Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost Škody: šéfové odmítají verzi o laciných vozech

V zákulisí ženevského autosalonu se hovořilo o tom, že by koncern měl přisoudit Škodě roli dodavatele podřadných, laciných automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oskar

Minulej tejden jsem byl v Třebíči na horáckém rallysprintu a s Peugeotem 106 Maxi tam jel Vratislav Kulhánek. Tak to je docela bída, že šéf automobilky jezdí s konkurenčním autem. To ať se pak nediví, že se ty jejich káry neprodávaj, když on si závodí v minipegy.
0/0
7.4.2003 11:26

mart

superb kombi
kdy uz prboha zacnou delat superba kombi ???
0/0
7.4.2003 7:48

Jan

Kdo tady cenzuruje prispevky?
Zcela slusna kritika Skodovky a oni to musi vyndat.
0/0
24.3.2003 21:11

Jan

Kdo tady cenzuruje ty prispevky?
naprosto slusna kritika Skodovky a oni to vycenzuruji - naprosto neuveritelne.
0/0
24.3.2003 21:10

Emission

Proč ne Škoda
Protože jsme snobi, věčně zakoukaní to odlesku výkladů nebožtíka tuzexu a ještě jsme si nevšimli, že se u nás dělají opravdová auta. Pak taky může padnout, že si někdo koupil Vectru 1,8, ten líný kolíbavý snobský gauč, který se v zatáčce kroutí jako had, a byla mu málo oktávie 1,8T, na které by pravděpodobně nestihl přečíst ani číslo, když by ho v té zatáčce předjížděla. Když odečtete rozdíly mezi mzdami západních a našich dělníků, případně lodní lístek pro japonské auto, můžete zhruba zjistit, co vlastně v cizích autech kupujeme.
0/0
21.3.2003 20:41

Pavel z Kopidlna

Re: Proč ne Škoda
Ovšem pokud by se Oktávie díky svému skělému podvozku nevyklopila ze zatáčky ...
0/0
21.3.2003 20:56

Robert

Re: Re: Proč ne Škoda
Mam pocit, ze jsi s octavii snad jeste nejel.
0/0
21.3.2003 21:23

Pavel z Kopidlna

Re: Re: Re: Proč ne Škoda
Bohužel je to můj služebák, takže se mejlíš, kámo. Sériový podvozek stojí za nic ... Mno, vyvrať mi to !
0/0
22.3.2003 18:23

Robertos

Re: Re: Re: Re: Proč ne Škoda
Pavel ma pravdu, urcite vi, jake to je, kdyz treba fouka bocni vitr a chces jet rychle...  Ale je to pravda porad zlate  proti Oplum!!! Podlozeno vlastnimi zkusenostmi. :-)
0/0
22.3.2003 22:50

Ladic

Re: Re: Re: Re: Proč ne Škoda
Ujasnete si, o jake oktavce se bavite. 1,8T a ereska maji jiny stabilizator, tvdrsi pera a podstatne ucinnejsi brzdy.
0/0
23.3.2003 12:57

dan

Re: Proč ne Škoda
Prosim mene amaterske psychoanalyzy a vice racionality. Psal jsem, ze 1,8T je moc peknej motor, ale taky neco stoji a ja ho nepotrebuju. Skodovce chybi neco mezi 1,6 a 1,8T.
0/0
26.3.2003 9:00

Roberto, Praha

Superb nebo levná auta?
Superb je podle meho nazoru super. Ze ma Roborovo firma s timhle autem problemy? Muj kamarad ma Passata a moje pritelkyne Audi A4 a jsou porad v servisu, uz to stalo skoro tolik jako nove auto. Jeste, ze existuje zaruka... :-) Kdybych mohl oslovit produktove managery Skody, primluvil bych se za to, aby nedelali levnejsi auto nez Fabii. Tech Matizu, Swiftu a jim podobnych plechovek tu je uz dost. Libi se mi image, ktere si Skoda v poslednich letech vybudovala. Az vyrobite coupe nebo MPV, ukecam zamestnavatele, aby mi ho koupili. Tak se snazte! Drzim Vam palce.
0/0
21.3.2003 16:23

robor

škodovka na víc prostě nemá
Se škodovkou jsem jezdil dlouho. Nejdříve 120, pak Felicie, potom Octavie. Člověk byl zvyklý, že občas něco nefunguje, po čase to klepe a tak mě to nepřekvapovalo ani u Octavie. Pak jsem měl, Focuse, nyní Vectru. Focus oproti Octavii ohromný rozdíl (kvalita zpracování, auto sice menší ale uvnitř místa více, motor 1,6 běhal skvěle). V práci jsme koupili Superb - ještě, že je v záruce - už tři "menší" závady, celkem za 40,000 Kč, teď přemýšlíme, co s ním budeme dělat. Moje Vectra stála o 200,000 míň a je suveréně lepší. Prostě škodovka dělá auta stále nic moc a přitom si účtuje světové ceny. Superb vedle Passata, Vectry, či Mondea neobstojí. O A 6 ani nemluvím. A Fabie? - snad jen, že je dost těžká a masivní, tedy ve své třídě bezpečná. Ale líné motory, velká spotřeba, na delší cesty nepohodlná, a do města moc drahý provoz. Jsem patriot a moc jsem chtěl české auto. Ale jak je vidět z klesajícího podílu Škodovky na českém trhu, spousta lidí vidí, že na západě to umí pořád líp.
0/0
21.3.2003 13:23

robor

škodovka na víc prostě nemá
0/0
21.3.2003 13:08

0/0
21.3.2003 13:07

DeTomasso

Superb v Nemecku levnejsi nez doma
Myslim si, ze cena Suberbu je nejvetsi brzdou jeho rozsireni. Jenze Skoda chce z tohoto modelu udelat luxusni tridu a konkurovat zavedenym znackam. Zde ji vsak chybi tolik potrebny image, cenou vsak miri do tohoto segmentu. V Nemecku se ale Superb prodava (u neautorizovaneho prodejce - reexport) za cenu o 15% nizsi, nez v cechach. Kdyz se podivam na www.skoda-superb.cz, vidim za Comfort TDI 96kW 859.900Kc. Kdyz se ale podivam na www.autoprice.net tak vidim, ze Comfort je (u Mnichova) za 23.566EUR, coz muze byt asi 720.000Kc. A to jeste na tom 2 firmy vydelali, kdyz se auto reexportovalo pres Skandinavii (nebo Halandsko). Proc tedy stoji doma Super tolik?
0/0
20.3.2003 15:45

Jirka

Re: Superb v Nemecku levnejsi nez doma
Mas pravdu. Napr. ve Spanelsku stoji nejlevnejsi Superb neco pres 18 tisic Euro (asi 570 000Kc) a u nas 690 000!!! Nejak tu jejich logiku nemuzu pochopit.
0/0
21.3.2003 15:23

Martin

Re: Superb v Nemecku levnejsi nez doma
Myslim, ze rozdil v cenach je dost obvykly, hlavne u domovske zeme automobilky. Skoda (a nejen ona) hraje na patriotismus, takze svoje ceny tomu prizpusobi, ve svete, kde to nikoho nezajima musi ceny snizit. U nas se hraje na to, ze vetsina lidi si pri potrebe noveho auta vybira hned skodovku, aniz by nad tim premyslela, proto mohou byt ceny takove. Venku si to nemohou dovolit, tam se takhle neuvazuje. Nicmene mam znameho v Italii a s Fiatem je to podobne. Rikal, ze Fiatu klese prodej, protoze je pro Italy moc drahej.
0/0
24.3.2003 13:08

dan

Re: Re: Superb v Nemecku levnejsi nez doma
Zajimavy nazor, a asi pravdivy. Ja jsem byl odhodlan koupit Skodovku a myslel jsem si - dle zazitych predsudku - ze vsechno jsou jen kecy, ale nakonec musi byt Skodovka nejlevnejsi (clo, mensi platy atd.). Byl jsem ale vyveden z omylu. Podotykam, ze jsem chtel nemeckou znacku, kombik, ne uplne malej, benzin, co nejlevnejsi, na image mi nezalezi. Skodovka vypadla z vyberu prekvapive kvuli cene a nakonec jsem vybiral mez Fordem a Oplem.
0/0
28.3.2003 17:47

Tom

Reakce na článek
Pan Kulhánek se mýlí. Pouze velikost exposice v Ženevě se dá srovnávat se značkami VW popř. SEAT. Nikoli však návštěvnost. Je to smutné, ale např. u VW měli od každého modelu 3 vozy a téměř se k nim nedalo dostat, u Škodováků bylo velmi málo obdivovatelů. Zájem jsem viděl snad jen u Fabie WRC, Octavie RS a Superbu. Ale jak už bylo psáno přede mnou, bomba by byl Superb v kombi. Podle mě to závisí na Skopčácích, jestli by překousli, že by se určitě prodával víc jak jejich Passat.
0/0
20.3.2003 15:02

jan.xxx

Re: Reakce na článek
Kombi by bylo fajn. To bych o něm začal i přemýšlet, ale s 2.5T.
0/0
24.3.2003 13:59

ajaj

pověst škodovky
Superb už je ve třídě, kde se hledí na image. Příklad z jiného (ještě většího) soudku: koupili byste Daewoo Chairman (nebo jak se to jmenuje), nebo trochu připlatili za zavedenou značku?
0/0
20.3.2003 14:56

Niki

Re: pověst škodovky
trochu vic bys musel priplatit ... ne jen trochu;)
0/0
20.3.2003 18:25

pepe

Re: pověst škodovky
Asi jsi v Chairmanovi nikdy neseděl a natož asi nejel. Mimochodem srovnáváš nesrovnatelné zatímco Chairman patří do kategorie luxusních vozů tak Superb do vozů vyšší střední třídy. Aby ji srovnával stejné musel by jsi postavit vedle sebe Škodu Superb a GM Daewoo Evanda ...... budeš mít dvě srovnatelná auta mimochodem pro "mimočecha" auta se srovnatelnou image, jedno s image koncernu VW a druhe s GENERAL MOTORS, ale co nebude rozhodně stejné kupička tisícovek...... u GM DAEWOO ti zbyde ještě na nějakého toho Matize pro manželku:-))))
0/0
22.3.2003 11:18

malcor

Re: pověst škodovky
No ja nevim, treba otec ma ted firemni Kiu Magentis asi za 700k a je to 2.5V6 v kuzi ve dreve, celkem v pohode dilensky zpracovani. No proste to tak velkej rozdil neni.
0/0
22.3.2003 15:17

pepe

Re: Re: pověst škodovky
Ted jestli se bavíme ještě k cenám tak v době kdy se k nám Chairmany dovážely tak verze CM 600S stála 1 689 000,- takže je to skutečně auto z jiné kategorie... knstruované společně s Mercedesem, jako auto které v asii plní službu jako S class, nebo BMW 7 apod..... Srovnatelné proto jsou vozy GM DAEWOO EVANDA, HYUNDAI SONATA, KIA MAGENTIS a ŠKODA SUPERB.... a všichni tito konkurenti se mohou se SUPERBEM měřit po všech stránkách... a cenově vyjdou na lepší peníze... mimochodem pro ty kteří chtějí vědět jak Evanda vypadá .... www.daewoo-auto.com prodávat by se v ČR měla začít duben/květen hned jak začne v ČR působit dovozce vozů GM DAEWOO..
0/0
23.3.2003 17:59

sss

sssssssss
, skodovku kazdy pozna na dalku i kdyz nebude vypadat stejne jako pulka vozovyho parku v evrope a 70procent v cechach. kazdy kdo ma cit pro auta vidi totiz ten veliky blikajcici cerveny vykricnik nad strechou kazde skodovky od roku 1944
0/0
20.3.2003 14:53

Dáša

Škoda!
Kdyby byl Superb jen o trochu lacinější prodával by se určitě samozřejmně více.Je to pěkné auto ale s Passatem se dá jen těžko srovnávat hlavně co se týká provedení vnitřku automobilu.Motory jsou schodné a víborné hlavně dieslové.Zlevnění Superbu by přineslo větší prodej a i větší zisky firmě to je jasné Šéfové se pletou jako vždy
0/0
20.3.2003 14:30

Tomecek

Re: Škoda!
S vetsinou tveho prispevku souhlasim, ale jak muzes napsat viborne s mekkym i a schodne s ch? Tos nechodila do skoly, nebo ti to jenom tak ulitlo????
0/0
23.3.2003 14:59

dan

Laicky pohled
Mne se Superb velmi libi a posledni mesic si ho 2 kolegove koupili.
 
Pocatkem roku jsem poslouchal interview Kulhanka na BBC a rikal 2 veci, ktere mi pripadaji pravdepodobne:
1. prodej Superbu se jeste rozjede a bude uspesny. Ja bych k tomu jenom dodal, ze je skoda, ze z toho neudelaji kombik, to by byl historickej cin, udelat v Cesku velikyho kombika. Kdyby delali superb kombi, tak bych pri pristi vymene auta asi moc nevahal na ty cenovy hladine, co superb je.
2. Fabia je trosku omyl a nepodarilo se nahradit Felicii na ceskym trhu.  Kdyz popisoval, jak bude vypadat nastupce Fabie, tak popisoval v podstate Felicii.
0/0
20.3.2003 14:30

Santa

Re: Laicky pohled
Hodně lidí, kteří si před pár roky koupili novou Felicii šlo od té doby příjmově nahoru a teď si koupili novou Fabii, to je, troufám si říct, trend, který pozoruji alespoň ve svém okolí. Oktávky se pořádně rozjely taky až v druhé půli cyklu. Fabii držím palce (už proto, že jsem si ji taky koupil). Bohužel je taky pravda, že dost známých po zkušenostech s jednáním ve škodovce kupuje zahraniční vozy (i když teď zjišťují, že je to stejné, ne-li horší). Asi to nebude tím, že bychom neuměli auta vyrábět, ale neumíme se k sobě slušně chovat a to ani profesně.
Superb kombi na 99% nebude, protože by to bylo technicky složité. Prodloužení rozvoru Passata si vynutilo dodatečné výztuhy v zadní části, proto také nejsou zadní sedadla sklopná.
0/0
20.3.2003 15:13

dan

Re: Re: Laicky pohled
Uvidime na toho nastupce Fabie, az jak bude ve skutecnosti. Ale zdalo se mi, ze Kulhanek ho popisoval pomerne presne, kdyz soucasne rikal, co je spatne - z jejich obchodniho pohledu - na Fabii: nastupce bude levnejsi nez Fabie, musi mit dost mista pro dva dospely a dve deti a veci na dovolenou do Chorvatska.
 
Ja sem menil auto loni, Skoda byla mezi kandiaty: Fabie vypadla hned, protoze mi prisla mrnava a dost draha, byt si myslim, ze muze mit dobre jizdni vlastnosti. S Oktavkou jsem laboroval, ale vadi mi strasne malo mista na zadnich sedackach. Kdyz obcas nekoho vezu, tak nechci poslouchat pindy, ze se tam nevejdou. A hlavne rozhodlo, ze nemaji vhodnej benzinak pro me. Ten jejich 1,6 nikdy, 1,8T je hezkej, ale az moc a taky odpovidajicne drahej. (Nakonec jsem vzal Vektru kombi 1,8).
0/0
21.3.2003 9:50

realista

Odlišení od Octavie je nutné!!!
Porovnávat BMW různých řad proti sobě, s odlišností Octavie a Superbu není relevantní. Když mám BMW (ne ojetinu, ale nový typ) je celkem jedno co mám 3,5,7, mám totiž na BMW! Octavie je velmi povedené auto, prodejné a rozhodně přinášející radost ekonomům koncernu a spokojenost s poměrem cena/výkon uživateli. Superb je ale úplně jinde, cenou, výbavou, ale HLAVNĚ cílovou skupinou. Tou by měli být vedoucí pracovníci firem, kteří volí VW passat, ,A4, A6. Tady ale Superb prohrává na plné čáře ve vytvořeném image! "nafouknutou" Octavii koupí málokdo...V tomto tahu se koncer tragicky plete! A budoucnost to potvrdí pane Kulhánku. Změna designu masky a svítilen bude nezbytností! Jinak hodně štestí.
0/0
20.3.2003 13:42

xxx

Re: Odlišení od Octavie je nutné!!!
Přesně tak Superb od Octavie nepoznáš letmým pohledem jeví se stejně, jiné automobilky modely různých tříd výrazně odlišují. V tom vidím kámen úrazu prodejnosti Superbu.  
0/0
20.3.2003 13:54

jaab

Re: Odlišení od Octavie je nutné!!!
stejne tak je naprosto mimo srovnavat passata, Audi A4 a Audi A6 ;-)
0/0
20.3.2003 16:28

Pepa

škoda
Škoda opravdu nebude vyrábět laciná auta, ona bude vyrábět auta nižžších tříd a prodávat je bude za veliké peníze, tak jak to dělá dnes a proto nebudou laciná.
0/0
20.3.2003 13:02

zip

super, bude laciný SUPERB! :-)
tak to si konečně koupím pořádné auto :-) a kdy se začnou prodávat ty laciné Superby? ;-)
0/0
20.3.2003 12:19

Laco

Až zase Škoda bude vyrábět laciná auta s jednoduchou údržbou
tak se k ní vrátím. Pro mne je auto prostředek pro nejlacinější přesun z místa A do místa B nebo sportovní nástroj pro odreagování se. Nic víc, nic míň. Prozatím to řeší zahraniční ojetiny.
0/0
20.3.2003 12:15

zefo

škoda je outsider !
škodovka je outsider, ale svet je plný outsiderov, takže nemusíte mat obavy :-)
0/0
20.3.2003 11:51

Tomik

Re: škoda je outsider !
Svet je plny outsideru? No vlastne mas pravdu, Slovensko je take jeden velky outsider!
0/0
20.3.2003 12:46

jirka

Re: škoda je outsider !
ty jsi ale blbecek hvezdo slovenska
0/0
20.3.2003 14:18

Standa

Proč ne?
Také nechápu hysterii odborářů Škody auto a okolních lidí. Jaký smysl má vyrábět špičková auta ala BMW, která jsoü příliš drahá a nikdo je nekoupí? Vždyť i koncern VW založil svůj úspěch na "lidových" levných vozech, a teprve postupně přidával dražší a dražší modely. Vždyť historicky nejprodávanější model VW je golf, což v poměrech EU určitě není nejdražší a nejlepší auto. Proč by se nemohla u nás vyrábět levnější, ale kvalitní auta typu fabia, octavia, a pokud chci dražší a výkonější auto, koupím si něco jiného? Smyslem je prosperita firmy, kterou určitě nezajistí výroba pouze superbu, ale spíše dobře odbytných aut typu fabia, octavia.
0/0
20.3.2003 11:39

DeTomasso

Re: Proč ne?
Z dobre informovanych zdroju vim, ze VW vydelava hlavne na Golfu, co je jeho nosny program. Ostatni modely jsou jsou uz tak spise na image znacky. Sice take neco prispeji, ale uz ne tak, jako Golf. A kazda firma existuje za ucelem tvorby zisku, nikoliv coby dobrocinny spolek. Takze kdy Skoda bude vyrabet zebrinaky, ktere se budou prodavat jak rohliky na krame, tak to plne pochopim. A kdo chce jine auto, tak ma jiste na vyber dost  jinych znacek.
0/0
20.3.2003 11:58

Sketch

Re: Re: Proč ne?
Kdyz se podivam na ceny Golfu, tak se nelze divit, ze je to pro VW nejziskovejsi model...
0/0
20.3.2003 12:24

Santa

Re: Proč ne?
Přesně tak, Superb pouze participuje na platformě prodloužených verzí Passatu a Audi A6 vyráběných v efektivních sériích v Číně, jinak by vůbec nemohl vzniknout. Superb by prostě svými prodeji jako jediný představitel takové platformy byl zcela nerentabilní.
0/0
20.3.2003 12:54

DeTomasso

Rozhovor
A co se psalo pred nejakou dobou na titulni strane MF Dnes? Ted nebudu presny, ale bylo to neco jako " ... Skodovka uz nebude smet vyrabet lepsi auta ...". Nikdy neni sprochu, aby na nem nebylo pravdy trochu. Ve clanku (na jinem miste) o Toledu se pise, ze je levnejsi ne Octavka. Jase ptam proc, kdyz je vyrabena v Belgii, ze stejnych komponentu, ale kde stoji hoda prace jiste trochu vice. Celken to zapada do sebe, ze Skoda bude jen "odpad" koncernu.
0/0
20.3.2003 11:29

Santa

Re: Rozhovor
Produktivita práce není určena pouze cenou lidské práce, organizace práce a technologická úroveň v belgické továrně bude zřejmě vyšší. Další otázkou je objem produkce - ten bude patrně u Seatu vyšší, fixní náklady se pak více rozloží a dost postatný detail je, že toledo je pouze SEDAN, takže není tak výrobně náročný.
Tvrzení o Škodě - odpadu koncernu považuji za blábol emocionálně vypjatých odborářů, kteří poté co aktivně spolupracovali na potopení mnoha českých firem, se chtějí pustit do Škodovky.
0/0
20.3.2003 12:43

Santa

Levná auta - proč ne?
Nechápu vůbec rozhořčení určitých lidí, nad takovými úvahami. Výroba levnějších lidových vozidel má u nás dlouhou tradici a pokud by se u nás taková vozidla vyráběla, zdaleka bych se o budoucnost škodovky neobával, zejména pokud by taková produkce byla kvalitní. Zatímco motory, zejména novými tříválci jdou správným směrem, fabia je příliš těžká a výhody nízkoobjemových motorů se tak nemůžou plně projevit, zejména na dynamice a spotřebě je to znát. Pokud by však škodovka vygenerovala lehčí, plně funkční automobil, s kvalitní pozinkovanou karosérií s interiérem bez nadbytečného oplastování, mohla by zachytit novou vlnu motorizace českých domácností, kdy stále více domácností pořizuje druhé auto do rodiny a po něčem takovém by sáhli, stejně jako příjmově slabší domácnosti, které už nemají náladu na ojetiny, se kterými jsou častěji v servise než na cestách. Další posun by měl nastat u oktávek, které se dnes zásluhou malého rozvoru v nabídce vnitřního prostoru kryjí s fábiemi. Pak by se kategorie Superbu mohla časem ukázat jako nadbytečná, i když je to pěkné a kvalitní autíčko. Pokud jde o jistou uniformitu modelových řad škodovky, mi se líbí, zejména střízlivé a funkční linie v interiéru, nikomu neberu jeho názor, ale prohlédli si kritikové interiér třistasedmiček? A snaha sjednotit vnější znaky svých automobilů je u všech výrobců, tak aby každý na první pohled poznal, že jde o škodovku nebo Peugeota.
Zkrátka, Škoda může vyrábět pouze taková auta, která se budou prodávat a pokud to budou právě levnější lidové vozy, bude to každopádně krok dopředu a hysterické reakce nejsou na místě.
0/0
20.3.2003 11:21

Phoenix

Re: Levná auta - proč ne?
Konečně nějaký rozumný názor. Ostatně, na tom přeci založili své úspěchy hlavně Japonci - dodat za stejnou cenu auto lépe vybavené. A s každou novou generací u nich kvalita roste. Já si nemyslím, že levnější auto musí být zákonitě méně kvalitní či méně bezpečné. Jde jen o to, nalézt rozumný kompromis a když se budou ve Škodce snažit, tak se jim to určitě podaří.
A uniformita jednotlivých modelů už je tady přeci léta - viz Audi, BMW, Peugeot, teď dokonce i Renault, byť jeho auta jsou designově totálně odlišena od konkurentů, tak mezi sebou jsou také velmi podobné.
0/0
20.3.2003 12:47

geroc

Rozhovor
Tento typ rozhovoru je o ničem. Předpokládám že Kulhánek své odpovědi jěště autorizoval aby měl jistotu co se objeví na věřejnosti. Jinak si myslím že on je pouze v pozici výkonného ředitele a Škodovka skáče tak jak pískají ve Wolfsburgu.
0/0
20.3.2003 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.