Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupě ojetého vozu: laik potřebuje pomoc

Vybírat ojetý automobil podle barvy laku a stavu potahů sedadel není nic jiného než druh loterie. Přesto se tak auta ještě stále kupují. Proč? Protože kupující neví, na co dávat pozor, kde jaký detail pohlídat, co prověřit. Dobrý, nebo naopak rizikový vůz není přitom zase tak obtížné odhalit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ogre-PCE

Ale zas na druhou stranu
Kdyz si v AAA budu vybirat auto kolem 300-500tKc, tak najdu docela dobry kusy, je jasny ze v EU sezene stejne auto o 30-50 procent levneji, jenze v AAA vam odpada risk s kradenym vozem, jazykova bariera a hlavne cesta i delsi nez par dni a x km. V AAA jsem byl, nec se mi tam nelibilo, nakonec jsem koupil pres inzerat. Co se tyce kvality a ceny, tak pan mistr Lachnout, manazer z vykupu aut v tom ma prehled, aspon to tvrdej v kazdym casopisu. Takze bude hledat vady na krase nez srazi cenu na polovinu, pak to hodej do cancarny a cancaj do ty doby nez auto vyúpada na dvojansobnou hodnotu, jenze takhle to dela kazdej bazar a sahnete si na dusicku, taky byste to tak delali... AAA ma svy + i -, me se libi to ze tam prijedu a muzu si ty auta prolizt a kdyz si nevyberu tak proste jedu domu... u osobniho prodeje muste cucet na nasranyhoc cloveka... Mejte se
0/0
12.12.2003 17:05

Gedy

Re:
Máš naprostou pravdu.
0/0
11.1.2004 11:03

Milan

Zamyšlení nad problémem
0/0
7.12.2003 9:21

Milan

Zamyšlení
0/0
7.12.2003 9:20

jt

AAA
Nenechte ze sebe dělat idioty a nekupujte auta v AAA
0/0
17.11.2003 1:36

Jirka

100% souhlas
0/0
16.11.2003 17:32

menesis

diky
aaa auto je prima .projdu se tam kdyz potrebuji prodat svoje auto . Najdu srovnatelny auto , kouknu na cenu .Napisu inzerat , dam o deset tisic min  ,a do tydne je auto pric .Jiz po treti mne to vyslo a skuste se mne zeptat kolik mne chteli zaplatit oni.          VIVAT AAA AUTO Praha
0/0
12.11.2003 20:06

Marv

Auto jedine u AAA!!!
No nevim, na druhou stranu jak chcete u nas zbohatnout, nez na podniku treba jako AAA. Vrhnou se na vas jako banda supu a cenu natahnou jak mohou. Moje uzasna zkusenost byla, kdyz jsem si kupoval auto za 69.500,-kc. Jiz jak jsem si sedl auto stalo 71.000,-Kc a ti haj... rekli ze k tomu musi zapocitat i rabat. Takze auto mne stalo 98.000,-Kc. Tak tomu rikam super prodej. Kdyz jsem nesouhlasil prohlasili mne za socku at jezdim MHD. Kdyz jsem jim volal na linku, tak zacali se mnou hovorit slusne, ale pak delali mrtveho brouka. No proc nebohatnout na blbych lidech. Auta maji i dobra ale kdyz koupite smejd nikdo uz s nim nechce nic mit spolecneho... Je ale s potesenim, kdyz vstupujeme do EU, ze nasi podnikatele  nejsou tak nejhorsi - nejhorsi jsou australane...
0/0
11.11.2003 22:42

Lenka

Souhlas
Máme podobnou zkušenost...jsou to lumpové
0/0
11.11.2003 15:33

Doušelín

Příhoda stará dva týdny, ale naštvanej jsem ještě dneska
Při koupi ojetého vozu vám tak akorát mažou med kolem huby. Specialisté na to jsou právě v AAA. Vozy nejsou zase až tak v dobrém stavu a ceny ne zase tak výhodné. Ale ovšem nejhorší je odkup vozu. Do telefonu se s Vámi domluví na přibližné ceně / před tím se Vás dost podrobně poptají na stav vozu / . Jaké je ale překvapení po příjezdu do bazaru! Za Váš vůz vám nabízejí o 40 procent méně. Vůz je v bezvadném stavu, najeto přiměřeně. Ty samé vozy, v té samé výbavě, v tom samém stavu jsou však cenově někde jinde...Tak kde je problém?...odpoví Vám jednoduše pohotový technik : To víte, nějak se vydělávat musí!...Tak jsme to zbalili a vezeme si to domů. Prodáme to třeba později a někomu jinému. Než to prodat o 50 000 levněji, to raději počkat.Rozhodně ne vydřiduchům a podvodníkům. Jen mi je trochu záhadou, proč se musí tolik našich slavných osobností tak ponižovat a nesmyslně plkat v reklamách tohoto podvodného podniku. Snad že to dělají pro peníze? No Halina asi, protože ta řidičák nemá, Ivetka snad jo, ale asi by si ojetinu nekoupila....Škoda že tak inteligentní lidé podporují takovou bandu hajzlů..
0/0
11.11.2003 15:29

***

Re:
Co je na větě toho technika špatnýho? Proč v AAA stojí tolik aut, proč těch 2000 majitelů nedalo auto do jinýho bazaru s tím, že nahodí svou cenu a počkají, až to někdo koupí? Proč raději vzali prachy hned, i když míň? Vždyť je to přece úplně normální obchod. Jinak s Ivetkou, jestli myslíš tu Bartošojc, bych si tak jistý nebyl. Když v televizi řekla, že ve škole neměla astrologii, moc inteligentně nevyzněla...  
0/0
11.11.2003 15:41

Jake

Re:
Před 4 rokama jsem prodával Favorita, udělal jsem mu chudákovi patřičnou reklamu ve všech bazarech na netu, dokonce i www stránky. Pak si toho všiml nějakej trouba z AAA, hned mi volal (samozřejmě ze skrytýho čísla a nabídl dokonce o 10.000 víc). Už tohle bylo divný. Místo abych tam jel, tak jsem celý Fáčko komplet nafotil, poslal Áčkařům a ejhle - najednou nabízeli o 25.000 míň. Samozřejmě jsem počkal a za tejden jsem měl tři zájemce. Áčkaři vydělávaj na tom, když někdo potřebuje rychle peníze. To ale dneska dělá kdekdo...
0/0
11.11.2003 20:55

Marty

Re:
Co je na tom divnýho když do inzerátu napíšeš že je auto v super stavu a pak když pošleš foto tak je to asi pěknej střep.
0/0
12.11.2003 12:02

Jirka

Re: 100% souhlas
Plně s Vámi souhlasím,mám tu samou
zkušenost
 
0/0
16.11.2003 17:29

uizzu

zz
zz
0/0
11.11.2003 13:43

revo

Re: jjkkjj
dfdfffr hu
0/0
11.11.2003 14:24

modem

AAA
Chtěl jsem koupit v AAA Vectru A, 2,0 l. Byl jsem jimi masírován, že není bouraná a málo jeté(95000). Při bližší prohlídce jsem zjistil rozdíl mezery na víku motoru 5mm a totálně "vyleštěný" volant a šešlapané pedály. Tak jsem technikovi sdělil, že odcházím. Nechal jsem si pak dovézt auto z SRN,ověřit Cebií a je klid. Vectra jezdí super a technický stav je na slušné úrovni. A tak na srovnatelném typu auta jsem ušetřil 40000 Kč.
0/0
11.11.2003 12:57

Che

Absurdni
Tak tomu rikam absurdita - necham si poradit od kretenu z AAA, ktery nedelaj nic jinyho, nez ze prodavaj vraky lidem, kteri se v tom nevyznaj (zkousej to na kazdyho, ale kdyz aspon vite,kde je v aute motor, da se s tim neco delat). Je to nadhera, jak se vyderac muze dostat do funkce poradce na jednom z nejctenejsich serveru v CR.
0/0
11.11.2003 12:47

Lib

Mit technika
sebou je temer nezbytnost, ja kdyz kupoval auto tak sme na to byli tri - technik, karosar a ja :) zatimco ti dva prolizali auto vsude mozna, ja sem si proklepaval predchoziho majitele a da se rict, ze sem koupil celkem super auto, ktery je dost zachovaly za rozumnej peniz ...
0/0
11.11.2003 11:52

dobrý Will Hunting

Trošku nepřesné informace
Trochu mi to přijde, že autor článku nepíše o prodeji ojetiny v bazaru, ale o prodeji nového auta. V bazaru se prodávají již používaná auta, jejich stav tomu samo sebou musí odpovídat. Pokud věc užívám, zároveň ji i opotřebovávám, nemůžu si myslet, že v bazaru koupím bezvadnou, krásnou věc (auto).
Ještě k té kupní smlouvě - její vzor na www pravnik.cz je dost zoufalý, to bych vůbec nedoporučoval, o stavu a záruce na prodávanou věc ani slovo.  
0/0
11.11.2003 11:27

takyřidič

"Poradenství" při koupi ojetiny
Kdysi jsem viděl inzerát, kde nějaká firma nabízela "odborníka", který s Vámi půjde na takový nákup - samozřejmě za úplatu, tuším to byl menší paušál plus podíl na tom, o kolik "uhádá" výslednou cenu směrem dolů (i v autobazaru). Nevíte někdo, jestli něco takového existuje, a hlavně funguje ???   
0/0
11.11.2003 10:59

Tomas

Upresneni DPH az budeme v EU...
FYI: Vážený pane, Posíláme Vám odpověď na Váš dotaz ohledně EU: 1)případným vstupem do EU se automaticky staneme členy Celní unie, což znamená, že v rámci pohybu zboží uvnitř EU budou zcela odstraněna cla. 2)Při nákupu a dovozu nového automobilu (do 6ti měsíců a ujetých 6ti tisíc km), budete DPH platit v ČR. Pokud dovezete automobil starší 6 měsíců (případně najeto více než 6 000 km), zaplatíte DPH v zemi nákupu v rámci prodejní ceny.
######
FYI: Vážený pane, pokud se týká dovozu ojetých automobilů-současné omezení stářím vozu by mělo být zrušeno (o jeho dalším uplatňování MD ČR zatím neuvažuje). Určitá možnost omezení ale i do budoucna existuje, např.kdyby neúměrně přibývalo v republice ojetých vozidel neschopných vyhovět technickým podmínkám provozu apod. Jistá míra ochrany vnitřního trhu z vážných důvodů (nutné schválení Evropskou komisí) existuje i v rámci EU.
######## Tomas: Vetsina DPH asi pochopila, pro mene chapave to reknu polopate: Kdyz si dnes koupis auto od obcana SRN ( soukroma osoba ) , ktery pred 10 lety zaplatil Mwst. nemeckemu statu, stejne musis platit 22% DPH v CR z kupni ceny. A z jeho DPH si neodectes ani cent. Pokud koupis 2.5.2004 v SRN auto za 5.000 Euro, tak je logicky starsi 6 mesicu , puvodni majitel DPH uz jednou  zaplatil, a 22 %  jako dosud platit TY  uz  v CR nebudes... V tomto je to kouzlo : )###########
Preji hezky den. S pozdravem X.Y Informacni pracovnik ************************************************************************ Informacni centrum Evropske unie pri Delegaci Evropske komise v Ceske republice European Union Information Centre of the Delegation of the European Commission to the Czech Republic Rytirska 31 110 00 Praha 1 Czech Republic Tel.: (+420) 221610142, fax (+420) 221610144
0/0
11.11.2003 10:36

Jirka

Re:
To je asi pravda, ale tys to pochopil docela blbě, když si koupíš auto za 5.000,- EURO od majitele v SRN, tak k tomu budeš muset zaplatit tamní DPH, takhle to venku funguje už dlouho, nebo ty si myslíš, že když němec koupí auto např. v Belgii, neplatí nic, normálně si to auto přiveze, a přihlásí? to je nesmyls, to přeci musíš uznat.
0/0
11.11.2003 10:49

Ales

Re:
Nesmysly rikas ty, proc bys mel platit DPH, kdyz uz ho predchozi majitel zaplatil ...
0/0
11.11.2003 10:54

Tomas

Re: DPH
4 radka shora: zaplatíte DPH v zemi nákupu v rámci prodejní ceny.  Vychazim obecne z dohod o zazamezeni dvojiho zdaneni. Otazka 1: Nemec pred lety zaplatil DPH pri nakupu, ja budu platit  DPH taky ( i treba mistni sazbu ) ??  Kde - tam, kde realizuju koupi? Tj. 1 vyrobek bude zdanen 2x ???  !!!  Otazka 2. Nebo myslis, ze Nemec si mude moci uplatnit odpocet DPH, a zadat vratit dan co pred lety zaplatil, kdyz ted auto - ale jakykoliv jiny predmet proda na uzemi EU??? :)  Prosim  o fundovanou odpoved, diky...
0/0
11.11.2003 11:04

Sven

Re:
Nehraje vubec zadnou roli jestli auto koupite soukrome nebo v bazaru. Jedina vyjimka jsou nova auta, ktera koupite v jine EU zemi bez DPH a dalsich mistnich dani a pote zaplatite DPH v Cechach kdyz auto prihlasujete.
0/0
11.11.2003 11:18

Tomas

Re: DPH
4 radka shora: zaplatíte DPH v zemi nákupu v rámci prodejní ceny.  Vychazim obecne z dohod o zazamezeni dvojiho zdaneni. Otazka 1: Nemec pred lety zaplatil DPH pri nakupu, ja budu platit  DPH taky ( i treba mistni sazbu ) ??  Kde - tam, kde realizuju koupi? Tj. 1 vyrobek bude zdanen 2x ???  !!!  Otazka 2. Nebo myslis, ze Nemec si mude moci uplatnit odpocet DPH, a zadat vratit dan co pred lety zaplatil, kdyz ted auto - ale jakykoliv jiny predmet proda na uzemi EU??? :)  Prosim  o fundovanou odpoved, diky...
0/0
11.11.2003 11:25

Sven

Re:
To neni pravda. Nemecka DPH je uz v tech 5000EURO.
A to s tim nemcem v Belgii je pravda. Proste ho koupi priveze a prihlasi. Samozrejme musi v Nemecku zaplatit mensi poplatky za prihlaseni, technickou, SPZ atd. Ale zadny DPH nebo clo. Ale je fakt ze kazda zeme ma ty svoje prihlasovaci poplatky ruzny. Napr. tady ve Svedsku se take musi zaplatit tzv. srotovaci premie cca 150 EURO. Ale suma sumarum kdyz si koupim auto v Nemecku (ojety), tak si tam opatrim exportni SPZ vcetne pojisteni na cestu, profrcim hranice domu do Svedska a pak auto tady prihlasim. Zaplatim ty ruzny poplatky, jdu na technickou a postou mi pride SPZ. Tohle cely stoji asi 5000;- SEK.
0/0
11.11.2003 11:44

Tomas

Re:
Diky za info, co pises je naprosto logicky  a realny postup... Nahore jsem to omylem pejstnul 2x.   PS: mas nejakou zkusenost, co obnasi vyridit si v SRN exportni znacky a prevozni pojisteni? Prijde mi to vyhodnejsi nez si auto nechat privezt na vleku, ale nevim, zda se to da vyridit za jeden den v Nemecku...  
0/0
11.11.2003 12:35

Sven

Re:
Moji kolegove si kupuji auta v Nemecku a rikaji ze se to da za den vyridit, ale je lepsi pocitat tak se 2 dnama. Ceny jsou ruzny (pojisteni na cestu domu) ale nektery bazary to vyrizujou za tebe.
Podivejte se napr na:
0/0
11.11.2003 13:11

Tomas

Re:
diky...
0/0
11.11.2003 13:25

Tomas

Re:
diky...
0/0
11.11.2003 13:29

Tomas

Re:
diky...
0/0
11.11.2003 13:34

Jirka

Re:
Jednou mi to zaridil bazarista, stalo to 70 DM, a behem dopoledne to bylo vyrizeny.
0/0
11.11.2003 13:26

Tom

AAA
Na AAA si nestěžuju. Jsou super. Kde jinde Vám vykoupí totálku se špatným motorem za super prachy a obratem ji prodají nějakýmu vidlákovi, kterej bude dělat na návsi machra a jste bez starostí se zárukou a o autě uslišíte maximálně na TV Nova v tel. novinách ( nehoda ) :-)))) A vo tom to je....
0/0
11.11.2003 10:30

Roman

Re:
Už se těším až se ten vidlák do odesilatele tohoto příspěvku napasuje.
0/0
11.11.2003 17:23

Frantisek

Slusny autobazar dava zaruku
3 mesice nebo 5000 km.
0/0
11.11.2003 10:04

jyrinec

Re: kazdej bazar ma ze zakona
povinnost dat zaruku na zbozi, pokud jej vlastni a koupi nezprostredkovava. aaa auta vykupuje a pak prodava. musi tedy garantovat 3 mes zaruku na vady, se kterymi vas neseznamili pri koupi.to se samozrejme vztahuje i na skryte vady. argument, ze auto je jete a muze se to vyskytnout si nenecham vnutit a respektovat ho.
0/0
11.11.2003 17:21

OT.

Nemáte zkušenost s dieslem?
Resim problem, zda si koupit 1,4 TDi,HDi (Fabia,206 SW) nebo silnejsi naftak 1,9 TDi (Octavia,Toledo). Jde mi predevsim o spotrebu a nevim, jestli nebude slabsi naftak mit vyssi spotrebu, kdyz ho budu HONIT pouze po dalnici (soukrome 35tis.rocne) nez silnejsi motor u ktereho budu pouze "lochtat plynovy pedal". ???
0/0
11.11.2003 10:00

Tomas

Re:
Dal bych prednost vetsimu autu.
Nizsi spotrebu mit nebude (je tezsi) ale pri vyssich rychlostech (dalnice) lip sedi a pohodlnejsi a bezpecnejsi.
0/0
11.11.2003 10:05

Frantisek

Re:
Z toho co vim tak 1.9 TDi od VW se 115 HP je jeden z nejlepsich dieslu na svete.
0/0
11.11.2003 10:05

Martin

Re:
Na světě? Opravdu?
0/0
11.11.2003 11:56

Franta Jetel

Re:
A jak jsi na to přišel? To říkali na Nově, ne? Neříkám, že je to špatněj motor, to vůbec ne, ale nejlepší???? Jeho životnost oproti jiným motorům se systémem Common Rail je kratší, TDI pracuje s vysokými plnícími tlaky a to prudce snižuje jeho životnost. Navíc má hodně výrazný turboefekt, což zdaleka ne každému řidiči vyhovuje, nárust výkonu u jiných dieslů je pozvolnější a plynulejší. Oboje má své výhody  i nevýhody. Na druhou stranu například spotřeba je u TDI motorů asi nejnižší oproti srovnatelným motorům.
0/0
11.11.2003 13:22

revo

Re:
Nevím, jak jsi na tu nižší životnost došel. To je jen blábol od konkurence (konkrétně to zkoušeli předhazovat u Toyoty). Zatím nevím o nikom, komu by TDi s PD vydechl nějak dřív... Navíc 1,9 TDi v Toledu má v sérii 150 PS. A o tom mohou naší východní kamarádi pouze snít.... Koneckonců i ti jižní...  Jediný konkurenční motůrek dělá BMW. Ovšem ten zase nenabízí 4,0 8 válec a o 5,0 10 válci nemluvě....Ale vzhledem k tomu, že Honda začala letos montovat diesely (Audi rok 1989), tak v roce 2017 tady určitě budou konkurenční diesely i od nich...
 
0/0
11.11.2003 14:37

elvis

Re: TDI
Zase nejaky nebozak,co onanuje nad nemeckymi diesely.Kdyz uz si beres do ust Hondu-coz zrovna tobe rozhodne neprislusi,tak by jsi mohl vedet,ze ten motor je teprve jejich prvotni,presto ma obsah 2200,140 ps a 340nm od dvou tisic a pravdepodobne o jeho kultivovanosti a spolehlivosti si muzes ty a tobe podobni ZAVODNICI v nemeckych ingotech nechat zdat.Dobrou noc
0/0
11.11.2003 15:03

revo

Re:
Tak teď si mi to nandal . Úplně se bojím. Akorát, že tu dobu trošku prospali v té tvé Hondě. A jsem rád, že to sám řekls - "jejich prvotní". Zatím co evropa dělá TDi od roku 1989. Asi si můžu jít opravdu zdřímnout. Mám náskok 14 let... Až se bude blížit parametrama motoru Audi 2,5 l 180 PS, 370Nm, tak dej vědět...Nashle v roce 2017.
0/0
12.11.2003 10:21

Franta Jetel

Re:
Stačá otevřít odborný tisk - německý!!! nikoli japonský jak se domníváš. Porovnávali životnost služebních vozů, taxislužeb, rozvážkových služeb apod. v Německu, benzín x diesl, klasický diesl x TDI x common rail. Nejde o to kdy motor vydechl ale o nutnost generálky motoru a závěry generálních zkoušek po ujetí 200, 300 popř 500tis km. Závěry jsou jednoznačné!
 Chce to jen umět odbornou němčinu........
0/0
11.11.2003 15:31

revo

Re:
Přiznám se, že odbornou němčinou nemluvím... ALe zdá se mi poněkud nepravděpodobné, že by v České republice byla nějaká cenzůra a tyto informace by k nám nedošly. Promiň, ale jaxi věřím víc firmě VW, než Frantovi Jetelovi...
0/0
12.11.2003 10:13

Franta Jetel

Re:
Stačí si otevřít německý odborný tisk (nikoli japonský). Porovnávali tam německé služební vozy, taxíky, auta rozvažkových společností apod.  s motory benzínovými x diesl, TDI x common rail x klasický diesl. KOnkrétně stav motoru po ujetí 100tis, 300 tis a u některých i 500tis, frekvenci výměny rozvodových řemenů, olejů, filtrů atd. Závěry jsou jednoznačné, common rail má delší životnost než TDI. Stačí jen umět německy a ne poslouchat pindy VW........
0/0
11.11.2003 15:37

Wq1

Re:
Z vlastní zkušenosti s dieslama. 1,4 HDI v Peugeotu 206, je neuvěřitelně úspornej motor, neni problém jezdit plynule se spotřebou pod 5l nafty v kombinovaném provozu. 206 je lehčí vůz než Fabie a hmotnost vozu hraje u těchto malých motorů už velkou roli. Na druhou stranu výkon 1,4 HDI neni zrovna největší a zejména na dálnici se člověk snadno dostane na jeho hranici, spotřeba se při vysokém vytížení a 2 dospělých osobách pohybuje kolem 6,0L. Dále jezdím s Audi A4 Avant TDI 85kW, kombinovanou spotřebu mám okolo 6,5L, auto nijak nešetřim ale maximální výkony taky nevyužívám. Na trase Praha - Paříž při průměrné rychlosti 115km/hod mám spotřebu 5,0-6,0L. Jinými slovy rozdíl ve spotřebě je zanedbatelnej, spíš zaleží na stylu zacházení. Rozdíl ve výkonech je ale už rapidní. A podle toho bych se rozhodoval.
0/0
11.11.2003 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.