Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři auta ze čtyř nepatří na silnici

Na čtvrtém kilometru za Prahou na plzeňské dálnici stojí policejní hlídka. Jakmile se blíží auto, které vypadá, že drží pohromadě jen z posledních sil, policista Martin Balcar zvedne červený terčík. Chce vidět doklady. Jeho kolegyně zatím auto obejde a podívá se pod podvozek. Po chvíli hlídka auto propouští. Musí. "Kdyby z něho tekl olej nebo mělo něco s pneumatikami, tak by mohl mít řidič problém. Jenže nic takového se nestalo a osvědčení o STK měl v pořádku," říká Balcar a dívá se za odjíždějícím vrakem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

auta

Já nevím co máte proti starejm autům, já mám 14,5 roků starýho favorita kterej má přes 200 000 km  a je v lepším stavu než některý feldy  z roku 2001, rezavej není,brzdí a jede slušně  a STK to prošlo bez problémů a legálně bez nějakejch  obálek , né všecky starý auta sou na odpis ;-D

0/0
21.4.2008 17:00

volvistamarti

Martin

Jinak jezdím v Praze přes den a jinak v noci, protože večer je to klidnější a proč jezdit jak děda.Každej kdo jezdí posraně, měl by jezdit v pravo a je jedno jestli s novou károu a nebo starou.Jezdím dlouho a myslím si, že jsou lidi co jezdí pomalu a mají velké problémy a lidi co to znají, mají prohnané kanálky v motoru a jezdí dobře a nejsou prasata. Tak to vidim a jinak to neni, tak nereste picoviny. Martin    

0/0
18.2.2007 23:14

volvistamarti

Můj názor

Myslím si, že lidi co mají nové káry se pořád něčím chlubí a myslím si, že celé je to jenom o řidiči a né o autě. To jenom jezdí a každý člověk jezdí jinak. Někdo umí jezdit bez ABS a dobře a někdo s ABS a umí kulové, tak neřešte staré auta, mám Volvo 740 sedan a jezdi opravdu nádherně a důležité je být dobrý řidič, umět jezdit rychle a dávat pozor na okolí. Sám jezdím rychle a vím, že to auto potřebuje, jinak umírá a jde kakat, ale jezdit dobře, spolehlivě bez prasáren. 

0/0
18.2.2007 23:07

Mic

To jsou věci....
Tak jsem si celou tuhle diskuzi přečetl a nestačím se divit... Pominu to, že se tu hádáme jako malí kluci, to je o povaze každého z nás. Nechápu, proč autor i někteří "diskutátoři" házejí všechna stará auta do jednoho pytle. Ano, je hodně vraků, u kterých je fakt napováženou jakou levotou získali STK, ale je i hodně aut, která na svůj věk jsou ve velmi slušném technickém stavu. Otevřeně se přiznám, že jsem členem té starší skupiny. A teď mě všichni ukamenujete za to, že moje "stodváca" z roku 78 jěště není pod drnem. Ale neni, a STK si poctivě zasloužila v jedné z nejpřísnějších stanic v okolí, kde zdaleka ne všechna novější auta projdou. Čím je to dáno? Odpověď je jednoduchá...zatímco ostatní majitelé svých "bezúdžbových" aut, nechávají své miláčky napospas osudu, nebo jěště lépe nějakému pochybnému servisu, já přesně vím, co je opraveno a co je třeba opravit. Je jasné, že 26 let staré auto vyžaduje nesrovnatelně větší údžbu, ale když ji dostane, tak proč by nemohlo jezdit? Takže nehá
0/0
10.8.2005 21:20

Ecocar CZ

Likvidace autovraků
Taková vozislo patří jen k nám .www.seznam.cz/ecocar
0/0
7.9.2003 21:13

milos

Co je to za clanek
Nechapu jak mohl tento clanek vubec vzniknout.
1. Nezalezi jak je auto stare, ale kdo ho ridi.Pokud sedi za volantem tele tak je stejne nebezpecne jako auto nove.
2. Pravdou je ze pokud dojde k nehode tak starsi auto je pro posadku mnohem nebezpecnejsi nez nove.
Takze setrete energii na neco jineho nez na reagovani na tento clanek.
 
0/0
2.9.2003 10:29

jenicek25

Re:
Pánové, koukám, že jste chránci starých aut jen proto, že vám před barákem stojí zrezivělá stodváca, co nesvítí a jezdí na olej. I ženské by bylo jasné, že ať budete sebelepší řidič, pokud máte staré auto ve špatném stavu, tak tím ohrožujete nejen sebe, ale i ostatní. V případě krizové situace vyvolané kýmkoliv nebudete schopni včas zabrzdit, na nekvalitní silnici vám při špatných tlumičích auto ulítne, a při nefungujících světlech vás někdo sejme. Chápu, že je spousta těch, co nemají statisíce na nová auta, ale to není důvod pro to, aby na našich silnicích jezdily prorezlé, nesvítící, polorozpadlé vraky s ojetými pneumatikami!! Buhužel z mé zkušenosti právě spousta řidičů těchto rádoby vozidel se v provozu chová nebezpečně, bezohledně, a vybíjí si zvtek ze závisti na silnici.
0/0
4.9.2003 14:59

pipo

kec
Prodejci novych aut opet zaplatili za clanek.  A nedejme na statistiku ta slouzi tomu, kdo si ji zadal. Vzdyt jde zase jen o prachy.  A ktere auto je jeste dostatecne mlade? A hadejte se dal machri
0/0
29.8.2003 13:50

Jarda

Re:
ČESKO JE NEJVĚTŠÍ ŠROTIŠTĚ V EVROPĚ ! Zakázat dovozy všech aut starších 5 let bez výjímek !!!
0/0
7.9.2003 11:27

MultiSync

Stary auto = vyssi nehodovost ?
Co je to za kravinu, ze starsi auto = vyssi nehodovost ? Minuly mesic jsem byl nahodou na odtahovem parkovisti, kam se odtahuji nabourana auta ze silnice, ktera nejsou schopna odjet po nehode po svych kolech. A muzu vam rict, ze v zadnem pripade se neda rict, ze by tam byly nejaka stara auta. Byl tam treba novy BMW rozpuleny napul, novy Peugot Diesel prevraceny na strechu, Mercedes s porizovaci cenou vysoko nad milion s uplne zrusenym bokem a pak nekolik beznych novych Skodovek, Fabie, Octavie, Felicie. Mezi timto pomerne luxusnim vozovym parkem byl jen jeden stary Zigul a jedna Skoda 105. rekl bych, ze pravidlo by melo znit spise Novejsi a rychlejsi auto = vyssi nehodovost. Staci se podivat kolem sebe na silnici. Ja sem tedy nikdy nevidel majitele starych aut nebezpecne predjizdet na dvojite care, delat "mysky" v zacpe ve meste, smazit to po dalnici hluboce pres 180 Km/h a podobne. Naopak majitele srarsich vozu jezdi mnohem bezpecneji. Samozrejmne, ze na STK stanicich vladne  hluboka korupce, ale rozhodne to nema co delat s tim, ze stare auto = vyssi nehodovost. To je podle me naprosty nesmysl.
0/0
28.8.2003 9:20

Hugo

Re:
Ze je to nesmysl? Kdyz misto 50m brzdis ve starym ziguliku 150m, to nic neznamena? Ze ti pri projeti dirou trva pul hodiny, nez auto zase dostanes pod kontrolu, to taky nic neznamena? Atd. atd. To ze jesou na vrakovisti vetsinou novy auta je proto, ze jich jezdi na silnici vic - starych skodovek a zigulu je sice mraky, ale jejich majitele s nimi jezdi tak obcas o vikendu a v lete na Machac. Takze boura jich mene proto, ze jich mene jezdi a ne proto, ze by RELATIVNE zavinily mene nehod - to je prece kravina!! Kdyz nekdo jezdi jako debil novym autem a boura, tak to neni autem ale ridicem. Spousta bouracek je ale kvuli spatnymu stavu starejch krapu!!!! Uvazuj trochu!!!
0/0
28.8.2003 10:50

TM

Re:
Z čeho soudíš, že staré auto musí mít brzdy neseřízené a nové v pořádku? Stejně tak tlumiče?
Obojí závisí jen na kvalitě řidiče, na tom, jak se o auto stará. Problém nových aut je i v tom, že jejich majitelé jsou soustavně přesvědčováni reklamou i příspěvky pitmců o tom, že nové moderní auto je naprosto bezpečné, zastaví na milimetru, atd, což je blbost - obě auta jedou po stejné silnici, platí pro ně stejné fyzikální zákony. Kromě toho se zapomíná, že ABS na suché silnici prodlužuje brzdnou dráhu (omezuje totiž účinek brzd).
Mnohem horší, než staré vozidlo je agresivní jízda, "myši", předjíždění tam, kde není dostatečný rozhled a t.d.
0/0
29.8.2003 8:43

D

Re:
No s tím ABS je to teda ústřel, protože ABS výrazně zkracuje brzdnou dráhu a to zvláště na suché silnici. ABS v zádném případě neomezuje účinek brzd, ale naopak jej zlepšuje a to tak, že omezuje tlak v brzdách u kola, které by začalo prokluzovat a tím přestalo brzdit. (Díky tomu pomáhá i auto udržet ve stopě i na různých površích apod.) Můžu potvrdit z vlastni zkušenosti, protože mám auto s ABS a znám i úplně stejná autoa bez ABS, v létě je ABS určitě nesrovnatelně lepší. Horší je to v zimě na úplně zledovatělé cestě nebo na uježděném sněhu, protože tam se v reálu opravdu brzdí klouzáním, protože to ani jinak nejde.
0/0
2.9.2003 9:05

gron

Re:
To nemyslíš vážně? Pokud jen trochu rozumíš autům, tak Ti musí dojít, že ABS skutečně snižuje účinek brzd a na SUCHÉ vozovce je nesrovnatelně horší než brzdy bez ABS. Přečti si něco o funkci ABS a při trochu inteligence Ti to dojde.
0/0
2.9.2003 13:25

Ondra Vejvoda

Re:
Proč si něco číst: stačí vlastní zkušenost. ABS na ledu, je docela bída, ale na mokru, sněhu a i suchým asfaltu je nepoměrně lepší. Jednak zkrátí dráhu a taky se kola nezablokují a dá se s autem zatáčet, ikdyž naplno brzdíte.
0/0
3.9.2003 10:19

D

Re:
No to teda myslím naprosto vážně, právě proto, že vím o čem mluvím. ABS (Anti-Blocking System) byl původně použit na letadlech a to právě z toho důvodu, že na za standartních podmínek runwaye (suchá nebo mokrá, ale obvykle ne zledovatělá plocha) výrazně ulehčuje brzdění letadla jednak tím, že zkracuje brzdnou dráhu a taky tím, že nedostává letadlo do rotace. Do aut se začalo ABS montovat z velmi podobných příčin, takže kdyby byla pravda, že má horší brzdné účinky, tak nevím, naco by tam bylo. Je pravda, ze ABS opravdu snižuje (v určitém okamžiku - a to přesně vypočteném poměrně složitou elektronikou) tlak v brzdách, ale dělá to pouze a jen tehdy, když se brzděné kolo dostává do skluzu a to proto, že zablokované kolo brzdí mnohem hůře než kolo, které se ještě točí. A to, že brzdí na suchu lépe vím naprosto jistě i pozorováním.
0/0
3.9.2003 16:48

D

Re:
Ve stejném autě s a bez ABS vypadá prudké brždění na suché cestě asi takto: bez ABS jsou dva způsoby brzdění: 1. dupnu na brzdy co to dá a držím je v podlaze - okamžitě začnou kvičet kola, při delším brždění se začnou čichatelně pálit gumy (na běhounu je vidět obroušená ploška), a auto klouže a stává se neovladatelným. 2. je možné simulovat ABS a to tak, že přerušovaně mačkám brzdový pedál a to tak, že ve chvíli, kdy kola zakvičí pustím a zase stisknu, kola se tak nezahřejí a neobrousí na jednom místě, brzdná dráha je kratší (pokud vím jak na to). Naproti tomu ABS dělá to "přerušované" brzdění s nebýval větší přesností, takže, když a ABS dupnu na brzdy, začně mi "přskakovat" brzdový pedál pod nohou a auto ostře, ale rovnoměrně zabrzdí bez zakvičení kol, bez ztráty ovladatelnosti, a že to bude na kratší dráze to se vsaď, protože ABS tu kontrolu prokluzu provádí 16krát za sekundu. Problém má ABS právě na ledě, kde stačí velmi malá brzdná síla k tomu, aby kola prokluzovala a proto ABS dovolí brzdit jen velmi malou silou, což není dobré. Na ledě je prostě normální brzdit kontrolovaným smykem. Proto by bylo fajn na ledě ABS vypnout, což většinou nejde, naštěstí je v autě ještě ruční brzda, která namá ABS :-) Kdo nevěří, ať mi napíše na jan_davidek@post.cz a já mu to ještě polopatěji vysvětlím i s případnými příklady a srovnáním. Tady v téhle diskuzi jsem toho napsal až dost.
0/0
3.9.2003 17:00

xxxxxx

Re:
no, nevim, nevim, ja jezdim s ABS i bez, ale rekl bych, ze na suchu je ABS horsi, protoze jak ti zacne klepat brzda do nohy, tak brzda nebrzdi tak intenzivne, jako klasicka kdyz na ni stojis.Subjektivni dojem....., ale stojim si zatim
0/0
5.9.2003 16:10

:-(

Re: ne tak docela
, ucinek ABS poznas nejlepe na motorce... bez ABS NEMUZES brzdit NAPLNO (jinak preletis), a proto mas delsi brzdnou drahu, ABS ti kontroluje brzdu a kola automaticky, takze sice brzdis naplno, ale ABS reguluje silu brzdy, cimz dosahnes optimalne kratkou/jistou brzdnou drahu... Samozrejme, profesionalne zkuseny jezdec dovede zastavit na kratsi draze, nez to zvladne ABS, ale vetsina lidi neumi jezdit jako profesionalove, a proto maji s ABS kratsi brzdnou drahu...
0/0
5.9.2003 16:41

speleo

Re:
Co to je ABS? To ve svojí 120 asi nemám co ?  Takže když ho nemám, dle vašich uvážení mi to brzdí líp než kdybych ho měl  No a protže to nebrzdí, tak z toho lze usoudit že ABS vlastně ještě pohání kola kupředu  To je zajímavej systém ....
0/0
4.9.2003 8:55

Jirka

Re:
Ty jsi ale vul! Podivej se do nadpisu celeho prispevku. Tri ze ctyr. Cili starych je trikrat vic!!!
0/0
3.9.2003 13:18

abc

Re:
Asi moc nejezdite, kdyz jste nikdy nevidel majitele starsich aut nebezpecne jezdit. Prave oni jsou jedni z nejnebezpecnejsich na silnicich a predpisy moc nedodrzuji. Tyto lidi nenavidim i z toho duvodu, ze je velmi casto vidim, jak schvalne poskozuji novejsi auta kolem - napr. na parkovistich, kdy oteviraji dvere do krajnich poloh a schvalne jimi mlati do novych aut. Toho jsem svedkem skoro denne. K nehodovosti - zakonite musi mit starsi auto horsi spolehlivost - uz jen z hlediska pravdepodobnosti. Takze stare auto = vyssi nehodovost. 
0/0
28.8.2003 11:16

jirulak

Re:
Samozrejme, ze z hlediska pravdepodobnosti mate pravdu. Ale to by ty stara i nova auta museli ridit identicky ridici. A v tomto je ten problem. 90 procent ridicu starsich aut jezdi daleko opatrneji uz s ohledem na sve zdravi, nez ridici novych aut a zejmena drahych aut. Dalo by se take rici, i kdyz statistiku neznam, ze daleko castejsi pricinou nehod je ne stari vozu, ale zpusob jizdy.
 
0/0
28.8.2003 14:32

abc

Re:
Urcite zpusob jizdy ma obrovsky vliv. Ridic stareho auta muze jet sebeopatrneji, ale jednotlive soucastky u jeho vozu maji technickou zivotnost omezenou. Tezko stanovit, kdy jednotlive veci budou spatne - to jde priblizne. A tech soucastek co se muze vysypat je u stareho auta strasna spousta. Myslim, ze provozovani takoveho auta je mnohem rizikovejsi. Nehlede k tomu, ze principy nekterych tech. zarizeni jsou prekonana a odezva brzd, rizeni, podvozku, tlumeni aj. je z dnesniho pohledu znacne velka. To jsem mel na mysli. P.S. V provozu potkavam ridice, kteri jezdi se starsimi auty dost neohleduplne, doslova riskuji. Nebo napr. nekteri lide prostrednictvim svych vozu poskozuji novejsi - viz otevirani dveri (jsem svedkem velmi casto umyslneho) do krajnich poloh a poskozeni laku/karoserie - casty jev na parkovistich v CR.
0/0
28.8.2003 14:50

Pavel

Re:
Doporucuji navstivit psychologa. Treba Vas opakujici se problem s oteviranim dveri vyresi.
0/0
29.8.2003 8:02

abc

Re:
Dekuji za doporuceni, ale problem zustane. Chtel bych vas videt v situaci, kdy mate od podobnych individui poskozene zcela nove auto. Kdyz oprava stoji 5-7 tisic, neni to zrovna prijemne....
0/0
29.8.2003 8:30

MultiSync

Re:
Hlavne prosim vas neverte reklamam a to co se vam snazi podsunout prodejci novych vozu. Ono to s tim technickym pokrokem v automobilovem prumysu, co se tyce odezvy brzd, podvozku, bezpecnosti atd neni za poslednich 15 let zase tak moc rozdilne, jak se to obcas vyrobci snazi prezentovat. Druha vec, me proste nidko nevymluvi, ze pravidlo "Stare auto = vyssi nehodovost" je nesmysl a je zavadejici. Vsechno je zalezitosti ridice, ktery ridi.
0/0
29.8.2003 9:05

abc

Re:
Ja osobne spis dam na svezeni nez na reklamy. Myslite, ze v aute 15 let starym je svezeni a odezvy dulezitych celku podobne jako dnes? Ja vim a mam to overene provozem, ze to co pisete, neni pravda. To pravidlo bych jrozdelil na stare auto=vyssi poruchovost a vyssi poruchovost=vyssi nehodovost. S tim ridic nic nenadela. Takze neni vsechno zalezitost ridice, ktery ridi.   
0/0
29.8.2003 9:14

TM

Re:
Já mám přesně opačnou zkušenost, reakční doba brzd moderních aut je delší, než u Š125.
0/0
29.8.2003 11:55

abc

Re:
Ano, je to mozne napr. diky regulacni elektronice. Ale mel jsem na mysli spis odezvu diky moznym porucham.
0/0
29.8.2003 12:23

Balvan

Re:
a kdyz v octavii zlehka pribrzdim, ten zavodnik ve s 105, ktery jede 3m za mnou si spali gumy na vsech kolech, na kterych mu zrovna brzdy funguji ... a oci mu div nevyskoci z hlavy
0/0
1.9.2003 10:25

Jirka

Re: to jsou oni
Balvane ,právě jsi se přiznal,že jsi to TY , kdo dělá na silnici největší prásárny a vytváří kolizní situace,které mohou vést ke vzniku DN.Zapřemýšlej,jestli je to správné .Nejsem žádný závodník a při jízdě přemýšlím a předvídám ,když vidím co se okolo mne na silnici děje.Jen tak pro zajímavost - na jakém autě jsi se naučil jezdit v autoškole ?
0/0
2.9.2003 5:43

Karel

Re: jirko
co to meleš, když předvídáš a víš, že ti tvoje škodověnka nebrzdí jako oktávka, tak se mu přece nebudeš lepit na p...l ne? To ty jsi ten rizikový element, protože nemáš bezpečný odstup.
0/0
4.9.2003 9:16

MultiSync

Re:
Stare auto = Vyssi poruchovost a Vyssi Poruchovost = Vyssi Nehodovost je zavadejici logicka smycka jako kdyz napisu Nove auto = Vyssi rychlost a Vyssi Rychlost = Vyssi Nehodovost. Navis do techto logickych smycek neni zahrnuty vubec stav vozu, protoze poruchovost vozu zavisi ne na stari vozu, ale na udrzovanosti vozu. Takze by se dalo asi napsat Neudrzovane auto = Vyssi poruchovost, Vyssi poruchovost atd.... ale rozhodne to nema co delat se starim vozu. Jsou pripady 3-4 roky starych aut, ktere jsou sice temer nove, ale jiz nikdo neresi, ze byly narychlo nekde v garazi svareny ze dvou dotazenych totalnich bouracek a je spousty 15 let starych aut, ktere jsou udrzovane a jako nove.
0/0
1.9.2003 11:23

1

Re:
Myslim, ze jde o podstatu veci - to ze na nasich silnicich jezdi mnoho neudrzovanych aut ve spatnem technickem stavu a nikoho to nezajima, dalsi co je problem jsou cachry s ojetyma autama a podobne.
0/0
1.9.2003 12:33

jenicek25

Re:
A víš proč jsi viděl to, co jsi viděl ? Protože pokud se té nehody účastnilo staré auto, tak je teď na vrakovišti nebo ve sběru, protože s ním se nic jiného nedá dělat. A řidič či posádka, jsou nejspíš mrtví. Nesouhlasím jako Ty s názorem, že staré auto=vyšší nehodovost, ale upravil bych to : staré auto=vyšší riziko nehody, zrovna tak jako mladý řidič= vyšší riziko nehody.
0/0
4.9.2003 15:05

Pavel

Tři auta ze čtyř nepatří na silnici
Nechápu, kde bere autorka článku jistotu, že vzorek čtyř tisíc aut je reprezentativní. Bezplatně si nechám prohlédnout auto, pokud si nebudu jistý technickým stavem. Z toho vyvozuji, že většina majitelů aut, kteří se na akci dostavili si prostě chtěli zkusit technickou nanečisto. Možná by bylo zajímavé, jaký bylo průměrné stáří prohlédnutých vozidel.
0/0
28.8.2003 7:17

abc

Re:
Ja si myslim, aspon podle toho co vidim kolem sebe, ze nevyhovujici aut je strasna spousta. Denne vidim auta s prorezlymi prahy, odpadajici kusy plechu - a platnou STK - podobne exemplare se bezne pohybuji na silnicich 1. tridy, cela rada aut ma vyhovujici emise - presto se z vyfuku vali cerny dym, atd..  Proste takovych aut je skutecne hodne..  Nikdo to vsak neresi a asi ani nechce. Neni zajem.
0/0
28.8.2003 15:02

Pepa

Byl jsem zastaven policií, protože jsem údajně jel rychleji....
..měli pravdu, ale ne důkaz. Chybou bylo prošlé datum STK na SPZ. To teda bylo dílo. Vaše vozidlo je nezpůsobilé v další jízdě po komunikaci, bude vám odebráno OTP. Argument, že je v absolutně bezchybném stavu neprošel.Vozidlo si necháte odtáhnout odtahovou službou, kterou vám zavoláme, nemůžete-li si pomoci sám. Vykoupení stálo 2.500,- Kč. Více jsem u sebe neměl. Druhý den prošlo vozidlo STK bez chyby a protekce. To je také měřítko jak uplatnit kázeň na silnici, když domů máte přes 100 km a je po 17,00 hod. A ten pocit moci a síly.
0/0
27.8.2003 19:13

Honza

Re:
Prostě neměls platnou STK a to je přestupek. Ti policajti byli v plném právu. To je stejný, jako jet na červenou s odůvodněním, že nic nejelo a proto na ni jedeš. Chápeš to? V obci je 50 a to, že tam jedeš 70 byť na přehledným úseku, je  přestupek. Tečka.
0/0
28.8.2003 6:56

MultiSync

Re:
Honzo, pokud se na to podivame takto demagogicky jako se na to divas ty, ano pak byly policiste v pravu. A oni v pravu take byly, to je pravda. Ale pokud se na to podivame trochu lidsteji, ne tak striktne technokraticky jako se na to divas ty, tak si myslim, ze mohli policiste  ridice napomenout a rici mu, ze ma proslou STK a pokud videli, ze se nejedna o nejaky naprosty vrak, mohli ridice pokutovat malou pokutou za prestupek a nechat ho klidne odjet s tim, at si co nejdriv zaridi novou STK a ne ho takto "sikanovat". Ale to je neco, co ty nikdy nepochopis, jak jsem tak cetl tvoje dalsi starsi prispevky.
0/0
28.8.2003 10:09

Honza

Re:
Já to pochopím. Ale pokud mě zastaví policista a vím, že sem jel rychle, držím hubu a nedělám na něho machry. Pokud dostanu pokutu za parkování na zákazu zastavení opět držím hubu a nedělám machry. A ne že je začnu provokovat a pak se divím že si mě vychutnají s pitomou STK. Pokud si přečteš příspěvěk pozorně, tak takhle na mě působí. Dám ti příklad - jedeš za mnou po městě - klidně tou 50kou - a já na místě zabrzdím. Nemáš šanci a napereš to do mě. Čí to bude vina? Nedodržení bezpečné vzdálenosti - tvoje. I přesto, že jenom idiot zastaví na místě jen tak. To je holt zákon a tak to ber. Je to nefér, ale nemá smysl o tom diskutovat. Uznávám, jsem technokrat, ale stačilo si párkrát zahrát na mistra světa (složenky do koše atd.) a když žačala hrozit exekuce, hnedka mě to přešlo....
0/0
29.8.2003 7:35

TM

Re:
S tím nabouraným zadkem s tebou nesouhlasím. Ze zadního auta nemusí řidič vždy vidět důvod, proč ten před ním brzdí, jednak mu to přední auto brání ve výhledu, jednak nemusí si všeho všimnout. Nebo může dojít k poruše toho prvního vozu a ten musí co nejdříve zastavit. Proto je důležité dodržovat dostatečnou vzdálenost. Mám s tím své zkušenosti: třeba nehoda, za ní brzdí kolona, ten přede mnou brzdil na poslední chvíli a musel jsem na to dupnout. Vše OK, kdyby se ten za mnou věnoval řízení jako já.
0/0
29.8.2003 13:55

Honza

Re:
No vždyť přesně to říkám. Psal jsem, že v 99% pokud do někoho napálíš zezadu, je to tvoje vina. Ajakej měl ten před tebou důvod brzdit, nebude nikoho  zajímat.
0/0
30.8.2003 12:34

Pepa

Re: ...k tomu machrování.
Ani jsem neřekl půl slova, mlčel jsem. On se zezadu vrátil jako vítěz. Protože si byl vědom, že mně dostane.
0/0
1.9.2003 20:19

jenicek25

Re:
Celkem se divím, co řešíte? Když policajti nic nedělaj, tak je kritizujete, a když něco dělaj, tak taky. Do prčic, kdy už si všichni v týhle zemi uvědomíte, že pravidla, zákony jsou od toho, aby se dodržovaly bez výjimek a ne aby se o nich diskutovalo? Neměls platnou STK? Je to přestupek? Je ! Pak Tě ososlili a je to v pořádku. I kdyby to bylo o jediný den! To není demagogie, tak to prostě musí fungovat, jinak zákony a nařízení nemají žádný smysl, když je nikdo nedodžuje a jen o nich diskutuje. Tady není diskuze o tom jak velký je ten který přestupek, ale o tom, jestli to je nebo není přestupek.
0/0
4.9.2003 15:15

abc

Re:
Nevim, co resite - to, ze jste mel proslou STK, je prece prestupek - neni o cem diskutovat.
0/0
28.8.2003 11:41

MultiSync

Re:
Ale to tu nikdo neresi. Vsichni jsme se schodli, ze to byl prestupek. Otazka je, zda-li 2.500 Kc je adekvatni cena za tento prestupek u ktereho by stacilo slovni napomenuti nebo mensi pokuta. Zvlast kdyz neslo o nejaky vrak.
0/0
29.8.2003 8:43

abc

Re:
Pokuta je skutecne velka, ale nevim, jaka je v techto pripadech obvykla praxe.
0/0
29.8.2003 8:59

pepa

Re:
mels je poslat do haje,zabavit technicak ti nemuzou a odtahnout vozidlo na vlastni naklady muzes sam.
0/0
29.8.2003 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.