Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Laciné superby z Německa vyvolaly rozpaky

Nenápadný inzerát v německém motoristickém časopisu odstartoval pátrání po možnosti nákupu až o třetinu lacinějších nových vozů Škoda Superb v zahraničí. Sedmnáct vozů Škoda Superb, nových, s veškerou předepsanou dokumentací a zárukou za ceny, které jsou o více než 25 procent nižší než u domácích prodejců!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

šikmooký

Škodovky jsou všeobecně paštiky. Není to žádná kultura.
0/0
13.8.2003 13:31

vladi27

skoda v nemecku
ma  sice uspechy, ale ty pochazeji spise z faktu, ze skoda patri k VW a ma od nich technologii.  proto taky i v byvale NSR a nejen v byvale NDR jezdi tech skodovek doopravdy dost, ale vetsinou oktavek kombi, coz s naftakem 1,9 litru je idealni komibinace pro mlade rodiny s detmi, ktere namaji na passata nebo francouze.  Fabia kombik se tady s 1,4 li motorem da koupit pod 11 000 euro a samozrejme se standardem, jako ABS nebo airbagy vpredu, ktery je v cesku extra. no a superb nic moc,  je novy, ale vypada uz zaprasene, hlavne svetla, ktera se ted delaji jinak, nic moc.
0/0
8.8.2003 19:52

login

Re:
Potřebuji blíže rozvést žoviální sdělení, že octavia combi TDI je v Německu proty, kdo nemají na francouze. To jsou ti francouzi tak drazí? A kteří francouzi?Má autor přehled o tom kolik tam stojí octavia nebo P307?
0/0
13.8.2003 13:26

Dall

Re:
Myslim si, ze tady nejde ani tak o rozdil v cene, jako spise o porovnani cena a uzitna hodnota. Octavia je typicky rodinne auto. Obrovsky kufr kam se bez problemu vejde detsky kocarek a jeste tam zustane misto na vse potrebne na dovolenou a pro deti je i vzadu dost mista. Zkuste srovnat takovy kufr 307 a Octavie 420 vs. 528 litru - to je trosku rozdil ne?
0/0
13.8.2003 14:03

Hlava

reklama
Nejlepsi reklama pro Skodu je koroze na zadnich dverich kazde Feldy, to snad delali z plechu na konzervy :-)))Nechapu, ze s tim ti lide jezdi, proc to nejdou reklamovat, po 2-3 letech diry do kufru ???? Jeste lepsi nez koroze je mozna vytekajici "asi protikorozni" ochrana ze zminenych dveri, trochu se otepli a kazda Felda ma zapatlany zadni naraznik :-)))Mam 12 let stareho Escorta a lehce zacinaji korodovat prahy, na zadnich dverich nic.....
0/0
6.8.2003 16:00

Alan

Re:
Mam Feldu 5 let, zadni dvere nekvetou a nic z nich netece. Taky by bylo zajimavy, v jakym stavu mas brzdy u toho 12 let staryho Escorta, Felda ma brzdy povedeny. Zadni dvere moc bezpecnost na silnici neovluvnujou..
0/0
12.8.2003 13:52

Tomas

Re:
Tohle sem nekde slysel pred par tydny a od te doby si toho vsimam. A je to pravda. 90% vsech felicii, ktere sem videl meli rez kolem zadniho okna a "neco" vytekle na narazniku .... tak uz aspon vim o co jde. Jinak jeste dojem z meho pobytu v Nemecku - Skodovky (samozrejme v nejvyssi vybave) maji vetsinou mladi kluci, nebo manzelky jako "nakupni tasku". Jestli jsou tam tak levne, nebo maji lidi tak velkou vyplatu sem nezjistoval.
0/0
24.8.2003 21:09

Dall

Skoda neni skoda
Ja sam jsem vlastnil 120 najeto 100 000 a bez problemu. Pak jsem si koupil Felicii a svete div se najeto 150 000 a zase bez problemu. Ted mam Octavii najeto 220 000 a zase nemam zadny problem. Cim to asi bude, ze se auta porouchavaji. Nebude to tim, ze clovek se o to auto musi starat? Musi tomu autu taky neco dat a ne jenom brat. Ted mam noveho Superba a verim, ze mi taky vydrzi bez problemu. Dneska si muze kazdy koupit auto jake chce. temer vsechna auta jsou stejna a rozdily jsou jenom v detailech. myslim si, ze je uplne jedno jake auto si clovek koupi. Ale protoze mam dobre zkusenosti se svym Skoda servisem jsem verny Skodovce.
0/0
6.8.2003 10:49

ČS akciová společnost

Re:
Jestli si neměl tzv. exportní souběh. Divil by ses, jak ve škodovce skáčí okolo aut na vývoz. Mají tam celé jedno pracoviště. Po sundání z montážních držáků a sednutí si na vlastní kola jsou auta pro tuzemsko vyvážena ven z montážní haly, na parkoviště. Export odjíždí na zvláštní pracoviště, kde na autech kontrolují možné i nemožné. Každé auto je při montáži vybaveno takovým průvodním listem, kde je uvedeno, co se na auto namontuje navíc a kam je určeno. Dost lidí by se taky divilo, co všechno se dává do základní verze na vývoz a jak oškubaná je základní verze pro tuzemsko. Standart pro vývoz je drahou doplatkovou výbavou pro tuzemsko.
Poruchovosti škodovek lze skutečně předcházet pravidelným servisováním. Ale pak se celý provoz neúměrně prodražuje, protože to, co na jiné značce vydrží stotisíckm, tak na škodovce jen padesáttisíc km. A co vám ve značkovým servisu nakukají, že je potřeba vyměnit, aniž by byla skutečná potřeba to měnit ... Když tomu nerozumíte, platíte a platíte.
Zrovna dnes jsem četl, jak škodovka po  skončení  závodní  dovolené bude dále omezovat výrobu, mimojiné z 80 kousků superidiota na 75!  Už kvůli tomu názvu bych si tak ošklivé auto nekoupil. Je to sice otázka vkusu, ale design přední masky a vnitřku (hlavně palubní desky)  je opravdu  odpudivý!
0/0
6.8.2003 14:13

login

Re:
Možná že standard pro vývoz je u nás za příplatek,ale to standardní auto je potom o to dražší.
0/0
7.8.2003 7:11

šíp okřídlený

Re: něco k tomu
Vzhledem ke kupní síle na západě nejsou lépe vybavené škodovky na tamním trhu dražší, naopak je tu náznak cenové podbízivosti. Kdyby škodovka byla cenově stejně jako vyspělé značky, tak by si ji tam nekoupili ani ti důchodci nebo rodiny s malými dětmi!
A domnívám se, že dodávkou očesaných verzí na tuzemský trh škodovka dává jasně na jevo, co že to ti Čecháčkové jsou za povl ve srovnání se zbytkem světa. Asi tu stále v ekonomice není něco v pořádku: výdělky kontra ceny.
Zarážející je, že zahraniční výrobci dovedou na náš trh dodat auta  standartně vybavená, a to za srovnatelnou či menší cenu. Politiku, kdy v zahraničí speciálně očesávali auta  mířící  do ČR, již asi přestávají uplatňovat, protože zjistili, že se jim to finančně nevyplatí. Když se ptávám dealerů, jestli tam musí být ABS a airbagy, tak mi čím dál častěji odpovídají, že bez těchto komponentů se už zkrátka auta nedodávají.  škodovka tam bude taky muset začít povinně  montovat ABS, a to na základě platnosti  nějakého nového evropského  předpisu. Pamatuji, to jsme  se učili ještě před převratem na zákldní škole, že čím se toho víc vyrobí, tím je to levnější. Tak nevím, proč škodovka s výbavami dělá takový drahoty ... A  aby  dělali  v cizině díru  do  palubní  desky  a vymontovali vyklápěcí schránku jako u Škody Fabie, to je asi pod úrovní vyspělého, civilizovaného světa. 
0/0
8.8.2003 9:41

ada

Re:
 
 To co popisuješ je normální u každého výrobce aut... a výbava je daná kurzem koruny a rozdílem kupní síly u nás a na západě.
0/0
7.8.2003 15:03

Dall

Re:
Nemyslim si, ze bych mel az takove stesti a vsechny auta by byly z tzv. exportniho prubehu. Co se tyka servisu, musim rict, ze neni servis jako servis. Kdyz jsem mel na Octavii najetu cca 150 tis. rekli mi v jednom servise, ze je treba vymenit brzdove kotouce - ptal jsem se jestli jsou ojete a oni rekli, ze se to tak dela. Tak jsme meli mensi vymenu nazoru a po ni jsme se sli podivat na rampu a svete div se kotouce byly skoro jako nove a od te doby ten servis meni jen to, co je treba a ne to co se tzv. dela. vetsi smulu ma ten, kdo tomu vubec nerozumi, to je fakt, ale vymenene dily by mel servis vratit a na mnoha se da poznat, jestli to bylo treba vymenit nebo ne. Co se tyka designu Superba neni podle me az tak strasny - ale to je otazka nazoru. Jinak vevnitr je to mala telocvicna. Vybiral jsem mezi Mondeem a Superbem a Superb se mi libil vice i mel vevnitr vice mista. Prvni zkusenosti v provozu - skvele mam 1,9 TDI 96 kw a zatim maximalni spokojenost. No uvidime jak dal.
0/0
12.8.2003 13:30

V.

reakce na all risk, login, Santa -- dokončení:
Pro:  all risk, login,  Santa: dokončení:
A o Alfě bych se vůbec nezmiňoval ... Takový vrchol nevkusu ... Ale marketingoví machři dovedou zmást nejednoho normálního člověka. A vyhlášená "kvalita" italských výrobků (aut nevyjímaje) ...
Nám se taky známí vysmívali, s jakými  krámy  to  jezdíme. Taky jsme si mysleli, že není nad škodovku. Až jsme se jednou rozhoupali. A pak jsme říkali: jejda, to jsme byli blbci, co jsme si mohli ušetřit nervů a peněz. Tady nejde přímo o nenávist ke škodovce, ale zkušenosti hovoří za vše. Vždyť jaký je každý rok propad prodeje škodovek. A děje se tak přes obrovskou reklamní kampaň. Žádné jiné značky není v časopisech, TV, novinách, bilbordech, rozhlasu atd. tolik, jako právě škodovky. Pak se to ale zase promítá u konečné ceny, a jsme na začátku, kde jsme již byli...
0/0
5.8.2003 7:15

V.

reakce na all risk, login, Santa
Pro:  all risk; login;  Santa: < color=blue>No  jak  je  možné,  že  si  dovolil  někdo  napsati  jiný  názor,  než  ten  který  hlásá  pravice,  a jim  podobní  kriminálníci  oblečení  do  drahých  obleků  nebo  ověnčení do tureckých zlatých řetězů a la chlív ...???!!!
Z článků, na rozdíl od těchto "taky" motoristů,  co  asi sami  lemtají v hospodě  a  nesnesou  jiný  názor  (kdo  nejde s námi, jde proti nám ...),  srší  praxe  a   zkušenost.  Škodovky  vždycky  byly  a  budou  outsajdry,  to  je historický fakt, na kterým nezmění ani 2 generace superbů. Jelikož žiji u hranic  s NDR (bývalou - ale  i v rámci sjednoceného Německa má tato část stále nálepku "Ost" a jsou pro zbytek Německa povl, jako my pro EU), vidím, kdo si v Německu škodovky kupuje: důchodci, rodiny s malými dětmi a několik málo nenáročných konzervatistů.
Se škodovkami máme stejné zkušenosti: s...u  se  a  s...u. Když nechci, aby mne vyšplouchla někde na cestě, musím ji neustále servisovat a to stojí nemalé peníze. Proč má škodovka stále tolik servisů? Kdyby se škodovky  nes...ly, ty servisy by se tu zkrátka neuživily ...
Jinak ještě k vyzdvihované kráse ostatních německých aut typu Audi made in RVHP-Maďarsko - jsou stejně hnusná jako i další značky koncernu VW. Jsou to auta bez jakékoliv fantazie. Abych lez bývalým hitlerovčíkům do pr...e  a  tahal je díky předraženým škodovkám z krize, to bych fakt musel být padlej na hlavu.
A o Alf
0/0
5.8.2003 7:03

onyx

Re:
seš hodně zamindrákovanej. tak zapadni do trmvaje a dál sni o svým autě. třeba na něj jednou vyděláš.
0/0
6.8.2003 14:11

Tolek

Skoda je pro chytre lidi, kteri chteji za sve penize kvalitu a prakticnost a ne nejake hloupe image
Skoda je pro chytre lidi, kteri chteji za sve penize kvalitu a prakticnost a ne nejake hloupe image pro hloupe lidi.
Mam Felicii a Octavii a NIKDY jsem s nimi nebyl v servise kvuli nejake zavady.
 
To co tu predvadeji ve svych prispevcich prodejci zahranicnich aut je ostudne.
0/0
3.8.2003 12:14

-

Re:
Taky jsem si myslel, že není nad škodovku. Taky jsem ji pravidelně servisoval a divil se, že kámoš ve značkovým servisu zahraniční značky platil za povinné  prohlídky míň, a přitom měl ještě delší servisní intervaly. No, dnes si říkám, co jsem to byl za i....a.
Co znám další známé, co mají škodovku, vím, že je to zvláštní skupinka lidí, co si myslí, že snědli šalamounovo vejce a že  jsou kingové, když mají "nadupanou" konzervativní fabii za pětsetlitrů  nebo  octávku  za osmesettisíc. Vždyť na konzervativní značku se ani ty hrůzné "tuningy" nehodí. Já mám za míň  lépe vybavený (již z fabriky - ale ne tuning)  nový zahraniční auťák, a jsem spokojen.  Za  míň  peněz  více  muziky.
Jediná výhoda pro toho, kdo prodává ojetou škodovku:  její cena tolik neklesne jako u zahraniční  značky.  Ale obráceně: nevýhoda pro kupce - ti  kupují ojetou škodovku za relativně vysokou cenu,  oproti  zahraničním značkám  to  je  vůbec  super předražené!
0/0
6.8.2003 14:33

§

:
Je  fakt,  že  škodovce  musíme  sloužit  my,  ne  ona  nám.  Když  na  to  máme,  tak  se  v  servisu  o  to  postarají  -  už  vědí,  co  se  kde  na  škodovce  s..e.  Z  praxe  v  servisu  mohu  potvrdit,  že  skoro  všechno.  A  ty,  zákazníku  plať,  za  vůz  řádné  protestovaný  na  mnoha  tisícich  kilometrů  na  poušti  i  v  Antarktidě.  Chtělo  by  to  občas  testovat   v  našich  podmínkách,  po  okreskách,  dlažbě  měst  atp.  Dálnice Praha - Ml. Boleslav - Liberec je již skoro celá  opravená, tam se toho už moc nevyzkouší. Snad jen maximální povolená rychlost 130 za hodinu, ale tu udělá i stopětka nebo žigulík (s nohou v motoru) ...
K superbu jako rodinnému  autu:  ano, ale pak mladí, co mají děti, musí krást, aby na něho měli, nebo musí mít děti až v padesáti, kdy si na toho superba konečně došetřili.  K  nákupním zájezdům Superbem: auto není vhodné k parkování před nákupními  centry, protože ty mají parkovací  prostor tak na stopětku. Superb pak okupuje prostor sousedícím zaparkovaním vozům, do kterých se pak není možno dostat. Víte majitelé superbů:  na  parkovišti  na   zemi  jsou namalovány takové bílé čáry, vyhražující plochu pro parkující vozidlo. Pokud se tam se Superbem nevejdete, jeďte jinam a nekomplikujte život ostaním normálním motoristům, kteří neutráceli takové zbytečné peníze za takový nehezký nepodařený krám, jakým superb je ...
0/0
1.8.2003 9:47

navratp

Re:
Na škodovku vás nadává 90 procent, ale takový gól,že superb je široký a to je vada, to už je bomba. Jeho šířka je 175 cm a to je asi jako golf4 a asi míň než P307.
0/0
1.8.2003 11:45

Tolek

Re:
           
0/0
3.8.2003 12:00

login

Re:
Nezírej a radši si přečti nějaký katalog.
0/0
7.8.2003 7:15

Tom

Felicie
Chudáčku s Felicií 50000 km, už to začne.  Moje  měla nejméně 1x mesíčně závadu, ppro kterou byla nepojízdná(něco prasklo, prorezavělo, upadlo ...)  Za 1/2 roku jsem ji navždy vyměnil
0/0
1.8.2003 7:16

michal

Re:
taky bych chtěl lepší auto než je felicie ale momentálně nemám dost peněz takže musím dál jezdit felicií 1,3 50kw r.v.99 najeto175 000km od začátku přestavba na LPG za celé 4 roky mě nenechala ve štychu předtím jsem měl golfa v naftě potom dalšího pak F Croma taky dvakrát a jenom jsem platil opravy a odtahy takže pokud potřebuji najet deně 200 km nemůžu mít ojetimu to je tak na cestu o víkendu na nákup a když nedojedu tak se nic nestane.takže pořád si vybírám nějaké lepší auto ale stejně na něj nemám.
0/0
6.8.2003 19:23

Alan

Re:
No tak ja s tou moji Felicii 1,3MPi najezdil 170tis, nenechala me nikde, jen jsem musel jednou v Chorvatsku nechat vymenit lozisko v LP kole, ale  pravdepodobne bych i dojel a oprava byla levnejsi nez doma v Praze. Jinak s ni nebylo nikdy nic, ze bych nedojel. Jedine dve zavady za celych 5 let a 170 bylo to lozisko a jednou mi blinkry prestaly blikat, ale svitily. Kolega ma Forda Focus a sere se mu porad neco...
0/0
12.8.2003 14:07

nedůležité

škoda mluvit ...IV.
Dokončení:
Již  ten  odporný  design  přední  masky  (ve světě  se  světlomety rozšiřují  od  středu  do  blatníků,  škodovka  to  dělá  obráceně  -  rozšiřuje  do  středu  k  chladiči  -  a  to je  hnusné,  ať  je  to  na  Fabii  či  superblbu)  či  strohá  palubní  deska  a  la  trabant.  Německá  tvrdohlavost  jindy  pozitivní  se  v  tomto  případě  nezapře,  ale  tentokrát  je  to  k  neprospěchu  celé  věci.  Stále  klesající  montáž  Superblbů,  a  to  i  v  motoristické  sezoně,  nyní  i  cenová  podbízivost  -  asi  je  osud  již  zpečetěn.  Zahájit  co  nejdříve  výrobu  konkurenčního  minimodelu  Kolína  -  to  bude  asi  to  hlavní,  i  když  donedávna  škodovka  tvrdila  opak  -  že  malé  vozy  nejsou  konkurence.  I když  -  co  je  Fabie?  To  ještě  není  malý  vůz?  Menší  si  snad  ani  nedovedeme  představit.  To  zase  bude  většina  národa  jezdit  v  mini  a  la  Fiat  500?  To  jsme  to  za  těch X  let  po  revoluci  dotáhli  pěkně  daleko ...
0/0
31.7.2003 13:49

all risk

jaké to je být grafomanem?
tak fajn, tak si jdi ty skvělé vozy jiných značek koupit a nech ostatní lidi, kteří nejsou tak chytří jako ty, aby si vybrali sami... OK?... je to přece svobodná volba... přece z toho musíš mít radost, když jezdíš skvělým jiným autom s bohatou základní výbavou, a ti ostatní magoři mají třeba za dvojnásobek ceny dvakrát menší kraksnu značky, co nenávidíš...
0/0
1.8.2003 10:39

login

Re:
Jestli ses už konečně vyblil tak běž do nákupního centraa kup si něco ve slevě, pak budeš šťastný a spokojený.
0/0
1.8.2003 11:48

Santa

A co honda Accord,
BMW Z4, Alfa156, Audi TT a další, ti všichni mají klínovitost reflektorů ve stejném směru. Stejné je to i se strohostí palubní desky., asi jsi nikdy neseděl v Trabantu. Fábie je pořád o dost větší než Š120, ty revolucionáři, takové tlachy ohromí tvoje pivní kamarády, na solidní diskuzi nestačí.
0/0
2.8.2003 10:25

Johny121

Re:
1. Srovnavat BMW se Skoda, to je snad vtip! A je jedno, jestli jde o design nebo techniku. A jeste u Z4?!?! 2. Doporucuji zmerit vnitrni prostor S105L model M a Fabii. Moc velka zmena to nebude (ovsem s vyjimkou kufru).
0/0
4.8.2003 13:37

Alan

Re:
No s tou velikosti S105 a Fabie, to je uz opravdu nejdrsnejsi demagogie. Pokud jsi nekdy ridil Fabii, coz asi ne, protoze mas jeste stale obrovske a asi jedine  zkusenosti se S105.. ale pokud prece, tak by ti nemohlo ujit, ze Fabie ma na svoji velikost vytecne jizdni vlastnosti, ktere nejsou takovou samozrejmosti u srovnatelne velkych aut stejne tridy... ale to ti asi stejne nic nerika, protoze kvalitu aut meris podle objemu prostoru...
0/0
12.8.2003 14:27

kat

Re:
To by jsi musel mít taky jiné zkušenosti než s S105 a pak rovnou s Fabií. Zkus osedlat neco jinyho a uvidíme co pak budes rikat!
0/0
13.8.2003 16:16

ada

Re:
 
 Jestli se ti palubka zdá strohá,vyzdob si ji - nejlepší je nalepit si třeba ten často používaný bloček s tužkou přímo na airbag spolujezdce...takových hovad už jsem pár viděl.
0/0
7.8.2003 15:09

nedůležité

škoda mluvit ... III.
Pokračování:
Superblb je jako celá škodovácká produkce předražen, a hlavně nemá žádnou image a  tudíž  si  ho  koupí  jen  opravdoví  fanatici.  A  že  bych  s  ním  reprezentoval?  Když někdo přijde na jednání ve škodovce, udělá si o něm každý  úsudek ...
Co  mohu  vysledovat  např.  na  parkovištích  u  nákupních  center,  tak  Superblb  je  pořizován  jako  rodinný  auto  s  obstojným  zavazadelníkem  pro  týdenní  nákupy.  Nic víc.    U  nás  v  7 tisícovém  městečku  ho  mají  dva  podnikatelé,  kteří  s  ním  vozí  do  svých  restaurací  z  místních  koloniálů  pivo  a  mouku  na  knedlíky  pro  důchodce  a  nezaměstané  z  bývalé  NDR,  kteří  jsou  díky  Euru  a  jeho  kurzu  v  ČR  pány  země.
Takže superblb jako  pick-up  nebo  rodinné  auto  pro  mladé  rodiny  s  malými  dětmi,  které  tak  mají  vzadu  dostatek  místa  na  hraní,  to  ano.  Ale  na  reprezentaci  rozhodně  ne!
Již  ten  odporný  design  přední  masky  (ve světě  se  světlomety rozšiřují  od  středu  do  blatníků,  škodovka  to  dělá  obráceně  -  rozšiřuje  do  středu  k  chladiči  -  a  to je  hnusné,  ať  je  to  na  Fabii  či  superblbu)  či  strohá  palubní&nb
0/0
31.7.2003 13:47

Pepik

Re:
Co to meles za kraviny. Skodovkama jezdi top management spousty firem nasi nevyjimaje. Nevic o cem placas, ale rozhodne si nikdo skodovkou ostudu neudela...
0/0
12.8.2003 19:34

nedůležité

škoda mluvit ... II.
Pokračování  předchozího  příspěvku:
To  by  člověk  nevěřil,  co  všechno  se  na  škodovkách  může  pokazit.  A  i  čím novější  model,  tím  dražší  provoz ...  Provozní  náklady    (z  hlediska  servisu,  hodinových  sazeb  servisu,  cen  náhradních  dílů,  pojištění  atd.)  totiž stále  rostou  a  rostou.  Auto  by  mělo  sloužit  člověku,  ne  naopak!
Škodovku  bych  si  už  v  životě  nekoupil,  znám  jiné  značky,  které  jsou  levnější,  technicky  a  hlavně  designově  vyspělejší,  to  co  škodovka  dává  za  příplatek,  mají  v  základu,  a  to  co  u  konkurence  dávají  za  příplatek,  škodovka  mnohdy  nenabízí,  a  nebo  nabízí,  ale  dráž!  A  nemyslím  tím  cenově  podbízivou  Asii  či  endéer  s  celým  VW.  A  tolikrát  jsem se  nechal   oblbnout  škoda-dealery...  Známí  mi  říkali,  přejdi  jinam,  jinak  seš  hlupák.  Nebylo  to  příliš  lichotivé.  Dnes  musím  přiznat,  že  jsem  byl  hlupák  a  škodovce  nechal  mnoho  zbytečných  peněz.  Takže  radím  i  ostatním:  nebuďte  hlupáci,  rozhlédnětě  se,  probuďte  se,  sundejte  si  růžové  brýle.  Stále  slábnoucí  prodej  škodovky  na  tuzemském  snad  mluví  za  vše ...
0/0
31.7.2003 13:24

David

technická
"Stále  slábnoucí  prodej  škodovky  na  tuzemském  snad  mluví  za  vše ..." http://www.financninoviny.cz/view-id.php4?id=20030812F00779&tbl=blesky
0/0
13.8.2003 0:56

nedůležité

škoda mluvit ... I.
Jaký superb? Snad superBLB, né...?
Ale teď vážně: škodovka  má  ve  světě  stále  zvuk  "levného  auta  z  východu",  ať  dělá,  co  dělá.  Mluví  za  to  i  historické  zkušenosti. Boleslav  vždy  prezentovala  svůj  nový  model  jako  něco  super,  dělala s  tím  tajnosti.  Když  jsem  si  kupoval  Favorita  po  převzetí  VW,  říkal  mi  prodejce:  to  je  úplně  novej  auťák,  nemající  nic  se  socialistickým  favoušem  společného.  Nicméně  poruchový  byl  a  528  avizovaných  zlepšení  (kromě  katalyzátoru,  ale  ten  tam  škodovka  cpala  na  vývoz  na  západ  snad  už  od  zahájení  výroby)  žádné  pozitivum  nepřišlo.  Následovaly  felicie  a  fabie.  Prodejce  opět  tvrdil:  to  je  již  něco  úplně  nového  a  jiného,  než  byl  Favorit  od  VW  a  později  to  samé  a  la  Felicie.  A  praxe:  čím  modernější,  tím  více  závad.  Nechápu,  když  je  Favorit  ve  statistice  TUV na posledním  místě,  jak na  tom  mohou  být  ostatní  modely  kvalitativně  lépe,  když  se  s...u  ještě  více  než  ty  favoriti.  Není  to  jen  má  zkušenost.  Stačí  ve  frontě  v  servisu  u  přejímacího  technika  vyslechnout  požadavky  na  opravy.  To  by  člověk 
0/0
31.7.2003 13:07

estestarsi

Re:
Mám Felicii Combi 1,3 MPI už 3,5 roku a za tu dobu jsem měl jedinou závadu - prasklou gumu pod předním sklem. Jinak do toho leju pouze benzín a haubnu otvírám pouze když je nutno dolít ostřikovače. Najeto 50.000 km. To asi není nejhorší, ne ?
0/0
31.7.2003 14:35

xxx

Re:
nedávno jsem prodal Mazdu 323 měl jsem ji 12 let najeto 210000Km lil jsem jen benzín a vodu do ostřikovačů dobrý ne ? Chi vidět jak tvá fabka tohle zvládne cha cha
0/0
31.7.2003 15:00

Suez

Re:
Nevím co mate proti Felicii,za ty prachy a na to,že to byl jen překopaný Favorit to bylo docela dobrý. Otec jezdí ve firmě s Felicií Combi, má najeto asi 280 tis a mění tam jen ty bežné věci: kotouče,tlumiče,olej,řemen apod. Je pravda,že třeba volant a řadící paka jsou už "mírně" ojeté,ale to asi v každém autě...
0/0
1.8.2003 19:54

Tom

Re:
0/0
1.8.2003 7:14

Papuch

Jak to je?
Ano, místa vzadu je v Superbu srovnatelně jako v Mercedesu "S" v prodlouženém provedení. Ale nechat se vozit vzadu v Superbu je prostě nedůstojné. Ne kvůli ceně, ale kvůli absenci jakékoli image. Superb je neupotřebitelný pro masové použití v Česku kvůli ceně a v ostatních zemích (nemluvím třeba o Polsku...) z výše uvedených důvodů. Je výsledkem bídné strategie automobilky, měl přijít jako high-tech za rozumnou cenu tak za pět deset let, až se lidé nebudou nad značkou Škoda je usmívat. To tohoto segmentu trhu Škodovka prostě nepatří. Je to stejně moudré, jako by byla například výroba Volkswagen Silver Sadhow. Srovnávat Superb s Mondeem či Vectrou taky nemá smysl. Ford i Opel je prostě velkosériově vyráběné americké auto vyrobené v Německu. Masovka, běžné použití, využití a pak zahodit. Naprosto nezajímavá záležitost. VW je o něco lepší, ač už názvem "lidový vůz", působí mírně solidnějíším dojmem. Skutečně dobrá auta se jmenují Mercedes - Benz, BMW a Audi (to ovšem už s výhradami). Sám používám nejraději Mercedes Benz "E" klasse s motorem 270 CDI. Žádný přebytečný luxus a přepych, zato nadbytek spolehlivosti a solidnosti. Pořizovací cena byla před rokem včetně navigace, TV tuneru a koženého čalounění cca 1,6 mil. Kč. Superb, bez TV tuneru se srovnatelným vybavením (tedy 2,5 TDI, kůže, navigace (ovšem bez TV tuneru), automat vyjde na 1,4 mil. Kč. Rozdíl cca 200 000 je zanedbatelný, 10% (a třeba i mnohem více) u vozu střední třídy je rozptyl daný na výbavu. Koupili byste si Oltcita třeba za 250 000, když Fabii můžete mát za 280? A o tom to je.
0/0
30.7.2003 16:16

Eddie

Re:
Jako bych tenhle prispevek uz nekde cetl.....
0/0
30.7.2003 19:55

robor

Superb je minus
Superb je pořád jenom nedokonalá Škodvoka za přemrštěnou cenu. Když vedle toho postavíte Mondeo nebo Vectru se stejně výkonným motorem a výbavou, máte za méně peněz jistotu, že budete několik let pohodlně a spolehlivě jezdit. Přitom ceny v servisech jsou prakticky stejné, rozdíl je jen v tom, že se Superbem ten servis opravdu potřebujete. Máme ve firmě Superb půl roku a už tam byl dvakrát (naštěstí zatím platí záruka). Vedle toho máme tři roky starou Vectru (motor 1,8) a ta jezdí bez poruch. Když bych vedle postavil novou Vectru (model 2002), tak si ten Superb ani nevrzne. Doma mám Mondeo (pravda starší kousek - ročník 1999) a taky bez poruch.
0/0
29.7.2003 13:23

moem

Re:
Je velmi zavádějící hodnotit kvalitu produkce z jednoho vozu. Sám mám firemní MONDEO ročník 2002 a s motorem jsem stálým "hostem" servisu (zatím vše kulance od FORDu).
Přesto si netroufám řadu MONDEO hodnotit jako špatnou...Myslím si soukromě,že SUPERB je dobrý vůz a mrzí mne že nebude v kombi a i další jeho následovník má nejistou budoucnost (viz nejasná prohlášení pana Kulhánka...)
0/0
29.7.2003 15:22

Dall

Re: Superb je minus
Superb není mínus, VW to taky ví a má z něj strach. Proto je nejistá budoucnost Superba. Získává pozice a tím oslabuje prodej koncernového Passatu a o tom to je. Octavia taky měla být původně trošku jiná, ale VW to krouhlo z důvodu obav o své prodeje.
0/0
29.7.2003 16:04

Petr

Re:
Superba mám půl roku a žádnou závadu jsem neměl. Můj názor je takový, že Superb a Mondeo jsou stejně dobrá auta za skoro stejné ceny ( při využití akčních nabídek ) při srovnatelné výbavě. Takže rozhodně koupí jednoho či druhého nikdo neudělá chybu, spíše je to o tom, co se komu líbí víc..
0/0
30.7.2003 12:14

:-(

hospodarit do vlastni kapsy...
, dokud CR nebude vyrabet vlastni auta, ve vlastni rezii, do vlastni kapsy, je uplne fuk, jake auto si Cech koupi...
0/0
28.7.2003 19:34

Dall

Superb - fajn auto za slušnou cenu
Nelze srovnávat Superb s Passatem. Superb je auto pro mamažera, ktery ma sveho řidiče. Vzadu ma pohodli a prostoru na rozdavani. Passat se muže jít klouzat. Jestli jezdi člověk sam neni to až tak velky rozdíl. Ale Superb za 660 tis je vybaveny stejně jako Passat.
0/0
28.7.2003 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.