Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Favorit po patnácti letech

Nejpočetněji zastoupeným typem na silnicích v České republice je Škoda 105/120. Té byl věnován první díl seriálu o automobilových mušketýrech. Na druhém místě, a to se značným předstihem před další Škodou Felicia, je favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dobišek

KAROSERIE

AHOJ,

MÁM DOTAZ,MÁ NOVÝ HYUNDAI ACCENT POZINKOVANOU KAROSERII.

DÍKY ZA ODPOVĚD.HEZKÝ DEN :-)

0/0
2.2.2009 12:51

Oldřich Štěpán

Vyznání

[>-]škodověnka má láska

0/0
28.6.2008 13:26

Dako-Žilina

Ako Octávia...
Kúpil som Formana r.v. 94,za 70.000 /na Slovensku trošku viac ako v CZ/ ale v super stave /ako keby vyšiel z výrobného pásu v pôvodom stave / a som maximálne spokojený, vždy , keď  jazdím poviem si, že má novú škodu Octávia kombi 4x4
0/0
11.12.2005 10:10

Dako-Žilina

Nekupujte Felíciu ani Š-105/120/130
Nekupujte Felíciu, má všetko z Favorita je len zaoblená a sú drahšie náhradné diely, nekupujte Š-120/105/130 lebo majú koncepčne zastaralý motor. Najlepšie auto je Favorit z rokov 93 a 94 v dobrom stave. Na železnici majú Favorit a najazdené 411.000 km a stále ide.
0/0
11.12.2005 9:45

pavka favoritak

moje zlaticko
mimo kasle vse bez problemu a ze 140?s vetrem v zadech i 160:-)verte neverte...
0/0
7.12.2005 5:22

Tom

Re: moje zlaticko

tak já dal s favikem lehce přes 170 tachometrovejch na rovince, mám 42kw  motor s karbem, najetý kolem 153 000    a auto je v luxusním stavu bez koroze ;-D

0/0
22.6.2008 20:57

123

123
 FAVORIT
0/0
24.8.2004 12:48

Karel

Re: 123
Co máš prosimtě ty chudáku proti Favoritu,co máš prosimtě ty za auto ? Víš co je Favorit proti Š 105,120.... je to auto proti těmto Š s zadním motorem.A navíc ukaž mi nějakou automobilku které se povedlo udělat takový brutální skok ze Škodovek 125,130 L (pokrok) na Favority.Favorit je hodně uspokojivé auto pro ledakoho,a za jakých podmínek v té době (ČSSR) bez Financí,s neochotnými (je hodně smutné),že tuzemskými dodavateli na díly,je dosti neuvěřitelné,že se jim přece zdařil   .To srovnávat Š 125 L,Rapidy a pod.Š s zadním pohonem s Favoritama  to by bylo nošením dříví do lesa  .A novější Felicie oproti Favoritu jsou totéž auta,vše shodné ( skelet karosérie,převodovka,motor....)avšak jsem slyšel,že sice jsou Felicie novější   proti Favoritům,ale jsou horší než Fáčka jde v nich těžko řízení (volant)jde s ním ukrutně těžko točit oproti Fa,ve Fa tam jde jako kdyby měl servo,další věcí je Koroze karosérie Favorit rezne,ale méně,pomaleji než Felicie,ty reznou dříve a rychleji než Favoriti.  Jinak k výhodám Favoritů patří mimo jiné hlučnost vozidla,vždyť je sotva slyšet jak jen radostně ševelí při jízdě jak zevnitř vozidla,tak i z venku,je neuvěřitelně tichý,při jízdě jenom probublává  . A dále životnost a to nejen motoru,prostě to jsou doslova držáky
0/0
3.10.2004 16:34

THC-Squad.CZ

Re: Re: 123
karle karle, ty už radši nefetuj.. taková snůška kravin.. favorit a držák.. hahaha... možná je lepší než schade 105/120, ale to je tak všechno...
0/0
28.4.2005 9:48

Apshalte

Favorit and the furious
no takze mam malu prihodu s favoritom. je to faťák r.v. 1989 modrá farba. Kamošova mama ho používa ako auto na nákupy. Jeden deň sme si ho požičiali, aby sme ho otestovali.
1. zrýchlenie 0-100 km/h = 18,53 s (a nie 15 ako v príručke) 2. V max = 135 km/h (viac by bola samovražda ako trabant a 100 km/h) 3. Drift (ani nehovorím skončili sme v priekope, naštastie auto OK) Favorit je dobré auto tak akurát pre dôchodcov a ako rodinné auto, nie ako predvádzačka a auto pre "veľkých borcov" , tí by mohli skončiť v prvej zatáčke s volantom v ruke. Toť vsjo
0/0
24.8.2004 12:47

MrVain

Re: Favorit and the furious
Asi chyba v tom medzikuse medzi volantom a sedačkou
0/0
6.2.2006 18:06

Roman

Favorit = naprostá spokojenost.
Mám Favorita 1.3,46 kw,r.v 1989,a jsem s ním naprosto spokojený,protože Favoritům není co vytknout,je to prostorný auto,moderní auto,Favorit má až moc,neuvěřitelně tichý motor,vždyť je sotva slyšet,když jede,jen probublává,Na tu nízkou hlučnost si s ním může podat ruce málokteré auto.Dokonce není problém sehnat Favorita tižšího,než je nový Favorit,tedy Felicie.Jinak mezi klady Favoritů,patří mimo jiné i to že to jsou doslova držáky,životnost je víc než dobrá,moderní motory zajišťují jejich stálou životnost,i přesto,že mají 3x uložený klikový hřídel,nikoliv 5x,vždyť na tom jak je vidět ani nezáleží.Zápor by se,přece jen našel a tím je koroze karosérie,ale zde pozor,teprve nyní mám v levém (řidičovém) prahu díru skrz o průměru pouze 2 cm a jinde okolo díry je to,naprosto zdravé.A to negárážuji,po celou dobu stojí venku,takže to není zas tak hrozné,což se o Felicii říci vůbec nedá,Favorit má dokonalejší,lepší karosérii,než Felicie,Favorit rezne taky,ale zaručeně méně než Felicie .Jinak mám původní lak z r.v. tedy z roku 1989,a to je naprostý úspěch,najeto 237 000 Km,naprostá spokojenost.  
0/0
5.6.2004 12:56

Tom

Stavím barák
a ač to dělá firma, tak je potřeba sem tam něco převíst, tak jsme si pořídil Feldu pick-upa. No je to sice všechno dobitý, všechno tam chrastí, ale do města dobrá kára, odřenej nárazník neřeším, v klidu zaparkuju mezi dvě škodárny, kde bych se s normálním autem bál, že mě prďoši promáčknou dveře, takže to vypadá, že na takový poskakovaní si to nechám, dokud se nerozpadne. T.
0/0
26.4.2004 8:37

Luboš

Auto pro mladé
Jako auuto pro mladého člověka s nedostatkem financí je fávo ideální.Já mám 93.ročník a jsem s ním velice spokojen.Jediné co do něj každý rok vkládám jsou peníze za povinné ručení a za běžnou údržbu.Doporučuji ho proto všem co si chtějí koupit ojeté levné auto.
0/0
26.4.2004 8:21

alpako

Interiér
Favorit je hranatá Felicie o tom svědčí i fakt, že do Favoria lze namontovat bez větších úprav kompletní interiér ze škody Felicia. Nevěříte napiše a já Vám pošlu klidně foto¨mého miláčka a uvidíte. alpako@centrum.cz
0/0
26.4.2004 0:25

jira

jako druhe auto do rodiny vynikajici
Mam Favouse rv 93, najeto 60 tis. Koroze v pohode, motor zatim OK a nebyt toho, ze jsem urval leve zrcatko pri couvani, nemusel bych do nej dat ani kacku. Koupil jsem ho najare misto S120 a byl to teda poradnej rozdil. Hlavne se v tom nemusim stourat (coz stejne neumim), doveze mne to kazdej den do prace a domu (cca 50km) a letos v lete (kdyz nebylo zbyti), tak nas odvez na dovolenou na Lipno uplne v pohode. Akorat ta hlucnost uvnitr je vyssi (srovnavam s Astrou, kterou mame jako hlavni auto)
0/0
23.10.2003 18:34

Martin

docela mazec
mam facko rv. '94, BMM. najeto pres 170tis, najedu s tim denne 50km po praze a musim fakt rict ze jak se k tomu chovam, tak je to docela drzak plechovka. nikdy sem to neumyl, postupne z toho upadaly listy ze dveri a podobny blbosti, a reznout to zaclo az ted ,ale jen spis rohy dveri a nejak kolem zadniho okna na 5.dverich. na to ze se o to naprosto nestaram a jenom jezdim uz 5let co to mam, je to fakt docela vykon. nikdy me to nikde nenechalo, vse funguje ok, ten motor s pocitacem ma docela prijemnou charakteristiku kdyz to srovnam se starejma fackama s prutokacem, hlavne v zime tomu nic nevadi. kamaradi se mi sice smejou ze mam unikat - mel sem lehkou nehodu a musel vymenit kapotu, kterou sem ovsem nenatrel (mela jen zaklad.) a ona uplne do roka zrezla, a este jsme ji pak nekde na chate pod vlivem alkoholu pomalovali :)) - vypada to fakt huste haha, ale kdyz vidim kolik ty jejich modly ala p405, escorty, citroeny a tak vyzaduji pozornosti a financi, a kolik pro ne znamena BARVA NA PLECHU, tak se musim smat. premyslel jsem ze asi brzo vuz preci jen zmenim, ma to totalne vymlaceny tlumice, silentbloky a ramena (oprava cca do 10tis i s praci - nejni to nadhera? :), ale jakej plech na 4gumach dneska vybrat aby vydzel bez uzdrzby tak dlouho... :)))
0/0
30.8.2003 15:10

Tonda Zápotocký

Re:
Fanouše raději ne!
0/0
5.9.2003 14:27

tomm

zatím spokojenost
Mám Favorita z roku 1990,najeto 90tis. Jsem s ním naprosto spokojen, slouží mi především jako městské vozidko. V poslední době jsem měl 2 poruchy, otevírání dveří - náhr. díl 5Kč a netočil se tachometr - náhr. díl 5Kč. Motor je za ty roky stále ok na 3 to jede 100 a cestovní rychlost mám tak okolo 110. Mám vyzkoušeno, že jede 160, ale je to už o život. Koroze je patrná ale neni to nic hroznýho. Tzn. že mám min. náklady - pojistka,benzín,gumy,baterka,olej,filtr. To je vše, nikdy bych za zahr. auto neměnil, když to vidím na parkovišti jak každej spravuje, je mi těch lidí opravdu líto, ale je to věc názoru. Mám auto fakt aby mi sloužilo a ne naopak.
0/0
18.7.2003 12:31

tomin

Re:
no jo, ale kolik si zaplatil za praci? nahradni dily sou levny ....
0/0
26.4.2004 13:25

Petr

Není tak špatný
Při vší skromnosti to není tak špatné auto. Mám ho z r. 94, najeté skoro 120.000km. Má už relativně moderní motor se vstřikováním BoschMonotronic takže bez problémů startuje i v zimě při -20C, je úsporný  kolem 6,3l při lehké noze.  Horší je to s kastlí. Jednak rezne jedna báseň, jednak plechy jsou tenké jak papír, když jedu celé auto se natřásá , vrže a skřípe, když jedu přes přejezd pomalu abych pak zastavil a šel obhlídnout škody. To už staré 120cítky měli lepší podvozek, tuhší karoserii. Poslední dobou problémy i s elektrikou , asi zoxidované kontakty, prý bývá i popraskaný  pojistkový panel. ?
0/0
17.7.2003 10:02

Tom

Re: Není tak špatný

popraskaný panel né, spíš studený spoje v kontaktech, takže ti třeba zahsnou světla v noci když jede kilo jako ja, spravilo to propájení všech spojů na pojistkové desce a je klid R^

0/0
22.6.2008 21:02

Otakáro

Fanoušek je hustý auto, ale leda tak na rodeokros nebo hobbyrallycros
0/0
4.7.2003 10:58

Petr

130L
Ahoj, tak já jsem z těch skromnějších. Mám 130L z 86roku. Vynikájící kastle, brzdy, tlumiče a péra. A motor? Po seřízení a nových svíčkách šlape jako hodinky. A proč sem píšu? Ve dne a za sucha, každý kdo jede za mnou, vidí stařičkou škodovku, musí mně předjet. Jakmile je mokro a tma, tak s podivem předjíždím zas já vás! Tak se ptám, co to, že vám to nejede?
0/0
3.7.2003 22:41

Pes

Re: 130L
??? Není to náhodou tím, že když je vlhko a snížená viditelnost, že je vhodno zpomalit ?
0/0
4.7.2003 9:13

Bagr

Re:
, Ano jiste, ten kdo jede 110 je urcite mnohem lepsi ridic nez ten co na tom samem miste jede 70...
0/0
26.4.2004 12:15

Lida

Louže pod autem
Koupili jsme starší Favorit z roku 1990 najeto asi 100 000, motoricky dobrý, ale ukapává olej.Po opravě těsnění vany prý už to z motoru nemůže být, ale loužička sice menší je pod autem pořád.I pod jinými Favority jsem viděla loužičku.Moc tomu nerozumím, mohl by mi někdo ze svých zkušeností poradit. Nevím, jestli se s tím nebudu muset smířit-vzhledem ke stáří auta, ale je to nepříjemné - nechávat za sebou značky. Díky
0/0
2.7.2003 8:44

Drak

Je to blázen
Favorit je fakt blázen. Kámoš má fáčko, najeto 300 000 km a motor má na každým válci pořád 14 atmosfér a to jezdí na plyn!!! Takže co se týče motoru, nemá obdoby! Akorát ta kastle rezne!
0/0
26.6.2003 7:51

Uživatel

Nekecám
Mám Škodu Favorit z roku 1993, najeto 197000 km a zatím jsem jsem kromě běžných součástek , které se opotřebují po tolika kilometrech a výměny provozních kapalin na tohle auto nic nekupoval. Žádné zásadní opravy na autě nebyly prováděny. Akorát už začíná reznout...  Je to ve srovnání se současnými auty starší  pán, ale stále k mé spokojenosti slouží. Asi jsem měl štěstí.
0/0
23.6.2003 21:16

oopsss

ŠKODA MLUVIT..
ŠKODA MLUVIT..
0/0
19.6.2003 15:51

hombre

s jakou značkou Favorita srovnáváte? ostuda českého automobilismu
s jakou značkou Favorita srovnáváte, když v dodnocení německéhi ústav TUV oatří tradičně favority na poslední místo v žebříčku poruchovosti, podle mého mínění se jedná o komunistický nepodarek, už jen ten hrozný škytavý zvuk při startování, ostuda... članek byl napsán na objednávku škody MB
0/0
19.6.2003 9:18

elita čs. průmyslu - DOKONČENÍ
Jelikož  se  mi  příspěvek  celý  nevešel,  tad  je  jeho  dokončení:
Další: únik chladící kapaliny pod spínačem větráku  chladiče. Když jsem chtěl u původního škoda dealera těsnění, řekli  mi, že takové halířové (i když u škodovky by měli mluvit vzhledem k předraženosti  všeho  škodováckého o mnohakorunové ceně haléřového dílu)  položky  škodovka  nedodává. Ať si  koupím  celý  spínač - čidlo  s  logem  VW,  ale  už za  několikset. Pak mi jinde poradili, ať to staré těsnění máznu těsnící vulkanizující gumou snášející vyšší teploty. Máznul jsem  (Kolínské lučební závody - Lukoprén červený)  a  bylo  to  v  pohodě. Dále se mi na Felicii ohoblovalo v převodovce kolečko z umělé hmoty u náhonu tachometru. U původního škoda dealera celý komplet včetně kovového nástavce, který se ale nemůže poškodit - za 500,-. Stačilo by  jen  samotné  kolečko z UH v hodnotě několika haléřů - ale údajně se samostatně opět  nedodává.  Další  věc: spínač zpátečky. Ovšem který? Původně byl snad na Felicie dáván spínač totožný s Favoritem. Pak VW inovoval a dával tam spínače, ovšem i s jiným závitem, tzn., že i skříň převodovky musela mít jiný závit. Pak zase inovovali, a vrátili se zprátky k závitu  Favorita,  ovšem zase to má jiné konektory, které se napojují na další elektroinstalaci vozidla. Takže celkem 3 navzájem nezaměnitelné typy  (pokud  nechci  převrtávat  závit  převodovky  nebo  nastavovat    originální  kabeláž  nějakými  podomácku  dělanými konektrory  či  "čokoládou" ! Nejsem odborník, ale tyto inovace nemají vliv na užitkové vlastnosti vozu a jen všem komplíkují život. Někdo však za to dostal bohatě zaplaceno, protože vykázal práci.  Že  na Felicii odešel výfuk po 3 letech, snad ani nemusím zdůrazňovat. Ale když se to stane u zahraniční značky, v různých časopisech a kontrolách TUV se toto klasifikuje jako velký nedostatek. Když se to běžně děje u všech škodovek, je to naprosto v pořádku. Proč tak rozdílný metr na jednu a tu samou věc?
Závěr: lidé, bděte. Koupí škodovky žádného vlastenectví nedocílíte, protože nyní je na škodovkách toho českého    už pramálo. Snad jen ta levná, česká vykořisťovaná pracovní síla. A  vzhledem k  nákupům komponentů v cizině a  k  nízkému kurzu eura,  pracovní síle  a  kupní  síle  většiny  takyvykořisťovaných  by se škodovka  měla prodávat za menší peníz. Uvědomíme-li si navíc, co všechno má za  základní,  standartní výbavu ta nejobyčejší škodovka jdoucí  na  západ  a  jak  očesané  škodovky  jdou  na  tuzemský  trh,  chce  se  mi  zvracet.
0/0
11.6.2003 10:40

starý pán

Re: Ach synku, synku.......
Myslím, že bys měl navštívit psychiatra. Trpíš jistou fóbií. Není to sice nebezpečné, jen občas někoho nase*eš. A jestli si myslíš, že nikdo nepozná, že většina těch článků proti Škodě pochází od tebe, i když vtipně měníš "jméno", pak se mýlíš.
Jinak, jak píšeš, rozhlédl jsem se po okolí, odhodil značkové brýle Opel Vectra a co jsem neuviděl. Nádhernou Fabii Combi 1,9  metalíza, 4xairbag, 8xrepro, ABS, ASR, seřiditelný volant, okna v elektrice a zabarvená (nikoliv fólií), výškově seřiditelné přední sedadla, klima. Koupil jsem a od té doby jsem nejspokojenější člověk na světě. Mám najeto 55 tis.km, žádná závada kromě toho, že mi někdo "očesal" poklice z kol (185/80). Jezdím úsporně, bezpečně, pohodlně a hlavně: jsem spokojený majitel a nekape ze mne žluč...........jo, a navíc se nesnažím urážet někoho, kdo si dovolí mít odlišný názor. Každopádně potom nejsem  zcela určitě hlupák......
 
0/0
18.6.2003 13:33

RM

Re: Re: Ach dědo, dědo ...
Proč jsi neuvedl, za kolik ta Fabie je,  případně, když bude levná, kdes ji koupil. Jinak tvrdit o Fabii (a vůbec celé současné škodovácké produkci),  že  je  nádherná,  to  je  opravdu  odvážné  tvrzení ...  Nádheru  nedělají  repro, ABS, klima atp.  Tohle je technika, a ta se vzhledem auta nemá nic společného. Ale až tě z toho jednou něco vypeče, možná, že změníš názor. A že vypeče, to si buď jistý. Poruchovost je přece zákonitostí škodovek! To je historicky neoddiskutovatelný fakt a nic na tom nezmění, že dnes jim velí VW.
Jinak píšeš, že "navíc se nesnažím urážet někoho, kdo si dovolí mít odlišný názor".  Ale tím, že někoho posíláš k psychiatrovi, když má "nevychvalující škodu" názor, tím nikoho neurážíš? Zamysli se nejdřív sám nad sebou ...
Nejseš p. Kulhánek, dealer  zaměstanec škody či jejího dodavatele či jinak na Boleslavi existenčně závislý, že na ni nedáš dopustit?  Něčím  to  každopádně  zavání ...
0/0
26.6.2003 8:55

škoda = elita čs. průmyslu
Nejdřív ke příspěvku Ferneta z 3.6.: současnou produkci škodovky bych nesegmentoval pro "důchodce", protože ten ani na tu nejubožejší fabii z důchodu neušetří.  Pokud to důchodci ještě myslí, tak se určitě pro Fabii či oktávku nerozhodne. Pokud se pro ni rozhodne, tak už mu to zase nemyslí, a tak ani nepatří za volant. Tudíž bych  zařadil všechny zákazníky škodovky do segmentu  "T R O U B O V É"  .   Těch,  kterých  se   to  týká,  ať  laskvě  prominou.  Taky  jsem  tam  patřil.  Za ty prachy (hlavně v oblasti bezpečnostních a komfortních výbav) seženu nové, lepší, levnější, značkové.
Ještě  jednou  opakuji:  Trvrdošíjní zastánci škodovek, nespílejte mi tady! Neposílejte  příspěvky  uražející  někoho, kdo si dovolil vyjádřit jiný názor, než máte Vy. Taky jsem patřil mezi majitele škodovek a taky jsem poslouchal narážky na škodovky. Neodsuzoval jsem je. Pak jsem se porozhlédl. V makovici se mi konečně rozsvítilo. To to trvalo. Dnes lituji, že jsem byl tak dlouho blbý a co jsem nacpal škodovce zbytečných peněz. Ještě v příbuzenstvu nějaké ty škodovky jsou, a tak vidím, co vyklopí škodovkář za prohlídku  u dealera škody, jak z nich tahají prachy za úplný zbytečnosti, jak na škodovkách  spostu věcí odchází, že mají konstrukční nedostatky, které vychytají snad až v úplném závěru výroby. Proč mají motoristé platit z vlastní kapsy za nedokonalý vývoj? Hodinové sazby u zahraničních značek se bohužel nebo bohudík (jak pro koho) již srovnaly  s  cenami  servisů škoda, to samé u pojišťovacích sazeb, náhradních dílů. A tak zatímco škodovka přistoupila na 2letý servisní interval jako jedna z posledních, majitelé zahraničních značek se z delšího servisního intervalu, levnější prohlídky mohou jen radovat, což je i můj případ.
Když jsem vlastnil Favorita bez katalyzátoru a pak Felicii, tak srovnání: Felicia přinášela více poruch než Favorit. Na Favoritu jsem si dokázal spoustu věcí udělat sám. Výměna oleje za běžný český standart. U Felicie požadoval dealer škoda značkový Shell, který byl údajně nejlepší na světě. Pak změnil dodavatele, a byl zase nejlepší Castrol. Podle škoda dealera jen Shell  (a  pak po změně dodavatele) i Castrol  používá  škodovka v prvovýrobě. České oleje, i když je škododa jako výrobce doporučuje, jsou prý krajně nevhodné. Tak jsem nelenil, a zavolal do škodovky: tam mi řekli, že větší pitomost neslyšeli a kde že jsem to prý slyšel. Hrozně se divili, že v síti škody. Vysvětlil jsem jim, že litr značkového oleje je stejně drahý, ne-li dražší, než celá náplň  od  tuzemského výrobce. Tak jsem pak volal ještě do Kolína do Korama, kde mi taky povrdili, že jejich Mogul dává škodovka i do prvovýroby. Tak co si mám o takových škoda-dealer-odbornících myslet? Že jen potřebují hrabat a hrabat, aby majitel  autosalonu pak mohl machrovat v Superblbu. Následovalo ještě to, že mi do motoru nalili olej  zbytečně až po horní rysku a pak další zákazník zjistil, že mu do motoru dali již nějaký jetý olej. Nedal se oblbnout a poslal vzorek oleje do Výzkumného ústavu ropných produktů  nebo  snad  maziv (nebo jak se to oficiálně jmenuje). Verdikt: olej za hranicí živostnosti, motor by zcela jistě nevydržel do další výměny oleje. Škoda dealer ale vesele působí dál a dál oblbuje nicnetušící segment "trubek a troubů" a  při prodeji říká to, co není vůbec pravda - jen aby prodal. Dokonce  lanaří  i  od jiných  škoda-prodejců, tedy v rámci značky. Ale lidi jsou nepoučitelní a tak dál kupují předražené krumply. Jinak jsem si ještě vzpomněl, že vykupuje auta na protiúčet. Na těchto autech pak původní majitel objeví  např. značně ojetější pneumatiky,  odmontovanou výbavu, atp. Prostě  hrabat  a  hrabat ...
Abych se vrátil k poruchovosti Favorita: známá závada - těsnění pod hlavou a nekvalitní Fridex - se nevyhla ani mne. Dál nic. U Felicie mi nešel dovřít kohout topení - takže to lehce topilo hlavně v parných dnech. Zasekával se zámek 5. dveří. Neustále škvrkaly stěrače, nepomáhala ani dřívější výměna  celých lišt (výrobce předepisuje po 6 měsících, dealer neuznává za vhodné měnit jen gumičky, chce celé lišty). Neustálé  poruchy  dálkového  ovládání - ovladače se samy rozkódovaly. Původní škoda-dealer mi to vždy seřídil,   a  já  cáloval.  Stovečka  sem,  stovečka  tam. Prý je to u škodovek normální. Tak proč tak takový sajrajt montují? Jak to škodovka vůbec mohla schválit jako originální příslušenství (DO tehdy fabrika údajně nedávala, montovalo se dodatečně až u prodejce). Pak jsem ale změnil servis, taky mi ovladače překódovali. Pak to zas 2 - 3 x  vypadlo, ale to už mi dělali zdarma.  Mezitím  mi  taky  dali  návod  výrobce,  jak  si  to  mám  synchronizovat  sám.  Chvílí  to  fungovalo,  pak  se  to  zase  rozeštelovalo.  Pak to poslali k opravě výrobci, protože bych mohl v servisu být non stop. Původní škoda servis by ze mne asi peníze tahal dodnes. Další závady: v zimě za těch největších mrazů, po nějaké době, vypadly  pojistky  ventilátoru topení, ale jen na polohu III.  Opět  několik  dokola se opakujících  oprav s výsledkem: chvíli to vydrželo, ale pak se závada  opakovala. Tak jsem taky od původního  škoda dealer odešel k jinému a tam mi to spravili. Další: únik chladící kapaliny pod spínačem větráku  chladiče. Když jsem chtěl u původního škoda dealera těsnění, řekli  mi, že takov
0/0
11.6.2003 10:36

Pavel M

Re: škoda = elita čs. průmyslu
Měl sis nechat toho Favorita nebo ještě líp třeba 105ku a mohl sis na tom dělat všechno sám. Prostě jsi narazil na sviňskej servis a na blbej kus auta. Ve firmě máme dosluhující Felicie a pak Fabie a Toyoty, ale ani s jedněma autama není prakticky žádný problém. To, že sis sám koupil šmejda, tě neopravňuje říkat ostatním, že jsou troubové jen proto, že si koupili Škodovku. Naopak si myslím, že podle toho jak voláš do Škodovky nebo do jiných firem a podle tvýho článku to vypadá, že jseš takovej ten typ, co když má doma instalatéra nebo zedníka, tak nad nima stojí, ještě jim do toho kecá a stejně to podle něj nikdy neudělají dobře, protože on by to udělal líp. Prostě debi.....
0/0
12.6.2003 9:49

Re: Re: škoda = elita čs. průmyslu
Tak pozor, jestli si čet pořádně, tak jsem psal, že v rodině (tzn. v příbuzenstvu)  máme ještě několik škodovek. Takže nemluvím o jediné škodovce. Zkušenosti jsou takové, jaké jsou. Závady, ať stejné nebo  i jiné, které mne nepotkaly, se na škodovkách vyskytují. To se bohužel nedá popřít. škodovka škodovkou zůstane, to je tradice, která se nedá popřít ani vyvrátit. Jen debilové zůstanou debily ...
Ty si nic neověřuješ z jinejch zdrojů? Ty se necháš napálit? Nebo seš takovej géňa, že vše hned napoprvé poznáš a nenecháš se oblbnout psychlogickými vábničkami prodejců? To bys mi moh poradit u řezníka se šunkou, v pojišťovně, v bance, u instalatéra, u zedníka ... Jen tak mimochodem, poslední dvě profese (supr profesionálové) mi doma taky pěly ódy, jak dělají supr. Když pak po nich přišly další profese, muselo se sekat a předělávat. Proto je v dnešní době nejlepší si všechno udělat sám. Včetně výměny oleje - mám jistotu, že ho tam dám akorát a dám tam, co tam patří. Nejsem žádný navoněný teoretik - kravaťák a něco si dokážu udělat sám. Co nedokážu, tam se přesvědčuju, že profesionálové - odborníci  jsou vlastně amatéry, kteří dovedou jen tláchat a tahat z lidí prachy. Ale to jsme zase u tý psychlogie. Dneska už skoro každej prošel nějakou tou psychologickou nalejvárnou, tak by měl být schopen rozpoznat, co na něj ta druhá strana šije za boudu, ne ...? Ostatně, ty neděláš tak, abysis ulehčil práci a co nejvíce si nahrabal? Budeš asi výjimkou, protože s poctivostí v týhle republice dojdeš tak leda do ...
Mí známí, co vyměnili škodovky za něco jiného, mi  přiznali, že byli taky troubové. Proto bych tak s tebou souhlasil v tý Toyotě - to je fakt dobrá značka. Jinak si můžeš na diskuzní stránce tohoto serveru přečíst o zkušenostech s Fabiemi - až na výjimky taky šrot za drahý peníze:  http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid
Svým původním příspěvkem jsem jen chtěl poukázat na to, že ač Felicie v žebříčku TUV jsou možná na předposledním místě a Favoriti na posledním místě a přesto se Felicie porouchávají víc (nejen mne) než Favoriti. Nemůžu za to, na auta nejsem ras, ale je to prostě fakt!  Pokud máš škodovku zagarážovanou, o víkendu ji vyvezeš před barák, umeješ, napulíruješ, objedeš barák a pravidelně X x do roka navštěvuješ značkový servis, kde ti nakukají výměnu dosluhujících částí  a  poloviny dobrejch dílů  a ty na to máš jen cálovat, tak asi k poruchám tolik docházet nebude. Musíš si však uvědomit, že to neúměrně zdražuje provoz a že místo, aby auto sloužilo tobě, tak ty sloužíš jemu. A vo tom to celé je ...
Doporučuji, abys nehleděl slepě jen jedním směrem (na okřídlený šíp) a rozkoukal se i po okolí. To toho najednou uvidíš! Kdybych si to taky nezažil, brblal bych stejně, že mně někdo uráží. Dnes jsem rád, že jsem procitl a odhodil růžové brýle made in boleslav...
0/0
12.6.2003 14:58

dif

Re: škoda = elita čs. průmyslu
TAky jsem si bohuzel koupil Fabii, koupil jsem si nove auto, abych nemusel do toho davat moc penez za opravy a ouha, mam ho 2 roky a uz jsem do toho krapu nacpal na opravach a prohlidkach pres 60 000Kč, a to to bylo 1 rok v zaruce, takze jsem platil jen to, co mi v servisu sdelili, ze je opotrebenim o cemz jsem sice mel pochyby, ale dukazy proti zadny, ma to najeto cca 40 000 km, po prazdninach to jde z domu, skodovku uz nechci ani videt. Uz nebudu trouba, uz skodovku nechci ani zadarmo.
 
 
0/0
19.6.2003 14:50

puberťák

Re: škoda = elita čs. průmyslu
Naprostý souhlas se vším co jsi napsal.Dceři jsem dal za maturitu fobii a to martýrium s reklamacemi bych nikomu nepřál.Nebudu zabírat místo popisem závad, byl by stejně dlouhý jako tvůj, ale nejvíce mě štvalo to co popisuješ naprosto přesně a pregnantně.Škodovácké servisy jsou jen na tahání peněz.Arogance jak přejímacích techniků tak těch co opravují je bezbřehá.Výmysly a lži a odírání zákazníka.To je to co mi vadí na Škodovkách nejvíce.A nenajdeš zastání.Naštěstí mi fobii vzali zpět a vrátili peníze.S komentářem dealera který by tady zcencuzorovali.Místo fobie dostala Hondu CRW a není problém.Jak s autem tak se servismany.Škodováčtí technici by měli jít na kurz slušného chování, pak na školení jak opravovat auta a teprve potom bych je pustil do servisu.Opět se opakuji.Přijedu li do servisu Hondy já nebo dcera jsme Páni zákazníci.Termíny se plní, náhradní díly jsou skladem, a světe zboř se mohu dokonce vidět co s autem dělají.To že auto je umyté a vyluxované je samozřejmé.Totéž platí pro servis pro mazdu s kterou jezdím osobně.Nestalo se mi jako ve Škodovce že by si mě nikdo téměř 45 minut nevšiml.Přijedu a hned je u mne přejímací technik.Tentýž technik mi pak auto předává.Škoda mluvit.Holt ani němci nejsou dokonalí.Plně se podepisuji pod tvůj příspěvek.To není hanění českého výrobku.To vše je jen a jen v lidech a v následné kontrole jejich práce.Jaké vedení takoví podřízení.
0/0
15.7.2003 21:07

Bagr

Re:
, Tak tak, Honda servis je sice hodne drahy, ale technici jsou v pohode a sami telefonuji "pane xy, pri kontrole auta jsme zjistili desticky sjete z 90%. Mame je vymenit nebo to jeste chcete nechat? ... Ne, to je hned hotove, auto bude pripraveno kolem pate jak jsme si objednal." ve skodovce to bylo neco ve stylu "jo sefe, to my nevime, muzeme se na to podival ale nic nezarucujeme..."
0/0
26.4.2004 12:33

Marketa

Kolik stoji prestavba a LPG?
Panove, nevite nekdo za kolik se da poridit prestavba na LPG?
0/0
8.6.2003 17:36

Hrošice

Re:
Markéto, na plyn jsem si nechala přestavět Formana v lednu 2001. Přestavba na LPG včetně vyřízení veškerých dokumentů (zkouška, zapsání do TP atd.) mě stála 16.500,-. Mám kulatou nádrž místo rezervy, která je dražší, pokud bys volila nádrž válcovou, která však zabírá úložný prostor, je cena o cca 3.500,- nižší. S provozem na LPG jsem maximálně spokojená !
0/0
6.8.2003 10:33

Mates

Sedacky?
Da se do Favorita namontovat sedadlo ridice z Fabie? Z Felicie uz jsem to videl... Diky
0/0
8.6.2003 17:35

Jimmi

Re: Sedacky?
Viděl jsem (na vlastní oči!!!) ve favoritu sedačky z escorta. Třídvéřového. Byly dokonce sklápěcí. Ten člověk tenkrát asi v tom autě trávil hodně času a ty šílené favoriťácké sedačky by mu odrovnaly záda. Taky je znám  Takže možné je leccos....
0/0
16.6.2003 13:52

pól

Unikát
A já mám favorita LS z roku 92 a ten má najeto 8 tisíc km, rovnou do muzea...
0/0
5.6.2003 14:14

jARIN

No když to táta v 89 koupil a porovnal jsem to se skodou 120, tak to bylo jako nebe a dudy, proste poradný auto. Teda jen do ty doby, nez táta v 92 koupil Peugeot 405. To byl uplne stejnej pocit, 405 kocar a fanous drncivej linej hlucnej kram.
0/0
3.6.2003 13:46

fernet

Od doby Favorita a Felicie uz Schade nic nevymyslela
Fobie - male, slaby a stary motor, nespolehlive, neopravitelne - shit za strasny penize. Pro vice nez 2 lidi a jejich bagaz nepouzitelne a navic za strasne penize. Segment - "nakupni taska" a "duchodce"
Koktavka - zastarale, drahe, nespolehlive, pouze pro 2 lidi (vzadu se neda na urizlych sedackach sedet), zastarale motory (Nechapu oblibu 1.8T - nejblbejsi motor, ktery snad existuje- prd vykon, velka spotreba, koncepcne spatny motor). Segment "firma" a "prachaty duchodce" a "trouba, ktery nema na lepsi a chce frajerit".
Superb -  Takhle to dopadne, kdyz nekdo chce udelat lepsi auto a neumi to - okopiruje nejvetsi blbosti z Passata a prida k tomu vlastni chyby. Neni to auto pro rozumnou normalni klientelu. Levnejsi Passat, za velke penize nic moc..
 
Zlaty Favorit a Felicie - poctiva auta s dobrym pomerem cena/vykon.
0/0
3.6.2003 11:04

kovi

Re: Od doby Favorita a Felicie uz Schade nic nevymyslela
mohl by jsi tu svou krititku i trochu zduvodnit? co mas proti motoru 1,8 turbo ja jsem s nim jezdil a je to dobry motor s dobrym vykonem a prijatelnou spotrebou,rozhodne lepsi nez nejaky vyladeny 2,0 16v bez turba ktery se musej tocit,kdyby jsi se nekdy svezl i necim jinym nez svym 10 let starym favoritem tak by jsi taky neblil tyhle zvasty,myslim ze prodejnost modelu skodovky hovori za vse i kdyz treba fabii bych taky nechtel zlaty hyundai getz apod.
0/0
3.6.2003 11:34

fernet

Re: Re: Od doby Favorita a Felicie uz Schade nic nevymyslela
Je to hooodne nepovedeny motor puvodne do Audi, ktery se spatne plni (nepovedeny experiment s  viceventilem). Aby ten motor vubec fungoval, tak se tam  muselo dat turbo (aby se ve valcich udelala alespon trochu rozumna smes). Turbo proste prekreje blbe navrzeny motor... Podivej se na charakteristiku tociveho momentu a vykonu - zdaleka neni idealni (tomu co je na www.skoda-auto.cz never).... Dalsi vec je v tom, ze pokud by to byl alespon prumerne povedeny motor, tak to ma s tim turbem tak o +- 50 KW vetsi vykon, to je nekde kolem +-160 KW bez nejakyho tunningu. Kdyz na kvalitni 2 litrovy atmosferak nasadis turbo, tak to je teprva poradny motor. Prvne to musi jezdit i bez turba...  Je to sice nejsilnejsi motor co Schade montuje (132 KW v RS), ceskejm krupanum to bohate staci, ale je to kram, jehoz nepovedeny vyvoj nekdo musi zaplatit - blbej Cechacek v Koktavce.
Nestrachuj se, slusny motor Schade nikdy nedostane... Jednak ho VW nema, a i kdyby ho meli, tak ho Nemci daji do svych predrazenych zastaralych kramu a ne do Schade.
Uzitna hodnota Koktavky je podle me pri prepoctu na penize nizsi nez Filcky.
Howgh.
0/0
4.6.2003 17:16

kovi

Re: Re: Re: Od doby Favorita a Felicie uz Schade nic nevymyslela
však on má více verzí 110,132 a v TT má i kolem 165 kw a to není žádný tuning jak říkáš to jsou prostě jinak naladěné verze,já si na ten dvacetiventil pamatuju měl 92kW a musel se hódně točit aby jel (něco jako atmosferický 2,0 16V) prostě říkej si co chceš ale ten motor je dobrej a jezdí se s ním příjemně a taky 200 Nm od 2000ot kterej jinej 4 válec benzín to má?(kromě ostatním 2,0Turbo - opel astra cupé a volva)
0/0
7.6.2003 20:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.