Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co strážníci smějí a co nesmějí

Pravomoci obecních policistů jsou sice větší, ale mají své mantinely. Městská policie už smí zastavovat, pokutovat i kontrolovat doklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bláboš

a co dělat, když stojí na místě pro invalidy auto MP?
0/0
12.2.2003 7:47

Honza

invalidé
Poznámka k invalidům. O přidělování průkazů ZTP a s nimi souvisejících výhod rozhoduje příslušný úřad a posudkový lékař. Zpochybňovat jejich rozhodnutí je stejné jako zpochybňovat práci strážníka. Mimochodem podmínky, do kterých se musíte vejít (nebo jak já říkám "míra přichcíplosti") jsou dosti omezené. Tím ovšem netvrdím, že nemůže dojít ke korubci. Chtěl bych jen pana redaktora upozornit, že jevem, který se v drtivé většině na českých parkovištích pro invalidy objevuje není ani tak invalida, který není invalidou, ale lidé, kteří zneužívají označení vozíčkáře. Poznáte je snadno, nemají na svém označení hologram a číslo. A co ještě dodat, potkáte-li invalidu, který (ačkoliv má platné označení) nevypadá jako invalida, tedy přesněji vozíčkář, jehož logo má za sklem? Rozhodně se nejdná o podvodníka. Před časem byly sjednoceny znaky vozíčkáře a invalidy "bez koleček" (černý trojúhleník ve žlutém kolečku). Proč - z doslechu prý podle EU. Ovšem není to vina invalidů. Upřimně, já jako invalida se cítím špatně, vidím-li, že parkoviště pro invalidy, schopno pojmout dostatek vozíčkářů ale i ostatních invalidů je obsazeno zdravými lidmi a raději nechám volné poslední místo, ačkoliv na něj mám nárok. Proč? Protože já můžu dojít (i když někdy špatně), ale vozíčkář potřebuje volno aby mohl vyndat vozíček. Hovoří o tom i vyhláška - a ačkoliv je moje auto od vozíčkáře k nerozeznání, často se soukám škvírou do dveří. Až budete příšte hovořit se zástupci policie, zeptejte se jich na toto. Sem si jist, že budou souhlasit. A to včetně toho, že původní dvojí označení bylo vhodnější.
0/0
5.2.2003 11:11

Speedy

Re: invalidé
Kamaráde, píše se KORUPCE a ne korubce. Nebo ty někoho "korubuješ"?
0/0
5.2.2003 12:55

Speedy

Re: invalidé
Kamaráde, píše se KORUPCE a ne korubce. Nebo ty někoho "korubuješ"?
0/0
5.2.2003 12:57

bláboš

ono se hlavně "korumpuje", takže by to měla být KORUMPCE HAHAHAHAHAHAHA
0/0
12.2.2003 7:44

bobek

Činnost MP
   Strážníci jsou jen k tomu, aby dělali dusno. Stále chtějí vybírat pokuty, ale jen tam, kde je to moc pracovně nezatíží. Mám pro ně pracovní typ : co kdyby se ráno postavili na sídliště a při tom šlapání chodníku sledovali pejsky a jejich majitelé. To by měli hoši z MP hlídat - a když se pejsánek vykaká, tak panička, páníček sebere ten miláčkův dáreček. A když ne, tak nastoupí MP  a tvrdě zakročí !!!!  a jak ???? no přeci jim dá flastr, že si to podruhé každý rozmyslí nesbírat dárečky po miláčkovi - navrhuji 1000,-Kč na fleku a bez řečí.a když ne, tak 5000 na radnici. To by se  městské pokladny plnily!!!
0/0
4.2.2003 18:42

František

Pokuty udělovat pouze dle ceníku pokut
Jak u státní, tak i u městské policie by měl platit ceník pokut, který by byl veřejně dostupný a při udělení každé pokuty by muselo být uvedeno konkrétně jakého jednání proti vyhlášce ( §, odst. písm. ) se daná osoba dopustila, čímž je povinna zaplatit dle ceníku za porušení daného paragrafu definovanou pokutu. Ostatně tak to platí v mnoha zemích EU. To by mělo za následek snížení korupce a možnosti se účinněji bránit proti zvůli policie. 
0/0
3.2.2003 16:17

Marabu

MP
No panove, pobavte se... ma kamoska se hlasila k mestske policii. Na lekarske prohlidce se vyrazilo 90% uchazecu. Nakonec se nedostala - mimochodem kdyby to meli absolvovat ti stavajici, tak sme asi bez mestaku. Nakonec se nedostala, vite proc? Protoze pry "postrada respekt k nadrizenym" a "zrejme by odmitla splnit rozkaz nadrizeneho pokud by nebyla presvedcena o jeho spravnosti". Jo a taky pry "zbytecne moc premysli". Tak tomu se rika narez ;)
0/0
2.2.2003 22:17

Phill

Stejnokroj MP
Zajímalo by mne, jaký je stejnokroj MP. Hlavně v letním období šmatlají a opruzijí bez čepice na hlavě. Myslím, že v tu dobu jsou normální občané a nemají nárok na nic. Nevíte někdo jak je to v zákoně
0/0
2.2.2003 21:14

Filip Ťupa-Navrátil

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.2.2003 20:43

Městský strážník

Re: Odpověd
No ty budeš asi velkej frajer, ale jak se říká na každé prase se vaří voda!!
 
 
0/0
3.2.2003 8:25

henu

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Filip je pjeknej <zrušeno, zde byl nepřípustný výraz>, nojo, tak dobře, tak je pjeknej ftipálek.
0/0
5.2.2003 5:20

speed

víc pravomocí MP
MP by měla mít možnost měřit rychlost!To by pak na botičky uplně zapomněli a furt by "grilovali",je to totiž pohodlnější a výnosnější.
0/0
2.2.2003 18:06

Marty

MP
hahaha: máš pravdu,stačí trochu znát vyhlášku a parkování,změřená rychlost na fotce atd.je mi jen k smíchu a z těch chudáčků policajtů si může člověk dělat jen srandu,ale nic jiného jim nepřeju.
0/0
2.2.2003 17:54

Čorka

0/0
2.2.2003 17:03

Hurvinek

Hahaha
Staci znat dobre vyhlasku a nikdy vam nemuze policajt ani mestsky straznik ulozit pokutu za spatne parkovani.
0/0
2.2.2003 12:34

KROKODYL

Re: Hahaha
Tak to bych se rad dozvedel jak to myslis.
0/0
2.2.2003 14:09

JJ

.
mohli by zacit tak, ze sami nebudou parkovat na mistech pro invalidy..
0/0
2.2.2003 11:00

Hatatitla

Blbost
Takové pravomoci mohl dát Městské policii, kde je fůra trestaných lidí a lidí bez inteligënce, pouze blbec.
0/0
2.2.2003 9:29

Zigulik

http://www.sweb.cz/fanmp/
To sem zvedavej kdo si proklepnme MP. Uz tedka se chovali jako hulvati a od tedka na to maj i papir. Jenom prosim pouzivejte jeden metr pro vsechny viz http://www.sweb.cz/fanmp/
0/0
2.2.2003 9:10

Tom

Re: http://www.sweb.cz/fanmp/
moc pěkné fotečky - gratuluju za úlovek!
0/0
2.2.2003 12:21

Ing. Jan Ban

Re: http://www.sweb.cz/fanmp/
Chceš do držky :-) to je moje Auto....a zrovna jsem vezl strážníka Kolečka :) do práce...
0/0
2.2.2003 14:33

Zigulik

Re: Re: http://www.sweb.cz/fanmp/
No musim rict, ze kdyz mne videli, tak prekonali vsechny rekordy z Ameriky v konzumaci hamburgeru na cas a jali se mne intenzivne prcat, coze si to dovoluju.  Nastesti tam byl hloucek duchodcu a ten je malem ukamenoval. Zjistovat moji totoznost si vsak nedovolili, to by asi byl jejich posledni den. Tedka mam novej digitak. Jiz velmi brzo tam bude formum, kde cokoli podobneho uvitam, at forky nebo zkusennosti.
0/0
2.2.2003 22:29

xxx

Re: http://www.sweb.cz/fanmp/
Já myslím, že je to v pořádku, teda pokud jsou to invalidi...
0/0
26.2.2003 9:32

bob

Rád bych věděl, kde v zákoně o obecní policii je uvedeno, že strážníci mají opravnění kontrolovat doklady od vozidla, případně řidičský průkaz. Tím není myšlena kontrola totožnosti při zjištění přestupku, který  vyplývá z místní úpravy a který je oprávněn strážník řešit. Samotný vstup do evidencí řidičů a motorových vozidel není důvodem pro podobnou kontrolu. Myslím, že kdyby peníze, které se dávají na obecní policii, dali policii státní, bylo by toto lepší.
0/0
1.2.2003 21:57

KROKODYL

Co mohou ?
u prechodu ored skolou kam chodi muj syn stoji kazdy den straznik a hlida dopravu a 'zastavuje' auta aby prechazeni deti bylo s mensim rizikem. Potud vse OK. Co mne zarazilo je to ze tesne pred timto prechodem a casto i na tomto prechodu parkuji bezne auta tudiz kdyz jedete kolem , maleho skolaha co se chysta prejit proste nevidite pokud skutecne nezastavite nebo nejedete 3 km/h . okamzite jsem se zeptal proc to neresi pokutou a byl jsem informovan ze na to nemaji pravomoc !!! Bylo to pred novelizaci a ja nemel cas to zjistovat. Pry pokud tam neni ZNACKA tak nemohou , to ze se pred prechodem a na nem nesmi parkovat vedi ale nesmi pokutovat , je to pry jiny druh prestupku nez kdyz by tam byla znacka zakaz zastaveni. Pripada mi to jako absolutni kravina ale chci se zeptat co je na tom pravdy a zda ted jiz bude pravomoc to pokutovat bez znacky nebo dat ihned odtahnout a nebo zda je to cele kravina a proste se jim nechtelo s tama ridicema hadat. Preci jen postavat u skoly je pohodlnejsi nez resit spatne parkovani. Tu znacku zam planuji  zaridit prez magistrat taky ale zajima mne jak se veci maji. Diky za info.
0/0
1.2.2003 20:11

jerry

Re: Co mohou ?
No vidíš ... jeden ze záslužných činů MP a přitom porušují zákon - zastavování vozidel provádět nesmí (jen při přestipku) a řídit dopravu taky ne (jen při nehodě). A na takovou hovadinu zase nikdo nepamatoval ..... no nic, ještě by mě zajímala jedna věc zastavit mě můžou JEN při přestupku - proč tedy mají právo kontrolovat techničák???
0/0
2.2.2003 12:13

Pavlovský

Re: Co mohou ?
Když tam není značka, tak to není místní úprava, nebo jak se tomu konkrétně říká. Takže s tím městská policie nic neudělá, byť je ta povinnost či zákaz přímo v zákoně.
0/0
2.2.2003 12:54

KROKODYL

Re: Re: Co mohou ?
Diky, takze jedine ve spolupraci ze skolou zajistit aby tam dal magistrat znacku.
0/0
2.2.2003 18:58

BigSam

Buzerace
Dobry den, musim priznat ze mam s policii jak statni tak obecni vice mene spatne zkusenosti. Proto se mi nelibi ze mezi vec kterou mestska policie nesmi patri "kontrola spolucestujicich ve vozidle vyjma pripadu kdy si mysli ze jde o hledanou osobu". A zde je prave kamen urazu. Kazdy policista samozrejme zna sve zakladni pravomoci a ruzne ojebavky mezi nez patri i ojebavka. Policista -> "Ukazte mi vsichni doklady ?". Osoby v aute -> "Proc ?". Policista -> "Myslim si ze jste hledana osoba(y)". Takze psat ze obecni policista nesmi kontrolovat osoby v aute je zbytecne. Zatim jsem platil policii jenom pokuty, nutno podotknout ze vzdy "opravnene". Jediny co policie opravdu umi je stoupnout si za nove, ci docasne zmenene znaceni a vybirat pokuty stylem 1000Kc s blockem 500Kc bez. Nekde jsem slysel ze na nevybranych pokutach dluzi obcane a cizinci statu 4mld korun. Mozna by stala za uvahu novelizace zakona na uroven okolnich zemi Rakousko,Nemecko kde muze policie pri udeleni pokuty a jeji neochote pachatele tuto zaplatit, zabavit ci zkonfiskovat docasne auto ci autoradio apod. To si hned kazdy rozmysli jestli zaplati ci pujde dal pesky. Na druhou stranu se prijimaji platebni karty. Minimalne by to melo ten efekt ze by se vybralo vic na pokutach a snizila korupce. Z transakce provedene platebni kartou si policista zadne penize do vlastni kapsy neuleje. Zakazal bych hotovostni platby pokut. Soucasny model motivuje policii k jedinemu. Stoupnout si za zakaz vjezdu a vyse popsanym zpusobem vybirat pokuty. Ano vsichni policiste takovi nejsou ale 50% na 50% to urcite bude. Vsichni jiste mate sve osobni zkusenosti.
0/0
1.2.2003 18:45

Karel

Re: Buzerace
Ale nemůže tě buzerovat - teda když se nenecháš. Samozřejmě tohle může zkusit, ale ty se nesmíš nechat. Stačí prohlásit, že se tedy vydáš s ním na stanici, a až ti ukáže popis hledané osoby, který na tebe sedí, tak že se legitimuješ. Jinak že na něj podáš trestní oznámení za zneužití pravomoci veřejného činitele. Pokud bude na legitimování trvat, tak možná fakt někoho podobného hledají, a můžeš si vybrat, zda se pojedeš na stanici přesvědčit s ním. Ale ve většině případů prohlásí, že se spletl, a nechá tě na pokoji - osobní zkušenost. A pokud po tomhle jeho prohlášení si začneš zapisovat jeho číslo, tak asi nechá na pokoji celé auto honem odjet (taky osobní zkušenost). Takže hlavně klid, oni ty policajti zas tolik nemůžou.
Stejný je to s pokutama za parkování a botičkama. Stačí prohlásit, že jste to vozidlo tam nezaparkovali, že ho jdete jen odvézt. Pak musí sundat botičku, aniž od vás dostanou nějaké peníze. No a pak se určitě budou ptát, kdo tam s tím autem přijel. Doporučuji následující postup (zvlášť pokud jste s tím autem nepřijeli):
MP: Kdo sem s tím vozidlem přijel?
Já: To má být výslech?
MP: Jen se vás ptám, kdo s tím vozidlem přijel?
Já: A to jen tak nezávazně nebo jako policista?
MP: Samozřejmě že jako policista, nedělejte si ze mě srandu člověče...
Já: Takže v tom případě si na vás budu stěžovat a zvážím trestní oznámení pro zneužití pravomoci veřejného činitele.
MP: Nemáte důvod (už se viditelně začíná potit)
Já: Ale mám důvod - provádíte výslech (ptal jste se mě na různé věci z titulu své funkce), a nepoučil jste mě o mých zákonných právech. Např. o právu odmítnout výpověď, pokud by poškodila mě či osoby mě blízké. Jaké je vaše identifikační číslo?
Opravdu to chlapci nemají lehké. Ale není mi jich líto. Kdyby se nechovali jako dobytek, snažili se zajistit bezpečnost a pořádek, tak se většina lidí přidá na jejich stranu. V Anglii mají své bobíky rádi. Ale u nás jen kontrolují rychlost v těch nejpřehlednějších úsecích, ale ještě jsem je neviděl měřit rychlost v nějakém nebezpečném úseku. O jejich neúplatnosti by se taky daly vyprávět historky, ale to už je úplně jiná osobní zkušenost....
0/0
6.2.2003 13:29

cesar

co je to za lidi?
Jsem z Teplic, a moc dobre znam ty frajirky, co si myslej ze jseou zakon sami. S vetsinou jsem totiz chodil do skoly. Patrili k tomu horsimu prumeru. Meli vetsinou problem vubec sehnat praci, a jediny kdy bylo vzdycky misto bylo prave u tehle cernejch komplexaru. Jo, ted maj uniformu, prava, a auto co ma houkacku. Co to asi udela s clovekem, co mel porad ctyrky, a vadilo mu, ze s nim nikdo nekamaradi?!?!
0/0
1.2.2003 18:32

0/0
1.2.2003 18:26

amoeba

no toto!
joj!
0/0
1.2.2003 14:06

Tlamolep

zbytečná organizace
V době, kdy stát nemá na nic peníze, je draze financována duplicitní policie s malou efektivností a a malými pravomocemi ve srovnání se státní. Kvalita městských policistů je tak nízká, že by bylo nebezpečné pro občany, svěřit jim pravomoci vyšší. Řešení: městský policista by pro společnost byl neskonale užitečnější jako městská počišťovač, česky metař. Česká města jsou totiž nesmírně špinavá.
0/0
1.2.2003 12:44

jo jo

souhlasím s pokutami těm bezohledným řidičům
kteří parkují na místech pro invalidy - a 5.000 Kč se mi zdá málo, dal bych 10.000 Kč - většinou to jsou bezohlední a arogantní sobci - "nadlidé", kteří si myslí, že jsou pupkem světa a nemají úctu naprosto k ničemu
0/0
1.2.2003 12:03

Mike

No comment
Každej městskej policajt je svým způsobem tak trochu vocas!!!
0/0
1.2.2003 12:02

A dost!!

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.2.2003 10:24

Jirka z Brna

Zrušit městskou policii
příliš často je vidím jak hodiny parkují před barem, nebo si klidně parkují na chodníku, za co jiné pokutují, jezdí v protisměru jednosměrkou, jezdí samozřejmě na červenou, nebo výrazně pomalu, tak 40 km/h a ty, co je předjedou pak jako gangsteři předjedou a zastaví,..., vše viděno v Brně na vlastní oči a podobné věci činí i státní policie, i když v menší míře. Na sídlišti Vinohrady po setmění nepotká člověk strážníka, takhle ve dne se tam projíždějí auty... Vůbec nechápu, na co vlastě auta mají, když původní idea byla, že budou procházet obce a dohlížet v místě - v obci na pořádek. Takže buď změnit celou obecní policii, nebo lépe zrušit a ušetřené prostředky dát policii státní!   
0/0
1.2.2003 10:13

jerry

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.2.2003 12:23

Michal

Několikrát jsem viděl, jak i dřív řídila městská policie dopravu v případě nehody. A nemyslím, že to bylo protizákonné. V případě nehody totiž může řídit dopravu každý, ať už je civilista, nebo policista.
0/0
1.2.2003 7:26

pepa

invalidi
a taky bych doporucoval tem mestskym policajtum aby kontrolovali opravnenost drzeni tech invalidnich znaku a zacali pokutovat a odebirat je v pripade neopravneneho pouzivani. A proc tam parkujeme na tech mistech? aby ti "INVALIDE" s temi milionovymi vozidly meli take trochu pohybu po tech preplnenych parkovistich.Oni totiz z tech vozidel vyskakuji jako by ani invalide nebyli.mozna by se meli zavest i parkovaci mista pro ty kteri si ty znaky zaplati................  
0/0
1.2.2003 3:42

vlastička

Re: invalidi
pepo - ty blbe - ty si myslíš, že invalida je pouze ten, který nemá nohu? zřejmě jsi takový malý posudkový doktůrek - ferda mravenec, všude byl, všechno zná .....  
0/0
1.2.2003 12:12

Palmexman

Re: Re: invalidi
Tak pozor, milá Vlastičko, o Ferdu Mravence si hubu otírat nebudeš - ten kdo všude byl a všechno zná je přece Brouk Pytlík! Takže příště nepoučuj a radši si doplň mezery ve vzdělání...
0/0
1.2.2003 15:14

Loskut

Re: Re: invalidi
Vlastičko mazej k plotně ať se Ti to nepřipeče. Tvůj slepičí mozeček tak akorát na to stačí.
0/0
2.2.2003 12:55

Vrabčák

Re: Re: Re: invalidi
Loskute, zakomplexovaní chudáci s nízkým sebevědomím, kteří posílají ženskou k plotně ze strachu, aby náhodou nebyla lepší než oni, jsou k politování a jejich místo je právě u té plotny a ne za volantem.
0/0
7.2.2003 21:38

Kamil

Takovou slátaninu jsem nečetl ani v Blesku
Autor tohoto článku byl při psaní nejspíše zhulenej trávou. Totální slátanina rádoby senzačního odhalení co strážníci mohou a nemohou. Příště raději pane redaktore opiště zákon, když píšete o španělské vesnici (o tom čemu ani za mák nerozumíte).
 
0/0
1.2.2003 2:58

Alf

Drobná oprava
0/0
1.2.2003 1:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.