Diskuze

Český řidič: smrtelné nebezpečí pro sebe i jiné

Silnice v Česku jsou nemocné, nekázeň řidičů už výrazně přesáhla míru obvyklou v Evropě. A policie? Je skutečně tak bezmocná, jak tvrdí? Nevymlouvá se? Zatímco vzápadní Evropě adalších vyspělých zemích stále ubývá smrtelných dopravních nehod, v České republice se tato černá čísla nedaří snížit. Občas se sice vyskytne příznivější rok, avšak naděje obvykle záhy umírá při pohledu na nová statistická data.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Libor

8. 10. 2002 11:31
Svitit/nesvitit
Mam takovy dojem, ze je treba si vyjasnit jiste zasady kdy svitit a kdy ne. Svitit vzdy, kdyz se mi zda, ze to auto v protismeru neni v dostatecne vzdalenosti zretelne a ostre. Nikdy nesvitit mlhovkama pokud neni spatna vyditelnost (po 8 hod. za volantem, kdy za jasne noci kazdy druhy Ferda sviti mlhovkou je oko hyn). Kdyz svitit ve dne, tak tlumenym svetlem, ne dalkovym. Ja osobne se vsak po nekolika osobnich zkusenostech priklanim k variante, kdy by se melo svitit po cely rok, ale jak jsem uvedl, tak za jasne defin. podminek. Co si malo kdo uvedomi je to, ze vlastnost oka je takova, ze po jiste dobe stravene v aute se oko otupi a pred chvili jasne obrysy splynou v jednu rozmazanou barevnou cmouhu. Za takovych podminek splyne v lese zelene auto se stromy, sede auto s novym asfaltem .... To budete treba nekdy radi za dva jasne svitici body, ktere vam treba za jasneho slunecneho dne zachrani i zivot. PS: Vzajemne napadani a reseni si sporu je detinske.
0 0
možnosti

Michal

9. 10. 2002 20:00
Re: Svitit/nesvitit
Může být. Snad máte i pravdu. Ale co třeba argument, že svítící auta v protisměru unavují oči daleko více. Já bych to svícení za každou cenu tolik nepřeceňoval.
0 0
možnosti

Zdeněk

6. 10. 2002 22:16
Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24) (# , 1.10.2002 12:43)
Vážný, Vy asi s lidmi moc dobře nevycházíte, soudě podle Vašeho příspěvku - zdá se, že Vám vadí kdekdo.
0 0
možnosti

#

7. 10. 2002 7:55
Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24) (# , 1.10.2002 12:43)
Vážený pane vážný,
vy toho asi moc nenajezdíte, když vám vadí názor, který jsem tu udal. Tyto problémy jsou široké motoristické veřejnosti  známy  již  poměrně  dlouhou dobu  a  nenadávám na ně pouze já,  ale i mnoho dalších. Asi se chováte jako chodec-hovádko a máte nesmírnou radost,  když můžete někomu ublížit. Nezapomeňte, že příště  může nějakou zlomyslnost někdo vyvést i vám, a to v okamžiku, kdy to budete nejméně očekávat či potřebovat...
Nevadí mi kdekdo,  ale pár pitomečků, co nejsou schopni respektovat nejzákladnější zásady slušného chování, platných zákonů  a logického chování a myšlení, ano!  Že  těch pitomečků  po  r. 1989 přibývá, za to nemohu já, ale  různí zastánci  různých  "demokracií", kteří razí "demokracii" pro horních bohatých,  mocných sto tisíc,  zbytek  národa nemá šanci  žít aspoň trochu  normálně. Demokracie by neměla znamenat to, že pracháči si mohou dělat vše, co se jim zlíbí, i když je to v rozporu se zákony  a naopak že prostí občané nemohou ani ceknout, i když se to týká jich a dodržování základních lidských práv. A to se týká nejen silničního provozu, ale i dalších oblastí našeho života!
0 0
možnosti

Davidoff98

1. 10. 2002 13:11
rizeni v USA
 
pro DavidUSA: v Americe se jezdi pomalu, coz je dobre pro nevyjezdene ridice, pubertaky, zeny v domacnosti, duchodce a podobne.  Ale to, ze nekde plati rychlost jen 110km nebo 120/hod neni nic prijemneho a zda se mne to hodne prehnane az hystericke opatreni kvuli bezpecnosti  americkeho lidu. Pokud jsem ridil v USA napr. v Novem Mexiku tak jsem jel 2 hodiny po rovne dalnici a pak 10 km zatacka a pak zase 3 hodiny rovna dalnice. To je to spise na usnuti (stejne tak v Coloradu). Pravda je, ze tam skoro vsichni jeli stejne rychle (v porovnani s CS) az na ty obrovske 50 tunove kamiony, ktere na omezeni rychlosti kaslou a jezdi jako debilove. Chci tim rici, ze dalnice jak u nas tak i v USA jsou dimenzovane, postavene a konstruovane na rychlosti okolo 150km/hod a vice coz je prijemna cestovni rychlost i u nas(s ohledem na to aby se autem vubec nekam dalo vcas dostat). Pokud se nemuze jezdit rychleji tak nestavme tak drahe dalnice ale jen obousmerne, jednoduche silnice pro motorova vozidla. Jinak bych byl pro zvyseni rychlosti na 150km/hod (ne pro neomezenou rychlost jak je to v Nemecku). David Prochazka
 
0 0
možnosti

Marcela

1. 10. 2002 13:36
Re: rizeni v USA
Na omezení rychlosti 110km/h nebo 120km/h nevidím nic hysterického. Pokud každý, kdo si myslí , že je oprávněn jezdit vyšší rychlostí  (kde jste si to ověřovali, simulace čeho jste v takové rychlosti zkoušeli )  zabije či zmrzačí sám sebe, čert ho vem, ať si jezdí jak chce. Ale oni umírají a jsou zranění i ti co nehodu nezaviní . Možná až Vám někdo zabije někoho blízkého a vy se dozvíte, že kdyby viník nehody ( dost často viník přežívá na rozdíl od toho druhého) jel rychlostí o 20km nižší nebyly by důsledky nehody tak fatální, třeba změníte názor.
0 0
možnosti

#

1. 10. 2002 12:43
Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24)
 Prosím, opravdu se zamyslete nad svícením  ve  dne, jak k tomu nabádá autor příspěvku. Pokud pojedu lesním úsekem ve dne a bude tam tma, tak rozsvítím. Ale jede-li tímto úsekem někdo jak hovado nebo prase a není schopen ve splašené jízdě reagovat na ostatní, nesvítící  účastníky  silničního provozu, tak ať jezdí normálně nebo ať navštíví lékáře. Jak autor tohoto příspěvku - zastánce svícení - reaguje např. na zvěř přebíhající přes silnici? Tato zvěř přece taky není osvětlena. Nerozpozná ji za bílého dne?
Ti, co ve dne svítí, na sebe upozorňují, to máte pravdu. Je to dobré pro záchranu ostatních účastníků silničního provozu. Zatím mne nezklamalo to, že si musím dávat pěkný bacha na svítilky, telefonisty, čepičáře, nagelovaná hovádka či naopak umělé plešouny se   řetězy  z  Turecka. Vždy udělají na silnici nějakou bejkárnu. Svítilci jsou ovšem vidět již z dáli, kdežto tlf. blbce poznám až na křižovatce, když neukazuje blinkrama, nejede,  stojí  a  zdržuje  ostatní,  i když je všude volno, protože neumí držet debila, dávat blinkr,  řadit,  a rozjet se.  Nebo naopak jede, odbočuje, ale blinkr již dát neumí.
V noci potkávám spoustu "motorek" - svítí jim jen jedno světlo. Takže šetřílci, když nemáte na žárovku nebo návštěvu značkového servisu, sviťte hlavně v noci.  Svítíte-li ještě ve dne, nemáte už na to svítit ještě v noci. A nesviťte ve dne, ale ani v noci mlhovkami, když to není bezpodmínečně nutné. Oslňuje to ty ostatní!  Vím, že vás neukájí málo osvětlená přístrojová deska, že z  ní chcete mít vánoční stromeček.
Někde jsem četl odkaz na velkou diskuzi v souvislosti s ukončením svícení na jaře. Některé názory jsou docela trefné, jiné primitivní: http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A011026_134833_automoto_sid">http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A011026_134833_automoto_sid
V cizině, kde to naopak není uzákoněno svítit za bílého dne, vám při porušení fláknou pěknou pokutičku. Je to logické, když je stanoveno svítit za snížené viditelnosti, že když někdo svítí na nesnížené viditelnosti,  porušuje zrovna tak zákon jako někdo, kdo jede rovně a neustále má zapnutý levý blinkr a nemůže ho tak nikdo předjet. Argumentace, že jde o prevenci nebo že někdy opravdu zatáčet doleva bude, je stejně tak debilní jako argumentace, proč  ve  dne svítit.
0 0
možnosti

Marcela

1. 10. 2002 20:27
Re: Reakce na: Svítit, svítit, svítit!!! (Žanek , 1.10.2002 10:24)
Nevímproč "svítílky" řadíte k nebezpečným řidičům. Nejde přeco i to, že kdo nevidí za bílého dne zvěř ať nejezdí. Zjevně zapomínáte, že jezdíte také ve městech a vesnicích. A věřte , že svítící auto se i ve dne chodcům hůře přehlédne. Jsou i lidé, kteří hůře vidí, jsou zbrklé děti ........ , nemají snad podle Vás vycházet ven ? Bohužel ve Vašem příspěvku jsem nenalezla ani náznak toho, že byste mohl také myslet na bezpečnost chodců.
0 0
možnosti

Goldy

1. 10. 2002 11:48
Policajti se chovaji jako zver
Jsem o vikendu sel po Narodni tride v Praze, v tom slysim z dali jak se docela rychle blizi auto. V nem 4 svestky uvnitr, vysmaty az beda, stazeny okynko, cigarko (jako z US filmu á 70 léta) naproti me stara babicka o holi přechází přes přechod. Co myslite ze udelali ? a) zastavili ze 70 km/h a nechali babicku prejit, b) prejeli babicku c) slapli jeste vice na plyn a babicku efektni myskou objeli. C je spravne ! Kdyz jsem na ne kricel zaslapli to na miste za strasnyho vriskotu brzd, chvili premysleli co a jak a pak beze vseho odjeli. Coz meli jedinou kliku. Asi bych je na miste vsechny prizabil. Takze se vas vsech ptam ? Bavi vas dodrzovat predpisy, kdyz se PCR chova jako zver ? BTW: vsechno nejlepsi k narozeni dalsiho ditete Standiku ... :-) My vsichni ti z nasich dani radi neco pridame na novy domek za 5 milionu ...
0 0
možnosti

Dušan

1. 10. 2002 11:47
Značky,značky,značičky
Bordel je v předpisech, které dělají z řičičů naprosté blbce a idioty.Proč je například tak přesně Vyhláškou sdělováno, jak má řidič zastaviti před křižovatkou, takové ty formulace bla,bla,bla.....to napsal nějaký idiot, který dodnes žije v předtuše, že na všech(!!!) křižovatkách jsou vždy vzorně vyznačeny všechny ty bílé čáry a podobné hovadiny, ale realita je bohužel dosti odlišná, řidič by si prostě měl zastavit jak chce, tak, aby ostatní neohrožoval a mohl po např. dání přednosti v jízdě z křižovatky pohodlně odjet. Stejně tak je bordel ve značkách "STOP" a "DEJ PŘEDNOST V JÍZDE", "STOPKA" je vždy na odjezdu z pumpy,kde je viditelnost výborná a zastavování auta je šikana řidiče značkou a tam, kde je výhled nula, tam se to obejde vždy bez "STOP-ky", jen se má dát přednost v jízdě, ale řidič tam v reálu z důvodu výhledu musí "čistě náhodou" zastaviti vždycky.....to je "logika" dopravní policie nebo úřadů....
0 0
možnosti

honza

1. 10. 2002 10:59
a co média?
jak můžete chtít autoritu po policajtech, když mnohdy získávají informace formou blábolů z médií stejně jako mnozí řidiči, kteří bezmezně věří tomu, co jim nakuká Nova nebo MFDnes. Příklady z poslední doby - povinné svícení cyklistů v době zimního času, pokuta až 15 tis. korun za zapomenutý řidičský průkaz, povinné používání dětských zádržných systémů na silnicích I. třídy, možnost odtažení vozidla Městskou policií apod. Tahle republika potřebuje jako sůl jasný a nenapadnutelný zákon o silničním provozu (hybrid, který platí v současnosti spolu s dalšími 20 zákony a prováděcími vyhláškami je dobrý tak pro advokáty), policajty, kteří jej budou znát a vymáhat a zejména osvětu. To co předvádí Besip a média je k pláči. Současná pravidla umožňují policajtům dělat si z věci neznalých řidičů dojnou krávu. Byl jsem svědkem toho, že muž tlačící jízdní kolo v jednosměrce byl pokutován za porušení zákazu vjezdu a když se vzpěčoval tak navíc za to, že na kole nemá blatníky. Co na to pan Huml? Běžná policejní praxe? Já bych to nazval policejní zvůlí.
0 0
možnosti

Žanek

1. 10. 2002 10:24
Svítit, svítit, svítit!!!
Ja o pravdu nerozumim tomu, proč vám tak vadí svícení?! To jste takoví šetřílci, že vám vadí opotřebení žároviček nebo co??? Vždyť nejde o to, že vidíte vy, ale že vás vidí ti ostatní. Pokuď např. pojedete lesním úsekem mezi dvěma svítícími vozidly, stáváte se téměř neviditelní třeba pro předjíždějící auto!!! Já sám svítím pořád a nějak zvlášť, vlastně vůbec mě to při řízení nerozptyluje, ani jinak nevadí. Naopak mám lepší pocit, že jsem vidět vždy a všude! A ti zvás, kteří nesvítíte ani za deště, mlhy a hustého sněžení, jste pro nás ostatní smrtelné riziko - něco jako časovaná bomba, která dřív nebo později exploduje! Zamyslete se nad tím, prosím
0 0
možnosti

joscer

1. 10. 2002 6:37
A co policie
A jak jezdí vlastní policie? Jak před nimi mohou mít řidiči respekt, když policie sama porušuje pravidla silničního provozu. Já osobně patřím mezi ty řidiče, kteří se snaží vyhlášku dodržovat, ale co si mám myslet, když jedu v obci kolem těch 50 km/h a předjede mě policejní vozidlo a to ne zrovna pomalu (bez majáků) a dokonce přes odbočovací pruhy. Co na to ministr Gros? Jezdím denně do práce 60 km (z Domažlicka do Plzně) a policii třeba nevidím na tomto úseku i měsíc. Ne že by mi chyběli, ale řidiči si na to zvyknou a podle toho se pak chovají. A samozřejmě stoupá jejich agresivita. Já osobně jsem každý den rád, když se vrátím zdráv domů.
0 0
možnosti

Ivana

1. 10. 2002 13:29
Re: A co policie
Co je proboha samozřejmého na tom, že když někde nejsou policajti, tak si řidiči na to zvyknou chovají se podle toho a stoupá jejich agresivita. To není vůbec samozřejmé, ale ukazuje to právě na "kvalitu "  lidí - řidičů. V předchozích příspěvcích se psalo o smrti žáka 5. třídy na přechodu ( řidič v prvním pruhu mu na přechodu dal přednost, řidič v druhém pruhu jel, chlapec zemřel) , pravděpodobně na tom místě nebývaji policajti, takže dle Vás je celkem logické, že se to stalo.
0 0
možnosti

Karel

30. 9. 2002 19:01
Citelné postihy = nejlepší prevence
Jako citlivý postih hodnotím jedinou věc - odebrání ŘP. Samozřejmě za stanovených podmínek, nejlepší by byl bodový systém. Naprosto není podstatné, zda je či není ŘP pro někoho zdrojem obživy - ba naopak.
Jezdit 112 km/h místo povolených 80 km/h je ideální příklad.
0 0
možnosti

Ivan Hron

1. 10. 2002 7:59
Re: Citelné postihy = nejlepší prevence
Podle meho usudku jste pokrytec, policista, svetec,  nebo vse dohromady. Znacek omezujicich rychlost na nesmyslnych mistech, napr. tam kde se pres den pracuje a odpoledne je proste nesundaji, je spousty. Neverim, ze si jich vsech vsimnete, natoz aby jste je vzdy a za kazdych okolnosti dodrzoval. Nebo jezdite jen tam, kde to znate. Nebo autem, ktere ma 120 maximalku.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...