Diskuze

Za alkohol za volantem někdo neplatí

Opilí řidiči si mohou z úřadů dělat dobrý den. Existují totiž finty, jak se i se dvěma promilemi v krvi dá vyhnout trestu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pepa

22. 3. 2003 13:11
Hmm
Právníkovi,kterej radí ochmelkům jak se vyhnout flastru, ze srdce přeju,aby ho takovej jednou přejel.
0 0
možnosti

Charlie

2. 5. 2003 12:25
Re: Hmm
Nedělá on náhodou jen svou práci ????
0 0
možnosti

Tomas

5. 3. 2003 2:32
alkohol mam rad,ale ztracene zivoty nikdo nevrati.
 
   
 Diky podnapilemu ridici jsem prisel
 o blizkeho cloveka.Znam mnoho pripadu
 kdy se policista nechal obmekcit,samozrejme
 penezi.
0 0
možnosti

pařan

4. 3. 2003 14:25
kdo pije, žije
rady jak se dostat namazanej domů bez auta najdete na  http://www.vecirky.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.vecirky.cz
0 0
možnosti

Otakáro

4. 3. 2003 12:53
Jízdá má mít říz a ridič má bejt veselej, tudíž dva tři panáčky před jízdou, do toho piwko, to je v pohodě.
0 0
možnosti

Petr

4. 3. 2003 10:30
Ještě jedna poznámka....
Problém podnapilý řidiči, rachlá jízda atd.... vs. preventivní úloha policie. Já tvrdím, že naše policie je v ohledu prevence zcela neschopná.  Jediné, co dokážou je represe. Podobně je tomu i u městské policie. Považuji za daleko větší přínos, aby se policie vyskytovala poblíž resturací, barrů apod.... a jejich návštěvníky, kteří usedají do svých vozů spíš upozorňovat, nabízet jim nezávazné změření hladiny alkoholu. Zjevně podnapilé řidiče důrazněji upozornit.... jaká je praxe, policisté čekají za rohem aby mohli "vybrat" jenže vybírání pokut přestupku nezábrání ten se již stal. Podobně je tomu s měřením rychlosti, místo toho, aby byl měřený úsek viditelně označen a řidič dopředu upozorněn... policisté se schovávají, maskují... např. otevřené 5. dveře aby nebyl vidět maják... atd. Jenže v okamžik, kdy řidiče zastaví, ten již přestupek spáchal, jel daným úsekem rychle.. možná riskoval životy ostatních. Většina řidičů jej vyhodnotí takto: "musím příště dávat víc pozor na bílé Felicie" a budou dál daným úsekem jezdit rychle. Jenže k tomu, aby se něco změnilo, by se musel změnit hlavně přístup vedení policie a hlavně její koncepce z orgánu represivního v orgán preventivní.... především.
0 0
možnosti

Zdenda

4. 3. 2003 9:56
Nulu nam venku spis zavidi.
Teda aspon ti, kteri se problemem odborne zabyvaji. Panove divili by jste se, ale i jedno pivo, jeden panak nebo dvojka vina, zpomali velmi vyrazne vase reakce. Subjektivne nic nepoznate ani po dvoj nebo treba trojnasobne davce, ale pristroje na mereni reakcni schopnosti neoklamete. Pred schvalovanim podobne novely tusim ve Svedsku privezli do parlamentu mraky trenazeru a nabidli poslancum, at si to sami vyzkousi na sobe. Prvni "jizdu" jeli pred a druhou po panaku ci pivu a v prumeru se jim prodlouzila reakcni doba o 70%. Takze pokud uz musim chlastat, tak taxik mne nezruinuje, v nem nikoho nezabiju.
0 0
možnosti

Petr

4. 3. 2003 16:17
Re: Nulu nam venku spis zavidi.
To jsou klasické nesmyslné lživé a zavádějící argumenty - už ten titulek obsahuje lež. To chcete říct, že tam "venku" mají totalitu a někdo jim to nařídil, že musejí mít nenulový limit? Ne, pane, demokraticky se na tom shodla většina společnosti prostřednictvím svých volených zástupců. Kdo nám možná tu "nulu" závidí, jsou zastánci prohibice, ale těch je nutně menšina, jinak by se tam už dávno odhlasovala změna zákona.
S těmi trenažéry je to naprosto demagogický argument a divím se, že švédští poslanci na takovou opičárnu přistoupili, je-li to vůbec pravda. Jedno pivo/deci vína (o tvrdém alkoholu tady vůbec nemluvím - tak mi prosím nevkládejte do úst nesmysly) je v hierarchii rizikových faktorů například daleko za laděním autorádia, telefonním hovorem přes hands-free sadu, kouřením cigarety nebo jízdou po předchozí hádce s partnerem/partnerkou. Nemluvě už vůbec o "stavu a povaze vozovky", technickém stavu vozového parku v ČR, řidičských schopnostech apod.
Z logiky věci samé vyplývá, že pokud by 0,08-0,1 promile mělo představovat tak rizikový faktor, jak tvrdíte, měla by být v zemích, kde je tento limit zaveden, řádově vyšší nehodovost než v ČR. Kupodivu to tak není, situace je přes prohibici v ČR spíš opačná. Takže problém je jinde, a pokud jej chceme skutečně řešit, musela by se udělat skutečně seriózní analýza příčin nehodovosti. K tomu ovšem díky prohibici chybí seriózní vstupní data. Policisté si totiž zjednodušují práci, a pokud naměří ono jedno pivo/jednu deci vína, napíšou do protokolu automaticky jako příčinu nehody "jízdu pod vlivem alkoholu", i když skutečná přičina může být úplně jiná. Takže prohibice je zároveň zdrojem zkreslených dat sloužících k jejíá podpoře. Ve skutečnosti je ale především zřídlem nesmírné korupce a ti, kdo se jí zastávají, obhajují i korupční prostředí v České republice a přispívají k jeho neustálému zhoršování.
 
0 0
možnosti

Petr

2. 3. 2003 20:13
Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Základním problémem je absolutní prohibice za volantem - to je zdroj šikanování řidičů, kteří si po obědě vypili jedno pivo nebo si dali deci vína při obchodním jednání. Tato situace, která nemá v demokratických zemích obdobu, vedla k nesmírné korupci mezi policií. Zákonodárci měli převedením pravomocí odebírat řidičské průkazy "z ulice" do řádného správního řízení především za cíl zabránit tomuto úplatkovému penězovodu, kterým podle střízlivých odhadů přiteklo policistům do kapes několik desítek milionů Kč ročně. Bohužel se ale neodhodlali k jedinému možnému správnému řešení, tj. zavedení povolené hranice řekněme 0,1 promile (samozřejmě pokud řidič nezpůsobí dopravní nehodu) a ponechání práva odebírat řidičské průkazy policistům při přistižení skutečně podnapilého řidiče. V článku je zmínka o několika tisících případů, které musel řešit příslušný odbor jen v Praze. Odhaduji, že zhruba 80% těchto případů spadá do kategorie "jedno pivo" a "deci vína". Pokud by tyto odpadly, nebyl by problém dořešit a nekompromisně potrestat ty zbylé.
0 0
možnosti

Petr

3. 3. 2003 10:45
Re: Klíčové je zavedení povoleného limitu, jinak se nic nevyřeší
Naprostý souhlas. Jen bych dodal, poznámku. Polisté nesmějí mít právo odebrat Řidičský průkaz. Jednak je to velmi zneužitelné, obzvlášť u našich policistů, ze kterých mám po pravdě hrůzu... viz. reportáž Na vlastní oči z minulého týdne... jednak vyvstává dotaz, kdy by ridič svůj průkaz dostla, zpět pokud by se jednání policistů ukázalo jako chybné..... 2 měsíce od podání žádosti, + 8 na rozhodnutí ??? spekuluji, ale mohlo by se tak stát. Polista by měl mít možnost zakázat jízdu podnapilému řidiči  a ten pokud by neuposlechl pak by mohly následovat další kroky, nejsem právník, ale např. zadržení za maření úředního výkonu. ... a propos lidi dávejte bacha
0 0
možnosti

Me

2. 3. 2003 19:13
.
Why drink and drive when you can smoke and fly?
0 0
možnosti

Deeper

27. 3. 2003 12:23
Re: .
Jo jo THC ti nikdo na silnici nenaměří a ještě se u toho zasměješ
0 0
možnosti

Worst Driver

2. 3. 2003 10:03
Drunky driving
Hostivař-Michle. Pravidelně po 5-10 kusech. Ani jednou za 2 roky mě nikdo nezastavil, a že jezdím ve 3 ráno... Takže na co tresty, když to nemá kdo kasírovat. Nazdar
0 0
možnosti

Honza

2. 3. 2003 2:36
Re:
0 0
možnosti