Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český řidič: smrtelné nebezpečí pro sebe i jiné

Silnice v Česku jsou nemocné, nekázeň řidičů už výrazně přesáhla míru obvyklou v Evropě. A policie? Je skutečně tak bezmocná, jak tvrdí? Nevymlouvá se? Zatímco vzápadní Evropě adalších vyspělých zemích stále ubývá smrtelných dopravních nehod, v České republice se tato černá čísla nedaří snížit. Občas se sice vyskytne příznivější rok, avšak naděje obvykle záhy umírá při pohledu na nová statistická data.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libor

Svitit/nesvitit
Mam takovy dojem, ze je treba si vyjasnit jiste zasady kdy svitit a kdy ne. Svitit vzdy, kdyz se mi zda, ze to auto v protismeru neni v dostatecne vzdalenosti zretelne a ostre. Nikdy nesvitit mlhovkama pokud neni spatna vyditelnost (po 8 hod. za volantem, kdy za jasne noci kazdy druhy Ferda sviti mlhovkou je oko hyn). Kdyz svitit ve dne, tak tlumenym svetlem, ne dalkovym. Ja osobne se vsak po nekolika osobnich zkusenostech priklanim k variante, kdy by se melo svitit po cely rok, ale jak jsem uvedl, tak za jasne defin. podminek. Co si malo kdo uvedomi je to, ze vlastnost oka je takova, ze po jiste dobe stravene v aute se oko otupi a pred chvili jasne obrysy splynou v jednu rozmazanou barevnou cmouhu. Za takovych podminek splyne v lese zelene auto se stromy, sede auto s novym asfaltem .... To budete treba nekdy radi za dva jasne svitici body, ktere vam treba za jasneho slunecneho dne zachrani i zivot. PS: Vzajemne napadani a reseni si sporu je detinske.
0/0
8.10.2002 11:31

Michal

Re: Svitit/nesvitit
Může být. Snad máte i pravdu. Ale co třeba argument, že svítící auta v protisměru unavují oči daleko více. Já bych to svícení za každou cenu tolik nepřeceňoval.
0/0
9.10.2002 20:00

Petr

Re: Re: Svitit/nesvitit
Souhlasím s Tebou kamaráde. S tím svícením bych to nepřeháněl. Celodenní svícení, a to i za krásného letního dne, to se mi moc nezdá. Navíc mám pocit, že si řidiči uvědomují význam svícení a velmi málo se setkávám s tím, že by rozsvěcovali svá světla pozdě, neodstatečně atd. (i když vyjímky jsou a budou). Daleko větší problém vidím v tom, dyž automaticky rozsvěcují mlhovky, a to jak přední, tak zadní. To je potom nářez. Takže svícení 24 hodin denně 365 dní v roce to si myslím, že ne. Ale s mlhovkama velmi opatreně.
0/0
11.10.2002 8:13

Libor

Re: Re: Svitit/nesvitit
Je to asi na delsi debatu, ale jsem si naprosto jist, ze intenzita svetel je proti slunicku zanedbatelna, za jedne a to dost podstatne podminky. Tou jsou reflektory nastavene v servisu a ne v garazi od oka. Takove svetlo sviti do nebe a je to "hnus". Kazdopadne za mlhovky v dobrem pocasi flastrovat a flastrovat!!!!!
0/0
14.10.2002 10:12

Zdeněk

Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24) (# , 1.10.2002 12:43)
Vážný, Vy asi s lidmi moc dobře nevycházíte, soudě podle Vašeho příspěvku - zdá se, že Vám vadí kdekdo.
0/0
6.10.2002 22:16

#

Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24) (# , 1.10.2002 12:43)
Vážený pane vážný,
vy toho asi moc nenajezdíte, když vám vadí názor, který jsem tu udal. Tyto problémy jsou široké motoristické veřejnosti  známy  již  poměrně  dlouhou dobu  a  nenadávám na ně pouze já,  ale i mnoho dalších. Asi se chováte jako chodec-hovádko a máte nesmírnou radost,  když můžete někomu ublížit. Nezapomeňte, že příště  může nějakou zlomyslnost někdo vyvést i vám, a to v okamžiku, kdy to budete nejméně očekávat či potřebovat...
Nevadí mi kdekdo,  ale pár pitomečků, co nejsou schopni respektovat nejzákladnější zásady slušného chování, platných zákonů  a logického chování a myšlení, ano!  Že  těch pitomečků  po  r. 1989 přibývá, za to nemohu já, ale  různí zastánci  různých  "demokracií", kteří razí "demokracii" pro horních bohatých,  mocných sto tisíc,  zbytek  národa nemá šanci  žít aspoň trochu  normálně. Demokracie by neměla znamenat to, že pracháči si mohou dělat vše, co se jim zlíbí, i když je to v rozporu se zákony  a naopak že prostí občané nemohou ani ceknout, i když se to týká jich a dodržování základních lidských práv. A to se týká nejen silničního provozu, ale i dalších oblastí našeho života!
0/0
7.10.2002 7:55

Zdeněk

Re: Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24) (# , 1.10.2002 12:43)
Vážený, najezdím 60 000 km ročně autem a 15 000 km na motocyklu. Nevadí mi ani Vaše názory a nevadí mi ani ty skupiny řidičů, které tak vytrvale kritizujete. Jako chodec nikomu naschvály nedělám, nemám totiž žádný mindrák, který bych si tím vším léčil. Svícení ve dne nepovažuji za žádný problém a když někdo svítí, nemám pocit, že by mi tím dělal nějakou zlomyslnost. Nevím, co chcete říct druhou částí Vašeho příspěvku - měl jsem za to, že diskutujeme o problémech silničního provozu. Svou frustraci z dnešní společnosti si řešte někde jinde - navrhuji Kotel na Nově.
0/0
7.10.2002 21:23

@

pro pravdu
Jak si tady tak čtu, tak vidím, že pro pravdu se lidí zlobí neustále. Měl byste asi občas při těch 75 000 vylézt z auta nebo slézt z mota a vyslechnout si, jaké názory panují mezi prostým lidem. Že Vám nic nevadí - mouchy, sežerte si mne? Takže silniční provoz v ČR jen jen jedno velké O.K.! Jak vyplývá z Vašeho návrhu Kotle - asi nebudete mít rád, když někdo říká, co nemáte zrovna rád Vy. O tom ta demokracie taky je ...(nebo by měla být)
0/0
7.10.2002 21:53

Davidoff98

rizeni v USA
 
pro DavidUSA: v Americe se jezdi pomalu, coz je dobre pro nevyjezdene ridice, pubertaky, zeny v domacnosti, duchodce a podobne.  Ale to, ze nekde plati rychlost jen 110km nebo 120/hod neni nic prijemneho a zda se mne to hodne prehnane az hystericke opatreni kvuli bezpecnosti  americkeho lidu. Pokud jsem ridil v USA napr. v Novem Mexiku tak jsem jel 2 hodiny po rovne dalnici a pak 10 km zatacka a pak zase 3 hodiny rovna dalnice. To je to spise na usnuti (stejne tak v Coloradu). Pravda je, ze tam skoro vsichni jeli stejne rychle (v porovnani s CS) az na ty obrovske 50 tunove kamiony, ktere na omezeni rychlosti kaslou a jezdi jako debilove. Chci tim rici, ze dalnice jak u nas tak i v USA jsou dimenzovane, postavene a konstruovane na rychlosti okolo 150km/hod a vice coz je prijemna cestovni rychlost i u nas(s ohledem na to aby se autem vubec nekam dalo vcas dostat). Pokud se nemuze jezdit rychleji tak nestavme tak drahe dalnice ale jen obousmerne, jednoduche silnice pro motorova vozidla. Jinak bych byl pro zvyseni rychlosti na 150km/hod (ne pro neomezenou rychlost jak je to v Nemecku). David Prochazka
 
0/0
1.10.2002 13:11

Marcela

Re: rizeni v USA
Na omezení rychlosti 110km/h nebo 120km/h nevidím nic hysterického. Pokud každý, kdo si myslí , že je oprávněn jezdit vyšší rychlostí  (kde jste si to ověřovali, simulace čeho jste v takové rychlosti zkoušeli )  zabije či zmrzačí sám sebe, čert ho vem, ať si jezdí jak chce. Ale oni umírají a jsou zranění i ti co nehodu nezaviní . Možná až Vám někdo zabije někoho blízkého a vy se dozvíte, že kdyby viník nehody ( dost často viník přežívá na rozdíl od toho druhého) jel rychlostí o 20km nižší nebyly by důsledky nehody tak fatální, třeba změníte názor.
0/0
1.10.2002 13:36

#

Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24)
 Prosím, opravdu se zamyslete nad svícením  ve  dne, jak k tomu nabádá autor příspěvku. Pokud pojedu lesním úsekem ve dne a bude tam tma, tak rozsvítím. Ale jede-li tímto úsekem někdo jak hovado nebo prase a není schopen ve splašené jízdě reagovat na ostatní, nesvítící  účastníky  silničního provozu, tak ať jezdí normálně nebo ať navštíví lékáře. Jak autor tohoto příspěvku - zastánce svícení - reaguje např. na zvěř přebíhající přes silnici? Tato zvěř přece taky není osvětlena. Nerozpozná ji za bílého dne?
Ti, co ve dne svítí, na sebe upozorňují, to máte pravdu. Je to dobré pro záchranu ostatních účastníků silničního provozu. Zatím mne nezklamalo to, že si musím dávat pěkný bacha na svítilky, telefonisty, čepičáře, nagelovaná hovádka či naopak umělé plešouny se   řetězy  z  Turecka. Vždy udělají na silnici nějakou bejkárnu. Svítilci jsou ovšem vidět již z dáli, kdežto tlf. blbce poznám až na křižovatce, když neukazuje blinkrama, nejede,  stojí  a  zdržuje  ostatní,  i když je všude volno, protože neumí držet debila, dávat blinkr,  řadit,  a rozjet se.  Nebo naopak jede, odbočuje, ale blinkr již dát neumí.
V noci potkávám spoustu "motorek" - svítí jim jen jedno světlo. Takže šetřílci, když nemáte na žárovku nebo návštěvu značkového servisu, sviťte hlavně v noci.  Svítíte-li ještě ve dne, nemáte už na to svítit ještě v noci. A nesviťte ve dne, ale ani v noci mlhovkami, když to není bezpodmínečně nutné. Oslňuje to ty ostatní!  Vím, že vás neukájí málo osvětlená přístrojová deska, že z  ní chcete mít vánoční stromeček.
Někde jsem četl odkaz na velkou diskuzi v souvislosti s ukončením svícení na jaře. Některé názory jsou docela trefné, jiné primitivní: http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A011026_134833_automoto_sid
V cizině, kde to naopak není uzákoněno svítit za bílého dne, vám při porušení fláknou pěknou pokutičku. Je to logické, když je stanoveno svítit za snížené viditelnosti, že když někdo svítí na nesnížené viditelnosti,  porušuje zrovna tak zákon jako někdo, kdo jede rovně a neustále má zapnutý levý blinkr a nemůže ho tak nikdo předjet. Argumentace, že jde o prevenci nebo že někdy opravdu zatáčet doleva bude, je stejně tak debilní jako argumentace, proč  ve  dne svítit.
0/0
1.10.2002 12:43

Marcela

Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24)
Nevímproč "svítílky" řadíte k nebezpečným řidičům. Nejde přeco i to, že kdo nevidí za bílého dne zvěř ať nejezdí. Zjevně zapomínáte, že jezdíte také ve městech a vesnicích. A věřte , že svítící auto se i ve dne chodcům hůře přehlédne. Jsou i lidé, kteří hůře vidí, jsou zbrklé děti ........ , nemají snad podle Vás vycházet ven ? Bohužel ve Vašem příspěvku jsem nenalezla ani náznak toho, že byste mohl také myslet na bezpečnost chodců.
0/0
1.10.2002 20:27

#

Re: Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! = pro řidičku Marcelu
Vážená,
svítílky řadím mezi nebezpečné proto, jak jsem již uvedl, že se od nich většinou dočkám nějaké kraviny. Zkušenosti mé, ale i řady dalších kolegů,  hovoří  zcela  jasně.  Tím, jak na sebe upozorňují, jsem ještě více opatrnější než u ostatních účastníků silničního provozu.
Průzkumy (o kterých se bohužel mlčí nebo jsou různě upravovány  k  obrazu  zastánců  svícení) jasně hovoří o tom, že díky svícení jsou lidé zpočátku ostražití, ale pak rychle dochází k otupění pozornosti a stejnému nereagování na vozidlo, jako je tomu při nesvícení!  Viz např. tramvaje - na zvonění si všichni zvykli a nereagují. Přišlo svícení tramvají a opět - všichni si zvykli a opět moc nereagují. To samé např. s alarmy vozidel - dříve někoho znepokojily, dnes všichni zůstavájí chladní, naopak jsou schopni alarmující auto ještě rozkopat, jen aby bylo ticho. Na alarm totiž nereaguje policie, natož běžný občan. Hlavně, když to auto není jeho.          Navíc  další průzkumy dokázaly to, že někteří vyhledávači  svítících vozidel  nereagují za bílého dne jak na nesvítící auta, tak i jiné, méně osvětlené objekty (jízdní kola, chodci), což je pak katastrofa. U chodce či jízdního kola asi těžko zajistíte stejnou intenzitu osvětlení, jako mají auta. Ale takový chodec s xenony ...
Z vlastní zkušenosti těchto sluncem zalitých podzimních dnů, kdy se připravuji na celedenní svícení, Vám mohu potvrdit, že chodci reagují na auta zcela stejně:  vrhají se pod kola, ať svítí nebo nesvítí! A to jak na přechodech, tak mimo. Nejlepší je, že chodci jsou  líní dojít i 2 metry k přechodu a vynucucjí si přednost mimo něj. Dokud policie bude kolizi s chodcem řešit tak, že řidič  při střetu s chodcem jel nepřiměřenou rychlostí, můžeme se vrátit do středověku. Protože i když pojedu 20/hod a chodec se mi vrhne před auto, nestačím zastavit na 1 cm a otřu se o něj (nebo on o mne). Budu sice překážkou provozu, budou zácpy, ale ustoupíme bezohledným chodcům, kteří mají přímo radost, jak mohou zdržovat. Že se schválně loudají, vybavují atp., o tom již řeč byla. A když jedno auto pustí na přechodu chodce, ti přejdou, jedno auto přes přechod přejede, ale to další za ním již ne, protože se na přechod vrhnou  další "pospíchající" chodci a tak to jde stále dokola. Takže v místech, kde kdysi byl provoz plynulý, se tvoří kilometrová fronta a vy na jejím konci ani nevíte, proč stojíte ... Chtěl bych Vám, paní řidičko,  přát,  abyste občas  vozila nemocného, trpícího člověka  (nebo jím byla sama) a neměla možnost sanitky. Jak je to příjemné poslouchat naříkání a přitom  před i za každou křižovatkou stát a dívat se na pitomé ksichty lelkujících přechodových turistů, kteří Vám ještě občas do auta kopnou či bouchnou.  Ale  nepřeji, nejsem nepřející pako.
Chcete, aby silnice patřily chodcům? Zrušme auta, choďme všichni pešo. Žádný spěch, klídek, klídek,  bony za  5 ...
Takže, když to shrnu: svícením neodstraním zbrklost či zblblost některých lidí. I když svítit budu, nezabráním bezohlednosti chodců myslících si, že mají přednost vždy a všude! Vrhat se pod kola budou stále, dokud proti nim skutečně nebudou podniknuty policií různé  represe. Udělat 2 x ročně akci s pokutami 50, max 100  CZK je výsměch!
Navíc: ve velkých městech jsou většinou semafory (ale i tam  chodci zcela běžně vstupují na červenou, a to ještě bez rozhlédnutí) a na vesnicích není takový provoz, aby jezdilo jedno auto za druhým a chodec si musel po 5minutovém čekání přednost vynucovat!
Každý řidič je i chodcem. Já, řidič, se chovám jako chodec.  Chodec ohleduplný k ostatním.  Ale  chodci nemají  možnost se vždy chovat jako řidiči. Chtělo by to pro chodce nějaké kurzy, aby viděli, jaké je to na druhé straně barikády ...
0/0
2.10.2002 8:52

Zdeněk

Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24)
Vážený, Vy asi s lidmi moc dobře nevycházíte, soudě podle Vašeho příspěvku. Zdá se, že Vám na silnici vadí kdekdo. Popravdě, jezdím hodně, ale že bych si spojoval svícení ve dne a v letním období s nějakými negativními vlastnostmi svítících řidičů, to mne zatím nenapadlo. A jakpak se stavíte k nám, motorkářům, kterým svícení po celý rok nařizuje zákon? Také patříme mezi ty blbce a hovádka, jak jste je suverénně pojmenoval a odsoudil? Já, když jedu na motocyklu, nejenže svítím, jak mi nařizuje zákon, ale ve dne svítím dálkovým světlem, abych měl jakoustakous jistotu, že mne skutečně nikdo nepřehlédne. Možná, že jen díky tomu jsem zatím neměl žádnou nehodu. A protože si svého života vážím, budu svítit i nadále, ať se to takovým jako Vy líbí, nebo ne.
0/0
6.10.2002 22:30

Goldy

Policajti se chovaji jako zver
Jsem o vikendu sel po Narodni tride v Praze, v tom slysim z dali jak se docela rychle blizi auto. V nem 4 svestky uvnitr, vysmaty az beda, stazeny okynko, cigarko (jako z US filmu á 70 léta) naproti me stara babicka o holi přechází přes přechod. Co myslite ze udelali ? a) zastavili ze 70 km/h a nechali babicku prejit, b) prejeli babicku c) slapli jeste vice na plyn a babicku efektni myskou objeli. C je spravne ! Kdyz jsem na ne kricel zaslapli to na miste za strasnyho vriskotu brzd, chvili premysleli co a jak a pak beze vseho odjeli. Coz meli jedinou kliku. Asi bych je na miste vsechny prizabil. Takze se vas vsech ptam ? Bavi vas dodrzovat predpisy, kdyz se PCR chova jako zver ? BTW: vsechno nejlepsi k narozeni dalsiho ditete Standiku ... :-) My vsichni ti z nasich dani radi neco pridame na novy domek za 5 milionu ...
0/0
1.10.2002 11:48

Dušan

Značky,značky,značičky
Bordel je v předpisech, které dělají z řičičů naprosté blbce a idioty.Proč je například tak přesně Vyhláškou sdělováno, jak má řidič zastaviti před křižovatkou, takové ty formulace bla,bla,bla.....to napsal nějaký idiot, který dodnes žije v předtuše, že na všech(!!!) křižovatkách jsou vždy vzorně vyznačeny všechny ty bílé čáry a podobné hovadiny, ale realita je bohužel dosti odlišná, řidič by si prostě měl zastavit jak chce, tak, aby ostatní neohrožoval a mohl po např. dání přednosti v jízdě z křižovatky pohodlně odjet. Stejně tak je bordel ve značkách "STOP" a "DEJ PŘEDNOST V JÍZDE", "STOPKA" je vždy na odjezdu z pumpy,kde je viditelnost výborná a zastavování auta je šikana řidiče značkou a tam, kde je výhled nula, tam se to obejde vždy bez "STOP-ky", jen se má dát přednost v jízdě, ale řidič tam v reálu z důvodu výhledu musí "čistě náhodou" zastaviti vždycky.....to je "logika" dopravní policie nebo úřadů....
0/0
1.10.2002 11:47

honza

a co média?
jak můžete chtít autoritu po policajtech, když mnohdy získávají informace formou blábolů z médií stejně jako mnozí řidiči, kteří bezmezně věří tomu, co jim nakuká Nova nebo MFDnes. Příklady z poslední doby - povinné svícení cyklistů v době zimního času, pokuta až 15 tis. korun za zapomenutý řidičský průkaz, povinné používání dětských zádržných systémů na silnicích I. třídy, možnost odtažení vozidla Městskou policií apod. Tahle republika potřebuje jako sůl jasný a nenapadnutelný zákon o silničním provozu (hybrid, který platí v současnosti spolu s dalšími 20 zákony a prováděcími vyhláškami je dobrý tak pro advokáty), policajty, kteří jej budou znát a vymáhat a zejména osvětu. To co předvádí Besip a média je k pláči. Současná pravidla umožňují policajtům dělat si z věci neznalých řidičů dojnou krávu. Byl jsem svědkem toho, že muž tlačící jízdní kolo v jednosměrce byl pokutován za porušení zákazu vjezdu a když se vzpěčoval tak navíc za to, že na kole nemá blatníky. Co na to pan Huml? Běžná policejní praxe? Já bych to nazval policejní zvůlí.
0/0
1.10.2002 10:59

Žanek

Svítit, svítit, svítit!!!
Ja o pravdu nerozumim tomu, proč vám tak vadí svícení?! To jste takoví šetřílci, že vám vadí opotřebení žároviček nebo co??? Vždyť nejde o to, že vidíte vy, ale že vás vidí ti ostatní. Pokuď např. pojedete lesním úsekem mezi dvěma svítícími vozidly, stáváte se téměř neviditelní třeba pro předjíždějící auto!!! Já sám svítím pořád a nějak zvlášť, vlastně vůbec mě to při řízení nerozptyluje, ani jinak nevadí. Naopak mám lepší pocit, že jsem vidět vždy a všude! A ti zvás, kteří nesvítíte ani za deště, mlhy a hustého sněžení, jste pro nás ostatní smrtelné riziko - něco jako časovaná bomba, která dřív nebo později exploduje! Zamyslete se nad tím, prosím
0/0
1.10.2002 10:24

joscer

A co policie
A jak jezdí vlastní policie? Jak před nimi mohou mít řidiči respekt, když policie sama porušuje pravidla silničního provozu. Já osobně patřím mezi ty řidiče, kteří se snaží vyhlášku dodržovat, ale co si mám myslet, když jedu v obci kolem těch 50 km/h a předjede mě policejní vozidlo a to ne zrovna pomalu (bez majáků) a dokonce přes odbočovací pruhy. Co na to ministr Gros? Jezdím denně do práce 60 km (z Domažlicka do Plzně) a policii třeba nevidím na tomto úseku i měsíc. Ne že by mi chyběli, ale řidiči si na to zvyknou a podle toho se pak chovají. A samozřejmě stoupá jejich agresivita. Já osobně jsem každý den rád, když se vrátím zdráv domů.
0/0
1.10.2002 6:37

Ivana

Re: A co policie
Co je proboha samozřejmého na tom, že když někde nejsou policajti, tak si řidiči na to zvyknou chovají se podle toho a stoupá jejich agresivita. To není vůbec samozřejmé, ale ukazuje to právě na "kvalitu "  lidí - řidičů. V předchozích příspěvcích se psalo o smrti žáka 5. třídy na přechodu ( řidič v prvním pruhu mu na přechodu dal přednost, řidič v druhém pruhu jel, chlapec zemřel) , pravděpodobně na tom místě nebývaji policajti, takže dle Vás je celkem logické, že se to stalo.
0/0
1.10.2002 13:29

joscer

Re: Re: A co policie
Neříkám, že je logické, že kde není policie, tam se něco stane, protože by se muselo stát něco úplně všude (policii totiž není vidět vůbec). Někteří řidiči vůbec nemají strach (myslím řidiče, kteří si z nedodržování pravidel nic nedělají), z postihu, protože vědí, že je malá pravděpodobnost, že je někdo zkontroluje a bude pokutovat. Zrovna dnes (ráno ve čtvrt na šest) mě v jedné obci předjel řidič. Jel asi osmdesátkou. Bývaly doby, kdy policie v této obci často měřila. Ale bohužel ve své "pracovní době". Ale aspoň měřila. Dnes je tam není vidět, jak je rok dlouhý. Já skutečně patřím mezi slušné řidiče (ne, že bych nikdy pravidla neporušil, ale ne ta důležitá) a chci jen to, aby bylo na silnici bezpečno. Na pistole máme zbrojní průkazy a psychologická vyšetření, ale že jedna z nejhorších zbraní na světě je automobil, to si jaksi nechceme uvědomit a přiznat.
0/0
7.10.2002 8:17

Karel

Citelné postihy = nejlepší prevence
Jako citlivý postih hodnotím jedinou věc - odebrání ŘP. Samozřejmě za stanovených podmínek, nejlepší by byl bodový systém. Naprosto není podstatné, zda je či není ŘP pro někoho zdrojem obživy - ba naopak.
Jezdit 112 km/h místo povolených 80 km/h je ideální příklad.
0/0
30.9.2002 19:01

Ivan Hron

Re: Citelné postihy = nejlepší prevence
Podle meho usudku jste pokrytec, policista, svetec,  nebo vse dohromady. Znacek omezujicich rychlost na nesmyslnych mistech, napr. tam kde se pres den pracuje a odpoledne je proste nesundaji, je spousty. Neverim, ze si jich vsech vsimnete, natoz aby jste je vzdy a za kazdych okolnosti dodrzoval. Nebo jezdite jen tam, kde to znate. Nebo autem, ktere ma 120 maximalku.
0/0
1.10.2002 7:59

Pavel

Re: Re: Citelné postihy = nejlepší prevence
Ivane, nesmyslnost znacek se jiste vyskytuje. Ale ma kazdy pravo to prohlasit a diky tomuto prohlasi znacku ignorovat? Nekdo povazuje znacku za nesmyslnou, nekdo ne. To pak muzeme verit jednotlivcum, ze se budou chovat citlive - a to jak znamo, nefunguje.
0/0
1.10.2002 9:46

Ivan Hron

Re: Re: Re: Citelné postihy = nejlepší prevence
Pavle, mate pravdu, nic neplati absolutne. Muj protest je ale proti nesmiritelnosti a "cernobilosti"  prispevku na ktery jsem reagoval.
0/0
1.10.2002 14:01

Michal

Re: Re: Re: Citelné postihy = nejlepší prevence
Jasně, že nemůžu prohlásit značku za nesmyslnou. Alespoň ne ještě před situací, před kterou je umístěna. Na druhou stranu pokud by všechny značky měly své opodstatnění, tak by nikoho ani nenapadlo o správnosti jejich umístění uvažovat.
0/0
9.10.2002 19:40

DavidUSA

Z pohledu amer. ridice..
Jezdim po USA skoro 18 let a jsem v Cechach a Evrope nejmene jednou za rok. Jedu nekam u vas a ac mam sportovni auto..silne a atraktivni, jezdim zcela normalne a pohodove.Casto vidim,ze nekomu dela poteseni mne predjet a to i v neprehledne zatacce.Pokud predjet zrovna v ten moment nemuze...je nervozni,blika,nekdy i troubi.Na vrcholu ho v te pohodove a klidne jizde dozenu,protoze z kopce jede bez motoru aby usetril slzu benzinu,na ktery si tak tezko vydelava.Jezdim podle nalady a snazim se respektovat rychlostni omezeni.I kdyz nejakych 10 km/h navic se da snad tolerovat. Cesti ridici na me pusobi ze maji malo najeto a tedy neumi odhadnout riziko ktere jim hrozi kdyz jedou prilis rychle, take odhad vzdalenosti hraje pri vysoke rychlosti roli. Najezdil jsem za posledni 4 roky tady v usa asi 220,000km !!! (nelzu).Jezdim opravdu daleko do prace a to 6-7 dni v tydnu.Vase dalnice (da-li se tomu tak rikat) jsou velmi nebezpecne ..specialne najezdy na ne.Take nahle zuzeni ze 2 na 1 pruh na dalnicich u vas je prilis nahle.. to je velky zdroj nehodovosti. Svitit ve dne jiste pomaha k bezpecnosti.O tom neni sporu. Na rozdil od USA kde se jezdi znacne pomaleji nez v Evrope,je u vas temer kazda nehoda TEZKA!!!
0/0
30.9.2002 17:54

Davidoff98

Re: Z pohledu amer. ridice..
pro DavidUSA: v Americe se jezdi pomalu, coz je dobre pro nevyjezdene ridice, pubertaky, zeny v domacnosti, duchodce a podobne.  Ale to, ze nekde plati rychlost jen 110km nebo 120/hod neni nic prijemneho a zda se mne to hodne prehnane az hystericke opatreni kvuli bezpecnosti  americkeho lidu. Pokud jsem ridil v USA napr. v Novem Mexiku tak jsem jel 2 hodiny po rovne dalnici a pak 10 km zatacka a pak zase 3 hodiny rovna dalnice. To je to spise na usnuti (stejne tak v Coloradu). Pravda je, ze tam skoro vsichni jeli stejne rychle (v porovnani s CS) az na ty obrovske 50 tunove kamiony, ktere na omezeni rychlosti kaslou a jezdi jako debilove. Chci tim rici, ze dalnice jak u nas tak i v USA jsou dimenzovane, postavene a konstruovane na rychlosti okolo 150km/hod a vice coz je prijemna cestovni rychlost i u nas(s ohledem na to aby se autem vubec nekam dalo vcas dostat). Pokud se nemuze jezdit rychleji tak nestavme tak drahe dalnice ale jen obousmerne, jednoduche silnice pro motorova vozidla. Jinak bych byl pro zvyseni rychlosti na 150km/hod (ne pro neomezenou rychlost jak je to v Nemecku). David Prochazka
 
0/0
1.10.2002 13:10

Mirek

me pocity
nikdy nepojedu 40km/hod tam, kde ani ostatni nejezdi (opravdu, nekde ty omezeni rychlosti jsou dle meho nazoru uplne zbytecne), nikdy nezastavim pred prechodem, kdyz za sebou vidim nalepeny stos automobilu (opravdu, bouracky pred prechodem vidim ob den a nekdy mam pocit, ze chodci zachranim zivot, kdyz jej nepustim prejit)... vzdy budu mit rozsvicene svetla (opravdu, i za dne, za plneho slunicka), vzdy, pokud k tomu budou idealni podminky (nepatrny provoz, sucho, dobra viditelnost, kolem dalnice plot ), se provetram rychlosti pres 200km/hod... proste si myslim, ze ne vzdy se da jezdit ciste predpisove, to proste nejde. najezdim cca 50tkm/rok autem + cca 15tkm/rok motorkou, za 10 let jezdeni dve nehody, ktere jsem nezpusobil. Mirek, Praha, 27let.
0/0
30.9.2002 17:53

Smrťák

Re: me pocity
Ta třetí může být smrtelná!
0/0
1.10.2002 14:45

Radovan

Svícení ve dne nic neřeší
Co chtěj ti nahoře vyřešit tím, že se bude svítit ve dne po celý rok? Z toho by měli největší radost hlavně poldové, že by jim přibyla další možnost mít za co dávat pokuty. Když se podíváte na státy, které to poslední dobou zavedly (nepočítám skandinávské, tam je to už delší dobu), tak jsou to hlavně ty bývalé komunistické. Asi papaláši mají potřebu neustále lidi buzerovat s blbostma. Nehody se stávají ne z důvodu nesvícení, ale hlavně z nepozornosti. Kdo dává pozor, tak se mu nemůže stát, že nabourá i když auta nesvítí.
0/0
30.9.2002 16:28

Ondra

Re: Svícení ve dne nic neřeší
Je videt, ze na silnici toho moc nenajezdis, protoze, kdyby tomu bylo naopak, tak by jsi si uvedomil jak spatne sjou v nekterzch situacich videt neosvetlena auta narozdil od osvetlenych. A to jeste nepocitam ty ridice, kteri rozsviti teprve az kdyz je uplna tma, protoze "oni prece vidi!". Sviceni jen pul roku je paskvil a doufam, ze se co nejdrive uzakoni sviceni po cely rok.
0/0
30.9.2002 17:55

Mirek Šejna

Re: Svícení ve dne nic neřeší
Ondro, Ty asi opravdu moc nejezdíš, když dokážeš napsat takový blábol. Zkus někdy v létě za jasného slunečního dne vjet do lesního úseku silnice a měj navíc na nose sluneční brýle. Najednou zjistíš, že v lese vidíš jen ta protijedoucí auta, která svítí. Naštěstí je takových ohleduplných řidíčů dost, kteří si uvědomují, že i když to není povinné, je lepší svítit i za jasného letního dne, protože jsou taková auta mnohem lépe vidět.
0/0
30.9.2002 19:23

Marcela

Re: Svícení ve dne nic neřeší
Nejde o to, že byste za jasného dne lépe viděl před sebe , ale o to, že budete  lépe viděn. 
0/0
30.9.2002 21:50

\

Re: Svícení ve dne nic neřeší
No tak, svítílci, nechte toho blbého přesvědčování. Jestli nejste schopni uvidět na silnici ve dne nesvítící vozidlo, tak vraťte papíry na řízení a vyfasujte jiné papíry (na hlavu!)!!!!!!
Je to opravdu krásná blbost, kdy jeden podzimní den  den nesvítím a druhý den, když zákon nařizuje, je to hrubý zločin a  policajti mají velký důvod mi dát pokutu. Ó, jak ubohé. Světelné podmínky se nemění zákonem či časovým obdobím, ale konkrétními podmínkami. Tzn., že v létě je přes den mnohokrát hůře vidět, a tudíž je třeba svítit, než jindy v zimě, kdy je všude bílý sníh a sluníčko pěkně oslňuje, takže v daný okamžik v zimě svítit není třeba. No, policajti mají aspoň zaručeno plnění plánu ve vybírání pokut. Jedno za co, ale je to spolehlivý zdroj.
Dnes jsem viděl v Liberci, jak od nádraží po tř. 1. máje jede za jasného, slunečného dne nějaký exhibík a pere to i mlhovkami. Proti jela Městská policie. Když ho viděla, prudce se v křižovatce otočila (normálně se to nesmí) a já se domníval, že ho aspoň zastaví a domluví. Bohužel se tak nestalo.  Nebezpečně se  otáčela  asi za jiným účelem. Možná někdo někde stál 5 minut na place, kde se musí cálovat a on necáloval, což hravě zjišťují přes kamerový systém, který by měl ale asi sloužit jiným účelům, než sledovat řidiče, jak vystoupí z auta a nejde hned k parkovacímu automatu cálovat.
Jinak tady na Liberecku je velkou módou svítit i za tmy mlhovkami předními i zadními. Jak krásně oslňující... Nestálo by za to, policie, dávat taky jednou velké pokuty za to, že někdo svítí zbytečně než když se nesvítí ve dne vůbec?
Světlušky, když schválí zákon, že v létě je potřeba pro zvýšení čehokoliv v autě přes den topit, budete takové nesmysly taky respektovat?
0/0
30.9.2002 22:16

Ivan Hron

Re: Re: Svícení ve dne nic neřeší
Souhlasim a podepisuji. Nesmyslne sviceni ve dne je stupidita a kdo ji potrebuje, nepatri za volant. Budto je videt a nebo neni. To nema souvislost s rocnim obdobim. Skandinavie to nema, Svedsko ano, ale to neni Skandinavie, pouze jeji cast. Nesviti svetly, ale pouze obrysovymi svetly. Mlhovky musi byt regulovany dobrym predpisem a v civilizovanem svete jsou. Tady jsou casto velmi nebezpecne. Policiste to nepostihuji. A co neodmontovany zaves, ten neni nebezpecny?  Rovnez to nikdo nepostihuje.  Asi je to vic prace nez si postavit radar.
0/0
1.10.2002 8:10

Marcela

Re: Re: Svícení ve dne nic neřeší
Podle Vás všichni chodci, kteří hůře vidí nebo jsou méně pozorní jako třeba děti by měli dostat papíry na hlavu ( souvislost mezi špatným zrakem a papíry na hlavu mi nějak uniká) a nevycházet asi ven nebo ven by snad i mohli, ale nesmí přejít silnici. Ze svých zkušeností můžu říci , že když začaly svítit po celý den tramvaje , byla jsem ráda, protože skutečně to je rozdíl ( rozsvícená světla opravdu tak snadno nepřehlédnete) a nepochybuji , že to přispělo k bezpečnosti mého dítěte ( nakonec i mé a ostatních) . Takže to rozhodně není totéž jako požadavek na to, aby auta topila i v létě Nicméně z Vašeho příspěvku je vidět, že buď jste tak omezený ( pak byste měl dostat papíry na hlavu) , že jste nepochopil, že účastníky silničního provozu jsou i chodci a nebo patříte k těm "ohleduplným" řidičům, kteří ohledy na jiné účastníky silničního provozu neberou. I  kdyby svícení zachrániklo jediný život , není o čem diskutovat.
0/0
1.10.2002 20:41

Mike

Policie by měla začít něco dělat
Ročně najezdím více než 60.000 km na silnicích v Čechách i v zahraničí. Potkat Policii, která něco dělá, na českých silnicich je skoro svátek. Vyjeďte na dálnici D1 v sobotu a zkuste počítat, kolik aut jede víc jak 150 km/h. Nebo zkuste jet z Hradce Králového na Mohelnici a počítejte auta, která v obci dodržují 50 km/h. A když těch 50 fakt pojedete, tak vás začně předjíždět náklaďák s plně naloženým návěsem. Když už policajti někoho chytnou, tak se nechají podplatit. Znám několik lidí, kterým zadrželi řidičák (zcela oprávněně), ale po 14-ti dnech ho měli zpátky (věděli komu a kolik šoupnout). Výsledek je, že na předpisy všichni kašlou, protože se jim nic nestane. Jediným řešením je aktivní přístup policie a jasná pravidla (pokuty dávat podle tabulky, a ne podle dohody policajta s řidičem). Bude to nějakou dobu trvat, ale pak se naučíme, že jezdit 80 km/h v obci se nevyplácí a navíc je to prasárna vůči lidem, kteří tam bydlí.
0/0
30.9.2002 13:45

0/0
30.9.2002 13:28

0/0
30.9.2002 13:28

Žanek

Prostě horor...
Hrůza a děs! Včera večer jsem jel zpět z chaty vzdálené asi 70km severně od Brna. To co na státní silnici Svitavy - Brno předváděli někteří řidiči, z toho jsem měl málem infarkt. Totální neochota najet trošku blíž krajnici, když ho někdo předjíždí a do protisměru vyjede třeba autobus - pan důchodce si zřejmě neuvědomil, že pokuď by došlo ke srážce, smete to i jeho Favorita. Nebo řidiči jedoucí po této státní silnici rychlostí nepřevyšující 60 km/h (matně si vzpomínam, že nám v autoškole říkali, že bezdůvodně pomalá jízda je zakázána), čímž za sebou vytvoří strašnou kolonu (už jen proto, že na této silnici je téměř nemožné předjíždět a tam, kde to aspoň trochu možné je, udělali plnou čár). Že jim to není hloupý!? Když už konečně se silnice v kopci rozdělí na dva pruhy a celá kolona začne předjíždět, tak se jim to stejně nepodaří, protože škodovkář začne předjíždět toho šneka o 2 km/h rychleji, tudíž tento pruh zablokuje až k vrcholu kopce. Ne, že by to tak nebylo každý víkend stejný, ale vždycky v pondělí jsem z toho totálně rozhozenej! Buďte ohleduplní!
0/0
30.9.2002 12:44

PZ

Re: Prostě horor...
Mam podobne zazitky ze silnice Praha - Hradec Kralove, kde se v patek ve spicce najde dost ridicu, kteri jedou "bezpecne" neustale v obci i mimo ni 60-70 km/h. Takze je pak vsichni predjizdi (i kamiony) a opravdu to zlepsuje bezpecnost provozu :-(.
Pavel
0/0
30.9.2002 14:17

0/0
29.9.2002 17:24

Tomas

Bodovy system
Proc u nas neni bodovy system? Mit presne vymezene za co je kolik bodu dolu a mit "pridel" bodu na urcite obdobi. Matne si vzpominam ze to mozna kdysi daavno tak fungovalo? Nicmene to funguje treba v Australii. Tudiz i frajirek, kterej si z pokuty za rychlost nic nedela, si da pozor, protoze az mu body dojdou tak nesmi jezdit. Bude jezdit? Je to trestny cin az s 1 rokem natvrdo.  No a pokud jezdi nekdo jak magor ze mu ridicak seberou tak holt bud jezdi MHD nebo taxikem nebo si nekoho najme (a az dostane ridicak zpatky tak si uz da sakra pozor, aby mu ho zas nevzali). Jo stoji to majlant, jo, clovek muze prijit o praci. Ale jsou to presne dana pravidla, kazdy o nich vi a podle toho se musi chovat. Kdyz zabije tchyni tak taky vi, ze prijde o misto a pujde na par let sedet...
Jinak nechapu jak se nekdo muze vymlouvat ze v aute nejel. Majitel auta bud pokutu zaplati a prizna, ze to byl on, nebo ukaze toho kdo to byl. Pokud to ten udajny jiny ridic neprizna, je to zpet na majiteli vozu (to uz je jeho blbost ze pujcuje autak nekomu kdo ho pak necha v maleru). Nezaplatis pokutu v terminu? Zaplatis dvojnasobek. Nezaplatis? Soud. Nezucastnis se? Zabaveni majetku, ktere pokryje veskere naklady a pokutu.  Tohle vsechno funguje velmi rychle a ucinne. A jezdi se tu slusne, a nehodovost ci smrtelne urazy jsou tu v porovnani s CR mizive. Jinak je tu ale i dost prevence a kolikrat clovek zjisti ze policajti merili, ale o kus dal je jen tabule kde uvidis svoji rychlost a nepokutuji. Nebo pokud se jedna o mensi prestupek a clovek ma nejake vysvetleni, tak policie muze pokutu odpustit (ne opakovane).
Tomas M, Sydney
0/0
29.9.2002 1:33

Fred

Re: Bodovy system
Zase nejakej chytrak, ze SYD. Jses fakt dobrej, jak jsi tady vsemu porozumnel, jen tak dal frajere!! A az se vratis domu tak to vsem povypravej a uplne nejlepsi bude kdyz o tom vsem napises nejakou stupidni knizku. Fakt dobry...
Fred
0/0
30.9.2002 13:43

Zdeněk Kohn

Kam vedou přehnané pravomoci policie?
Adresa mého bydliště je Chropyňská 1742, Kroměříž.
0/0
28.9.2002 21:41

Zdeněk Kohn

Kam vedou přehnané pravomoci policie?
Jak to vypadá, když má policie pravomoc odebrat řidičské průkazy, jsem zažil na vlastní kůži. Na jaře 1999 jsem na 32. km D1 směrem na Prahu, kde bylo vždy omezení na 110 km/hod jel rychlostí 112 km/h, bohužel, právě v té době zde byla rychlost omezena na 80 km/h. Jel jsem služebním vozem a na firmu přišlo předvolání pro řidiče tohoto vozu k vysvětlení tohoto přestupku na DI. Přestože jsem nemusel, k přestupku jsem se přihlásil, omluvil jsem svou nepozornost a zaplatil pokutu. Asi po půl roce jsem byl opět pokutován za překročení rychlosti v Olomouci a to o 12 km/h a po měsíci jsem byl vyzván DI Kroměříž k odevzdání řidičského průkazu pro ztrátu spolehlivosti. Jako důvod byly uvedeny dva přestupky, přičemž ten druhý byl daleko závažnější a byl spáchan jinde a v jiném čase, než ten, jehož jsem se dopustil v Olomouci. Přestože jsem se snažil celou záležitost uvést na pravou míru, odvolal jsem se na DI v Brně, nikdo na mé argumenty nereagoval a o řidičský průkaz jsem přišel na 6 měsíců. V té době jsem nastoupil na velmi perspektivní místo a musel jsem dojíždět cca 50 km. Za dobu, než jsem si vyžádal a obdržel záznam onoho olomouckého přestupku, kterýžto prokázal, že můj přestupek byl výrazně méně závažný a než mi policie s omluvou vrátila řidičský průkaz (policista při zápisu zaměnil dva přestupky), jsem ujel bez ŘP cca 17 000 km, pochopitelně zcela předpisově, aby neměl nikdo důvod mne zastavit a zjistit, že jezdím bez ŘP. Pokud bych se totiž rozhodnutí policisty podřídil, přišel bych o dobré zaměstnání a asi i o dům, na který splácím hypotéku. Omluva policie by mi příliš nepomohla a na policistovi, který se zmýlil, bych si asi těžko něco vzal. Takže takto to vypadá, když dostane policie do rukou pravomoci, jež jí nikde na světě (snad s výjimkou totalitních států) nepřísluší. Pokud nezaplatíte vhodnou částku na vhodném místě (což ze zásady odmítám a nikdy jsem to neudělal), jsou policisté schopni Vás připravit o zaměstnání a existenci kvůli dvěma přestupkům, zatímco kamkoliv se na silnicích podíváte, jsou páchány tisíce daleko horších a nebezpečnějších přestupků, které ale zůstávají bez odezvy. O tom se ale zmínila již řada ostatních příspěvků. Policie má podle zákona dosti pravomocí, aby výrazně ovlivnila situaci na našich silnicích a je jen její vinou, že tak nečiní. Všem čtenářům přeji spoustu bezpečných kilometrů.
0/0
28.9.2002 21:30

Davidoff98

policista Huml
podle clanku policista Huml rekl "A také musíme vzít řidičům možnost hájit se tím, že přestupek zachycený kamerou nespáchali oni". NO TO JE DAREBACTVI. To je teda lumparna.
Pokud vam nekdo ukradne auto, nebo s nim pojede manzelka, kamarad, pribuzny...policista Huml si na vas pekne zgustne. Nemluvim o sluzebnich autech, kdy ve vasem sluzebnim aute skutecne pojede nekdo jiny a zalezi pouze na policistovi Humlovi jestli se mu bude chtit vas obvinit nebo ne. Respektive zalezi na to kolik policistovi Humlivo dat ticis(stovky tisic) aby vam nevzal ridicak.
Je mne jasne, ze policajti pod rouskou bezpecnosti a ja nevim ceho jeste se strasne tesi na to byt totalitnim absolutnim vladcem na silnici nad vasim zivotem "bez moznosti se hajit:(jak rika Huml). Tesite se na to vy darebaci, dopravni policajti, doufate v rychle zbohatniti na uplatcich a take si pozvednete sebevedomi nebot muzete sebrat ridicak komukoliv na svete kdy se vam zachce. On totiz ridic podle vaseho darebackeho navrhu nebude mit moznost se ani hajit. Jste horsi grazli nez ti co jezdi po meste 100km/hod. Vy jedni negramotni a nevzdelani lumpove, grazli, darebaci a pitomecci. David Prochazka
0/0
28.9.2002 19:33

Aquarius

Re: policista Huml
Milý Davidoffe, ty jsi spíše David off! Jsi z těch, kterým "svoboda" vlezla skutečně na mozek, nebo jsi schopen se trochu taky zamyslit, o co jde?
0/0
1.10.2002 14:31

Davidoff98

Nove predpisy?
souhlasim se stihem. Zastavit v levem pruhu znamena nekdy smtrelne nebezpeci pro toho komu jsme dali prednost. Take kontroluji situaci v levem pruhu. Stalo se mne, ze jsem v Moravanech u Brna dal prednost detem s kocarkem a nejaky hystericky postarsi ridic mne zacal predjizdet. Jen tak tak zastavil a neprejel ty deti. Byl jsem pripraven mu do auta i nejak narazit(z boku abych ty deti zachranil). Nastesi to nahodou nebylo nutne. David
0/0
28.9.2002 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.