Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po silnicích jezdí vraky. Legálně!

Technické prohlídky by měly být zárukou, že auta kolem nás jsou technicky v pořádku. Podle zákona je musí všechna silniční vozidla absolvovat v předepsaných termínech. Ale je to k něčemu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tap

STK

STK by bylo nejlepší zrušit.Ať si každej jezdí s čím chce.STK je omezování osobní svobody a je to kontrola nedemokratická.Technikům odebrat veškerý pravomoci z prvopočátku a pak stk zrušit.STK ať je jenom pro zájemce,kde slova technika budou pouze doporučující a ne že hned se bude na autě něco vopravovat.ať každý jezdí s čím chce

0/0
9.6.2007 17:07

tap

jojo

lasla

0/0
9.6.2007 17:03

???

STK jen na buzeraci
Mam svoje auto trosku malinko upravene. Strasne me dostalo, kdyz jsem na jedne bezplatne STK slysel od technika , ktery se nejdrive podivil na bezvadnym stavem meho v te dobe jiz 11 let stareho veteranka, ale rekl ze bych neprosel pro: - neschvaleny typ 3.brzdoveho svetla na dane vozidlo. (svetlo ma ale Evropskou homologaci) !!! - namontovany bocni obrysove svetla oranzove barvy. Umisteni dle vyhlasky, ale neschvaleny typ. Schavleny typ je s odrazkou. Takze lepsi nic nez neco Proto jezdim poctive jinam, i kdyz by me vyslo levnejc si ji zaplatit a mam tu moznost. Ale tam me reknou, kde mam problem a nebuzerujou blbostma. Jinak ted ma auto jiz 15 let a protoze jezdim i sluzebnima, tak verte tomu, ze dobre udrzovana stara Skudka je v lepsim technickem stavu nez nektere rok-dva jete sluzebni auto a nez vetsina Favoritu a prvnich Felicii. Ale ta udrzba je drazsi nez leasing a tak je to jen pro hracicky. Takze nesudte podle Nalepek a stari, ale podle stavu !!!!
0/0
23.4.2003 0:51

Krakonos CDN

Nevim u vas v CZ
Jsem mistr na dilne a taky tady vidim vraky k pohledani.Jenze lidi a to sou ridici taky jsou pitomi a maji hlubuko do kapsy ,ale delaj machry. Ctu ty hruzy a nikdo z vas nemysli na svoji bezpecnost , nebo zamorovani ovzdusi ,kecaj vo cem nemaj ani sajnu nevi vo autech.za1 smes do valcu motoru je ventil , injektor , u dieselu a benzinaku,pak cerpadlo a nebo podavaci pumpa to vsechno vovlada modul a senzory vzdy jsou 4 PCV pozitive crancase ventilation,EGR emition control pak 2hotny senzors napr.kyslikovej ten je napojenej na ostatni a vsecny data jdou zpet na modul i data z katalik conventer je umisten vetsinou na vyfuku pred rezonatorem co nejbliz k motoru .A to jsou jen ty hlavni,pak tu je optimalni smes pomer paliva k tlaku vzduchu na novejch autechjsou uz bezny senzory (ty ridej nastaveni motoru ventily,variable valves nebo timing)to aby motor v kopcich nekuckal treba na vobycejnej benzin.motam se vokolo motoru a aut v dilne 30 let, mej vozidlo udrzovany a v dobrym technickym stavu necud me s tim srotem pod nos a bude spokojenost na vobouch stranach.A nenadavej kdyz ti vezmou tecnicak. sem videl i blbce jezdit na podhustenejch pneu,nebo mu nefungovaly brzdy, svetla a i brzdovy Atd.vono nejste sami na silnicich se treba zabite ale me a ty vostatni nevohrozujte . vono se nerika nadarmo jakej pan takovej kram. SEM vlastnil Forda sierru 314 000km, byste tvrdily ze jsem ho prave koupil novej.
0/0
16.4.2003 7:07

Pecan

STK je jen kšeft a o bezpečnost se moc nestará
Ja myslim ze je to f tom, ze ma kazdej nejakyho znamyho v servisu ...ten tam zajede dostane 1000,- ...tomu co dela STK, nebo emise da 500.- kazdej na tom maj 500.- ten co ma vrak je rad ze za 1000,- muze jezdit dalsi dva roky a nemusi dát X - tisic za nove auto , ti na STK a Automechanik jsou radi, ze maji kazdy peknou bokovku. Nevím komu jdou prachy za ty známky ..jestli vláde tak ta je take ráda ze neco málo dostane za prodanou známku, všichni jsou spokojeni a po cestách nám jezdí VRAKY ..... myslím, ze nalezen toho, kde se deje chyba je velice snadné ..........
0/0
10.4.2003 16:23

kimirsen

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.4.2003 14:02

Eraser

Re: autoskola - komisar je buh
Nějak se mi tomu nechce věřit. Já jsem nedávno dělal skupinu C, 14 dní na to E a pohoda. Ale V Hradci Králové.
0/0
5.4.2003 23:15

Sven

STK ve Svedsku
Tady musi kazdy auto na technickou poprve jako 3 lete, potom po 2 letech znovu a pote kazdy rok. A muzu vam rict, ze to auto zkontrolujou opravdu poradne. Pokazdy kdyz tam clovek jede tak to jsou pekny nervy.......
0/0
4.4.2003 15:41

Venca

tk zrusit
Technicke by se mely zrusit uplne.Cely cirkus je uplne zbytecny. jedine, co je dulezite, aby kara svitila a mela pojistku. "vraky'-myslim ty opavdove, konci na srotisti.Tak to uz vsude ve svete chodi.
0/0
27.3.2003 23:44

Eraser

Re: tk zrusit
V podstatě souhlasím. Je nesmysl, aby osobní auta musela na TK po 4 letech od vyrobení a pak každé 2 roky a náklaďáky, autobusy, taxíky a cvičná vozidla autoškol každý rok (i nové auto musí hned po roce). Technické kontroly bych ale úplně nerušil. Měla by jim podléhat auta starší 8-10 let jak jsem zde už jednou napsal a někdo mě nazval vtipálkem.
0/0
28.3.2003 10:50

to je jedno

Re: tk zrusit
Ty jsi asi spatne cetl cely ten clanek, co?! Ono technicka kontrola opravdu neni jen tak pro nic za nic.. A je fakt, ze to clovek pochopi az tehdy, kdyz se neco stane... To si pak rikas.. Jo, jo kdybych se na to tenkrat nevy.. mohlo to byt dneska uplne jine...
0/0
28.3.2003 17:28

skrivan

Namatkove STK
V Holandsku sem videl jak policajti nahodne zastavili auto a zmerili mu emise, tohle by meli zavest i u nas a jeste dusledneji. Treba nahodna STK - rychle, zadarmo a opravdu provedena.
0/0
26.3.2003 14:37

Tonny

Budeme vrakoviště
 A proč by nejezdily, když legislativci (na nátlak dovozců) umožňují dovoz starých vozů. Za pět, možná o něco déle, budeme největším vrakovištěm Evropy - škoda.
 
0/0
26.3.2003 13:30

ODSak Eda

Re: Budeme vrakoviště
Co je STARY ??? Napr. Ford MONDEO 2. model (tzv. klaun) r.v. 3/96 s motorem Zetec (vicebodovy vstrik s natacenyma vackama vse rizene pocitcem!) ? Mnozi ani netusite, o cem je z technickeho hlediska rec!!! Bojuje se proti dovozum, ktere vzdy jen cesky zubozeny vozovy park ozivovaly a omlazovaly!... Casto jeko vy,pane, mluvi majitele starych skodovek, AVIi a podobnych srotu, ktere v dusledku zprisnenych dovozu od roku 89 jiz asi po 30-cate (!) tito naivni a nacionalisticti zvanilove, donekonecna generalkujou!...
Dovozce
 
0/0
29.3.2003 14:16

Šedý vlk,Tronda

Bohužel je to tak!
Na taková auta by se měli sherlokové zaměřit a ze silinic je vhodným způsobem vyhnat.Doposud se vrakům na silnicích moc nevěnují a taková auta jsou velmi nebezpečná
0/0
26.3.2003 11:34

Franta Jetel

Otázka
Nejsem technik, ale může mi někdo vysvětlit, jak v servisech seřizují brzdy? Podle mě jsou brzdy pouze soustava hadic, naplněných hydraulickou kapalinou, která je zakončena brzdovými destičkami. Tato soustava bývá většinou doplněna tzv. posilovačem. Pokud kompletně neobrousím destičky, tak to musí fungovat.Co se na tom dá seřídit? Kde tam najdu nějaké seřizovací prvky? Co konkrétně v těch servisech udělají když si objednám a zaplatím " seřízení brzd"? PROSÍM PORAĎTE.
0/0
24.3.2003 23:19

Honza

Re: Otázka
Brzdy jsou opravdu soustava trubiček a hadiček, jenže je to "trošičku" komplikovanější.... a) brzdy musí být těsné ... tj. veškeré spoje a rozvětvení (rozvodky) brzdové soustavy musí těsnit b) brzdová kapalina je hydroskopická - tj. natahuje do sebe vodu - čímž se snižuje její bod varu a vroucí kapalina se stává stlačitelnější ..tj. brzdy nefungují...takže se kapalina musí měnit po 2-3 letech (ruku na srdce, majitelé starších vozů víte jak jí máte starou?). c) netěsný, opotřebovaný či přidřený může být i hlavní brzdový válec - tj. pro laiky ta věc co je spojená s pedálem a posilovačem a vytváří tlak v brzodové soustavě po sešlápnutí pedálu d) brzdové destičky a kotouče - jedna z věcí na kterých řidiči rádi šetří a jezdí se sjetými či křivými kotouči nebo kupují levné destičky. e) pístky u kotoučových brzd - ty přitlačují destičku na kotouč - mohou být přidřené - hlavně kvůli špatným prachovkám (zjednodušeně těsnění) f) prasátka u bubnových brzd - často vadné prachovky a proto tečou g) nejčastější závadou může být zavzdušnění brzd - pedál se propadá, protože vzduch je na rozdíl od brzdové kapaliny stlačitelný. h) ABS - u nových vozů - neodbornou montáží např. nových destiček si může strejda v garáži přivodit poruchu tohoto zařízení. jakákoliv závada se může projevit sníženou účiností brzd na jednom či více kolech a pak brzdy brzdí nestejnoměrně. Nejsem odborník, jen "obyčejný motorista" ale trochu se o auta zajímám.
0/0
25.3.2003 12:05

ODSak Eda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.3.2003 12:19

ODSak Eda

Re: Otázka
Dodavam: O "kvalite" ceske brzdovky ani nemluve (bod varu jen 205 oproti zahranicnim- i 290 stupni Celsia, antukoroznimi, antiblokacnimi a schopnostmi nepohlcovat vlhko vas radeji strasit nebudu...)
0/0
25.3.2003 12:24

ODSak Eda

Slovo z praxe!
Dovozy aut vzdy CZ vozovy park ozivovaly!!!!!!!! Ruzna omezovani dovozu, abylo jich od roku 89 100-ky!!!, neznalku!, stav jen zhorsovala a dnes dokonce lide generalkujou stare Skody 100 !!!... a pod! Pritom dnes nejde prihlasit ani Ford MONDEO 2. generace s motorem Zetec (s elektronicky natacenyma vackama a pod!), takze mnohym nezbyva, nez oddalovat smrt starych fiatku a skodovek ale i Ziguliku a UPLACET STK!... A kontraproduktivni duvod je jiz realitou! Staci?
Dovozce aut a majitel odtahove sluzby jiz 13 let!
0/0
24.3.2003 21:57

Fan

Re: Slovo z praxe!
To je dobrá myšlenka, ale takto budeme dělat z ČR jedno velké vrakoviště... domnívám se, že by povolení dovozu právě z tohoto pohledu situaci nevyřešilo...
0/0
24.3.2003 22:36

ALFA

Re: Re: Slovo z praxe!
Tak si srovnej trošku ceny za 230 tis Kč koupíš Škodu fabii junior hrozný vzhled a nikde nic. Z venku za těch 230 tis Kč dovezeš 3-4 roky starší auto uplně jiné třídy najeto 60-120 tis km se slušnou výbavou a daleko větší užitnou hodnotou než je fabka. Ale to je otázka něčeho jiného než STK.
0/0
25.3.2003 8:46

Santa

Re: Re: Re: Slovo z praxe!
Ale ta očesaná fábka má EURO4!!!! 
0/0
30.3.2003 23:08

ALFA

Re: Re: Re: Re: Slovo z praxe!
A co má Škoda 120 Euro -10?
0/0
31.3.2003 9:03

ODSak Eda

Re: Re: Slovo z praxe!
Povoleni??? Komu?! Jen kamaradum uredniku?... Navic jsi nepozorny! Pisi, ze dovozy stav vozidel OZIVUJI! Stavajici spatny stav zpusobuje prave oprasovani starch aut socialisticke produkce!!! Jo a co je dle tebe "VRAK"?! To co oznaci celnik ?!................. Ohledni se kolem sebe! Co zde jezdi! Je to vnitrni problem! ne dovozu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
25.3.2003 12:11

Ondra

Re: Slovo z praxe!
Přesně tak :-) taky bych ty omezení zrušul, to by se dělaly kšefty. Ne 20 aut měsíčně, ale 200 dokud by se trh nenasytil... no pak bych je jen opravoval, nádherná představa. Je fakt, že takhle by se dovezla auta relativně OK a pak by se nemusely dělat takové šílenosti jako mégane svařený ze čtyř apod. .... nebo je tu druhá možnost... ale to se už aut netýká. STK je fraška a ty blbý nálepky si můžu nalepit, kdy chci a na co chci.
0/0
25.3.2003 10:29

Mario

Re: Slovo z praxe!
Tak s timto plne souhlasim.Kde maji lide brat a nekrast.
0/0
25.3.2003 13:27

ODSak Eda

DIVNA STATISTICKA MLUVA iDNESu !
CO TO JE?: "podle odhadů minimálně na třetině dopravních nehod podílejí částečně i technické závady"... Jak na tretine castecne a dle jakych odhadu?!  Ja jsem cet kdesi v policejnich statistikach, ze pro spatny technicky stav se nestalo ANI 3% nehod!!! A i za ten zodpovida ridic! Takze je to stejne vymluva! Eda- soukromi dovozce aut jiz 13. rok!
0/0
24.3.2003 21:49

Ondra

Re: DIVNA STATISTICKA MLUVA iDNESu !
Podivné statistiky Policie.... pokud totiž po nehodě naměří např. u řidiče 0,1 promile ve stistice bude příčina nehody požití alkoholu i kdyby vám upadlo kolo. Když to neubrzdíte, protože strá plečka má v háji brzdy, objeví se nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem.... atd. ...ale napadá mě, když to naboří policajt, tak za to může 1) technický stav vozidla - policie má málo peněz na opravy 2) ta paní co tam spadla 3) slunce co oslnilo 4) maželka protože neudělal svačinu 5) možná policista
0/0
25.3.2003 11:11

Jirka

Sikovni chlapi
Sikovny Cesky clovek si vzdycky najde cesticku...
0/0
24.3.2003 20:54

Ales

Ale tak to neni
Mam pocit, ze tento clanek hraje do rukou urcite lobbysticke skupine. Kazdy dneska vi,ze zkusebni technici naji svoje identifikacni cislo,jez je uvedeno jak na cervene nalepce tak i v TP. A stane li se nehoda vinou nefunkcnich brzd, ci rizeni, je relativne snadne zodpovedneho technika vystopovat.Tudiz nevidim nejmensi problem v neomezenem poctu STK u nas. Vzdy je totiz zodpovedny ten ktery technik, a ne pouze organizace jako drive.
0/0
24.3.2003 20:15

skála

Zbytecne tlachy.
Bavite se vsichni o naprosto nedulezitem problemu. I kdyby by bylo 100% aut ve 100% stavu, pocet nehod a jejich nasledky by se snizily o zanedbatelnych par procent. HLAVNI pricinou nehod je psychika ridicu a s tou se da pohnout jen velice tezko. Jen namatkou: kdo z vas jezdi VZDYCKY v obci padesatkou?
0/0
24.3.2003 17:33

ples

Re: Zbytecne tlachy.
 Já :) v obci vždycky. Mám dvě děti a nedovedu si představit, co bych dělal, kdyby mi je někdo přejel proto, že jel v obci 60 nebo víc. Proto v obci dodržuju vždycky. Stejně jako v zoně jedu 20 i když si většina frajerů ťuká ne čelo.
0/0
25.3.2003 11:32

Honza

Re: Re: Zbytecne tlachy.
Klobouk dolů. Já nejsem tak uvědomnělej a někdy bych sám sobě naliskal. Snad to přijde s těmi dětmi...
0/0
28.3.2003 11:21

Patrik

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 16:52

Čech

Re: Normalka...
to Tě vyjde pěkně draho,kdybys dal technikovi 200, tak Tě za tohle pustí.Skamaraď se s technikem.
0/0
24.3.2003 17:08

master

Re: Normalka...
a takovyhle pak v noci oslnujou ostatni
0/0
25.3.2003 8:32

Čech

stk
Expert v oboru si myslí, že když omezí počet stanic, nebo zestátní stanice, že dojde k důslednějším kontrolám. Nemyslím si to.To,co kontroloval kdy stát prostřednictvím někoho se vždycky obcházelo.To je jako psychotesty na zbraň, modré knížky, autoškoly atd.Jako by se to nedalo obejít atd.To je jen otázka za kolik.Stát si stále vymýšlí nějaký úřad a vede nás za ručičku.To jsou ty razítka od dob Marie Terezie.Je třeba přenechat odpovědnost na vlastníka vozidla.Zavedl bych nepovinné kontroly.Každý by měl možnost si zkontrolovat auto nepovinně.Ale odpovědnost za provoz vozidla by nesl sám,se všemi následky.Tudíš by měl zájem aby auto bylo v pořádku.Nedával by zbytečně úplatky. Dusil by techniky, aby mu auto důsledně zkontrolovyli a on měl jistotu že na silnici nikoho neohrozí.
0/0
24.3.2003 16:02

Patrik

Re: stk
Dobrej nápad, ale to by ouřadové přišly o kolky a hlavně o penízky z těch všech nesmyslů. Ale jako nápad dobrý !!!
0/0
24.3.2003 16:54

gulas

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 15:54

Idaho

Vozidla způsobující havárie
Píšete že  x% havárií způsobila vozidla která prošla STK. Myslím že ej to hodně zavádějící, to přece enznamená, že STK byla odfláknutá, nebo koupená, uvědomte si, že mezi povinnými TK je 2 roky času, a mezi námi na starších autech se závady bránící projití STK objevují spíše najednou než pomalinku a plánovaně. Nebo je autor člověk, který když vidí že mu nefungují brzdy, tak si je dá opravit a jde na technickou i když jí dělal před měsícem?
Ne, nesouhlasím, mylsím si, že hlavní problém je v lidech. Pokud někdo ví, že má automobil v takovémhle stavu, neměl by vyjet na silnici.
0/0
24.3.2003 15:25

BUTYL

Dovozci vraků?
Naši zákonodárci se vážně zabývají jen výší svého příjmu-o nic jiného jim nejde.Jak jinak vysvětlit, že umožňují "podnikání" v oblasti dovozu šrotu?Že tito dovozci mají protekci na bývalých dopravních inspektorátech ví každý, kdo s nimi byl v jedné čekárně-pokud do ní vůbec přišli.Že mají konexe na celnicích je vidět už na autech se kterými jezdí celníci.STK je jen součástí řetězce a je to součást zanedbatelná. Naši přismahlí spoluobčané za volantem,když se s bídou umí podepsat,to je taky fór.A že nemáš na nové auto?Jsou leasingy,úvěry-kdo dělá, tak i vydělá a dluh splatí.
 
0/0
24.3.2003 15:11

ALFA

Re: Dovozci vraků?
Nevím kdo dováží vraky, ale já jsem měl jen auta z dovozu a oproti favoritu z 90 je opel,mazda,vw,fiat či něco jiného v lepším stavu než u nás vyrobené kousky.I když platí že všude najdeš něco co je špatně. Podívej se na AAA co rozhlašují a co prodávají. Nebe a dudy klasika v ČR a takových je víc. Radši pojedu ven a dovezu pěkné auto, když tady nemám na nové. A je to dáno tím co už někdo nakousl. venku si lidé častěji mohou dovolit koupit nové auto než u nás a proto tam najdeš pěkné auta za super cenu.
0/0
24.3.2003 16:23

Ondra

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 16:55

Jenda Benda

Re: Re: Dovozci vraků?
4 roky, to je už pěkná vydechlina, jak to není 2001, tak je to starý.
0/0
24.3.2003 17:06

ODSak Eda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 21:56

Milos

Všichni chtějí jezdit..
To že by všichni měli jezdit v nových autech je diletantismus. Osobně vím, že naše rodina vlastnila škodu 110 LS celých 30 let a po té jsme ji prodali jako veterána. Při všech technických kontrolách mezitím před námi odpadaly s vážnými závadami favority a felicie a jiná (luxusní) auta. Záleží jen na majiteli. Kdo je prase--- toho nové auto nespasí. A obálky u STK. Dnes běžně praktikujem tuto metodu, ale v trochu jiném podání. Auto dáme sousedovi opraváři, který je opravdou znamým STK. Ti mu STK osvědčení udělí, ALE !!!!!  po návratu nám vážné závady odstraní. ( I když k tomuto došlo pouze dvakrát) .To jsou takové ty zjištěnné různě brzdící kola. Takže my techniku máme v pohodě a auto je v pořádku. Prostě se o své mazlíčky musíte starat a ne si jen vozit p.... .
0/0
24.3.2003 15:06

Dalibor

Mám auto v pořádku,
Technickou kontrolu jsem získal odevzdáním obálky s 500,. a techničákem. Tento systém už má na svědomí mnoho mrtvých. Poslancům je to jedno, je to pod prahem jejich nevnímání,lepší to už u nás být nemůže. Korupce je zahnízděna nevyhnízdnitelně.. Razítko za pár kaček se získá i až budeme v EU. Věřte tomu.
0/0
24.3.2003 14:36

Petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 14:17

Bufet

Příspěvek
Pokud mohu hovořit z vlastní zkušenosti v regionu Prahy, ať jsem byl na technické v Motole, Na Proseku, nebo v Horoměřicích, vždy mne na něco vykopli. Samozřejmě, že pojedu tam, kde je to levnější. Faktem je, že poctivě jezdím na technické, aniž bych se pokoušel si razítko opatřit podvodným způsobem.Protože vozím rodinu, potřebuji mít auto v pořádku.
0/0
24.3.2003 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.