Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné náhradní díly zajímají každého

Tu zkušenost už udělala většina motoristů: při poruše nebo po nehodě zavolají nejprve do značkového servisu, kde zjistí, že oprava při použití původních, originálních značkových náhradních dílů by stála hodně. Rychle se tedy začnou rozhlížet, jak a kde získat součástky levněji. Takové možnosti existují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čurila

trochu poznamek od fochu
Protože mam blízko k servisu i k prodeji náhradních dílů jen pár věcí:
1. "originál" i neoriginál se často dělá v jedné fabrice
2. běžná marže je +50% až 100%
3. na prodeji nových vozů se vydělá minimum, menší prodejci by bez servisu a prodeje ND nepřežili
Zdraví Čurila
0/0
20.12.2003 11:04

X.Y.

Škoda - drahé originální díly i náplně
Vezmeme-li  blbou škodovku:  originál ND  (hlavně ty co se snáze  poškozují - plechařina,  světla  atp.)  jsou  snad  již  dražší  než  na  dovezená  auta. Přitom je většinou vyrábějí ty samé firmy, co dodávají do prvovýroby. Gól je u značkových škoda servisů a náplní: nutí vám vše originál! Chcete si dát vyměnit brzdovou kapalinu? A máte svoji z Velvany? To v žádném případě! Musíte tam dávat originál škoda kapalinu! Co na tom, že ji dělá naprosto stejný výrobce? Ale u škody je hlavně jednou tak dražší. Pomalu to došlo tak daleko, že chtějí i do ostřikovačů dolévat  originál škoda náplň! I když si to můžu udělat sám s nemrznoucí směsí koupenou v hypermarketu, měl bych jít do škoda servisu, zaplatit jim předraženou "originál" náplň a ještě práci. Ze stovečky jsou schopni jít na 500,- a vejš. Jinak by nemuseli uznat záruku na něco, co zcela jistě  s  kapalinou  v  ostřikovačích  nesouvisí (třeba nefunkčnost světěl při zpátečce). A dost - pryč od škoda-dealerů. A ani novou škodovku  nekupovat  - ty jsou taky předražené v porovnání se zahraniční konkurencí, která má i vyšší  standart  základních výbav  (u škodovky  vše za příplatek, nebo v  vyšším  stupni  výbavy,  ovšem  ale  opět  i  s  větší  cenou).
0/0
25.11.2003 8:52

XXX

XXX
Chci jen dodat, že podle mně mají největší podíl na konečné ceně dílu prodejci u nás v ČR kteří si naúčtují klidně i stovkové  procentuální marže. protože jak je jinak možné, že identické součástky (konkrétně  olej. filtr na mazdu 626) stojí u nás cca. 200,- Kč a v USA  1,80 USD    
0/0
31.10.2003 6:41

revo

značkový servis
Pánové, nechápu, kam chodíte do servisu. Já pokud jdu do servisu  a auto mi vrátí s nějakáma nedodělkama (jak tady píše někdo podemnou), tak se tam jednoduše vrátím a na počkání mi to dodělají. Podle faktury a rozpisu práce je přesně poznat, kterej mechanik co dělá a ten dostane kartáč a dodělá to, opraví atd. Stalo se mi, že při výměně vyhřívaných trysek v ostřikovačích, že novou poškodily. Druhý den mě tam měli a třetí den mi za 5 minut nasadili jinou a velice se mi omlouvali. Prostě - dávám jim peníze a podle toho očekávám i výsledek. A pokud si někdo neumí dupnout, je to jeho problém. Za svoje peníze chci kvalitní práci a služby. Tak nebuďme měcí a choďme jim to omlacovat o hlavy a snad je to naučíme.  
0/0
28.10.2003 9:44

bc23

Upozornění
Rád bych upozornil, že v příspěvku chybí jedna důležitá informace. Minulý týden jsme měli nehodu a na 4 roky starém Opelu Omega jsme museli měnit přední i zadní dveře. Opel nám sdělil, že náhradní díly nejsou v ČR ani v Německu ani v celé evropě a že tedy budou do půl roku až se znovu zadají do výroby! Neuvěřitelné? Pouhá skutečnost! Takže nezbylo než si zakoupit neoriginální díly, protože jak každý pochopí - bez dveří jezdit nelze...
0/0
27.10.2003 13:48

Quad

Re:
Dobře ti tak paciente, kup si jiný auto za který se nebudeš muset stydět a zahoď tydle ubohý kamna. :-)
0/0
30.10.2003 15:32

Dědek

Re:
A jakej to byl rozdíl. Origoš a neorigoš, když jim to dělá ta samá firma.
0/0
5.11.2003 14:22

spaldings

Vždyť je to jako s košilema
ty samý, co dostanete v kamenným obchodě za 500, u číňana jsou za 150. A šijou to stejný ruce a obvykle i ve stejný garáži. Jen je třeba si dát pozor, aby tam nebyl 5 pruhů podle hesla "čím víc pruhů, tím víc adidas" :-))  Jinak co se týče práce - není nad českýho automechanika :-)
0/0
27.10.2003 13:47

Dony

Dotaz
Pokud nekdo vite, kde se da sehnat alternativa k originalnimu posilovaci brzd na Cordobu 2001, dejte mi prosim vedet. Diky
0/0
27.10.2003 12:39

Joao

nahradne diely II
cele doyebu. No naco je taky servis? Ale maju v hale mramor, plazmovy televizor a bufet.... Odvtedy chodim s opravami k znamemu - susedovi. Byva blizko, dielnu ma vo vlastnom dome. Poznam ho, po cely cas mozem byt pri nom a pozerat sa ako robi. Bez problemov. Do original servisu chodim iba s vecami co on nezvladne. Tych je minimum.
0/0
27.10.2003 12:37

Joao

nahradne diely
Autor clanku ma ciastocne pravdu. Je to kazdeho osobne rozhodnutie pre aky diel sa rozhodne. Z vlastnej skusenosti mozem povedat ze mnoho neoriginalnych dielov je robenych v tej istej fabrike. Priklad - odisiel mi na aute (Mercedes 124) silentblok motora. Znackovy Mercedes servis ho predava po 2700 Sk / kus. Potreboval som 2 kusy. Obratil som sa na predajnu neznackovych dielov - ponukli mi silentblok za 1500 Sk. Prekvapenie prislo ked som v garazi vyberal originalny stary silentblok a porovnaval ho s neoriginalnym - absolutne ten isty, oznacenie a ciselne kody mali rovnake. Neoriginalny silentblok mal na mieste, kde na originaly je Mercedesova hviezda, tuto hviezdu zoskrabanu. Bol to ten isty diel, ale so zoskrabanou hviezdou a o 1000 Sk lacnejsi. Mnohe neoriginalne diely su v porovnatelnej kvalite za ovela nizsiu cenu. Na druhej strane som vidiel neoriginalne diely ktore boli sice lacne ale v podradnej kvalite - nesedeli, mali iny tvar, zle boli odliate atd. Niektore veci sa oplatia kupit ako original, niektore nie.
A co sa tyka servisu - mal som zoparkrat auto v servise Mercedes. VZDY som si musel auto po ich oprave doma dokoncit - sroby neboli dotiahnute, tapacirung bol dany zle - nesedel, podtlakove hadicky na riadenie prevodovky zle zapojene, raz mi strhli zavit na motore na nasavani - tiekol potom olej. Umele hmoty na pridrziavanie kablov vzdy odtrhli ale nikdy nove nedali. Zaujimave je ze ked mi auto davali naspaet tak mi nikdy nepovedali ze strhli zavit atd. Vzdy s usmevom. Raz mi menili olej, s filtrom zauctovali okolo 6.000 Sk. Ked som asi po 2 hodinach zo zvedavosti kontroloval stav oleja tak bol po spodnu rysku - liter tam jednoducho chybal. A to bol original Mercedes servis. Kolega mal pravdu - v znackovom servise ma sice prijme pan s kravatou a vyzehlenou koselou ale na aute aj tak bude pracovat nejaky 17 rocny ucen ktoremu je vsetko jedno. Pritom si mozem kupit za 6m Sk 600 SL, budu mi uctovat 1900 Sk na hodinu a aj tak to
0/0
27.10.2003 12:30

Ondra

Páni kolegové co vozí šrot by mohli povídat....
Článek opět o ničem, opravit auto po havárce ve zančkovém servisu a zacvakat to může jenom uplný vůl nebo redaktor iDnes. O použití "oroginálních " náhradních ani nemluvě. Bylo to tu napsáno,často se jedná o totožné díly. U plechařiny bych přece jen volil originál. Ale to není můj problém, já do šrotu nejdu. Jo kdyby tu byl příspěvek od kolegů co vozí zbořeniny, nestačili byste se divit, jak se auta opravují.... např. SCoupé svařené ze tři, bávo 540i (prodáno 570tis) ze dvou apod. Proti "neoriginálním" dílům nic nemám, ve značkových servisech jsou vážně předražené a navíc tam dělají většinou netáhla... autor měl raději sepsat tabulku a porovnat originál/neoriginál/vrakoviště.... mimoéchodem víte kolik stojí kožaná manžeta na šajtru do Passata?? ....jedině vrakáč
0/0
27.10.2003 12:07

Franta

Re:
Opravoval jsem auto a plecharinu jesm kupoval u ACI a vsechno sedelo jak  ma. Nemyslim si, ze by byl rozdil oproti originalu, kdyz pominu cenu.
0/0
27.10.2003 19:08

revo

Re:
Já jsem kupoval koženou (nikoli koženkovou) manžetu na A3 i s hlavicí před měsícem a stála mě 970,- Kč včetně DPH. Jen tak pro zajímavost by mne zajímalo, kolik stojí třeba na Mazdu 323 (i když pochybuji, že se na ní vůbec dělá v kůži....).
0/0
28.10.2003 9:34

WildBoy

není replika jako replika
poměrně častým jevem je, že někteří prodejci kupují náhradní díly na polských tržištích - a dát si takový díl do auta je sebevražda.
0/0
27.10.2003 11:38

Hamoun

Re:
Je videt, ze jsi na trznici v Polsku nikdy nebyl. Pokud mas na mysli trznice na vsechno hned za hranicemi, tak tam mozna maji srot, ale kdyz je des dal do vnitrozemi , tak sezenes origo dily za hubicku.
0/0
27.10.2003 12:13

Martin

Re:
Coz bude zrejem z aut co nekomu zmizela :-(.
0/0
27.10.2003 13:28

Adviser

Náhradní díly
Výrobci vozu zadávají výrobu komponentů renomovaným výrobcům, kteří jsou ve svém oboru na takové úrovni, aby splnili jejich požadavky. Většinou 2 - 3 najednou. Pokud není zákaz distribuovat zanesen ve smlouvě, dodávají tito výrobci i na aftermarket. Navštívil jsem mnoho výrobců a většina se vyrábí na stejné výrobní lince i ND. Alternativní výroba je velmi drahá (vyrobit formu stojí 10 000 EUR i více), proto se dá koupit stejná kvalita u firem, které dováží zboží pro trh náhradní spotřeby. Problém je však, že neznačkové autoservisy nemají a anï nemohou mít všechny potřebné přípravky na montáž, takže je tu i riziko, že díl bude zničen při použití nevhodného nářadí. Takže hodně štěstí a dobře vybírat díl i servis!  
  
 
0/0
27.10.2003 10:05

Franta

Re:
Je hezké, že ve značkovém servise budou mít originální přípravky na motáž, ale pokud je bude používat individum, které má hlavu jen na parádu, tak to raději neznačkový servis, kde u práce přemýšlí a i bez originál připravků si dokáží poradit, případně si takový přípravek vyrobit. Raději volím malou dílnu, kde vím kdo za to zodpovídá.
0/0
27.10.2003 12:26

aka

blabol
Troufam si tvrdit ze clanek je obycejny agitacni blabol. Znackove dily jsou skutecne 2 - 3 x drazsi a s kvalitou to az na vyjimky vubec nesouvisi.
Problem znackovych servisu je  nejen v cenach dilu, ale podle me i v urovni odvedene prace (osobni zkusenost - predevsim servisni sit VW Group). Auto sice prevezme "machr" v nazehlene kosili, ale nasledne skonci na dilne kde jej kolikrat montuji kluci co nedavno vylezli z ucnaku, vse tedy probiha jaksi anonymne. Preferuji dilnu kde pana mistra osobne znam a ktery si za svoji praci ruci.
0/0
27.10.2003 9:22

Tom

Re:
Není to až zas tak agitační blábol. Třeba plechařina je lepší koupit origo. Kdysi jsem měl 205. Bouchlá na levej blatník, celý auto ok, ale blatník za dva roky vykvetl, tak jsem koupil novej dablovej, vyměnil a auto prodal. Když jsem je pak po roce viděl, bylo v pohodě, ale ten dablovej blaťák byl vykvetlej. Dával jsem dohromady Boru. Dablovej blaťák i světlo, švíkvíry jako vrata do stodoly. Takže buď koupím novej díl a nebo z vrakáču. Jen tak pro zajímavost. Zadní blatník na 206. Origo za osm a půl a dablovej za pět. Vzal jsem origo, sedělo to tam, mám jí dva roky a v pohodě. Prostě dablový plechy nebrat, pokud to nechcete hned prodat.
0/0
27.10.2003 10:45

Franta

Re:
Nejde o to jenom díl vyměnit, ale i ho před montáží ošetřit.  Jestli se bude měnit lem nebo jiný díl, kde do toho sáhnu COčkem tak je mi celý pozink na ho..., pokud to dobře neošetřím. Otázka je jestli ten díl byl vůbec pozinkovaný, papír snese všechno a barva to zakryje.
0/0
27.10.2003 12:31

KveruLanD

Osobni zkušenost
Z vlastní zkušenosti: - odešlo mi ložisko v zadním kole na Escortu- u Charouze stálo ložisko s výměnou asi 3.500,- U maníka ,kterej to dělá doma v garáži (u výměny jsem byl) - vyndal ložisko -švédské SKF (-se znáčkem Ford) - nabídnul mi samozřejmě také SKF (bez znáčku Ford) za asi 1.100 a cenou za práci cca 500,- takže jsem si nechal samozřejmě udělat obě a vyšlo mi to levněji než za jednu u Charouze.Kvalita práce ? - naprostá a bestiální spokojenost.Délka opravy cca 1hodina 40 minut. !!!
0/0
27.10.2003 9:21

Pače

Re:
Neoriginální dily, akorát filtry, plasty (těch ale moc není), světla. Plechařinu moc nedoporučuju, většinou to lisují někde na Tchajwanu a hlavně to není pozinkovaný.
0/0
27.10.2003 10:50

Eli

Re:
Origo jedine plecharinu a veci kolem brzd(kotouce, desticky a pakny), jinak svetla atd klidne neorigo.
0/0
27.10.2003 12:51

Pače

Re:
Jo, tak dobrej vtípek. 1:0 pro Tebe. Předpokládám, že jsi to nemyslel vážně.
0/0
27.10.2003 13:52

Dědek

Re:
Když koupim na Opla díl z ATS který tam dává opel od ELITU tak mi neříkej, že je to špatně.
0/0
5.11.2003 14:32

Eli

Suohlas
Sven: Naprosto s Tebou souhlasím, Taky vim že to tak chodí, nemá cenu kupovat originál díly.
0/0
27.10.2003 8:57

Sven

alternativni dily
Jenom nas konzumenty oblbujou. Tady ve svedsky TV ukazovali reportaz o tzv. original dilech. Jednalo se o Volvo. Ted uz nevim co to bylo za nahradni dily a fabriku, ale poenta byla ta, ze cast produkce se balila do krabicek s napisem Volvo Original parts och potom se uplne ten samej dil balil do krabicek s nazvem nejaky firmy ktera prodava "alternativni" nahradni dily. Proste a jednoduse to byl uplne stejnej nahradni dil akorat ze za ten "original" si Volvo necha zaplatit 2-3x tolik. A tak je to s vetsinou znacek.
0/0
27.10.2003 7:57

dina

slusna reklama na sdruzeni SISA - kolik asi stala?
0/0
27.10.2003 7:17

PM

Re: Souhlasím
Automobilky mají z prodeje náhradních dílů další zdroj příjmů z podnikání. Protože v záruce musíte dát auto do autorizovaného servisu, tak na "originální" díly napočítaj automobilky slušnou přirážku. Je proto logický, že se snaží ve veřejném mínění navodit názor, že všechny neorig. díly jsou špatný a používají k tomu zmiňované extrémní šmejdy. Je pravda, že v mnoha případech jsou díly neoriginální a originální od stejného výrobce.
 
neoriginál dílů a využívají k tomu podřadnou kvalitu některých velice výrobců
0/0
27.10.2003 10:06

CZ

Re:
Kdyby tam o SISA nebylo, tak by zase někdo nadával, že přece existuje sdružení, které jakousi kvalitu zajišťuje a jak to, že to v článku není - redaktor je přece d...l, že to nikam nenapsal.
Že?
0/0
27.10.2003 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.