Diskuze

Za hranicemi se nedá na autě ušetřit

Dovoz ojetých automobilů ze západní Evropy dobře prosperuje. Není také už žádný problém, aby si zájemce zajel třeba do Německa koupit auto sám. Zkusit koupit ojetý automobil si redaktoři MF DNES zajeli hned za německé hranice, poblíž Chamu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Franta

27. 10. 2003 18:36
Zkusenost s individualnimi dovozy
Nejsem dovozce, ale auta si pro sebe z Nemecka vozim sam. Kupuju pres internet a zasadne od soukromych osob (cca za polovinu ceny nez v nemeckem bazaru). Na nemecke strane jsem zadny problem nikdy nemel. Nejvetsi smejdi jsou cesti celnici. Je sice pravda, ze clo se na zbozu z EU neplati, ale musite mit na fakture ci kupni smlouve zaklinadlo v podobe tzv. preferencni vety, aby tomu urednici rozumeli. Pri individualnim dovozu je lepsi vezt auto na vleku. Pripravte si tucnou sumu penez na celni jistinu u spedicni firmy, ktera za vas bere zaruku, ze zbozi proclite na vnitrostatni celnici. Pokud s nimi nemate smlouvu, musite platit zhruba to, za kolik se auto prodava v CR. Celnici vas pobuzeruji za zavady, jedna-li se o bourany vuz, mohou vuz nevpustit do CR kdyz napriklad nebudete mit doklad o tom, co je za latku v klimatizaci. Celnici jsou lina pakaz a jedine co je zajima jsou uplatky. Je opravdu lepsi nechat si auto dovezt od nekoho, kdo se tim zivi, protoze vi jak ty darmozrouty uplatit a dostane se na daleko lepsi cenu nez byste "legalne" zaplatili. V souvislosti s bouranymi vozy se mohou ridit pokyny o dovozu odpadu a to pak stoji za to. Odbory pro zivotni prostredi nejsou nikterak nadsene, ze musi toto resit a jsou to vetsinou ekologove a hlavne urednici telem i dusi. Jeden ourada hazi praci na druheho, ale vsichni dodrzuji zakony. Pocet podepsanych papiru se da vazit na kilogramy a vy nemate zadnou jistotu, ze vam vuz vubec vpusti zde do obehu jako zbozi. Jedinym resenim je budto mit stesti na uredniky, hodne penez (kdyz se jedna o legalni cestu), mene penez na uplatky (kdyz se jedna o legalni cestu, ale je treba obmekcit tvrde srdce celnika). Cest je urcite vice, ale je treba je overit. Btw. moc se tesim, az se vstupem do EU prijdou celnici o praci. To budu slavit jak silvestra.
0 0
možnosti

Killbilly

1. 10. 2003 8:23
Autobazary
Hlavni chyba je v tom ze se tu pise o autobazarech.Podle me nema vubec cenu kupovat auto v bazaru ale jedine pres inzerat ci po znamosti anebo po znamosti dovezt z reichu.Vetsina autobazaru ma na 1 aute marzi 30-50%! Je tedy jasne ze nekde musi jit sehnat stejne auto aspon o 20% levneji(precejen bazar nakupuje s vyhodou,protoze lidi casto chcou rychle prachy a kvuli tomu i slevi z ceny)
Jinak dalsi pekna stranka s ojetinama kterou doporucim je http://www.mobile.de" target="_blank" rel="nofollow">http://www.mobile.de tam se muzete sami presvedcit jake sou pomery cen ojetin u nas a v nemecku-nesrovnatelne.........
0 0
možnosti

Honza

13. 9. 2003 12:58
kompetence iDnes
Redaktori iDnes maji vetsi desinformaci nez vetsina lidi tady ve Foru. Jsou docela smesni. Prectete si radsi http://www.lidovky.cz">http://www.lidovky.cz a neztracejte s takovymy bulvarnimi nesmysly cas! Napiste redakci co tam pisou za hlouposti a treba vam taky odpovi sefredaktor idnes a bude se vam snazit ten nazor vyvracet :-)
0 0
možnosti

Alda

13. 9. 2003 10:36
Ten clanek je opravdu o nicem
Clo za auto zvyrobene z EU se nemusi platit uz ted.
0 0
možnosti

rychlik

13. 9. 2003 11:26
Re:
Kterým právním předpisem je tento fakt ošetřen? Kde lze dohledat? Díky za odpověď!
0 0
možnosti

Tomas

9. 9. 2003 9:55
Clanek o nicem. Naprosto !
Clanek o nicem. Naprosto ! PROC autor nenapsal:  po 1.5.2004 odpadne clo, nyni ve vysi 17 % ?  PROC nenapsal ze DPH u auta  koupeneho treba v SRN bude jiz   obsazena v kupni cene vozu a v CR nebude se jiz nic platit, pokud vuz bude starsi 6 mesicu ( temer asi vzdy ) nebo bude mit najeto vice nez 5.000 km ( asi temer vzdy ) PROC nenapsal, ze MD CR je nuceno zrusit ochranarskou lhutu nasi Skodovky  MB 8 let pro  uvedeni auta do provozu = privezete si treba garazovane, perfektni auto  10 let stare po nemeckem duchodci za nemene perfektni cenu? PROC nezminil  treba  nejlepsi portal na ojeta auta http://www.autoscout24.de" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autoscout24.de   Kouknete tam, a napiste, jestli ziju v bludu.
0 0
možnosti

Ivo

9. 9. 2003 11:25
Re:
OK
0 0
možnosti

Jarda

8. 9. 2003 20:20
Okurková sezóna ještě neskončila ?!
Přesně tento článek jsem již bezpečně kdysi četl. A to na idnes nebo přímo v MF. Mohou to být tak odhadem 2-4 měsíce. To nejste schopni zplodit nic nového ???
0 0
možnosti

AJ

8. 9. 2003 12:26
kvalita iDnes
Kvalita clanku v iDnes je bohuzel cim dal slabsi. Misto aby clanek popsal, co vsechno je potreba udelat pro prihlaseni auta z ciziny (jake formulare vyplnit, kde se to vyrizuje a kolik co stoji, ...), tak novinari si zajeli na vylet do Nemecka, kde je pracovnik autobazaru informoval, jak je to slozite a tudiz je v podste lepsi koupit si auto v bazaru u nas. Pritom se staci podivat napr. na http://www.autoscout24.de" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autoscout24.de a kazdy soudny clovek vidi, ze je to presne opacne.   
0 0
možnosti

indián

8. 9. 2003 12:40
Re: kvalita iDnes
No oni totiž ti trotlové (a není to v poslední době ojedinělý jev i mimo tuto rubriku) opakují články, tento jsem tu četl už někdy ve druhé polovině srpna (?). Howgh!
0 0
možnosti

Ondra

8. 9. 2003 10:20
AAA a dovozy aut
zase 100x provařený téma AAA. Vážení je to jen autobazar, tzn. že prodává a vykupuje ojetá auta, a to prakticky v jakémkoliv stavu, pokud něco nevykoupí, je to porto, že se jedná o hůře prodejný kus nebo mají jednoduše plno. Masírují vás reklamou a vy jim na "žerete i s navijákem" jestli jsou tak špatní a takoví podvodníci proč tam ročně prodají 35tis vozů? Nevím co se rozčilijete, že vám za auto nabídli málo, prostě jim to neprodávejte.
Auta vozím ve velkém už nějakou dobu, i když je článek opět fušersky napsaný a neposkytl vám, čtenářům, téměř žádné konkrétní informace a návody, je z něj zřejmé, že dovézt si vůz pro jednotlivce je příliš komplikované, ne-li drahé. Osobně auta nenakupuji od autobazarů, až na pár vyjímek, ale od leasingových společností a firem. Dostávám značné množstevní slevy, pak se skutečně někdy stane, že může i po dovozu do ČR vůz levnější než v autobazaru v Německu. Auta jdou rovnou do sítě smluvních autobazarů.... co se pak stane s cenou je asi všem jasné. Já mám na autě po odečtění nákladů cca 15-25tis... zaleží na typu, u luxusních vozů je to víc ale taky se hůř prodávají.
0 0
možnosti

Dalibor

24. 10. 2003 9:27
Re:
Ad AAA - nevadi mi, ze prodavaji vraky, je to jejich vec. Ale vadi mi, kdyz vrak (o kterem to dobre vi) prodavaji jako auto v perfektnim stavu!!!
0 0
možnosti

???

7. 9. 2003 15:28
AAA
Chtel bych jen rict ze s AAA mam jen spatny zkusenosti.Slybujou a slybujou!...a kdyz clovek prijede tak mu davaj pulku ceny!..kdyz clovek rekne at si prijedou pro auto sami,ze na ne nemate cas tak nikdy neprijedou a jeste maji tu drzost nekolikrat volat!!Mel sem nedavno auto ktery mi stalo v bazaru a ja si koupil jiny...chtel sem ho proste prodat a tak sem si dal inzerat...samozrejme ze AAA volali nekolikrat do tejdne!...ale kdyz volali na inzerat ve kterym stalo ze auto je za 100 000Kc...tak nabidli ve finale jen 50 0000!!!....a to prosim u toho meli kecy ze auto je pred smrti...atd!A jina zkusenost....akorat o 3 roky drive...mel sem Opel Vectra...v peknym stavu,ale jen byl problem ze je bila a ze je schnilej celej spodek!....kde si myslite ze to auto vykoupili???...no prece v AAA!!! POKUD MUZU DOBRE RADIT!!...napiste si inzerat do ANNONCE a proste pockejte az nekdo zavola...aspon usetrite cestu do AAA a nervy! A pokud auto chcete koupit...jen s technikem kterymu verite!!
0 0
možnosti

Franta

9. 9. 2003 20:54
Re:
Kdyz " slybujou, tak slybujou. :-)))))))))
0 0
možnosti

bmw.williams.f1.com

7. 9. 2003 11:22
aaa
aaa je na h...o, několikrát jsem tam byl nabízet auto v dobrém stavu, v telefonu slibovali cenu, kterou pak snížili o 20,30, ale i 40 tisíc. auto jsem potom vždy prodal výhodněji na inzerát, je pravda, že to trvalo déle, ale 20 tisíc je 20 tisíc. několikrát jsem tam byl vybírat auto pro sebe nebo pro manželku a nikdy jsem si (zaplaťpanbůh !!!) nevybral, jsou všechna v hrozném stavu a předražená, auto mi sehnal známý, je sice 10 let staré, ale je v lepším stavu než nová fabie, bylo na ten rok výroby poměrně drahé, ale se serviskou, pravidelným servisem a nikdy mu nic nebylo
0 0
možnosti

limach

8. 9. 2003 8:51
Re:
Moje zkušenost. Chtěl jsem prodat své auto přes AAA. Mělo více najeto, ale v parádním, udržovaném stavu. Představoval jsem si cenu (podle tržního odhadu) okolo 55 - 60 000. Zavolal jsem do AAA. Prý hned přijeďte, vaše cena je reálná. Po příjezdu "manažer" výkupu auto obcházel, kroutil hlavou, vzdychal, ani se nepodíval do servisky, ani nechtěl vidět papíry o individuálním dovozu. Nasedl za volant, já vedle něj a že si to zkusí. Kdyby takhle s autem zacházela moje žena, tak ji za volant už nikdy nepustím. Po návratu odešel (prý telefonovat na ústředí), přitom špatně zavřel dveře a pouze debatoval se smíchem se svým kolegou. Pak se vrátil a s chytrými řečmi mi vysvětlil, že moje auto je už téměř neprodejné a že mi maximálně vyjdou (chudákovi asi) vstříc a dají mi 35000. Zeptal jsem se ho, jestli si pamatuje o jaké auto jde, a protože mě jeho sebevědomý obličej celkem vytočil, tak jsem mu řekl pár slov o jejich pověsti, otočil jsem se na patě a vypadl. Za týden se pak moje auto v normálním bazaru prodalo za 80 000.
Můj kamarád jel z Jeseníků do Brna za 100% prodejem svého Favorita a domluvenou cenou. Velmi rychle se naštvaný vrátil zpět, protože mu chtěli dát polovinu.
Další zkušenost. Chlapík prodal své auto do AAA, vzal peníze a šel. S trochou nostalgie se něj byl podívat druhý den. Cena mnohem vyšší, ale hlavně porce kilometrů na tachometru skoro poloviční. Zeptal se jak je to možné, dostal držhubné na ruku a aby prý rychle vypadl.
Jo poctivost a serióznost našeho největšího a nejúspěšnějšího.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...