rozvážnost neuškodí
Vybrat auto a nedat na mazání medu kolem úst dealery!!! Z vlastní zkušenosti vám mohu potvrdit, že dealeři Škody Vám budou při nabízení výrobku lhát, jako když tiskne.
Levné náhradní díly - ano, ale pouze ty, co se minimálně vyměňují. Zjišťoval jsem ceny lehce poškoditelných ND (skla, plechařina, světla) na škodovky a ejhle: mnohdy jsou dražší než značkové na zahraniční značky.
Hodinová sazba: u škodovky 500 a více, u zahraničních značek mnohdy méně. Navíc některé značkové opravny zahraničních značek mají stanovenu sazbu za úkon, takže vás servis nemůže natáhnout tím, že dvouhodinovou opravu vám naúčtuje jako pětihodinovou práci.
Provoz: nutné časté návštěvy servisů Škoda, kde Vám vnutí, nerozumíte-li technické stránce věci, spoustu zbytečností navíc: máte špatný klínový řemen, máte špatné těsnění pod sáním atp. Kouknětě se na statistku poruch: škodovka je na tom stále špatně, i když se poruchám snažíte předcházet a i když Škodovka vždy s novým modelem hlásí, že teď to bude jiné, kvalitnější auto. Pár let provozu ukáže, že škodovka stále je škodovkou. Navíc spotřeba ve srovnání s konkurencí také nic moc.
Pojištění nepovinné: už dávno neplatí, že zahraniční vozy jsou nejdražší. Naopak, mnoho zahraničních značek má frontšaft s některou z pojišťoven, která vám udělá pojistku laciněji než ty zbývající.
Pojištění povinné: zde zatím záleží na objemu motoru, škodovka donedávna motory do 1350 cmm nedělala s tím, že Škoda je určena hlavně pro zahraničí a těch pár čs. motoristů, co si ji koupí, ji nevytrhne.
Akční slevy: škoda využívá akčních nabídek pouze při ukončování výroby modelu nebo když auta nejdou na odbyt. Což je v poslední době vlastně stále. Ale u zahraničních výrobců chytíte akční slevy v průběhu celého roku. Takže můžete chytit klimatizaci zdarma a ušetřit 40 000. U škodovky vás sice naladí na akční model s klimatizací zdarma, ale ten akční model nestojí, to co základ bez klimatizace. Takže i v akčním modelu pak tuto vymoženost zaplatíte navíc, i když ne plnou cenou.
Výbava: Škoda dává za příplatek skoro vše, v základu je motor, volant, 4 kola. To co je jinde standartem, si musíte u Škodovky připlatit. Takže Vás pak stejně vybavený zahraniční model vyjde levněji než stejně vybavená škodovka, a to i v rámic koncernu VW. Navíc některé příplatkové výbavy vychází u škodovky dráž než jinde.
Nechci nikomu rozmlouvat koupi Škodovky, když je vlastenec, ať dopřeje práci našim lidem. Ale ať si taky uvědomí, že ziskovost Škodovky dotuje ztrátovost VW, takže stát z toho prakticky žádný prospěch nemá. Vím, že řadě lidí to nepůjde pod nos. Nepřiznají si, že se spálili nebo nechali oblbnout psychologickými vábničkami. Budou trvrdit: mám škodovku, je to nej nej nej... a žádné jiné auto na ni nemá.
Zkuste někdy vzít prodejci ŠKody dech a říci mu: vy nemáte pravdu, s cenou práce je to tak a tak. S cenou ND tak a tak. S cenou doplňkové výbavy tak a tak. S cenou finálního výrobku tak a tak. S pojištěním tak a tak.
Jelikož mne škodovka několikráte vypekla v té nejnevhodnější chvíli, sondoval jsem u konkurence. Výsledek je uváděn výše, není to tedy žádné hanění škodovky a vyzdvihování konkrétní značky. Ale mohu o ní napsat více blahodárných zkušeností, než jsem zde uvedl jaksi všeobecně. Jako konkurenci zde nemyslím extrémy nahoru či dolů (asijská produkce kontra Mercedes, BMW ap.)
Zkušenosti s provozem Fábií jsou na:
http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid">
http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid. Vidíte, že žádná sláva.