čeká nás obtížný období, tak potřebuju jezdit po tý Praze letos rychlejš. A koukejte platit pořádně daně, ať mi zbyde na benzín. Prej to má ve městě nějakou větší spotřebu 
0/0
23.9.2002 16:05

Pavel

Re: Povoz
Jo, a kdyby jste se me ptali, zdali to neni amoralni, abych kazal vodu a pil vino, tak vezte, ze jelikoz VAM VLADNU, tak si to zaslouzim a nejak se do sveho 2+1 dostat musim. Ja vim co je pro Vas dobre, a proto se mi dostane takoveho privilegia....... PS. Jeste zvazuji zavest luxusni dan pro uzivatele automobilu s vetsim objemem motoru nez 1.4 litru. Vic prece bezny danovy poplatnik nepotrebuje.
0/0
23.9.2002 20:03

s. Klaus

Re: Povoz
No, nevím, kdo začal s odsuzováním, že komunisti se vozili v 613 za 300 000  a tím  se  vyvyšovali  nad  ostatní. Sami  si,  když  Očekávali Funkci  a  pak  ji  dostali  a   nakoupili  si bavoráky  a  audiny  za  3  miliony ...  s.  Klaus,  V. H.  a  další, co tvrdili,  že  není  nad  to  být  nejpoctivější ze všech  nejpoctivějších  a  že  se  nikdy  tak, jako komunisté,  vyvyšovat  nebudou.
0/0
24.9.2002 9:49

indza

Už se tvoří fronty
Střídám se ve frontě s manželkou a celou rodinou, protože tohle lidové vozítko musíme nutně mít. Už se těším jak budu na  dálnici rychle akcelerovat na 130 a přes vesnici bez problémů držet 50-tku. Nevíte někdo, jestli mi vezmou ojetou škodovku na protiúčet.
0/0
23.9.2002 14:14

HONZA

O.K.
kdyz za to nekdo chce ty prachy dat tak at si ho koupi,at si klidne jezdi jak rychle chce kdyz neohrozuje ostatni. jezdit treba po dalnici 200 je naprosto v pohode.... ale koupil bych si spis X-TYPE Jaguara .. audinu ma kazdej
0/0
23.9.2002 13:43

kokot

Re: O.K.
x-type je proti tomu jak 120gls,ty vole uz to nezer
0/0
23.9.2002 20:44

Pavel

K čemu?
Docela bych se přimlouval za to, aby se prosadil výkonový limit (maximální přípustný měrný výkon rekneme 74 kW/t). Což pro běžná auta na silnicích úplně stačí. Jednak pro větší bezpečnost a pak menší plýtvání palivem.
0/0
23.9.2002 13:27

(vp)

Re: K čemu?
Tomu se potom říká komunismus.
0/0
23.9.2002 13:31

Pavel

Re: Re: K čemu?
Tak to máš fakt zvláštní představu o komunismu, nejspíš z "vyprávění". Dopravní pravidla jsou podle tvé logiky asi taky komunismus...
0/0
23.9.2002 13:39

(vp)

Re: Re: Re: K čemu?
Dopravní pravidla s tím přece nesouvisí! Myslíš, že ten, kdo se v pohodě vejde do nějakého maximálního přípustného limitu ve výkonu, se na silnici nemůže chovat jako prase? Přece nikdo nikomu nemůže nařizovat, jaká auta bude vyrábět! Je na inteligenci řidičů a funkčnosti policie, jak to na silnicích bude vypadat. Ne na výkonech aut.
0/0
23.9.2002 14:09

marek

Re: Re: Re: Re: K čemu?
Přesně, zabít někoho nebo sebe můžeš i v 50.
0/0
23.9.2002 16:40

Franta Jetel

Re: K čemu?
74kW/t pro běžná auta možná stačí. Problém je v tom, že řada z nás nemá zájem o běžná auta!!! ...každému podle jeho zásluh, každému podle jeho potřeb.... nějak ti to asi uvízlo na mysli, co?
0/0
24.9.2002 11:58

Dábel

Tak mám smůlu,
normálně je na tento rok vyprodáno a já budu ladit daně. Jsem moc smutný, bral bych ho, tak se musím poohlédnout po něčem jiným. No a soughlasím s Jirkou ten příspěvěk o tom svícení byl ubohý.
0/0
23.9.2002 13:26

Mira

0/0
23.9.2002 11:52

.

.
Opět něco pro exhibicionistické úchyly ... Nezapomeňte  rozsvítit  ve dne světla, nasadit  čepici a machrovat s mobilem  (ať každý vidí, že máte na xenony;  čepičáří za volantem jsou vždy nebezpeční;  telefonisté za volantem nemající na hands free  jsou    blbi nemající na silnici co pohledávat.
0/0
23.9.2002 11:40

Jirka

Re: .
Nevím, co to plácáš o exhibicionismu ve spojení s rozsvícenými světli ve dne. Podle tebe jsou asi všichni skandinávci (a nejen oni, stále více řidičů i na západ od našich hranic) banda tupých blbců majících potřebu se předvádět. Zkus příště používat hlavu na přemýšlení, než něco napíšeš.
0/0
23.9.2002 12:49

aaa

Re: Re: .
je to tak , ja mam blbou feldu a jezdim se svetly i ve dne , je to bezpecnejsi pro mne i pro druhe
0/0
23.9.2002 14:22

ffasdfsa

Re: Re: Re: .
A svítíš doufám i mlhovkama?
To musí bejt podle toho se pozná pako :)))
0/0
23.9.2002 15:19

,

Re: Re: P R O J I R K U :
ty bít asi dobrá čecha: s rozsvícenými světli...
Jinak: nežijeme ve Skandinávii, abychom museli přes den svítit.
V  některých  zemích,  co  se  musí  svítit,  mají  stejně  "kvalitní"  zákony  jako  u  nás.  Ne  každý  "kvalitní  zákon"  musí  vnést  pořádek  do  dopravního  ruchu.  Když ti  někdo  zákonem  nařídí  jiný  nesmysl - např.  používat  stěrače,  i  když  neprší,  budeme  tomu  taky  tleskat  a  fandit?  Ty  možná  jo ...
Na západ od našich hranic se nachází např. Německo a tam se ve dne nesvítí! Budeš-li tam přes den svítit, napaří ti takovou pokutu, že si nekoupíš ani Audi  jako modýlek! A budeš-li o pokutě smlouvat, dostaneš do pasu "nežádoucí". Na západ od našich hranic používají hlavu, zkus ji taky použít, než něco napíšeš!  Jestli nejseš schopen  rozpoznat za normálních okolností vůz jedoucí po silnici, vrať papíry a navštiv lékaře. Ti už ti nějakou diagnozu určí.
Jestli ve dne svítíš, tak určitě taky v létě topíš (ne někoho, ale ohříváš vzduch v autě ne na 40, ale na 50  a  více)   či používáš stěrače, i když neprší.
Naštěstí blbci  zůstanou  blbci, takže na silnici je poznáme. Hádejte, podle čeho: podle rozsvícených světel ve dne! Zatím mne toto znamení nikdy nezklamalo: jak telefonující  za jízdy, tak  svítilci, vždy udělají v silničním provozu nějakou pitomost. A v noci jezdí buď na parkovačky, nebo to perou dálkovými, mlhovkami předními i zadními, jen aby si jich  opět někdo všiml. Jako další rozšíření doporučuji jezdit se zapnutými výstražnými znameními,  pak  s majáky:  oranžovými, pak modrými, pak červenými,  pak  i  za  jízdy  troubit  a  budeme  jak  v Itálii  nebo na Balkáně. Tam asi všichni chcete, co ...?
 
0/0
24.9.2002 9:35

mazdak

Re: Re: Re: P R O J I R K U :
Jenom blb si může myslet,že svícení ve dne je nanic.Na svítící auto se vždy zareaguje v jakékoli situaci daleko rychleji než na nesvíticí.A v Německu se za svícení ve dne dávají pokuty? Hm,chytroušku,mně se to ještě nestalo.A ty tvoje ostatní bláboly - fakt jenom bláboly.
0/0
24.9.2002 10:40

dyt to je jedno

Re: Re: Re: P R O J I R K U :
Jo tak to bys se mel do nemecka treba zajet mrknout a divil by ses kolik tam lidi sviti.
0/0
24.9.2002 13:31

Jirka

Re: Re: Re: P R O J I R K U :
Omlouvám se za opravdu "brutální" chyba, která musela bezpochyby totálně znehodnotit myšlenku mého příspěvku. Nebudu reagovat na snůšku nesmyslů v tvé reakci, pouze toliko - v Německu žiji zhruba 10 měsíců v roce a pokuty za svícení ve dne jsou maximálně tak výplod chorého českého mozku (hádej kterého).
0/0
25.9.2002 21:57

J i r k a

Re: Re: Re: Re: P R O všechny J I R K y, co se jim zamlouvá svícení :
Vzhledem k tomu, že jezdím do Německa velice často, mohu potvrdit, že tam   za  dne  svítí maximálně Porsche a Lamborghini a pak taky nějací úchyláci. Jinak moc ne. Asi tam moc často nejezdíte, nebo jezdíte po polních cestách,  kde  policajti nejsou, nebo máte zkrátka štěstí, že jste ještě pokutu nevyfasovali. Jelikož jezdím do Německa mnohdy přes Polsko, kde mají povinnost  svítit  ve dne pouze  v  zimním  období, a já v tomto období zapomenu na hraničním přechodu zhasnout, tak mne mnohdy jak celníci, tak jejich BG upozorní jen slovně, že svítím a abych  zhasnul,  jindy mne ovšem odstaví do šacovacího pruhu a dávají podrobné kázání   o  všem  možném  (naštěstí nešacujou!).  Nestává se to jen mě, nejsou to tedy výplody nějakého českého mozku,  ale  osobní zkušenosti mnoha nejen českých  řidičů.  Za  zapomětlivost  či  nerespektování  jejich  zákonů  a  vyhlášek  se  draze  platí  (buď  časem,  případně  i  €) - to si buďte jisti,  sváteční řidiči  a  turisti!
Možná v NDR 10 měsíců žiješ, ale chodíš pěšky, nebo máš auto-rakev-šunku, kde ani světla vypnout nejdou.
Když jsem si přečetl i ostatní příspěvky, mám ten dojem, že naše silnice jsou přecpané lidmi, kteří by před převratem nemohli nikdy řidičák dostat. Neudělali by psychotesty, nepustil by je oční  doktor, policajti by jim sebrali papíry, protože v normálním silničním provozu se ve dne svítilo jen za abnormálních situací (vlečení vozidel, nadměrné rozměry atp.) Vykládat, že  ve dne na silnici nerozeznám  jedoucí auto, neodvážil bych se za volant vůbec usednout. To za chvíli budete chtít, aby před váma běžel nějaký člověk s praporkem a zvonkem, jak tomu bylo v předminulém století?  Fakt dobrý nápad pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu  - a ještě používat varovné blikače, majáky, klaksony. Opravdu se tím řiďte, budete ještě víc "in". Co ale pak budou dělat ti, co opravdu ty majáky potřebují?
S tím topením v létě či stírání bez děště je to fakt podobné jako s tím svícením ve dne.  Zastánci svícení  musí jásat za dobrou radu, vždyť v principu je to stejné  ...
Znám ještě exhibicionisty, kteří chtějí ukázat, že mají v autě rádio: hlavně v zimě jezdí se staženými okénky, aby byl kravál slyšet ven z auta.  A pak ještě někteří za tmy jezdí s rozsvícenými vnitřními lampičkamai, aby na ně bylo vidět, kdo že to má auto. Sice prd viní  ven, ale jinak  supr ...
0/0
26.9.2002 8:45

Malcor

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
23.9.2002 15:46

Josef

Já ne, vyhozené peníze !
0/0
23.9.2002 11:38

Kuřbuřt

Du do něj
Du do něj!
0/0
23.9.2002 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.