Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 105/120 po 27 letech

Po českých silnicích jezdí statisíce starších aut. Při průměrném věku osobního vozu 13,72 roku je jasné, že většina zdejších řidičů nejezdí posledními výstřelky automobilové módy. Proto by bylo nespravedlivé věnovat se jen novinkám na čtyřech kolech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kamil

zastarale?

Nebo koncepce 4-pistkovych brzd skoda 130-136?? favo vyjelo s plovoucim jednopistkem, se shodnym brzdovym posilovacem....plantate tu pojmy s prujmy, kazda orezla a zhuntovana skodovka je pro vas prikladem skodovky. 4pistkove brzdy po repasi jsou dost jedovate, a nevidim problem v jejich ucinosti.

Samozrejme, pokud clovek vidi orezlou popelnici, ktera ma vymenenou brzd. kapalinu pred 10 lety, brzdove desky sjete na zelezo, nefunkcni brzdovy valec. shnite trubky, sjete gumy...to je neco jineho..ale toto muze mit i peugeot 205GTI, pokud se o nej majitel nestara. troufam si rict, ze takovy vrak brzdi o moc hur nez skoda 105, o kterou je vzorne pecovano. takze nebezpecna neni skoda 105, ale vlastne ten hlupak majitel, ktery s tim kterym vrakem jezdi.

0/0
4.6.2008 22:22

Kamil

zastaralost?

Pro vsechny co tady pisi o silene zastaralosti vseho na skoda 105-136, tak si laskave uvedomte, ze vlastne motor z rapidu 135/136 mate v malo zmenene podobe(jen vstrikovani a kat) i ve svych feliciich 40-50kW. misto karburatoru tam mate jen vicebodove vstrikovace, ktere jsou o dost poruchovejsi nez klasicka koncepce karbratoru. Proto budu odvazne tvrdit, ze dokonale zgeneralkovany motor z rapidu 136 se plne vyrovna plne zgenereakovanemu motoryu felicie 50Kw.

Dalsi priklad uvedu taky

koncepce 3-valcoveho motoru pochazi z dob konstrukce skody 1000MB. opravdu soudruzi vyvijeli tento motor  pro skodu 1000MB, ale nejak bez moderniho pocitace a vstrikovani, cidel klepani,cidel otacek,a janevim ceho jeste NEDOKAZALI udelat kulturni 3 valec.No tady je videt,na cem vsem je zavisly moderni motor...elektronice. Fabia junior pouziva motor, ktery je  shodny s motorem planovanym pro 1000MB, navic i pri moderni technice je ten motor po 150 000km zraly na GO.

kdeze je vlastne ta zastarala technika??

0/0
4.6.2008 22:14

rapid

110 r

Rvstara skoda dobra skoda     nova skoda hnusna skoda   dnes    je lepsi koupit znovu clasic 120 125 135  atd nebo novou ladu  subaru land rover   pevgeotnez nakou ublytou fabii  tu nedoporucujuRv

0/0
17.2.2007 16:47

pluto

120

120 nic nebrzdej  ale vy   a vase fablitky;-€;-€(Y)

0/0
7.2.2007 17:37

kalas

cllasic sila zvuku

R^R^R^[>-][>-]fabie  jsou shit nemecky krumple            pro srovnani skuste      vzit 120   nebo jiny typ    vedle ni   fabku     oba   vleky fest nalozene   do terenu  akopce  a uvidite kdo vydrzi  fabka urcite   ne

0/0
9.1.2007 19:36

rezek

pozinkove srace

:-)curani       120   atd   jsou nejlepsi  nez ty vase kapitalisticke  superby aoctavie fabie    jsou to pozinkovane  krumpli  :-(>-R^

0/0
17.12.2006 15:46

gigi

Kvůli
Zkuste vzít nové auto a škodovku.do toho nového auta nalijte na chlazení vodu z kohoutku a ten nejlevnější olej.to samý do škodovky a uvidíme kdo to bude líp snášet.Prostě kdyby se ti lidi o ty škodovky starali tak by ty škodovky nebyli takový šroty.a ještě jedna věc je velice divná.jakto, že když já sednu do škodovky tak nezdržuju provoz?že bych měl vyjímečnou škodovku?ne!je to taky o řidičích.prostě to mám v dobrým stavu a nejedu s tím jak s hnojem. 
0/0
30.7.2005 16:48

Mic

Musím to říct...
Zdravím všechny aktivní škodovkáře. Tak to tady pročítám a nad některými příspěvky mi zůstává rozum stát. Snad nejvíce mě dožral výjev, že člověk, který do posledního šroubku rozumí svému autu a většinu oprav zastane sám je nebezpečný a měli by mu sebrat řidičák. Auto, ač se to poslední dobou už moc nezdá je pořád stroj a podle toho je potřeba se k němu chovat. Ano norm. spotřebitel řekne, že máme servisy, ale zkušenost mě naučila se jim vyhýbat širokým obloukem (snad jsou výjimky). Co ti bejci jsou schopni zmrvit, tomu bych fakt nevěřil. Se 120 (apod.) se řidič naučí svému autu rozumět-pozná co mu chybí a je schopen případné nedostatky řešit.(souhlasím s příspěvkem, že kdo se naučí dobře ovládat 120, může pak řídit všechno) Naproti tomu, když řídím Fabii připadám si jako na trní. I přesto, že jsem veliký fanda PC musím tvrdit, že počítač do auta nepatří. (Výjimku by tvořili pouze počítače alespoň 2x zálohované z nadstandardních součástek, které by ale nikdo nezaplatil; když si představím ty extrémní podmínky a ty titěrné plošňáky....). Jednoduše ta představa, že při předjíždění se něco v tý řídící jednotce posere a celý auto prostě umře není zrovna příjemná. 120 má svý mouchy, ale neslyšel jsem, že by vyloženě zklamala. Když už ten motor běží, tak ho jen tak něco nezastaví. Co se týká konstrukční stránky-to auto je navrženo velice dobře, určité pochyby mám o montáži. Zádní náhon (i motor) ocení všichni hlavně v zimě na horách, když "předokolaři" marně zápasí s řetězy a 120 na univerzálech si to stoupá jedna báseň.
  Tak rejpalové - teď máte co kritizovat :o)
0/0
1.8.2004 21:33

Speedy

Re:
Vyměním Peugeot 206 GTI za škodu 120, lépe 105, pokud možno co nejvic rezavou. Teď jsem teprve pochopil, jakým křápem jsem to jezdil. Aspoň si budu jistý, že až příště pojedu 150, že mě nezastaví žádný počítač.
0/0
2.8.2004 12:54

M a r c e l

Re: Re:
stejne mas doma 106ku Skudku a ne zadneho Peugeota 206 GTI, tak co delas ramena ? B-)))
0/0
2.10.2005 19:31

M a r c e l

Re: Re: Re:
ehm, 105ku samozrejme B-)
0/0
2.10.2005 19:34

lp

Re: Musím to říct...

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
18.2.2007 1:49

LP

SERVISY

trpí na nedostatek šikovných lidí,co nevymění celé ,to neopraví.Staré škodovky zase na to,že se v nich rýpe každý fušer a opravy pak narůstají geometr. řadou.Výsledek je pověst auta nespolehlivého.Což je u 120opakem,stačí jen se jí rozumně věnovat,jak si dáma v létech zaslouží.

0/0
18.2.2007 2:02

Pantýrek

Zahraniční auta starší 3 let je historie a díra na dukáty
Vážení jedno vám povím,měl sem Citroen ZX,Fiat Punto a už bych do podobných oblud nešel...do každého jsem nasypal spoustů dukátů a výsledek-furt se to sralo!!!Tam kde je elektronika a někde vám to chcípne viz.Plitvice v Chorvatsku,jste absolutně v p...i.Koupil jsem si Schade 120 od klobuka co se o ní staral jako o rodinný klenot a sem spokojen.Do města,práce i do hospy to stačí.Halířove náklady,dostupnost dílů atd...A nejlepší je pocit absolutní volnosti při parkování před obchodákem,každý si rozmyslí jak daleko se u vás postaví,Pak se klepe jestli nenajde odřeninu nebo třeba proražené dveře...VIVA SCHADE VIVA
0/0
7.9.2003 16:09

dsfjnfds

Re:
V posledním podniku letošní sezony se očekává dramatický boj o titul, protože první tři aspiranti mají nevídaně vyrovnané skóre: Francouz Loeb získal spolu se Španělem Sainzem 63 bodů, zatím bronzový Nor Solberg zaostává jen o jediný bod. Burnse, držitele 58 bodů, vyřadila z účasti na domácí rallye zdravotní indispozice, když jej na silnici postihla nevolnost. Burns ztratil vědomí ve chvíli, kdy řídil své porsche, jenže duchapřítomnost prokázal vedle něj sedící Markko Märtin a nebezpečnou situaci zachránil.
0/0
5.11.2003 11:35

Jiří Procházka

není nad Škodu
Měl jsem 2 škodovky. Kultovní 120 se čtyřkvaltem. Najezdil jsem s ní mnoho kilomentrů a nikdy mě nenechala ve štychu. Jezdil jsem po celé republice. Potom jsem ji prodal a koupil jsem si 125L z roku 1989. Ta předělaná převodovka byla super. S tím autem se dalo jei i 160. A měla velice dobrý zrychlení. Byli to nenáročný a spolehlivý auta a držáky. Málo kdo umí dělat takový stroje. A kdo začínal na těchto autech, nemůže ho nic zaskočit, ani vysoká teplota vody. Každý se totiž naučí sledovat teploměr, nejdůležitější budík v tomto autě. Dokonce jsem jezdil i ve služebním formanu. Měl najeto 218 000km a jezdil líp, jak některý feldy!!! A byl to jen karburátor 135LS 
0/0
9.6.2003 14:55

Beawer

No co?
Fajn! Takže Vám vadí škodky na silnici? Fajn. Chápu. Jo. Mít zazobaný rodiče, tunel v bance či jiný "legální" zdroj peněz tak bych taky nadával. Nemoh bych asi využít výkon svého pětilitru od AMG . . . Ale čím myslíte, hošové?!?!? P*d*l*?!?!? Pomyslete, že když zmizí škodovky, nebudete si mít nad kým ohrnovat nos, protože ty pětilitry bude mít tím pádem každý a tím pádem si každý nabalí i tu buchtu a VY budete nahraný, protože PRAVÝ škodovkář Vám natrhne řiť s čimkoliv*,i se stodvackou . . . a nejenom v jízdě, kluci. *Š120 mají tu výhodu, že když se je jejich hrdý majitel naučí ovládat, tak už potom umí i s letadlem, víme?:)
0/0
8.6.2003 17:23

labros

Nebezpečnost Škodovek
Neexistuje někde statistika počtu dopravních nehod zaviněných špatným technickým stavem podle typu auta? Zajímalo by mě, kde by se umístila Schade. I kvůli některým těm příspěvkům tady.
Ze srdečních důvodů škodovkář
0/0
21.5.2003 13:59

kabat

105.120.130Favorit.Ocktavie
Skodovka je celkově na nic je to křáp předraženej  a muže si ho koupit akorát tak jouda kterej nerozumí autum.Je to vlastenecký zoufalství a auto je sestaveno zdruhořadých a nekvalitních dílů.Je životu nebezpečné!
0/0
19.5.2003 9:24

Lukas

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.5.2003 11:42

Drake

Re: 105.120.130Favorit.Ocktavie
Co máš za auto ???
0/0
21.5.2003 16:15

Jan Pabouček

Neni nejhorší
Mám 105L ´88 s poctivými 40tKm absolutně bez koroze  (už druhou Šáde, první odešla ze scény na křižovatce, když mě přehlídl rozjetej autobus)) a jsem s ní dost spokojenej. Jasně, dnešní auta jsou úplně jinde ať už z hlediska pohodlí, místa, bezpečnosti a rychlosti, ale jsem student a na to moje občasné jezdění po blízkym okolí domova je to naprosto ideální auto s nízkejma provozníma nákladama. A kdybych si měl vybírat mezi 15-20 let starym Opelem,Fordem,Mazdou nebo čimkoliv jinym, šáhl bych opět po Škodovce.
0/0
15.5.2003 12:28

puberťák

Re: Neni nejhorší
Ty jsi nebezpečný člověk.Ujet 40 000km za 15 let?To moje dcera který je 20 už má najeto od autoškoly.Vzbuď se člověče.Tím bych se vůbec nechlubil.Nejseš ty náhodou děda v klobouku?
0/0
16.5.2003 12:56

Imprezák

Re: Re: Neni nejhorší
Ty seš nějak chytrej, tady kolega neřekl nic o tom, že by s tím jezdil celých 13 let... tak si ty hloupý kecy nech!! Škoda and Subaru FOREVER
0/0
17.5.2003 22:56

Petr Bouzek

Staré škodovky byly a jsou auta s duší a to nejenom s tou na ráfcích.
Když si sednete do auta, kde všechno funguje a kde nemůžete vůbec na nic sáhnout, tak možná oceníte jeho kvality, ale auto vám přiroste k srdce teprve, když ho začnete sami vylepšovat, když si s ním začnete hrát. Je už jedno, jestli to má nějaký účinek, či nemá. Stane se vaším miláčkem. V tomhle ty moderní, jako vejci podobné nové auťáky nikdy nedoženou staré škodovky a trabanty.
0/0
14.5.2003 12:57

puberťák

Re: Staré škodovky byly a jsou auta s duší a to nejenom s tou na ráfcích.
Nemám auto na to abych se v něm vrtal,ale abych někam dojel.A zasahovat do jakékoliv části je nezodpovědnost a hazard.Co myslíš že z těch starých krámů ještě vytvoříš?Nic.Akorát jsi nebezpečny sobě i ostatním.Takové frajírky zavřít a sebrat řidičák.Maximálně dát řidičák na volský potah.
0/0
16.5.2003 12:54

Tonda

Re: Re: Staré škodovky byly a jsou auta s duší a to nejenom s tou na ráfcích.
Puberťáku, ty seš docela nesnášenlivej zapšklej dědek! Mám sice 22 letého syna, ale takovou zobákovinu, jako, že "Co myslíš že z těch starých krámů ještě vytvoříš?" bych nezveřejňoval. Když se v tom neumíš hrabat, tak by měli sebrat řidičák Tobě! Nebo Tě zapřáhnout před ten potah.
0/0
21.5.2003 12:03

Martin 120

Pro všechny, kteří jen kritizují
Pánové, získejte nejdřív nějaké odborné znalosti obecně o autech a k tomu nějaké zkušenosti z praxe a pak se pouštějte do nějkých kritik. Jediný auta který na silnic obecně nepatří jsou opravdu ty, které mají shnilou karoserii a špatný motor a může mezi ně patřit i Rolls Royce. Blbec je ten, kdo si koupí srahý auto a pak jezdí 180 po státní silnici a přes 200 po dálnici, takovej člověk by měl dostat zákaz vycházení z domu, protože je obecně nebezpečnej všem i sobě, z toho plyne, peníze nejsou průkaz na dobrýho řidiče ani na rozum !!!!
0/0
13.5.2003 13:42

bambus

skodovky sou super auta
ted mam oktavku a je to desna nuda. Skodarna me bavila, protoze po vsech tech opravach to proste bylo moje auto. Do oktavky akorat prijdu, nasednu a jedu, aniz bych zazil dobrodruzstvi. Ale to je ten pokrok
0/0
12.5.2003 11:58

Roman

Re: skodovky sou super auta
Tak to mas asi stastie na oktavku. Mne prasklo celne sklo ked som v zime zakuril, sedadlo vodica vrzgalo, zamky dveri buchotali, stierace sa zapinali a vypinali kedy sa im chcelo. Spiatocka sa zle radila, ovlad.kurenia islo tazko. Potom sa mi predral kablik k motoru centr. zam. v 5 dverach+loziska alternaora isli do -. Ahaa - a raz za cas kolisal volnobeh, na co mi v servise povedali, ze to je normal, ze to skoro kazdemu! A mohol by som pokracovat-to auto malo iba 3 roky.Takze uzazvaram to tak, ze od cias S105-120 sa zas az tak vela nezmenilo...
0/0
13.5.2003 9:56

zdenda

Re: Re: skodovky sou super auta
A od ktery cikansky mafie jsi tenhle vrak ve vynikajicim technickym stavu koupil proboha??
0/0
19.5.2003 8:39

labros

Re: Re: Re: skodovky sou super auta
Otec má 1přes ,5r oktávku se kterou jedinej problém bylo rádio, které mu vyměnili, jinak naprosto spoleh. Ale pak mám kámoše, kterej si ji koupil skoro ve stejný době úplně stejnej model, a byl s ní taky už xkrát v servisu. Asi jim taky kolísá kvalita (že by ožíračky po zálohách na vejplatu?)
0/0
21.5.2003 13:39

Petr Bouzek

Stále jezdím ve Škodě 130
Protože se mi nedostává peněz na nové auto a s koupí ojetého mám v našich bazarech velmi špatní zkušenosti, jezdím 130 po mém tátovi. Je to sice hrozné, uvědomit si, že to bylo ve své době u nás luxusní auto, ale jezdí stále spolehlivě, moc nespotřebuje a hlavně je to poslední české auto. Teď je škodovka německá a vyrábí německá auta na českém území. Pro zemi s tak vyspělou technickou historií je to strašné a ponižující.
0/0
10.5.2003 14:11

atnarfus

Re: Stále jezdím ve Škodě 130
k čemu je nám vyspělá technická historie, když jsme 30let spali, a bez pomoci se z toho nevyhrabeme. Kde by byla škodovka bez VW. Až do vyhlášení konkurzu by vyráběla Favority 135L.
0/0
13.5.2003 13:42

stopětkař

nemáte někdo "návod na použití 105L" v elektronické podobě? :-)))))
0/0
6.5.2003 17:51

Tlučhoř

Stop schade 120. Včera jsem dojel za sebou jedoucí tři! 120. Já mysle, že se ty auta v tak hojném počtu nevyskytují. No chvilku trvalo, než jsem se před ně v zatáčkách prodral a zase mohl pokračovat svou devadesátkou dál. Fakt bída auto.
0/0
6.5.2003 8:45

Kani

Re:
chudinko uboha se ti nedivim ze jsi se pred ty tri 120tky nemohl dostat kdyz ti to vic jak 90km/h nejede
0/0
14.5.2003 13:02

Tlučhoř

Re: Re:
Víceméně jezdím podle předpisů. Ale když dojedete tři vraky, co se plazí pade nebo šedesát, předjíždět se dá špatně a ikdyž mám v papírech zrychlení 0-100 km/h za 7.8 s, tak to chvíli trvá, než se před ty křápy dostanete a tak to člověka docela brzdí, ani když nespěchá.
0/0
9.6.2003 16:42

Joob

Informace pod obrázkem
nejste odborníci - přední maska nebyla chromovaná, ale z nerezové oceli.  
0/0
5.5.2003 9:23

petr

Už dost
Bylo už dost 105, 120 a podobných hrůz. Je na čase udělat akci a tyhle opravdu nebezpečné čmoudící a málo pohyblivé kraskny zlikvidovat. Je to ostuda na silnici a nechápu, jak si v dnešní době někdo nevydělá na rozumné ojeté auto staré třeba 5 - 8 let. Heslo dne: ZRUŠTE 105,120!!!!!
0/0
2.5.2003 15:27

Volponi

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
2.5.2003 20:51

hundrtak a cech

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.5.2003 6:29

Lenka

Re: Už dost
...nebezpečné čmoudící a málo pohyblivé kraskny...  Asi jste toho v životě moc neviděl. Manželova 120 je vyšperkovaná, šlape jak hodinky a běžně na dálnici udělá povolených 130km/h. A znám auta po 5ti letech provozu nebezpečná - hlavně že jsou zápaďácký, co?
0/0
14.5.2003 9:38

Hoffmann

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.4.2003 9:37

drrr

wo co de????
jezdim f tom, bourám f tom a je s tím prostě bžunda. 2 dny jezdím 5 opravuju, za ty prachy lepší auto, kdo mi poradí???
0/0
14.4.2003 9:19

Jack

Re: wo co de????
No, jsem na tom stejne, ale uz bych to docela ochotne vymenil za auto asi o ctyricet let novejsi... ... coz se mi, doufam, brzo podari.
0/0
14.4.2003 14:12

Elev

zkusenost
mel jsem kdysi alfu, mela "boxer" motor, tzn. lezaty 4 valec s hlavama proti sobe a panove, reknu vam, byla to parada jezdit s tim. Teziste motoru mohlo byt, odhaduji , ve vysi os kol. Sedelo to v zatackach jak pribity ( motor v predu, pohon na predek). Ridici favoritu, kdyz me videlim tak meli snahu se mnou zavodit, ale v buchlovskych horach na to auticko nemeli, ani to nekviklo ve 130 km rychlosti v100 stupnove zatacce.. a to je co rici..
Predpokladam, a doufam, ze me jeste da budoucnost za pravdu, ze je to motor, ktery ma budoucnost jeste pred sebou.
0/0
13.4.2003 1:37

Re: zkusenost
Mám 2x Subaru,taky mají boxer (jedno z toho Turbo) a ještě k tomu 4x4.. Zkušenost stejná,co se manévrovatelnosti a stability týká neexistuje asi lepší koncepce. Problém u tohohle motoru je relativně horší zátah ve spodních otáčkách,protože boxery jsou většinou krátkozdvihové a vysokootáčkové. Čili i pro 10 let starý motor není problém točit 7000 RPM ale pod 3000 se nic moc neděje. Z toho plyne trošku vyšší spotřeba(no já s tim neturbovaným zvládám jezdit za 7/100 a to má trvale pohon všech kol).
0/0
6.5.2003 17:52

rapid

sport coupé :-)
Měl jsem rapida ročník 1986 a byl to opravdu můj miláček...i do chorvatska jsem odvezl celou rodinu, ale pokrok jde ku předu a na moje nový mondeo nedám dopustit, i když to už nikdy nebude ta těžce vydobytá podpultovka.
0/0
10.4.2003 22:42

Mirek

Re: sport coupé :-)
Jenže ten Rapid je nádherný pravý kupé.Když se sníží,rozšíří a dá motor z Felicie Mpi nebo něco ještě silnějšího...Který z dnešních aut vypadá jako sporťák,všechny jsou skoro stejný(mám na mysli cenově dostupný auta).A kdo se s ním naučí opravdu JEZDIT tak v členitém terénu to nandá podstatně silnějším autům.Sporťák má mít motor vzadu a taky je mají...
0/0
11.4.2003 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.