Diskuze

Jezdím podle vyhlášky, a jsem za blbce

Ráno jsem byl plný odhodlání být vzorem ostatním. V poledne jsem o svém rozhodnutí začal pochybovat a kvečeru jsem musel na své předsevzetí zapomenout, abych se vůbec dostal domů. Úkol, který jsem si přitom zadal, byl velmi jednoduchý: pokusit se ve všední den jet po dálnici z Prahy do Brna a vedlejšími silnicemi zpátky přesně podle platných zákonů a předpisů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

x

24. 7. 2003 10:23
"Vybrzdenie".
To, že je to český vynález, je fakt pravda.  Spravil mi to jeden fas so ŠPZ BV na diaľnici na Nitru. Nikdy predtým som to nezažil a značne ma to vydesilo. Nakopať vás do gulí.
0 0
možnosti

iuos

21. 7. 2003 10:28
mám stopětku...
chystám se koupit si lepší (no, asi je to skoro každý JINÝ ) auto, ale ne proto, že by jezdila špatně - v pohodě jede 120 a pokud se nemýlím, tak v obci můžu jet maximálně 50 a mimo obec maximálně 90, což mému (zatím) vozu nedělá sebemenší problém. kolik se jezdí na dálnici vůbec neřeším, protože nejsem šílenec, abych se tam s touhle károu ukazoval . lepší auto chci proto, protože mi vadí, že tahle škodověnka reziví, takvoým způsobem, že je to děs a je nesmysl (aspoň z mýho pohledu) rvát peníze do auta, který stejně už je nejradši, když stojí ve stínu před barákem
a když vidím ve zpětným zrcátku frajera v autě, který je dražší než barák (to je ironie, že jo? no vlastně je to závist, protože já na vlastní bydlení (zatím) nemám  ), který se až nepřirozeně rychle zvětšuje a ještě si na cestu svítí mlhovkama, tak se pěkně uklidím ke kraji (pravému ) a bliknu mu (když to stihnu ještě než mě předjede ) a když je to potřeba, tak mu klidně i zpomalím, aby se nijak nezdržoval, když tak pospíchá
jinak všem přeju hodně š´tastných kilometrů bez nehod a hlavně pevný nervy (někdy i se mnou, protože nejsem žádnej přeborník v řízení - a proto mám úžasnou samolepku, takřka tuningovou na zadním okénku vylepenou - Z )
0 0
možnosti

Petr

20. 7. 2003 19:44
Xxxxxx
A co takhle platit pokuty podle velikosti mzdy. Jako ve finsku.
0 0
možnosti

Jimmi

22. 7. 2003 16:38
Re:
Kolik by platil podnikatel ve ztrátě v autě za tři melouny....?
0 0
možnosti

x

19. 7. 2003 17:25
x
Plouzit se po dalnici jenom 150 je nesmysl, chyba je v zakonech, ne v ridicich...
0 0
možnosti

David Stava

18. 7. 2003 7:17
Co s tím?
Vidím jen jedinou možnost výchovy: Umožnit pojišťovnám, aby viděly do záznamů o zaplacených pokutách. Jezdíš moc rachle? Tak to ti budeme muset zvýšit pojistné a povinné ručení! 
0 0
možnosti

Lavor

18. 7. 2003 15:54
Re:
Jezdíš moc řachle ?
0 0
možnosti

Tomas

17. 7. 2003 23:52
dobry sposob ako zabit nudu
no ked sa clovek nudi vymysli si cokolvek aby sa zabavil je to celkom sranda jazdin podla predpisov hlavne v europe ja som tu kusok skusal ale .........naco aj ked som esete v dvoj rocnej skusobnej lehote naco tie predpisi treba brat z rezervou teraz som v USA a ide ma rozhodit ako pomali tu vsetci jazdia to je na nevydrzabie maj tae sa
0 0
možnosti

Smerfy

16. 7. 2003 17:00
Jen podotek ...
Vzkaz pro vybržďovače: až se mně stane to, co mýmu kolegovi, dejte si bacha. Mám známýho na DI a už dlouho i známý mezi cikánama (v našem městě žádnej problém). Takže až mně někdo tahle vybrzdí, zjistím si ho podle značky a může se těšit na návštěvu "veselé party", třeba s bejsbolkama.
0 0
možnosti

Kloprd

17. 7. 2003 16:07
Re:
Tak to chci vidět.
0 0
možnosti

Martin

16. 7. 2003 16:30
Rychlosti + Vybrždění
Nebyl jsem autem ve Skandinávii, ale jinak neznám zemi, kde by se jezdilo podle rychlostníků. Němci mají na dálnicích sice neomezenou rychlost, ale spoustu lokálních omezení, např. 100 kmh ve Würzburgu, kde je dvojité esíčko a za zatáčkou často začínají kolony. Průměr jedoucích je tam tak 130 a mnoho ani nesundá nohu z plynu a jede, co fyzikální zákony jejich autu dovolí (až 180). Jel jsem tamtudy asi 100x. A ve "slušném" Švýcarsku, kde je na dálnici 130, se jezdí běžně 140-150. 
Co jsem ovšem v žádné jiné zemi nezažil, to je tzv. VYBRŽDĚNÍ. To je ta nejzákeřnější sviňá*na a na tu máme patent my, Češi. Už se mi to stalo 2x. V obou případech jsem někoho brzdil jízdou "dle předpisů + 30".  (Podotýkám, že abych se přizpůsobil naší místní - či pražské? - situaci, jezdím dle rychlostníků a přičtu si 30.) Např. u Lahovického mostu, kde je už dlouho 50 jsem jel cca 70-80, což se nelíbilo kre*énovi v Superbu (přiřítil se asi 120-140) a poté co se dostal přede mě, mě vybrzdil. Za mnou naštěstí nebyl kamión. V autě jsme byli 4, včetně 1 novorozence. Těmhle ču*ákům by se měl nadosmrti sebrat řidičák a potkat někoho z nich face to face, rozkopu mu koule na kaši. Pro vybrždění neexistuje žádná omluva, to není omyl, chyba, nepozornost  (to všechno pochopím) , to je koncentrát nesnášenlivosti, agrese a arogance. Takoví skutečně nepatřej nikam jinam než na uzavřené oddělení psychiatrické léčebny.
0 0
možnosti

Sasoň

17. 7. 2003 12:18
Re: Rychlosti + Vybrždění
Mě to udělal na Poděbradský ul. nějakej kokůtek ve Felicii! Jel jsem nejspíš "moc pomalu" přes tramvajový koleje. Měl jsem dojem, že bych k němu měl promluvit několik otcovských slov. Když viděl, že jsem na něj přilepenej a zjevně ho sleduju, vzal to radši chudák na Balabence na červenou doleva...........co bylo dál, to už ale fakt nevim!  
0 0
možnosti

Biker

16. 7. 2003 0:00
Kde hledat příčiny a kdo to napraví?
Je mi líto, že jsem nemohl reagovat dřív, ale právě jsem se vrátil z cest a Váš článek mě takříkajíc vrátil chuť do života. Vidím, že nejsem sám, koho současné "dopravní klima" skoro děsí. Jako obchodní zástupce jsem na cestách dost často a podle mého názoru se situace stále horší. Nastupuje "nová generace mladých a neklidných řidičů", kteří jsou vychováváni ostatními sice staršími a jistě zkušenějšími. Tito se jakoby snaží dohnat deficit adrenalinu ze svého mládí, kdy mohli závodit se škodovkou nebo trabukem, pokud měli vůbec to štěstí a v rodině nějaký ten "plecháč" byl. Druhým fenoménem je vývoj stále "bezpečnějších aut". Člověk má skoro dojem, že se mu v takovém autě ani nic stát nemůže a je prakticky pánem fyzikálních i přírodních zákonů.
Místo popisu konkrétních situací, kterým bych jistě nejen opakoval již mnoho zveřejněných a 6000 znaků by jistě nestačilo, bych rád pronesl úvahu o tom, kdo může situaci změnit. Jsou dvě možnosti: policie nebo samotní řidiči. Je jasné, že řidiči sami to nezvládnou. Důležitý je přístup policie a vlastně její image obecně. Několikrát jsem měl možnost vidět práci policie v zahraničí a také za mořem v USA. Tam jsou asi nejdál. Policista tam není nějaký dráb, který má za úkol pouze represi (pokuty, atd.). Funkci policie tam nádherně popisuje krátké leč velmi výztižné heslo "to serve and to protect" čili "SLOUŽIT a CHRÁNIT". V praxi to znamená, že policajti požívají skutečně vysoké autority a musím dodat že zasloužené. Dokud neporušíte zákon, jste jejich skoro "kamoš", ale jakmile zákon porušíte musíte počítat s tvrdým zásahem (u nás by za takový zásah šel podla do basy) a ještě tvrdším postihem. Začíná to na 10 USD za parkování bez zaplacení, pokračuje přes 100 USD za parkování na místech pro invalidy a končí na 60 letech nepodmíněně za extrémně nebezpečnou jízdu. Tyto postihy jsou všem známy a měří se všem stejně. Poslanec, senátor, prezident i dělník jsou si před zákonem rovni. Velkým obloukem jsem se dostal k "jádru pudla". Pro změnu situace nepotřebujeme nějaký vyjímečný stav. Stačí, když poldové budou dělat dobře a spravedlivě svou každodenní práci a každý i sebemenší přestupek odmění sankcí. Nemyslete si, že např. Švýcaři jsou slušní řidiči sami od sebe (každý člověk se nerad řídí pravidly). Pouze si jen velmi malá část řidičů dovolí přestupek udělat vzhledem k extrémně vysokým peněžitým pokutám a vězení, které můžete dostat např. již za překročení rychlostního limitu o více jak 10 km/h.
Závěrem jen povzdech, většina lidí je odměňována podle vykonané práce. O kvalitě práce policistů by se dalo s úspěchem pochybovat a nakonec uslyšíte, že asi dostanou přidáno. Myslím, že slovo motivace asi nebude součástí slovníku policejních ředitelů. Jsem však optimista a věřím, že s příchodem mladých poldů se to snad zlepší. No a pokud ne, tak zbývá již jen "POMOZ NÁM ..."
Ing. Pavel Ambrož, BRNO
0 0
možnosti

Fido

16. 7. 2003 14:25
Re: Kde hledat příčiny a kdo to napraví?
Z toho co pisete (a souhlasim s vami) je zrejme, ze chyba je v tom, ze u nas jsou casto sami policiste tim spatnym prikladem misto aby se mimo trestani snazili jit tim dobrym prikladem a druha vec je, ze kdo je na trochu vyssim miste, ten si muze dovolit prakticky cokoliv zcela beztrestne. Policie ma strach z neho misto aby mel on strach z policie. Tady je podle me treba zacit. Tezko totiz chtit dodrzovani pravidel jen po nekom a tolerovat jakousi nadrazenou kastu.
0 0
možnosti

009

14. 7. 2003 17:31
Pro autora
"... a dopouští se hned dvou přestupků. Jednak nás podjíždí zprava (vlevo nás předjíždí někdo jiný)..." - z toho plyne, ze autor clanku porusil dopravni predpisy - jel v prostrednim pruhu i kdyz mel v pravem volno. Nebo ten kaskader s vozikem jel v odstavnem pruhu?
0 0
možnosti

Jimmi

15. 7. 2003 11:31
Re: Pro autora
To už jsme tu probírali, začti se hlouběji. Autor nereagoval. Nezapomeň, že jel podle předpisů poprvé v životě, nemohl hned zvládnout všechno najednou.....
0 0
možnosti