Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za alkohol za volantem někdo neplatí

Opilí řidiči si mohou z úřadů dělat dobrý den. Existují totiž finty, jak se i se dvěma promilemi v krvi dá vyhnout trestu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepa

Hmm
Právníkovi,kterej radí ochmelkům jak se vyhnout flastru, ze srdce přeju,aby ho takovej jednou přejel.
0/0
22.3.2003 13:11

Charlie

Re: Hmm
Nedělá on náhodou jen svou práci ????
0/0
2.5.2003 12:25

Tomas

alkohol mam rad,ale ztracene zivoty nikdo nevrati.
 
   
 Diky podnapilemu ridici jsem prisel
 o blizkeho cloveka.Znam mnoho pripadu
 kdy se policista nechal obmekcit,samozrejme
 penezi.
0/0
5.3.2003 2:32

pařan

kdo pije, žije
rady jak se dostat namazanej domů bez auta najdete na  www.vecirky.cz
0/0
4.3.2003 14:25

Otakáro

Jízdá má mít říz a ridič má bejt veselej, tudíž dva tři panáčky před jízdou, do toho piwko, to je v pohodě.
0/0
4.3.2003 12:53

Petr

Ještě jedna poznámka....
Problém podnapilý řidiči, rachlá jízda atd.... vs. preventivní úloha policie. Já tvrdím, že naše policie je v ohledu prevence zcela neschopná.  Jediné, co dokážou je represe. Podobně je tomu i u městské policie. Považuji za daleko větší přínos, aby se policie vyskytovala poblíž resturací, barrů apod.... a jejich návštěvníky, kteří usedají do svých vozů spíš upozorňovat, nabízet jim nezávazné změření hladiny alkoholu. Zjevně podnapilé řidiče důrazněji upozornit.... jaká je praxe, policisté čekají za rohem aby mohli "vybrat" jenže vybírání pokut přestupku nezábrání ten se již stal. Podobně je tomu s měřením rychlosti, místo toho, aby byl měřený úsek viditelně označen a řidič dopředu upozorněn... policisté se schovávají, maskují... např. otevřené 5. dveře aby nebyl vidět maják... atd. Jenže v okamžik, kdy řidiče zastaví, ten již přestupek spáchal, jel daným úsekem rychle.. možná riskoval životy ostatních. Většina řidičů jej vyhodnotí takto: "musím příště dávat víc pozor na bílé Felicie" a budou dál daným úsekem jezdit rychle. Jenže k tomu, aby se něco změnilo, by se musel změnit hlavně přístup vedení policie a hlavně její koncepce z orgánu represivního v orgán preventivní.... především.
0/0
4.3.2003 10:30

Zdenda

Nulu nam venku spis zavidi.
Teda aspon ti, kteri se problemem odborne zabyvaji. Panove divili by jste se, ale i jedno pivo, jeden panak nebo dvojka vina, zpomali velmi vyrazne vase reakce. Subjektivne nic nepoznate ani po dvoj nebo treba trojnasobne davce, ale pristroje na mereni reakcni schopnosti neoklamete. Pred schvalovanim podobne novely tusim ve Svedsku privezli do parlamentu mraky trenazeru a nabidli poslancum, at si to sami vyzkousi na sobe. Prvni "jizdu" jeli pred a druhou po panaku ci pivu a v prumeru se jim prodlouzila reakcni doba o 70%. Takze pokud uz musim chlastat, tak taxik mne nezruinuje, v nem nikoho nezabiju.
0/0
4.3.2003 9:56

Petr

Re: Nulu nam venku spis zavidi.
To jsou klasické nesmyslné lživé a zavádějící argumenty - už ten titulek obsahuje lež. To chcete říct, že tam "venku" mají totalitu a někdo jim to nařídil, že musejí mít nenulový limit? Ne, pane, demokraticky se na tom shodla většina společnosti prostřednictvím svých volených zástupců. Kdo nám možná tu "nulu" závidí, jsou zastánci prohibice, ale těch je nutně menšina, jinak by se tam už dávno odhlasovala změna zákona.
S těmi trenažéry je to naprosto demagogický argument a divím se, že švédští poslanci na takovou opičárnu přistoupili, je-li to vůbec pravda. Jedno pivo/deci vína (o tvrdém alkoholu tady vůbec nemluvím - tak mi prosím nevkládejte do úst nesmysly) je v hierarchii rizikových faktorů například daleko za laděním autorádia, telefonním hovorem přes hands-free sadu, kouřením cigarety nebo jízdou po předchozí hádce s partnerem/partnerkou. Nemluvě už vůbec o "stavu a povaze vozovky", technickém stavu vozového parku v ČR, řidičských schopnostech apod.
Z logiky věci samé vyplývá, že pokud by 0,08-0,1 promile mělo představovat tak rizikový faktor, jak tvrdíte, měla by být v zemích, kde je tento limit zaveden, řádově vyšší nehodovost než v ČR. Kupodivu to tak není, situace je přes prohibici v ČR spíš opačná. Takže problém je jinde, a pokud jej chceme skutečně řešit, musela by se udělat skutečně seriózní analýza příčin nehodovosti. K tomu ovšem díky prohibici chybí seriózní vstupní data. Policisté si totiž zjednodušují práci, a pokud naměří ono jedno pivo/jednu deci vína, napíšou do protokolu automaticky jako příčinu nehody "jízdu pod vlivem alkoholu", i když skutečná přičina může být úplně jiná. Takže prohibice je zároveň zdrojem zkreslených dat sloužících k jejíá podpoře. Ve skutečnosti je ale především zřídlem nesmírné korupce a ti, kdo se jí zastávají, obhajují i korupční prostředí v České republice a přispívají k jeho neustálému zhoršování.
 
0/0
4.3.2003 16:17

RS

Re: Re: Nulu nam venku spis zavidi.
Možná, že dobrý řidič s 0,1 jede lépe než blb s 0,0, ale půlka národa si vyloží, že 0,1 je skoro 0,2, atd atd. a už to jede. Venku se řekne 0,1 a jinak flastr jak hrom, tady sr to odšvejkuje a mrtvý dítě jsem několikrát viděl a nalitýho řidiče jsem málem zabil, trhali mně od něj 2urostlí policajti....
0/0
6.3.2003 15:35

Zdenda

Re: Re: Nulu nam venku spis zavidi.
Ehm, nesmyslne a lzive argumenty... Vystudoval jsem fyziologii zivocichu a neco o tom vim. Muzete mi vysvetlit, proc by mereni reakcnich casu na trenazerech melo byt zavadejici? Nemusite mi verit, ale zkuste si projet net. Treba Google: alcohol driving reaction time
Nejsem zastancem prohibice celkove, to je hloupost, alkohol v malych davkach muze mit i jiste pozitivni ucinky (antiateroskleroticke). Ze je spolecnost pohodlna a nechce se nijak omezovat, je jasne, nejsme svati. Klidne pijte, kurte, fetujte. Ale nesedejte za volant, pak prestanete byt nebezpecni jen sobe, ale zacnete ohrozovat i ostatni. Ladit radio by jste vlastne za jizdy taky nemel, protoze se mate plne venovat rizeni, ze.
Argument o vyssi nehodovosti v zemich bez absolutni nuly je nesmyslny, vyvratil jste ho sam v predchozim odstavci (silnicni sit, vozovy park, atp.)
A o te korupci je to ciry nesmysl, to by nesmela byt hranice zadna.
A jeste k te zmene zakona. V USA trvalo asi 25 let, nez se podarila prosadit takova samozrejmost, jako je pouzivani bezpecnostnich pasu.
0/0
13.3.2003 19:04

Petr

Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Základním problémem je absolutní prohibice za volantem - to je zdroj šikanování řidičů, kteří si po obědě vypili jedno pivo nebo si dali deci vína při obchodním jednání. Tato situace, která nemá v demokratických zemích obdobu, vedla k nesmírné korupci mezi policií. Zákonodárci měli převedením pravomocí odebírat řidičské průkazy "z ulice" do řádného správního řízení především za cíl zabránit tomuto úplatkovému penězovodu, kterým podle střízlivých odhadů přiteklo policistům do kapes několik desítek milionů Kč ročně. Bohužel se ale neodhodlali k jedinému možnému správnému řešení, tj. zavedení povolené hranice řekněme 0,1 promile (samozřejmě pokud řidič nezpůsobí dopravní nehodu) a ponechání práva odebírat řidičské průkazy policistům při přistižení skutečně podnapilého řidiče. V článku je zmínka o několika tisících případů, které musel řešit příslušný odbor jen v Praze. Odhaduji, že zhruba 80% těchto případů spadá do kategorie "jedno pivo" a "deci vína". Pokud by tyto odpadly, nebyl by problém dořešit a nekompromisně potrestat ty zbylé.
0/0
2.3.2003 20:13

Petr

Re: Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Naprostý souhlas. Jen bych dodal, poznámku. Polisté nesmějí mít právo odebrat Řidičský průkaz. Jednak je to velmi zneužitelné, obzvlášť u našich policistů, ze kterých mám po pravdě hrůzu... viz. reportáž Na vlastní oči z minulého týdne... jednak vyvstává dotaz, kdy by ridič svůj průkaz dostla, zpět pokud by se jednání policistů ukázalo jako chybné..... 2 měsíce od podání žádosti, + 8 na rozhodnutí ??? spekuluji, ale mohlo by se tak stát. Polista by měl mít možnost zakázat jízdu podnapilému řidiči  a ten pokud by neuposlechl pak by mohly následovat další kroky, nejsem právník, ale např. zadržení za maření úředního výkonu. ... a propos lidi dávejte bacha
0/0
3.3.2003 10:45

Petr

Re: Re: Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Dnes už je to všechno technicky řešitelné - stačí jen chtít. Ve služebním voze by měla být instalována kamera nepřetržitě zaznamenávající činnost hlídky. Po zastavení každého vozidla povinná dechová zkouška prováděná elektronickým přístrojem připojeným k počítači. Výsledek se ukládá na disk a pro kontrolu odesílá na centrální počítač. Povolený limit 0,1 promile. Při překročení automatické odebrání ŘP na místě na dobu danou přestupkovým, případně trestním zákonem. Zbytek se řeší před příslušným správním orgánem. Prostor pro omyly a korupci téměř nulový.
 
0/0
3.3.2003 17:36

Janotka

Re: Re: Re: Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Principiálně souhlasím se vším co je uvedeno nahoře, jenže: - radary taky ukládají snímky (číslované názvem souboru i kódem na snímku) na disk a přesto se s nimi zcela běžně manipuluje přímo na silnici - práva policie řešit cokoli na místě jinak než zadokumentováním přestupku, zjištěním osoby přestupce a v uložením pokuty ve velmi omezené výši jsou ořezána naprosto správně, protože v demokratické zemi má každý občan právo na projednání své věci před nezávislým orgánem (tím policista stoprocentně není, je hodnocen podle objemu postihů a tlačen ze státně-ekonomických důvodů k maximální výši, kromě toho je on tím kdo řidiče "udal", čímž je jeho nezávislost popřena) a právo na odvolání a to je uložením blokové pokuty vyloučeno přímo ze zákona. Navíc je tu ten absurdní stav, že pokud řidič odmítně projednání v blokovém řízení, t.j. nevzdá se předem svého práva odvolání, hrozí mu vyšší postih (!!!) a správní poplatek (!!!) a většinou mu policista ještě vyhrožuje (protože pokutu neinkasuje policie) a to je hrubé poplivání výše uvedených demokratických principů. Prostě
0/0
4.3.2003 7:38

lolok@centrum.cz

Re: Re: Re: Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
V některých státech policiste nesmějí vybírat pokuty v hotovosti. Pouze dávají obdobu našich složenek. Je tam menší pravděpodobnost úplatlů.
0/0
18.3.2003 12:38

Me

.
Why drink and drive when you can smoke and fly?
0/0
2.3.2003 19:13

Deeper

Re: .
Jo jo THC ti nikdo na silnici nenaměří a ještě se u toho zasměješ
0/0
27.3.2003 12:23

Worst Driver

Drunky driving
Hostivař-Michle. Pravidelně po 5-10 kusech. Ani jednou za 2 roky mě nikdo nezastavil, a že jezdím ve 3 ráno... Takže na co tresty, když to nemá kdo kasírovat. Nazdar
0/0
2.3.2003 10:03

Honza

Re:
0/0
2.3.2003 2:36

Tony

Amerika
O ty Vasi Americe mi nic nevykladej,horsi totac nez je u Vas byl tady naposledy za Hitlera.Demokracie-jak pro koho pro prachaty ano pro chudy ne.Ted chce Bush delat demokracii v Iraku. Ale tu americkou tj.nastolit totalitni rezimy viz Jordansko,Saud, Arabie,Kuwait.To uz jsme tady jednou meli-diky
0/0
1.3.2003 16:49

Tony

Ahoj
Ahoj
0/0
1.3.2003 16:37

0/0
1.3.2003 12:23

řidič

2000Kč
To teda máte v USA pěkně drahý. V Praze stojí jízda v opilosti 2000Kč každému v policejním voze a platí se to na místě. Ještě jsem neslyšel, že by to nevyšlo....
0/0
1.3.2003 10:50

Raději bezejmenný

Re: 2000Kč
Pardon, ale když řidičák skutečně potřebujete, stojí až 30 tisíc :-(
0/0
1.3.2003 11:19

kakost

Re: Re: 2000Kč
Kdyz ridicak opravdu potrebujes, tak predevsim nemas jezdit vozralej! Jeste si stezuj, ze jsou ti zkorumpovani fizlove drazi. Takovym jako ty a pisateli prispevku, na ktery reagujes, bych bral papiry natotata. Jsem 100% pro to, aby to fungovalo, jak pise Thyronx.
0/0
1.3.2003 11:41

kuterid

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
1.3.2003 12:53

jirka_bem@hotmail.com

Re: 2000Kč
v praze sou podobny ceny, vetsinou prislusnik x1tisic korun, snad se to po vstupu do unie nezvysi:(
0/0
1.3.2003 17:07

RS

Re: 2000Kč
Jedna rada: nabourat mi někoho z příbuzných, nemluvím zranit nebo zabít ožralý, tak máš už v protokolu svoji adresu. Pak Tě nechám za 5000 zmrzačit a budu Tě chodit skopávat z vozíku nebo na Tebe ušiju pytel za zneužívání nezletilých a zabijou Tě ještě ve vazbě. V obou případech TI PRACHY BUDOU NA.... Takže bacha. Viděl jsem na hromadě spoustu "tvrďáků",když byli z dosahu svých advokátků a kreditek. Pokud potřebuješ jezdit ožralý, tak tam nějaký komplexík bude. Dotahl jsem to za volantem dost daleko, jezdím v autě co chodí 260km/h a pokud jsem pod vlivem, TAK NEJEDU a můžu říct, že si blbě nepřipadám. Opakuju, BACHA!!!!
0/0
2.3.2003 2:08

Nreknu:)

Re: Re: 2000Kč
Je to sice smutne, ale podle meho nazoru je TOHLE reseni jedine mozne. Protoze nekteri spoluobcane se se spolupraci se svymi advokaty smejou kazdemu do ksichtu... Moc si preju, aby me pribuzne zadna podobna udalost nepotkala, ale pokud ano, tak vyse uvadene "reseni" bude na poradu dne...
0/0
2.3.2003 10:27

69

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.3.2003 13:48

Rambo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
2.3.2003 22:23

OR

Re: Re: 2000Kč
Za 1.: Nepochopil jsem, jaka je souvislost mezi komplexy a jizdou v podnapilem stavu.
Za 2.: Tvuj zpusob vyjadrovani se hodi na vypalnika treti kategorie, ktery si mysli, ze je reditelem zemekoule, o cemz svedci i vyhruzky typu: usiju na Tebe pytel za zneuzivani nezletilych, necham Te zmrzacit, budu Te chodit skopavat z voziku.
Za 3.: Uvedom si, ze neni vubec dulezite, jakym autem jezdis, nebo nejezdis. Proto jsem nepochopil Tvoji pripominku, ze jezdis autem, co chodi (???) 260 km/h. Podstata je v tom, ze nejezdis pod vlivem, coz je chvalyhodne.
Vysledek po precteni Tveho prispevku je nasledovny:
JSI SICE ZODPOVEDNY RIDIC, KTERY NESEDNE ZA VOLANT POD VLIVEM ALKOHOLU, ALE TO JESTE NEVYVRACI FAKT, ZE JSI JINAK NAPROSTO VYMAZANEJ RADOBY MAFIAN, A JA TE POTKAT, TAK TE ZA TAKOVY KECY ODSTRELIM. DAVEJ SI BACHA CO KDE RIKAS.
0/0
3.3.2003 0:21

Thyronx

Abych dodal...
Policie nikde neciha pred Hospodou ani za rohem aby Vam dala bezduvodne foukat...to uz musite snorovat silnici,kdyz Vas zastavi.Toleruje se snad 0,8promile. Zadna buzerace, smlouvat ci podplacet policistu je zbytecne.Rikat mu ze jsi projel na zlutou take.Zastavi Vas jedine kdyz projedete na cervenou.Zapomenout si doma doklady je vezeni dokud se nezjisti Vase totoznost +pokuta $100. Pokuty jsou znacne vyssi nez u Vas, ale za opravdu vazne veci.Tolerance v rychlosti je tez znacna.Vseobecne i vic nez 10%.Policie pri projednaavni prestupku s Vami jedna slusne a presne podle "drillu". zen nepomaha vetsi vystrih,ani krasnej kukuc.Pokuty v penezich NIKDY Americka Policie nevybira,to je vec soudu a musite zaplatit do 10 dnu.Kdyz ne,hrozi Vam pri dalsim prestupku ze prijdete o ridicak.S usmevem z USA Thyronx.
0/0
1.3.2003 4:28

Hanka

Re: Abych dodal...
Jo, tohle kdyby bylo u nas......
0/0
1.3.2003 12:42

ri

Re: Re: Abych dodal...
Jo, ja bych tenhle "Americkej" pristup bral. Jsem pro posileni pravomoci policie .... ale neni to jen o tom tyto pravomoci policii dat, ale take o tom zda je schopna (resp. hodna) je prijmout. Nejen jako ridic se setkavam s policejnimi frajirky kteri berou uplatky s naprostou samozrejmosti a jejich "pracovni vykony" jsou vic nez trapne. Bal bych se v tomto state zit kdyby prave tito lide meli pravomoci o kterych nam tady Thyronx pise.
0/0
1.3.2003 18:23

Thyronx

Opilci?
V USA to neni problem.Zachytky nemame, na misto nich uspesne zastupuje Vezeni! Tyka se to nejen ridicu ale i chodcu.Opily ridic? Policista ho zatkne a s pouty na rukou odveze do vezeni.Dalsi den rano mu prectou z ceho byl obzalovan a nasadi pokutu (kauci) kterou musi na miste zaplatit aby si vykoupil svobodu az do konani soudu. Soud mu napoprve da mozna jen pokutu + soudni vylohy. Rekneme 10-12tisic Kc. Na podruhe si to odsedi (rekl bych 3-6 mesicu) + soudni vylohy a za ubytovani s jidlem ve vezeni (Hilton je lacinejsi-to mi verte.)a krat 6 mesicu je pekna palba. To uz je cena za male auticko.(velikosti Ford Focus). Policie ma mit vaznost a stejne tak soudy.Pokud to tak neni, je to o Kocourkove. Opily chodec je na tom stejne. Pokud je opilym ridicem slavny sportovec,ci guverner,serif,policajt,tak si na nem Policie smlsne poradne. Kazdopadne prvni noc ve vezeni je povinna i kdyz ma penez u sebe dost.
0/0
1.3.2003 4:20

fake

Re: Opilci?
Diky za tu svobodu tady a ne tu buzeraci , zit v tak "svobodne" zemi jako usa, to si clovek musi pripadat hur jak v krimu ... ale maj co chteji, tak at si to uziji
0/0
1.3.2003 6:05

malcor

Re: Re: Opilci?
koneckoncu na opilce hodne dobrej postup, to bych u nas klidne zavedl taky
0/0
1.3.2003 11:03

Robert Vesely

Re: Re: Opilci?
I tak je to tam lepsi nez tady v tom kocourkove. To mi verte.
0/0
1.3.2003 22:31

x

Re: Opilci?
Mas to nejak zkreslene , tolerance neni zadna , ale nektere staty maji limit 0,08 promile ne 0,8 jak pises , kauce je zhruba od 200 U$ do nekolika tisic U$ coz pro mnoho lidi znamena ze se nemuzou vykoupit pac na to nemaji . Po kauci mas soud za par tydnu a tam platis jako mourek nebo jsi dojezdil na rok . A v USA se to bez auta tezko preziva .Za prvni /Offense/ zaplatis balik penez pravnikovi (levnemu 1000 az 4000 U$) a neco take soudu (par stovek ) . Podruhe uz te to bude stat 6 -12 K $ podle toho kolik jsi mel atdatd.....
0/0
1.3.2003 19:42

observer-Mike

Re: Re: Opilci?
i heard(understand I know)zero.ouieght procent so thyronx'sright
0/0
1.3.2003 21:17

6

Re: Re: Re: Opilci?
 Could u make some more sense ?
0/0
2.3.2003 19:46

Martin Hurych

Re: Opilci?
Spravnej prisup. Pokuta u nas by mela byt radove desetisice kc. Protoze jet vozralej a zaplatit 5000kc mi pride vazne funny. Kdyz si vemu ze vas chytej tak na 10% tak to mate 500 za jizdu a to je strasne silene malo penez. Myslim, ze kdyby pokuta cinila 30-50 tisic kc bylo by to adekvatni. Samozrejme plus odebrani ridicaku na minimalne 5let. Protoze kdyz nekdo jede opilej, at plati. Najezdim mesicne spoustu tisic kilometru a kdyz jedu v noci tak vidim spoustu vozralejch ridicu.... Neni problem to poznat, kdyz jede nekdo na magistrale 50 v noci, je jasny ze je vozralej, nebo ho veze domu manzelka :D Ale proc nezvysit tresty? Kdyz nekdo prejede nekoho a ma alkohol v krvi a chodec zemre, melo by to bejt oko za oko, takze trest smrti. Neni to prehnany, je to rovnovaha zivota. Jenze policajti buzerujou slusny lidi, kteri jedou jenom treba o trochu rychlejc, to jim de. Ale trpej na silnici auta, ktery sou v totalne dezolatnim stavu a smrdej (skoda120 a pod) a zneprijemnujou zivot vsem normalnim ridicum, kteri maji katalyzatory, nizky emise atd.. skoda slov mail: (martin&lhotkanet.cz)
0/0
1.3.2003 22:28

profiridic

Re: Re: Opilci?
...kdyz jede nekdo na magistrale 50 v noci, je jasny ze je vozralej... Nebo dodržuje předpisy, prde.
0/0
3.3.2003 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.