Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdím podle vyhlášky, a jsem za blbce

Ráno jsem byl plný odhodlání být vzorem ostatním. V poledne jsem o svém rozhodnutí začal pochybovat a kvečeru jsem musel na své předsevzetí zapomenout, abych se vůbec dostal domů. Úkol, který jsem si přitom zadal, byl velmi jednoduchý: pokusit se ve všední den jet po dálnici z Prahy do Brna a vedlejšími silnicemi zpátky přesně podle platných zákonů a předpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

x

"Vybrzdenie".
To, že je to český vynález, je fakt pravda.  Spravil mi to jeden fas so ŠPZ BV na diaľnici na Nitru. Nikdy predtým som to nezažil a značne ma to vydesilo. Nakopať vás do gulí.
0/0
24.7.2003 10:23

iuos

mám stopětku...
chystám se koupit si lepší (no, asi je to skoro každý JINÝ ) auto, ale ne proto, že by jezdila špatně - v pohodě jede 120 a pokud se nemýlím, tak v obci můžu jet maximálně 50 a mimo obec maximálně 90, což mému (zatím) vozu nedělá sebemenší problém. kolik se jezdí na dálnici vůbec neřeším, protože nejsem šílenec, abych se tam s touhle károu ukazoval . lepší auto chci proto, protože mi vadí, že tahle škodověnka reziví, takvoým způsobem, že je to děs a je nesmysl (aspoň z mýho pohledu) rvát peníze do auta, který stejně už je nejradši, když stojí ve stínu před barákem
a když vidím ve zpětným zrcátku frajera v autě, který je dražší než barák (to je ironie, že jo? no vlastně je to závist, protože já na vlastní bydlení (zatím) nemám  ), který se až nepřirozeně rychle zvětšuje a ještě si na cestu svítí mlhovkama, tak se pěkně uklidím ke kraji (pravému ) a bliknu mu (když to stihnu ještě než mě předjede ) a když je to potřeba, tak mu klidně i zpomalím, aby se nijak nezdržoval, když tak pospíchá
jinak všem přeju hodně š´tastných kilometrů bez nehod a hlavně pevný nervy (někdy i se mnou, protože nejsem žádnej přeborník v řízení - a proto mám úžasnou samolepku, takřka tuningovou na zadním okénku vylepenou - Z )
0/0
21.7.2003 10:28

Petr

Xxxxxx
A co takhle platit pokuty podle velikosti mzdy. Jako ve finsku.
0/0
20.7.2003 19:44

Jimmi

Re:
Kolik by platil podnikatel ve ztrátě v autě za tři melouny....?
0/0
22.7.2003 16:38

x

x
Plouzit se po dalnici jenom 150 je nesmysl, chyba je v zakonech, ne v ridicich...
0/0
19.7.2003 17:25

David Stava

Co s tím?
Vidím jen jedinou možnost výchovy: Umožnit pojišťovnám, aby viděly do záznamů o zaplacených pokutách. Jezdíš moc rachle? Tak to ti budeme muset zvýšit pojistné a povinné ručení! 
0/0
18.7.2003 7:17

Lavor

Re:
Jezdíš moc řachle ?
0/0
18.7.2003 15:54

Je hotovo

Re: není to tak jednoduché.
Zvýšit pov.ručení tak jak je u nás koncipováno nelze. Vlastník auta,uživatel, řidič (koho to postihne). Povinné ručení by měl platit každý vlastník řidičského průkazu a ne vlastník auta. Řidiči by se každý rok dělala bilance jeho přestupků, nehod a pod.. Podle toho by se určo-vala výše povinného ručení. Policista by při kontrole ihned viděl s kým má  čest. Zaměstnavatel by rovněž viděl komu svěřuje auto. Jenom by každý předložil ŘP s bilancí. Tak je tomu údajně v USA. To by bylo na silnicích začas klidněji. Jedeš jako zločinec, tak je nutné s tebou také jednat. Vystup z auta a do vězení. Okamžité odsouzení. Jedeš někam nutně, koho to zajímá. Ztratíš kšeft, práci. Koho to zajímá.
0/0
18.7.2003 21:22

Jimmi

Re:
To je jediný možný způsob
0/0
22.7.2003 16:37

RT

Re: Poznámka
Poměrně dost lidí má řidičský průkaz, ale nejezdí, nebo nevlastní automobil.
0/0
31.7.2003 8:56

fomacka

Re: Re: není to tak jednoduché.

Tak to tu je, takze mas pravdu. Ale take tu je, ze dokud ti neni 25 let, tak platis za pojisteni asi tak 5x vice, nez starsi-zkusenejsi ridic.....Neco jako ridicak v nemecku, kde ho mas na rok na "zkousku"

0/0
13.5.2008 19:51

Tomas

dobry sposob ako zabit nudu
no ked sa clovek nudi vymysli si cokolvek aby sa zabavil je to celkom sranda jazdin podla predpisov hlavne v europe ja som tu kusok skusal ale .........naco aj ked som esete v dvoj rocnej skusobnej lehote naco tie predpisi treba brat z rezervou teraz som v USA a ide ma rozhodit ako pomali tu vsetci jazdia to je na nevydrzabie maj tae sa
0/0
17.7.2003 23:52

Smerfy

Jen podotek ...
Vzkaz pro vybržďovače: až se mně stane to, co mýmu kolegovi, dejte si bacha. Mám známýho na DI a už dlouho i známý mezi cikánama (v našem městě žádnej problém). Takže až mně někdo tahle vybrzdí, zjistím si ho podle značky a může se těšit na návštěvu "veselé party", třeba s bejsbolkama.
0/0
16.7.2003 17:00

Kloprd

Re:
Tak to chci vidět.
0/0
17.7.2003 16:07

Martin

Rychlosti + Vybrždění
Nebyl jsem autem ve Skandinávii, ale jinak neznám zemi, kde by se jezdilo podle rychlostníků. Němci mají na dálnicích sice neomezenou rychlost, ale spoustu lokálních omezení, např. 100 kmh ve Würzburgu, kde je dvojité esíčko a za zatáčkou často začínají kolony. Průměr jedoucích je tam tak 130 a mnoho ani nesundá nohu z plynu a jede, co fyzikální zákony jejich autu dovolí (až 180). Jel jsem tamtudy asi 100x. A ve "slušném" Švýcarsku, kde je na dálnici 130, se jezdí běžně 140-150. 
Co jsem ovšem v žádné jiné zemi nezažil, to je tzv. VYBRŽDĚNÍ. To je ta nejzákeřnější sviňá*na a na tu máme patent my, Češi. Už se mi to stalo 2x. V obou případech jsem někoho brzdil jízdou "dle předpisů + 30".  (Podotýkám, že abych se přizpůsobil naší místní - či pražské? - situaci, jezdím dle rychlostníků a přičtu si 30.) Např. u Lahovického mostu, kde je už dlouho 50 jsem jel cca 70-80, což se nelíbilo kre*énovi v Superbu (přiřítil se asi 120-140) a poté co se dostal přede mě, mě vybrzdil. Za mnou naštěstí nebyl kamión. V autě jsme byli 4, včetně 1 novorozence. Těmhle ču*ákům by se měl nadosmrti sebrat řidičák a potkat někoho z nich face to face, rozkopu mu koule na kaši. Pro vybrždění neexistuje žádná omluva, to není omyl, chyba, nepozornost  (to všechno pochopím) , to je koncentrát nesnášenlivosti, agrese a arogance. Takoví skutečně nepatřej nikam jinam než na uzavřené oddělení psychiatrické léčebny.
0/0
16.7.2003 16:30

Sasoň

Re: Rychlosti + Vybrždění
Mě to udělal na Poděbradský ul. nějakej kokůtek ve Felicii! Jel jsem nejspíš "moc pomalu" přes tramvajový koleje. Měl jsem dojem, že bych k němu měl promluvit několik otcovských slov. Když viděl, že jsem na něj přilepenej a zjevně ho sleduju, vzal to radši chudák na Balabence na červenou doleva...........co bylo dál, to už ale fakt nevim!  
0/0
17.7.2003 12:18

Jimmi

Re: Rychlosti + Vybrždění
S tím se nadá než souhlasit. Trestá se přísně např. nedání přednosti v jízdě (v naprosté většina pohá nepozornost), ale vybrždění..... to už je záměr, pokus o vraždu. Stalo se mi to taky, vím o čem mluvíš. Nikoho jsem přitom záměrně ani jinak nezdržoval.......
0/0
17.7.2003 13:56

WAR

Vybrždění má někdy smysl
Udělal jsem to celkem 2x a pokaždé to bylo kokotovi, který mi úplně jasně nedal přednost (bez žádné omluvy zcela lhostejně nebo naopak schválně) A hodlám v tom pokračovat s tím rozdílem, že zastavím úplně a vytáhnu si ho z auta!
0/0
17.7.2003 16:11

Jimmi

Re:
Co znamená "nedal přednost"? To jako na křižovatce nebo tak...?
0/0
17.7.2003 16:39

War

Re:
Často se mi to stává na D1 u prvního výjezdu na Prahu - Opatov, jsou tam asi tři trojúhelníky a každou chvíli to někdo zkouší projet..
0/0
17.7.2003 17:25

Jimmi

Re:
To se jako připojí na D1 ve směru na Brno? Tam není připojovací pruh...? Už si přesně nepamatuju jak to tam vypadá......
0/0
17.7.2003 18:22

War

Re:
Ne je to exit ze směru na Prahu konkretne Opatov. Nahore je to rozvetvene k hlavni silnici k semaforum a k odbocce -> v obou pripadech je tam prednost pro auta prijizdejici z exitu z dalnice. Jenze vetsina jsou rozjeti z dalnice a nemaji ochotu davat prednost
0/0
18.7.2003 17:59

Martin

Re:
Tak to ti přeju, aby to do tebe jednou ze zadu někdo pořádně napral! Bez ohledu na to, kdo ti jak a proč nedal přednost, nemáš ty právo toto "příkoří" mstít ještě mnohem větší prasárnou. Shodou okolností znám místo, o kterém mluvíš, dělal jsem tam dokonce před 9 lety autoškolu. Značení se tam několikrát změnilo, ta křižovatka je z dopravního hlediska hnus, takže bych se nedivil, kdyby to tam před tebe někdo švihnul čistě z nedostatku orientace ...
0/0
22.7.2003 11:32

J.

Re:
ve švýcarsku je na dálnici 12km/h a občas měří, tak pozor...
0/0
20.7.2003 15:32

Biker

Kde hledat příčiny a kdo to napraví?
Je mi líto, že jsem nemohl reagovat dřív, ale právě jsem se vrátil z cest a Váš článek mě takříkajíc vrátil chuť do života. Vidím, že nejsem sám, koho současné "dopravní klima" skoro děsí. Jako obchodní zástupce jsem na cestách dost často a podle mého názoru se situace stále horší. Nastupuje "nová generace mladých a neklidných řidičů", kteří jsou vychováváni ostatními sice staršími a jistě zkušenějšími. Tito se jakoby snaží dohnat deficit adrenalinu ze svého mládí, kdy mohli závodit se škodovkou nebo trabukem, pokud měli vůbec to štěstí a v rodině nějaký ten "plecháč" byl. Druhým fenoménem je vývoj stále "bezpečnějších aut". Člověk má skoro dojem, že se mu v takovém autě ani nic stát nemůže a je prakticky pánem fyzikálních i přírodních zákonů.
Místo popisu konkrétních situací, kterým bych jistě nejen opakoval již mnoho zveřejněných a 6000 znaků by jistě nestačilo, bych rád pronesl úvahu o tom, kdo může situaci změnit. Jsou dvě možnosti: policie nebo samotní řidiči. Je jasné, že řidiči sami to nezvládnou. Důležitý je přístup policie a vlastně její image obecně. Několikrát jsem měl možnost vidět práci policie v zahraničí a také za mořem v USA. Tam jsou asi nejdál. Policista tam není nějaký dráb, který má za úkol pouze represi (pokuty, atd.). Funkci policie tam nádherně popisuje krátké leč velmi výztižné heslo "to serve and to protect" čili "SLOUŽIT a CHRÁNIT". V praxi to znamená, že policajti požívají skutečně vysoké autority a musím dodat že zasloužené. Dokud neporušíte zákon, jste jejich skoro "kamoš", ale jakmile zákon porušíte musíte počítat s tvrdým zásahem (u nás by za takový zásah šel podla do basy) a ještě tvrdším postihem. Začíná to na 10 USD za parkování bez zaplacení, pokračuje přes 100 USD za parkování na místech pro invalidy a končí na 60 letech nepodmíněně za extrémně nebezpečnou jízdu. Tyto postihy jsou všem známy a měří se všem stejně. Poslanec, senátor, prezident i dělník jsou si před zákonem rovni. Velkým obloukem jsem se dostal k "jádru pudla". Pro změnu situace nepotřebujeme nějaký vyjímečný stav. Stačí, když poldové budou dělat dobře a spravedlivě svou každodenní práci a každý i sebemenší přestupek odmění sankcí. Nemyslete si, že např. Švýcaři jsou slušní řidiči sami od sebe (každý člověk se nerad řídí pravidly). Pouze si jen velmi malá část řidičů dovolí přestupek udělat vzhledem k extrémně vysokým peněžitým pokutám a vězení, které můžete dostat např. již za překročení rychlostního limitu o více jak 10 km/h.
Závěrem jen povzdech, většina lidí je odměňována podle vykonané práce. O kvalitě práce policistů by se dalo s úspěchem pochybovat a nakonec uslyšíte, že asi dostanou přidáno. Myslím, že slovo motivace asi nebude součástí slovníku policejních ředitelů. Jsem však optimista a věřím, že s příchodem mladých poldů se to snad zlepší. No a pokud ne, tak zbývá již jen "POMOZ NÁM ..."
Ing. Pavel Ambrož, BRNO
0/0
16.7.2003 0:00

Fido

Re: Kde hledat příčiny a kdo to napraví?
Z toho co pisete (a souhlasim s vami) je zrejme, ze chyba je v tom, ze u nas jsou casto sami policiste tim spatnym prikladem misto aby se mimo trestani snazili jit tim dobrym prikladem a druha vec je, ze kdo je na trochu vyssim miste, ten si muze dovolit prakticky cokoliv zcela beztrestne. Policie ma strach z neho misto aby mel on strach z policie. Tady je podle me treba zacit. Tezko totiz chtit dodrzovani pravidel jen po nekom a tolerovat jakousi nadrazenou kastu.
0/0
16.7.2003 14:25

honza

Re:
jeste jsi zapomnel napsat, ze poldove v USA neprijdou do styku s penezma jak za rychlost, tak za parkovani a kdyz chces protokol o nehohode , tak si jej musis koupit pres postu za 10 USD. Mej se fajn.
0/0
20.7.2003 9:38

Mko

Re:
Ach ano, odstranit pokuseni by bylo velmi dobrym napadem. A vybirat by mohl treba financni urad, ktery lidem do prijmu vidi alespon trochu.... Jen by to muselo fungovat. Vzpomenme na cizince, kteri si vezmou sllozenku a bez placeni zmizi za kopecky aniz by se jim cokoli stalo.
A s tim pridanim musim, i kdyz nerad, take souhlasit, protoze pokud neda dost penez stat, najdou se jini, kteri je za vymazani nejakeho toho puntiku radi daji. Ono v te nasi republice hodne plati "ten umi to a ten zas tohle... a vsichni dohromady udelaji moc".
0/0
26.7.2003 16:04

009

Pro autora
"... a dopouští se hned dvou přestupků. Jednak nás podjíždí zprava (vlevo nás předjíždí někdo jiný)..." - z toho plyne, ze autor clanku porusil dopravni predpisy - jel v prostrednim pruhu i kdyz mel v pravem volno. Nebo ten kaskader s vozikem jel v odstavnem pruhu?
0/0
14.7.2003 17:31

Jimmi

Re: Pro autora
To už jsme tu probírali, začti se hlouběji. Autor nereagoval. Nezapomeň, že jel podle předpisů poprvé v životě, nemohl hned zvládnout všechno najednou.....
0/0
15.7.2003 11:31

Hudba

Nazdar šťourale
Jo to je fakt super. Šťourat se v tom zda autor článku neporušil náhodou 1 dopr. předpis, abychom ho mohli my co jich porušujeme 5 na kilometr poslat do háje..., že.
0/0
16.7.2003 12:18

Petr

Re:
Pokud jsem to dobře viděl, tak podle fotky to vypadá, že autor článku jel v pravém pruhu, a byl podjížděn pruhem odstavným. I to se děje, a dost často...
0/0
26.7.2003 22:01

Ice

Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Nazdar všem. Nechápu spoustu lidí co na silnicích jen blbnou a závodí kde budou dřív a kolik toho dnes předjeli.
Mám Opel Calibru s kompletním tuningem (2.0T 303k, 4x4, 6kvalt, ...), je to auto které jede 290km/hod a ještě není na konci svých sil a stále zrychluje, z nuly na sto zrychlí za max 4,5 sekundy (taky to stálo hodně peněz). Ale proč závodit, jsem rád když si pustím hudbu, zapnu klimu a jedu si svých 50 případně 90 nebo 130. Když je potřeba tak si na to šlápnu a nějakou škodu 120 předjedu během chvilky, kopeček vyjedu bez zpomalení, prostě jedu v pohodě a nikoho neomezuji a neohrožuji. Na to abych blbnul mám svůj život, auto a spoustu jiných věcí moc rád a závodit se má jen na okruzích. Hodně lidí když uvidí jen zadek mého auta tak raději nic nezkouší protože pochopí že nebudou mít šanci. Spousta baworáků,  mercedesů a hodně jiných si už na mojí Calibře vylámalo svoje "písty" o nějakých pasatech syncro a spoustě dalších ani nemluvě.
Prostě nemá cenu na silnicích blbnout a závodit, život člověka (a nejen člověka) má nevyčíslitelnou hodnotu. Sám jsem to poznal když mi jeden ožrala za volantem v Praze zabil moji nastávající.
0/0
11.7.2003 14:50

Droti

Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
"Ale proč závodit, jsem rád když si pustím hudbu, zapnu klimu a jedu si svých 50 případně 90 nebo 130. , Prostě nemá cenu na silnicích blbnout a závodit, život člověka (a nejen člověka) má nevyčíslitelnou hodnotu , ... a závodit se má jen na okruzích."  versus  "Hodně lidí když uvidí jen zadek mého auta tak raději nic nezkouší protože pochopí že nebudou mít šanci. Spousta baworáků,  mercedesů a hodně jiných si už na mojí Calibře vylámalo svoje "písty" o nějakých pasatech syncro a spoustě dalších ani nemluvě."
0/0
12.7.2003 11:35

Ice

Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
"Hodně lidí když uvidí jen zadek mého auta tak raději nic nezkouší protože pochopí že nebudou mít šanci. Spousta baworáků,  mercedesů a hodně jiných si už na mojí Calibře vylámalo svoje "písty" o nějakých pasatech syncro a spoustě dalších ani nemluvě." Přesně tak, jak bylo již napsáno. Doplním jen pro upřesnění, že závodění je minulost,, napsal jsem i důvod a tím je SMRT.
0/0
12.7.2003 21:02

Speedy

Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Takovou vydechlinou bych se moc nechlubil. A 300 kobyl, znám taky takovejch 300 koní, prý načipovanejch a leze to stejně jako seriovej dvoulitr a do zatáček to nestíhá.
0/0
14.7.2003 8:38

Ice

Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Jen závist, že jo.  Ten motor je načipovanej, má větší turbo a mezichladič turba, ostrou vačku, keramické ventily, odlehčenou klikovku, 4 výfuky, sportovní vzd. filtr, předimenzovanou převedovku, upravený podvozek a spoustu dalších užitečných věcí. A jen tak mimochodem bylo to děláno v německu u Steinmetz a Sebring. A v současné době uvažuju o namontování N.O.S.
Prostě opět někdo kdo nemá třista papírů na tuning auta, tak se někdy přijeď podívat na okruh do Brna jak to tam ta "vydechlina" jak jsi ji nazval krouží.
0/0
14.7.2003 9:34

Speedy

Re: Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Budu závidět auto, který se už pět let nevyrábí. To by musel být leda nějaký top model a ne Opel. A 300 litrů na takový úpravy mě příjde docela málo. Že by to bylo dělaný doma na koleně. N.O.S je taky pěkná blbost. Lepší řešení- Subaru Impreza, Mitshubishi Lancer EVO VII, nemusíš nic ladit a svezeš se stokrát líp.
0/0
15.7.2003 13:39

Ice

Re: Re: Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Takže jen závist. Kdo neviděl, nesvezl se, tak neví o čem mluví. A jen tak mimochodem, k dnešnímu dni se Calibra nevyrábí již 6 let. Impreza není tak stabilní a EVO VII netočí 10000ot. a nejedou ani 300km/hod. Můj rekord na upravené Calibře je 321km/hod.
0/0
15.7.2003 13:57

Speedy

Re: Re: Re: Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Fakt ne. Hele a těch 321 to máš z policejního radaru, nebo Ti to napsal monitor při hraní NFS? Páč calibra má tacháč cejchovanej do nějakejch 240 nebo 260.Jnak máš pravdu, že lancer, ač má nějakých 270 koní, tři kila neudělá. Nemá na to ani převodovku. Ale zase dvě kila tam jsou ani nestačíš mrknout. Takže na těch 300 udájnejch koní musíš mít asi hodně dlouhou převodovku a nějakej kilák to trvá, než to tam dostaneš. Ikdyž by mě při současném provozu zajímalo, kde se dá dosáhnout takové rychlosti. Jet 200 kila v tahu to se nedá ani v německu. Jo už šest let tu calibru nedělaj. Tak to bude výkřik poslední techniky. Myslím, že lepší svezení by bylo se Speedstrem. To je sporťák, lehkej a patřičně silnej. Ale Calibra, to je už passé, ikdyž v 90 roce se mě v rakousku děsně líbila, ale to jsem neměl řidičák ještě ani na skůtra.
0/0
16.7.2003 9:13

Ice

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
první měření proběhlo při testech policejního radaru, šlo to lehce zařídit protože můj známý dělá u firmy, která ty radary vyvíjí a vyrábí a tak jsme to zkusili na jednom raději nejmenovaném letišti. druhé měření ukázal tachometr, nemám tam klasické budíky, ale digitální s displejem a je to i certifikováno pro ČR.
převodovka je 6-ti kvalt, celkem dobře upravenej a předimenzovanej, na 1. st. to udělá něco přes stovečku. moje první calibra byla 2.0i 16V předělaná na 235k, předimenzovaná převodovka, úprava podvozku, atd, ta jezdila 260km/h.
a těch 300 dnes již nikde nejezdím, na dálnici se nedá jet v kuse ani 200 to je fakt, takže si to tam brousím v pohodičce 130. jediné místo kde se dá pořádně zablbnout je v brně na okruhu a nikoho tím neohrožuju a neomezuju
no a speedster je pěkná plečka
0/0
16.7.2003 14:34

Mechanik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky mám silné auto ale silnicích jezdím slušně
Tý bláho, takže lepší než současný WRC, co? A jen za 500 000 litrů? To seš fakt machr, 300 koňovej escort RS Cosworth s podobnejma parametrama tři kila neudělá a ani na jedna to kilčo neudělá. Rve se tam za dva, ale zase to je za pět vteřin. Jo a dá se pořídit minimálně 1 mil. A to je hodně jetej. Když odečtu ocharanou klec, lepší diferáky a hasičáky, tak je to o 150 litrů míň. No nevím, nějak se nemůžu dopočítat. Tak přestaň snít. A na okruhu v brně tři kila nedaj ani vozy serie Le Mans. Čau
0/0
17.7.2003 12:21

Ice

Re:
Tak jo. Kdo říká, že jsem koupil ojetinu za 200tis. a dal do ní dalších 300tis.? Calibru jsem koupil novou v německu od Steinmetz za 1.580.000,- již totálně překopanou a dalších pouhých 300.000,- jsem do ní vrazil aby jela tak jak jede, protože už moc velkou investici nepotřebovala. A jak jsem psal dříve, přesných 321km/h jsem jel při testech radarů na jednom letišti. Čau.
0/0
18.7.2003 12:45

zitor

Re: Takovej výkon a vůbec to neleze, asi si raději koupí tu Tvoji Calibru.
Ferrari se odhodlalo trochu poodhalit roušku tajemství nad svým chystaným 2+2 místným kupé, které chystají představit příští rok v lednu na detroitském autosalonu. O pohon vozu se postará vpředu umístěný dvanáctiválec s výkonem u 550 koní (404kW), který pak bude schopen dosáhnout maximální rychlosti v 290 km/h a stane se tak nejrychlejším čtyřmístným vozem světa. Motor přitom bude umístěn co možná nejblíže k interiéru kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti vozu. Ferrari slibuje, že právě jeho kupé bude nabízet mnohem více vnitřního prostoru a větší zavazadlový prostor, než vozy teto třídy a stejně tak právě v tomhle překoná i svého předchůdce 456GT. Jenže vozy této kategorie přeci jen nejsou jen o komfortu a prostoru, ale i o vytříbených jízdních vlastnostech. Nebylo by to Ferrari, aby v této disciplíně pokulhávalo, takže hojné využití hliníku při výrobě a celkově nízká váha vozu se postará o jeho výborné vlastnosti posunutí možností na cestách...
0/0
18.7.2003 10:43

honza

Re:
Mas pravdu. Jizdu je potreba si vychutnavat a nejakekej posera nas nerozhazi.
0/0
20.7.2003 9:44

I.G.

Vážím si vlastního života...
Ahoj, koupil jsem si před nedávnem nové auto (nová Opel Vectra), vybavil jsem jej dostatečně silným motorem (benzín 2,2) a vlastně vším co mi buď usnadní řízení, zvýší bezpečnost mou a mých spolujezdců (často vozím v autě děti) nebo zvýší jízdní komfort (takže kromě koule vlastně všechno). Nedělal jsem to ale proto, abych jezdil jako šílenec, po Praze (i v jiných městech a obcích) jezdím poslušně tak 50 až 55 (když to jede tak si zapnu tempomat a nemám problém uhlídat se), málokdy překročím povolenou rychlost o víc jak 10 km/h (to už tam fakt musí být nesmyslná dvacítka v místě které dobře znám nebo když předjíždím - to mi přijde bezpečnější 10 sekund předjíždět třeba sedmdesátkou než 2 minuty padesátkou). Když vidím chodce, tak mu přibrzdím a světly dám na vědomí že může přejít, když má pomalejší vedení nebo nohy tak před přechodem zastavím. Když vidím přecházet malé děti mimo přechod, tak raději zastavím i jim a pustím blikačky, ať si říká kdo chce co chce. Aby se ostatní řidiči necítili tolik dotčení mojí předpisovou jízdou, tak se snažím jezdit co nevíc vpravo a musím uznat, že při bliknutí zelené se rozhlídnu a pak vystřelím že ostaní (hlavně starší vozítka) nechám daleko za sebou. Díky tomu mohu jet 50, protože mě doženou akorát tak u dalšího semaforu, kde stejně všichni musí stát :-). Nyní jednu radu: když už se mi zdá, že ostatním příliš na silnici vadím a že už je "dusno", tak si pustím klima a kašlu na ně (když to jde tak je samozřejmě pustím, ať si jedou). Ono se jim nic nestane, když taky jednou pojedou předpisově. Obzvlášť v létě je příjemné pozorovat upečené spěchálisty ve Škodě 120 a jet si v klidu předpisově v příjemně vychlazeném autě. Nakonec ještě jeden poznatek, stává se mi čím dál častěji, že když někdo pozná že jedu sice předpisově, ale nijak se nevleču, tak se za mě prostě pověsí a nestará se, takže vlastně pak dodržujeme předpisy oba (příp. i víc v řadě). A s tím zastavováním u přechodů je to podle mě taky o moc lepší, já jsem si zvyknul už před dvěma lety v Rakousku, a teď se mi to moc hodí. Až to budeme umět všichni (jak chodci, kteří nesmí koukat kde co líta, tak řidiči, aby se chodci nemuseli bát), tak to nikomu z nás ani nepřijde. Řidič uvidí chodce, dá nohu z plynu, chodec rychle přejde a řidič může zase vrátit rychlost na těch rozumnejch padesát.
Ufff... no to jsem se rozpovídal, tak snad jste to přežili a tak Vám teď všem přeji příjemnou a bezpečnou jízdu bez nehod! A jestli spěcháte, tak se zkuste zamyslet jestli je to opravdu nutné (podle mě 9 lidí z deseti spěchá zbytečně, a když necháme spěchat toho co to opravdu potřebuje, tak se možná dostane včas tam kde má být, jako např. před nedávnem já když jsem jel 90 po kolejích a vezl dusící se dítě do nemocnice).
0/0
11.7.2003 13:55

Jimmi

Re: příspěvek zrušen
Přísahám, že jsem nepoužil jeden jediný neslušný výraz... viz mé ostatní příspěvky
0/0
15.7.2003 13:27

keson

Re: absolutni souhlas
Zdravim,
po precteni tohodle prispevku nemohu nez souhlasit. Sam se obcas pristihnu ze za volantem vypenium, ale uznavam ze je to zbytecne a ze vse se da stihnout i jinak nez jen rychlou jizdou.
Ano, nepatrim mezi svatousky, vetysinou kdyz kouknu na tachometr ve meste je tam 60, ale snazim se to drzet tak na 55, kdyz to jde. Na dalnici 140 se mi jevi jako rychlots, kdy jsem jeste "v norme" a navic jsem absolutne panem situace, pricemz pri 160 uz mam pocit, ze je mozne ze se mi nejaky detail nestaci promitnout na sitnici. A to nemam zadnou plechovku co by nejela 200, ale proste nejezdim.
Taky jezdim an motorce, tak vim, jake to je kdyz se kolem me nekdo proriti 180 na okresce, tak mam co delat, abych se diky poryvum vetru udrzel na kolech.
Zkratka, obdivuju vsechny, co jsou schopni za volantem jet v pohode a relativne dle predpisu (nejde to vzdy, ruku na srdce, kdo z nas NIKDY nic neproved) a doufdam,z e se stav ridicu u nas bude jen zlepsovat, nebot ve srovnani se svetem mame fakt co dohanet. Jsme holt prasata na dalnicich a navic dost zakomplexovana, to je muj nazor.
 
0/0
20.7.2003 21:47

Goťák

Souhlas s pubošem
Naprosto souhlasím s doktorem puberťákem. Dokud nebudou pořádné zákony tak budeme pořád tam kde jsme. A kdo jsou nejhorší řidiči? Jednoznačně ti mladí frajeři co zeberou dědkovi starou ŠKODOVKU, uřežou výfuk, vrazí tam štříbřenkou natřenou lešeňovku a myslí si že na ně nikdo nemá a že předjedou kde koho. Takovejm by měli zebrat automaticky řidičáky a vrátit jim je až z toho nadčení vystřízlivěj...
0/0
11.7.2003 12:00

puberťák

Intolerance.
Vím že a se do mě zase nazuje a bude něco blábolit o zvracení, ale už naposledy.Když vidím i na těhle stránkách tu intoleranci jednoho vůči druhýmu, nevěřím tomu že se to na cestách zlepší.Slušnost, tolerance a nechat žít.A dodržovat pravidla.A to mnohým z nás, zdůrazňuji z nás ,chybí.Každopádně je třeba poděkovat redaktorovi který to martýrium na dálnici prodělal.Myslím že diskuze ukázala jací ve skutečnosti jsme.A je to bohužel hodně smutné čtení.Takže dámy a pánové buďte tolerantní k začátečníkům, vy co máte silné vozy a je vám 20 si nemyslete že jste nesmrtelní, a vy co rádi kritizujete ženy za volantem buďte k nim galantní a ohleduplní.Nikdo není dokonalý.Bylo to tu poučné.
A vzkaz AAAAAAAAAA: jdu se vyzvracet.
0/0
10.7.2003 21:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.