Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nonstop jízda je nebezpečná

Stále hodně řidičů se snaží cestu do místa dovolené zvládnout naráz. Argumenty pro jsou logické: hlavně délka dovolené a termíny ubytování. Ale nonstop jízda se nedoporučuje! Průzkumy ukázaly, že při cestách k moři jsou denní etapy kratší než 500 kilometrů výjimkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

česťa

dlouha cesta
Jezdím pravidelně 850km na jeden zátah. Běžně to zvládnu lehce nad 8hod / pouze 350km dálnice /. Všechno má své hranice . Jednou jsem jel nonstop neznámou trasu tam i zpět 3200km a to jsem prostě neustál. Nepomáhá kafe , redbul, tahání za uši , prostě nic. Přijdou halucinace a je nutné na chvilku vypnout, i když to samosebou neni spánek, tak půlhodinka stačí , aby člověk mohl pokračovat.
0/0
19.7.2003 8:21

Hlina

Nejlepsi
Nejlepsi typ vozidla na dlouhou cestu je Airbus A 320
0/0
14.7.2003 8:58

Waran

Nejlepší auto na dlouhé cesty!
Dá se pořídit v dobrém stavu do 15-000, ve vynikajícím a čtyřtakt něco přes 20 tis. Řeč je o už nevyráběném voze Wartburg 353/ 1.3, mám s ním na dlouhých cestách nejlepší zkušenosti, co se týče spotřeby (4- takt) a spolehlivosti! Protože W 353 byl od r. 1973 vybaven anatomickými sedačkami velmi příjemné kostrukce, je na dlouhé cesty opravdu vhodný! Jen hrozí, že se ho už nebudete chtít zbavit! Osobně jsem s W 1.3 absolvoval cesu několikrát na východ Slovenska, Amsterdam, Eisenach, Salzburg, Berlín, Rodi Garganico (1650 km od Prahy) vše k mojí plné spokojenosti! Kdo chce vyzkoušet starou dobrou klasiku, ať neváhá, Warani stárnou...
0/0
3.7.2003 23:08

DAVE

Ostrava - Marianske lazne a zpet...
Jednou jsem tohle jel na otocku s Favoritem a mel jsem opravdu dost...  A to mam 23let takze neco vydrzim..  O rok pozdeji to same ale s Passatem  a bylo to o moc lepsi.  Na dlouhe trate dela hodne auto ve kterem jedete...
0/0
3.7.2003 13:39

Pekar

To nemate na letadlo?
Ze se tu kazdy vytahuje, jak ujel do Spanelska, Chorvatska, Francie tolik a tolik tisic kilometru. Proc se vam chce rachotit po silnicich, kdyz je to statisticky nenejbezpecnejsi a logicky i nejnarocnejsi druh dopravy? Usetrete par haliru za benzin, zustante o den dva dyl v praci a kupte si letenku. Ctyri tisice kilaku pak mate za 6 hodin vcetne odbaveni, zachodu na palube a jeste se pritom i vyspite a najite. Fakt ty chorvatsky dovolenkare nechapu, ze jim za to ten opruz stoji, navic treba v kare bez klimatizace :-O
0/0
3.7.2003 9:02

Jan

Re: To nemate na letadlo?
A zkousel jste to uz na motorce? - To je jiny pocit. Letani me po sesti mesicich kazdotydenniho letani tam a zpet (v pondeli do prace, pak hotel a v patek domu) nejak nebavi.
Jinak většinal letu na dovolene je charterovych takze se da pocitat s peknym zpozdenim (v zime jsem cekal na letisti vice nez 12 hodin na charter - linky funguji lepe neb maji vyssi prioritu).
 
0/0
3.7.2003 9:42

Pepa

Re: To nemate na letadlo?
Problem je pouze v tom, ze pokud necestujete letecky chartrem, vyjde jedna letenka na jih Spanelska zhruba na 15.000,- Kc, tzn. pro ctyrclenou rodinu 60.000,- Kc, a autem zhruba na polovic. Posledni nase cesta pobliz Gibraltaru a zpet vysla na "pouhych" 32.000,- i s prespanim na ceste tam i zpet a se vsemi poplatky po ceste, coz uz je preci jenom znat a navic moznost dalsiho cestovani na miste, moznost vzit si s sebou temer vse, na co si vzpomenete. Pokud je to mozne, volim radeji cestu vlastnim vozem. Zatim se mi to vzdy vyplatilo.
0/0
3.7.2003 23:44

pavel

km je nesmysl
Denni davka rozclenena na km je nesmysl. Rozumne je podle me to rozvrhnout casove na cisty cas rizeni, za rozumne povazuji 8 az max. 12 hodin za volantem, podle toho jak jsem vyspaly apod. Kdyz pojedu v patek vecer a jsem predtim v praci, tak preci nepojedu pres noc ale ujedu si tak tech 500 km.
0/0
2.7.2003 13:55

Potom, co mě uslý řidič jednou takhle málem zabil (tenkrát to nebyl radostný návrat z dovolené), odmítám sockařit a jezdit za každou cenu přes noc, honem, honem, hned v pátek večer po práci. Nejdůležitější je pohoda a dobrý pocit z dovolené, kterou já osobně nezískám honěním kilometrů za každou cenu, ale spíš rozumným řízením s přestávkami.
0/0
2.7.2003 13:10

Glumik

NON stop do Bulharska
Z Karlovych Varu v sobotu v 6:00, odpoledne v Madarsku rano v nedeli v Rumunsku, k veceru v Bulharsku a v pondeli rano ozdravna koupel ve Varne. Jeden ridic 48 hodin :-))
Az na ty cesty na Balkane OK
0/0
30.6.2003 10:58

Jarda

Re: NON stop do Bulharska
Kdysi v mládí v sedmdesátých letech jsem také jel nonstop Praha-Bulharsko. Ale ke konci už jsem viděl skoro halucinace na silnici. Dnes bych to už rozhodně nedělal a doporučuji mladším více rozumu. O tolik času zase nepříjdou v porovnání s tím rizikem - smrt či doživotní invalidita.
0/0
30.6.2003 14:21

turista

Re: NON stop do Bulharska
Karlovy Vary 18:13 Praha 21:33 Budapest 8:13 Varna 10:10 40h vlakem a cca 3300 za zpatecni listek ..
0/0
15.7.2003 17:24

Dalibor

delsi cesty,
ja jezdim tak 3x do mesice delsi cestu. Je to neco kolem 700 km (jednim smerem - takze za hranice). Podle mych zkusenosti je dobre se max 500km vystridat, nebo dat delsi pauzu (aspon pul hodiny). Co je ale nezbytne nutne, malou prestavku na poslednich 100km. To se stalo pravidlem, od te doby co jsme usnul na dalnici za jizdy 30km pred cilem. nastesti to odnesl "jen" bok auta. Na dovolenou jezdim jako hodne lidi do Chorvatska. Jedu o den drive. Prespime nekde v kempou pod stanem. Aspon trochu romantiky pro dceru!! Rekl bych, ze jsou v aute vice unaveni mi pasazeri nez ja jako ridic - je to tim, ze u mam trenink. Na zacatku js etaky delal prestavky po 150 km.
0/0
27.6.2003 12:04

jarek

A co takhle zácpy??
Letos jsem cestoval na hory do Alp cca 600km od 08.00 do 00.30 a pak nandával řetězy na posledních 100m, to bylo opravdu žrádlo . Maximum v kuse jsem jel cca 1500km a bylo to již dost úporné. Druhý den jsem byl v pohodě. Jezdím denně, cca 30000km ročně.
0/0
26.6.2003 8:51

Vládík

...
Skládám  poklonu lidem z redakce!
Tenhle článek je fakt "vo ničom".Trefné by to mohlo být tak v roce 1987, kdy 99% českého vozového parku tvořily Š 100 - 130, nějaký Žigulíky a Dacie.Řidičům těchto závoďáků se o takových věcech, jako jsou determální skla, klimatizace, pohodlné sedačky a cestovní rychlost 150 km/h (po dálnici), mohlo jen zdát.Jako dítě jsem s našima jezdil do "Jugošky".Měli jsme luxusní Škůdku 130 GL.Z cest si pamatuju, jak jsem ze zadní sedačky  "tlačil" ručičku tachometru pod 130, protože se ten randál od motoru nedal vydržet a hooooodně často jsme stavěli a odpočívali.Dneska to i se člunem za zadkem jezdíme na jeden zátah. A fakt si nedovedu představit, že bych to třeba na cestě do Antwerp (850 km) musel v půlce zapíchnout a pokračovat až druhej den, když to po pár tréninkových jízdách zvládám v naprosté pohodě za 6,5 hodiny... Záleží jen na přibližovadle a kondici řidiče!  
0/0
26.6.2003 8:22

Schumi

Re: ...
850km za 6,5 hodiny? Hmm machr ;-)
0/0
27.6.2003 13:24

Martin

Re: Re: ...
No neni tak hrozny, pokud jedu v noci tak 600km (praha frankfurt)se da v poho ujet za 4,5 hodiny vcetne prestavky na cigaro a kafe kazdou hodinku.
0/0
1.7.2003 12:28

alec

Re: Re: Re: ...
To seš teda fakt dost dobrej to je hádám průměr stoosmde, když ti odpočtu ty přestávky a hranice, to je jak na Fjedničce, ale těm nic nepřekáži v cestě. Takový vemeno by si fakt mělo rozbít rypák.
0/0
7.7.2003 12:34

Troll

Re: Re: Re: Re: ...
Jezdit rychle jeste nutne neznamena nebezpecne. Poznal jsem uz na ulici dost pripadu, kdy pomalu jedouci blb ohrozoval ostatni, zatimco nekdo jedouci "rychle" byl v pohode.
Co se vam nelibi? 600 km/4hod je prumer 150 km/hod. V noci na Nemecke dalnici? O co jde? Je to jen otazka spotreby. Sam jsem jel az za Antwerpy (vyjimecne, nemam to najete) a v pohode. Je to jen o tom znat sve moznosti, neriskovat zbytecne.
0/0
9.7.2003 13:04

driver truck

nonstop
dobrej clanek dam ho precist bossovi v praci, asi se nasmeje, jezdime tu trasu Chicago - Californie za 40 - 42 hodin i s prestavkama na spani atd a to je kolem 2300 mil a nekteri borci to jedou nonstop a jeden den doma a hura znovu, kdepak 2 dny se vzpamatovavat a to tak uz hezkejch par let, mala poznamka jezdi to tu kluci kolem 22 - 30 let co doma ( teda v cesku) nemaj ani ridicak na osobak natoz na poradnej kamion
0/0
26.6.2003 3:51

driver truck

Re: nonstop
zapomnel jsem dodat 2300 mil tam a 2300 mil zpet nejakych 100 az 300 mil prejizdky pro naklad a pak hura domu
0/0
26.6.2003 3:58

Mirek

Re: nonstop
Vubec se nedivim. Byl jsem v USA loni v lete na 3 mesice. Tam opravdu muze jezdit kdo chce s cim chce. Na tech jejich rovnych ctyrproudovkach to zvladne i senilni babka v Buicku. Hlavne ze dodrzuji speed limity, ostatni neni dulezite. Taky tam obcas nekdo usne za volantem.......
P.S. Nic proti Buickum, jsou jen trochu staromodni, ale jinak proti nim nic nemam.
0/0
26.6.2003 17:58

Abraxis

2000 km v pohode :-)
No, nejdelsi trasa byla asi 150 km za Oslem do Brna - neco kolem 2000 kilaku za 30 hodin (bohuzel jsem cekal 4 hodiny na trajekt z Danska). Usinat jsem zacinal az na 100. D1 :-)
0/0
26.6.2003 1:26

TH

Re: 2000 km v pohode :-)
To teda musela být opravdu nejdelší cesta, když jsi jel 150 km za oslem do Brna...to jsi v tom Trabantu musel jet na jeden hrnec, ze jsi ho nemohl předjet, co frajírku?
0/0
26.6.2003 15:21

AAA

Zaklad je ...
dostatek Redbulu :) Prusvih je, ze i kdyz clovek dojede, tak potom nemuze usnout :) Ale jinak odridi cokoli...
0/0
26.6.2003 1:04

bob

Re: Zaklad je ...
souhlasím, red bull. vynikající prostredek. je fakt že prijedeš domu a šel by jsi nekam parit oči máš jak baterky, je to tak zralý si jít koupit noviny :-))) jenom škoda že tza volantem nejde smíchat red bull s vodkou. to by jsi potom jel jak na křídlech pegasů :-)))
0/0
27.6.2003 16:01

pavel

Re: Zaklad je ...
Redbull (apod) je fakt dobrej, ale i tak jen do urciteho okamziku a mozna i pokud ho nepijes casto. Jakmile prekrocis urcitou hranici, usinas i za chuze redbul neredbull.
0/0
2.7.2003 13:47

Elvis

Dlouhý trénink a odolnost je na světě
4 - 5 x do roka jezdíme s partou na golf do Španělska a já jsem byl jako majitel největšího vozu (Chrysler Concorde) určen jako šofér. Nikomu volant nepůjčuji, protože nemám dobrý pocit na jiném sedadle než řidičově (stejně pořád očima a hlavou řídím a v autě neusnu). Španělsko (hřiště jsou nad Barcelonou blízko francouzských hranic) je vzdáleno cca 1700 km. Odzkoušené máme vyrazit v pátek kolem 12 z Prahy a po dálnici, až na pár km kolem hranic (ČR - N, N - FR) jsme kolem 10 hodiny na hotelu. Odpoledne už hrajeme. Jen jednou se mi stalo, že jsem musel zastavit na víc jak 1/2 hodiny, ale to pršelo celé Německo a půlku Francie až k Lyonu. Takže u pumpy ve Valance jsme si dali 3 hodinky spánku. Fakticky se to dá zvládnout.
0/0
26.6.2003 0:23

pepča

Re: Dlouhý trénink a odolnost je na světě
Jo, fakticky se to zvládnout dá, zvládneš to 3x ale na počtvrtý to někam narveš, protože usneš. I já jsem si jednou takhle vyjel do pitomý Itálie, ale horko a únava z práce udělalo svý. Ještě, že ten auťák vevnitř je samej airbag. A poslední, co si pamatuju byl sjezd 800 mtrů na odpočívadlo, kde jsem si chtěl na chvíli dát šlofíka. Ani těch 800 metrů jsem už nevydržel - a to jezdím denně skoro skrz celou ČR, takže něco o tom řízení už vím a ani ve snu by mě nenapadlo, že usnu, i když jsem byl kolikrát unavenej nesrovnatelně víc, než tentokrát.... Ono se to nezdá, ale je to zrádný....
0/0
26.6.2003 5:51

Tomáš

Re: Re: Dlouhý trénink a odolnost je na světě
Něco podobnýho se mi stalo předloni při návratu z Chorvatska. Ve sjezdu z Alp jsem si u každýho odpočívadla říkal, že na příštím už zastavím. A když jsem se už málem nevešel na dálnici do zatáčky, bylo mi jasný, že hodně rychle musím zastavit. Proto raději cestou třeba 5x zastavím a protáhnu se, než stále sedět a čumět na silnici. A pokaždý rodině říkám, že jakmile se začnu cítit utahaně, tak zastavuju.
0/0
26.6.2003 11:04

Presley

Re: Dlouhý trénink a odolnost je na světě
To jsi socka, ja tam litam.
0/0
26.6.2003 13:10

flix

Tupoun
Při jízdě delší jak 10 hodin po dálnici jsem slušně otupělý, stejně, jako jsem dnes otupělý po 10tihodinovém mžourání do monitoru. Úplně cítím, jak se mi zpomalují reflexy, tak bacha na mne - jedenáctá hodina už odbyla... Ale vážně, lidi, jdu spat...
0/0
26.6.2003 0:02

z25

záleží na autě
No, možná, kdybych měl starou škodovku, jako asi autor co tenhle článek stvořil, tak by mi připadalo 500 km taky až dost... Se slušnějším autem a po slušných dálnicích se dá bez námahy ujet kolem 1500 km, víc už mi přijde dost o strach.
0/0
25.6.2003 22:37

DAJ

Re: záleží na autě
Jojo souhlasim s tebou, i kdyz 1500 km uz je take o hubu. Z osobni zkusenosti mam asi rekord nejakych 1400 km v Infinity Q45 po dalnicich v USA. Do tech 1000 km to bylo temer bez unavy a potom uz to bylo horsi. Nedokazi si to ale predstavit takove vzdalenosti delat ve 120tce treba,.. i kdyz znam par takovych silencu co se vypravili takto treba se starou skodovenkou do Spanelska. Me se zda unavne jet nejakym krapem uz kolem 100 - 200 km.
0/0
25.6.2003 23:22

z25

Re: Re: záleží na autě
Tak nějak to opravdu bude, obdobné zkušenosti mám s Fordem Explorer - do 1000 km naprosto O.K., dalších 300 km už jsem toho měl dost. Teď s novým Land Cruiserem jsem to tak o těch 300 km posunul
0/0
25.6.2003 23:47

DAJ

Re: Re: Re: záleží na autě
To se ani nedivim Ford Explorer neni nejlepsi auto na dlouhe trasy, jel jsem snim jen asi 120 mil a nejak super jsem se zrovna necitil. Pohodli limuziny se s SUV moc srovnavat neda. Ja jsem z mensich SUV neuveritelne vytrepany. Expedition nebo Excursion jsou o neco lepsi. Nejhorsi na dlouhe cesty co jsem kdy jel y SUV snad bylo kratke Pajero s nadsazkou jsem to s kamosem prirovnaval jako cestovani V3S.
0/0
26.6.2003 2:13

z25

Re: Re: Re: Re: záleží na autě
No, to přirovnání je trefný, ono obě auta jsou spíš určená do terénu, než na dálkové trasy (taky jsem měl krátké Pajero). Uznávám, že auta jako třeba Honda Legend, BMW 7 apod. jsou na dlouhé trasy lepší, ale nějak se tam nemůžu s rodinou vejít... Explorer (předchozí generace) nebylo špatné auto, ale souhlasím s tím, že na dlouhých trasách to nebylo úplně ono (nová generace s nezávislým zavěšením všech kole je snad lepší, bohužel s ním nemám zkušenosti a do Evropy se nedováží). Také proto jsem si koupil asi před 3 měsíci nového Land Cruisera se 4.0 V6 benzínem a nastavitelnou tuhostí podvozku (ten nový model bez číselného označení, interně je značen jako 120), který se naopak zatím zdá jako neuvěřitelně pohodlný polykač kilometrů. V USA se tohle auto s větším motorem (4.7 V8) prodává jako LEXUS GX 470. Pokud nefouká boční vítr (problém všech SUV) jezdí se mi v tom na dlouhé vzdálenosti subjektivně pohodlněji než třeba s Hondou Legend. Těch 1500 km převážně po německých dálnicích není velký problém.
0/0
26.6.2003 11:27

DAJ

Re: Re: Re: Re: Re: záleží na autě
No nevim, ale ve vsech SUV co jsem kdy jel tak ve predu je to jeste jaky takz, ale vzadu je vzdy sedacka strasne nizko od podlahy, takze kazdy ma vetsinou kolena skoro u brady. Zvlaste velky extrem je to u TOyoty 4Runner. A ten novy Explorer take zadna slava, je to sice V8, ale jiak nic zvlastniho, a kdyz jsem se dival pri dalnici na palivomer, tak jsem temer ocima videl jak nonstop klesa. Nevim SUV proste patri do terenu, na chalupupu nebo do hor kdz se jede na lyze, ale pouzivani SUV po dalnicich a po mestech mi neprijde zrovna nejstastnejsi.
0/0
26.6.2003 16:43

fjmikes@yahoo.com

Auto je otrava
To ja nejedu autem temer nikam.Kdyz se jako svetak vratim z NY,tak jedu z Prahy hl.n.do C.Budejovic, tam prestoupim na do lokalky na C.Krumlov a vystoupim ve Zlate Korune. Tam je to uplne nejlepsi.
0/0
25.6.2003 22:33

Hombre

Denni etapy
Co to znamena denni etapy 400 - 500 km? To jako kdyz v se v pondeli vracim z Parize, tak to znamena, ze bych mel byt doma ve ctvrtek??? To se opravdu nedivim, ze lide, kteri denne ujedou mene nez 500km jsou vyjimkou.
0/0
25.6.2003 20:59

Jirka

Re: Denni etapy
Presne jak rika kolega. Kdyz je jenom jeden ridic, je to blby, ale prece nepojedu i treba z Tater do Prahy dva dny, kdyz to v pohode zvladnu pres noc i se starou skodovkou....
0/0
25.6.2003 21:19

Duchi

Re: Denni etapy
Velmi správně jsi to pochopil. Není nic lepšího než strávit polovinu dovolené na cestě. Pro děti to je ideální. Sedí v autě a těší se na moře. Znáš snad lepší zábavu pro děti? Ale teď trochu vážně. Jezdím na dovolenou autem každý rok. Vždy záleží na momentální kondici. Jeden rok jsem zvládnul cestu ze Splitu nonstop, další rok se trápím. Nám ale vyzkoušen tento scénář: vyjíždím zhruba ve 20.00hod. Zhruba v 1.00hod. přichází první menší krize. Tu zvládnu zcela hravě. Proběhnu se okolo auta, zacvičím si a jedu dál. Druhá krize přichází zhruba v 4.00. Tu už nerozdejchám a musím si tak na hoďku schrupnout. Po spánku většinou je už světlo, takže převezme řízení žena, která v noci odmítá jezdit. Přes den se pak střídáme podle počasí. Když je vedro tak častěji (zhruba po hodině). Loni jsme takto zvládli nonstop cestu až od hranic Černé Hory s Albánií (asi 1650km).
0/0
25.6.2003 21:22

jarod Versailles

Re: Denni etapy
Ak by som mal urobit 500 km denne to by ma asi slak trafil.Z Versailles do Bratislavy mi to trva max. .10 hodin.Takze praktycky vzdy vychadzam o4-ej rano a na mieste som o 14hod. popoludni.A vobec sa z toho neliecim 2 dni.
0/0
25.6.2003 22:01

Arw

Re: Re: Denni etapy
Za deset hodin ? To slusne litas ?
0/0
28.6.2003 23:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.